Xboxlife forum

MAC

Har du brug for hjælp, så spørg her.

Indlægaf Rahbek » 7. dec 2009 21:00

Too Nizzle skrev:
Stormen P skrev:
Stricker skrev:Jeg tror sgu ikke at du kan kalde et Mac køb for en investering. :lol:


Du kan kalde alt for en investering ...

Derudover vil jeg anbefale at lige betale de godt 2000 kr. ekstra for en MacBook i aluminium. Det gør holdbarheden og ikke mindst brugtsalgsværdien lige dét bedre.


Stricker har faktisk ret - En investering er et køb man foretager med det formål at tjene flere penge end det investerede beløb. Da en computer kun kan blive mere værd med tiden vil det aldrig være en investering. Med det er jo egentligt lige meget :)


Tror du mener mindre ;)
Rahbek
Niveau 6
 
Indlæg: 1905


Indlægaf Too Nizzle » 7. dec 2009 21:03

Ja hehe selvf. :)
Too Nizzle
Niveau 5
 
Indlæg: 877
By: Høje Tåstrup


Indlægaf sebru » 8. dec 2009 00:35

Jeg har altid ment at en investering, er et andet ord for et køb.
Om man så har i tankerne om at tjene penge, på ens investering/køb er jo så en anden sag :)
Billede
sebru
Niveau 3
 
Indlæg: 259


Indlægaf Too Nizzle » 8. dec 2009 01:12

Ja sådan bliver det ofte brugt. Men som Stricker sagde er det rent faktisk forkert brug. http://da.wikipedia.org/wiki/Investering :)
Too Nizzle
Niveau 5
 
Indlæg: 877
By: Høje Tåstrup


Indlægaf Lilleprinsen » 8. dec 2009 02:10

jeg sidder med en 27" imac og den ikke bare kører som en drøm - den ligner også en. men hvis du vil have noget der er bærbart er det nok ikke den bedste løsning.
Lilleprinsen
Niveau 3
 
Indlæg: 213


Indlægaf Playkid » 8. dec 2009 10:24

Too Nizzle skrev:Ja sådan bliver det ofte brugt. Men som Stricker sagde er det rent faktisk forkert brug. http://da.wikipedia.org/wiki/Investering :)

På den anden side, hvis computer/mac'en er med til at give afkast, evt. ved fremstilling af fotografi, hjemmesider osv., er udtrykket knapt så forkert :)

Men det er et sidespor :)
Playkid
 


Indlægaf sebru » 8. dec 2009 10:35

Ja.

Hvis du skal gøre en "investering" som du muligvis taber penge på, men som du skal bruge for at kunne lave "what ever".
Så er det jo en god investering.

Men on-topic.
Jeg er selv en utrolig lykkelig ejer af en 13" macbook pro.
Hvis den skal bruges til studie etc. så er en 13" "a key to success"

+ du kan altid købe en minidisplay port, og smide den op på den nuværende pc skærm. Så hvis du skal lave flash, photoshop etc. så er der masser af plads.

Hvis du har sat dig for at købe en, så gør det.
Du vil ikke fortryde det :)
Billede
sebru
Niveau 3
 
Indlæg: 259


Indlægaf 9milli-gunnin » 8. dec 2009 14:15

Jeg har selv haft Mac i 3 år nu, og jeg tror aldrig at jeg kommer tilbage til en Windows computer. Ikke nok med at selv 13" bærbarene er sindssygt hurtige fra starten af, så er selve Mac OS X styreprogrammet, hurtigt og simpelt i sig selv.

Vil klart anbefale de nye Macbook Pro's i alluminum, eller den nye hvide runde Macbook.
9milli-gunnin
Niveau 2
 
Indlæg: 160


Indlægaf Arctic Buddie » 8. dec 2009 17:36

Jeg har også lysten til at købe en mac, har været rundt omkring på nettet og er faldet over en hjemmet gennem brugt . dk..

Siden hedder wultd.tk, men ved ikke om jeg kan stole på den?

Nogen der kan hjælpe? :?
Arctic Buddie
Niveau 0
 
Indlæg: 3


Indlægaf sebru » 8. dec 2009 18:07

Arctic Buddie skrev:Jeg har også lysten til at købe en mac, har været rundt omkring på nettet og er faldet over en hjemmet gennem brugt . dk..

Siden hedder wultd.tk, men ved ikke om jeg kan stole på den?

Nogen der kan hjælpe? :?


Hej.

99% på at det er scam.
.tk domæne er gratis.
Apple's vejl. priser er Prisen! ingen undtagelser.
(medmindre det er udgået modeller)
Hjemmesiden ligner også noget venstre hånds arbejde.

Hvis du vil have en mac, må du betale prisen, desværre.

Så husk det nu, mac's priser er de samme alle steder.
Om du så kan få rabat i fona, eller ekstra tilbehør billigt, er en anden snak.
Billede
sebru
Niveau 3
 
Indlæg: 259


Indlægaf Too Nizzle » 8. dec 2009 18:28

Ja - kunne heller aldrig drømme om at købe en Mac (eller andet) fra en .tk.

Hvis du er studerede kan du få 6-12% rabat hos apple selv - den præcise rabat afhænger af hvilket skole/universitet du går på.

Ellers smider Humac en Shuffle med i købet for tiden http://www.humac.dk/
Too Nizzle
Niveau 5
 
Indlæg: 877
By: Høje Tåstrup


Indlægaf Stormen P » 9. dec 2009 18:25

Too Nizzle skrev:Ja sådan bliver det ofte brugt. Men som Stricker sagde er det rent faktisk forkert brug. http://da.wikipedia.org/wiki/Investering :)


Det er ikke forkert brug! Det er jer der definerer ordet ud fra en økonomisk kontekst, og jeg er altså ret sikker på at det ikke er i denne at manden betragter en computer som en investering, men mere i en forbruger/nytte kontekst . Dog er en uddannelse også en økonomisk investering, så hvis han skal bruge den som led i sin uddannelse, kan computeren dog godt betrages som en investering.
Stormen P
Niveau 3
 
Indlæg: 233


Indlægaf Anonymous22 » 9. dec 2009 18:26

Stormen P skrev:
Too Nizzle skrev:Ja sådan bliver det ofte brugt. Men som Stricker sagde er det rent faktisk forkert brug. http://da.wikipedia.org/wiki/Investering :)


Det er ikke forkert brug! Det er jer der definerer ordet ud fra en økonomisk kontekst, og jeg er altså ret sikker på at det ikke er i denne at manden betragter en computer som en investering, men mere i en forbruger/nytte kontekst . Dog er en uddannelse også en økonomisk investering, så hvis han skal bruge den som led i sin uddannelse, kan computeren dog godt betrages som en investering.


Det er nemli rigtigt:)
Anonymous22
 


Foregående

Tilbage til Hjælp

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 35 gæster

cron