Xboxlife forum

xbox internet gennem 3G modem?

Har du brug for hjælp, så spørg her.

xbox internet gennem 3G modem?

Indlægaf billycorgan » 15. jan 2009 18:03

hej

jeg kunne ikke finde et topic omkring det her så nu spørger jeg

jeg har et 3G modem (7.2 mbit) og jeg prøver at finde ud af om jeg kan lave en bridge gennem min pc på den måde?

nogen der har erfaringer eller hørt om det kan lade sig gøre?

jeg ved at det kan gøres gennem trådløst internet, hvilket et 3G modem er i nærheden af at være...

MvH
billycorgan
Billede
billycorgan
Niveau 4
 
Indlæg: 377


Indlægaf Morten Skou » 15. jan 2009 18:07

Vi har til et event kørt 4 Xboxe igennem sådan et modem uden problemer, så det kan godt lade sig gøre.

Dog skal du muligvis have fat i noget 3-part software (kerio firewall f.eks.), for at komme forbi problemer som MTU osv.
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Indlægaf Competa » 15. jan 2009 18:47

Morten Skou FTW, han har altid svarerne :D
Billede
Competa
Niveau 7
 
Indlæg: 3560
By: Slagelse


Indlægaf Callista » 15. jan 2009 18:51

så har jeg lige et spørgsmål.. er der nogen andre usb "ting" jeg kan bruge til at få min xbox online ud over den fra microsoft.. for sys den er lidt vel pebret at investere i.. selvom jeg dog har hørt den skulle være exceptionel god.. men har også hørt at microsoften er en d-link i forklædning
Callista
Niveau 4
 
Indlæg: 439
By: Horsens


Indlægaf Gajda » 15. jan 2009 18:52

Man kan købe routere som kan lave et almindeligt trådløst signal eller lan forbindelse gennem i 3G modem.
Gajda
Niveau 7
 
Indlæg: 4533


Indlægaf Gajda » 15. jan 2009 18:53

Gajda
Niveau 7
 
Indlæg: 4533


Indlægaf Callista » 15. jan 2009 18:57

nu tænkte jeg så på en løsning der var billigere og ikke dobbelt så dyr,,. men ellers tak for ideen... har nemlig en trådløs router i forvejen.. så mangler bare en dongle der er kompatibel med boxen.. så jeg kan få den online uden 1000m kabel.. er der ikke nogen der understøtter boxen andet end den fra ms selv..
Billede
Callista
Niveau 4
 
Indlæg: 439
By: Horsens


Indlægaf Gajda » 15. jan 2009 19:00

Callista skrev:nu tænkte jeg så på en løsning der var billigere og ikke dobbelt så dyr,,. men ellers tak for ideen... har nemlig en trådløs router i forvejen.. så mangler bare en dongle der er kompatibel med boxen.. så jeg kan få den online uden 1000m kabel.. er der ikke nogen der understøtter boxen andet end den fra ms selv..


Du kan kun bruge den orginale fra MS.
Gajda
Niveau 7
 
Indlæg: 4533


Indlægaf Callista » 15. jan 2009 19:04

okay.. tak for svaret... lidt træls.. nå så må man jo nok punge ud.. sys godt nok oss det er lamt de ikk har lavet det onboard.. det koster, hvad, 2kr at lave..
Billede
Callista
Niveau 4
 
Indlæg: 439
By: Horsens


Indlægaf Gajda » 15. jan 2009 19:07

Callista skrev:okay.. tak for svaret... lidt træls.. nå så må man jo nok punge ud.. sys godt nok oss det er lamt de ikk har lavet det onboard.. det koster, hvad, 2kr at lave..


Så ville MS jo ingen penge tjene :)

Very cheap
http://cgi.ebay.co.uk/BROKEN-MICROSOFT- ... 240%3A1318
Gajda
Niveau 7
 
Indlæg: 4533


Indlægaf Callista » 15. jan 2009 19:17

det kan der selvfølgelig være noget om.. jeg er nu max glad for min box anyways
Billede
Callista
Niveau 4
 
Indlæg: 439
By: Horsens


Indlægaf billycorgan » 15. jan 2009 19:29

er det muligt at få en idiot sikker gennemgang?

jeg er super idiot til sådanne ting, og der er bare ikke nogen forbindelse mellem pc og xboxen (har prøvet med 2 ethernet kabler nu)
Billede
billycorgan
Niveau 4
 
Indlæg: 377


Indlægaf Elgen » 15. jan 2009 19:49

Nu har jeg Vista og kan ikke huske præcis hvordan det er med XP, men det næsten det samme:

1) Højreklik på dit connectionikon i sys tray.
2) Vælg Network and Sharing Center
3) Vælg Manage network connections
4) Højreklik på din trådløse forbindelse og vælg Properties
5) Vælg fanen Sharing
6) Sæt hak i 'Allow other network users to connect through....'
7) Vælg OK
8) Spil på XboxLive };-)
Elgen
Niveau 4
 
Indlæg: 556


Indlægaf billycorgan » 15. jan 2009 20:18

yeah det er gjort nu kan xboxen bare ikke finde en IP, og ber om DHCP tilladelse fra routeren selvom jeg ikke bruger nogen router...

jeg forstår mig VIRKELIG ikke på netværks halløj

skal siges jeg sidder på XP SP2 (kan ikke updatere til SP3 af mystiske årsager) og bruger Comodo Firewall
Billede
billycorgan
Niveau 4
 
Indlæg: 377


Indlægaf Kevin » 15. jan 2009 20:23

Gajda skrev:
Callista skrev:okay.. tak for svaret... lidt træls.. nå så må man jo nok punge ud.. sys godt nok oss det er lamt de ikk har lavet det onboard.. det koster, hvad, 2kr at lave..


Så ville MS jo ingen penge tjene :)

Very cheap
http://cgi.ebay.co.uk/BROKEN-MICROSOFT- ... 240%3A1318


Heh, jeg tror ikke at man kommer online af at købe et adapter der er i stykker. :P
Kevin
Niveau 1
 
Indlæg: 87



Tilbage til Hjælp

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 37 gæster

cron