Xboxlife forum

NAT/Internet guide og nyttige links

Har du brug for hjælp, så spørg her.

Indlægaf KingHans » 5. jul 2009 19:55

jeg er så træt af dette efterhånden...

når jeg sætter en port til at ip'en på min pc, kan PFPortChecker nemt finde den... men de samme porte på den ip min xbox har virker åbenbart ikke... :(
KingHans
Niveau 4
 
Indlæg: 335


Indlægaf simonp3 » 30. aug 2009 15:17

Hvor kan jeg se om min NAT er open?
Billede
simonp3
Niveau 6
 
Indlæg: 1673


Indlægaf PuzzleBrick » 11. sep 2009 19:05

TDC Box virker ikke sammen med Xbox Wireless Adaptor.

Tråd 57790

Både TDC kundeservice og Xbox Support har kastet håndklædet i ringen og giver modparten skylden - men det løser ikke problemet.

Jeg har klaget til TDC, så må vi se hvad der sker. :shock:
PuzzleBrick
Niveau 0
 
Indlæg: 6


Indlægaf FragBite » 25. sep 2009 11:15

Nogen der ved hvordan man kan få Open NAT når man har Telenor?
FragBite
Niveau 5
 
Indlæg: 995


Indlægaf Juxer » 25. sep 2009 13:26

FragBite skrev:Nogen der ved hvordan man kan få Open NAT når man har Telenor?


Gør som mig og ring og bed om en statisk IP-adresse :).
Billede
Juxer
Niveau 8
 
Indlæg: 8376


Indlægaf FragBite » 25. sep 2009 13:33

Skal men så bruge den statiske IP på sin Xbox 360 eller hvordan fungerer det?
FragBite
Niveau 5
 
Indlæg: 995


Indlægaf DKDoc » 25. sep 2009 13:43

FragBite skrev:Skal men så bruge den statiske IP på sin Xbox 360 eller hvordan fungerer det?

Jep hvis du har xboxen tilsluttet direkte i væggen... Hvis du har router skal du så bare sætte den til static ip...
DKDoc
Niveau 4
 
Indlæg: 617


Indlægaf Juxer » 25. sep 2009 14:02

FragBite skrev:Skal men så bruge den statiske IP på sin Xbox 360 eller hvordan fungerer det?


Supportfyren lavede det til mig over telefonen. Det eneste jeg skulle gøre var at hardware-resette min router efter en time, siden allokere min IP på Fullrates hjemmeside (det gør Telenor måske automatisk) og så til sidst tænde min konsol for at åbne den.
Billede
Juxer
Niveau 8
 
Indlæg: 8376


Indlægaf FragBite » 25. sep 2009 14:12

Juxer skrev:
FragBite skrev:Skal men så bruge den statiske IP på sin Xbox 360 eller hvordan fungerer det?


Supportfyren lavede det til mig over telefonen. Det eneste jeg skulle gøre var at hardware-resette min router efter en time, siden allokere min IP på Fullrates hjemmeside (det gør Telenor måske automatisk) og så til sidst tænde min konsol for at åbne den.

Pro. Så vil jeg ringe og snakke med dem :) Når man da ellers kan komme igennem.

Takker.
FragBite
Niveau 5
 
Indlæg: 995


Indlægaf Rockanoid » 16. okt 2009 09:32

Jeg har læst at man også kan åbne begge protokoller på 2074.

Se bl.a. her: http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=265738
"The way a man plays a game shows some of his character. The way he loses shows all of it."
Rockanoid
Niveau 4
 
Indlæg: 329
By: Kirke Såby


Indlægaf Mike JezZ » 19. nov 2009 12:00

Koster det ikke penge at få en statisk IP hos Telenor?

Jeg kan ikke få lov til at Åbne port 3074 i min router. Den siger Internal Error når jeg prøver. Alle de andre porte kan jeg godt åbne.
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


Indlægaf BulletEyeDk » 20. nov 2009 00:22

Det koster som regel et mindre beløb (10 kr) at have en fast IP per måned, det kan dog veksle udbyderne imellem.

Jeg kender ikke til Telenors priser...
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Indlægaf Reinhold » 3. mar 2010 11:16

Jeg er noget af en nob til opsætning af net og PC/xbox. Har de sidste år anvendt en privatport fra en hjemmarbejdsplads gennem Telenor. Nu har de besluttet sig til, at jeg skal have nyt udstyr, og herved også nye IP-adresser. Telenor forklarede ændringerne med, at der ved Hillerød, hvor jeg bor, er ændret en central.

Ændringen og udskift af udstyr skete i går aftes, og det gik egentligt rimeligt godt. Problemet kom først, da jeg forsøgte at starte boxen op: Nu er jeg gået fra en super forbindelse til en Nat Moderat.

Nu kommer de dumme spørgsmål: Hvorledes finder jeg tilbage til en open Nat? Telenor har udstukket mig en ny IP-router adresse samt endnu en ledig IP-adresse. Jeg prøvede den ledige IP adresse på manual indtast på boxen i går - prøvede ligeledes automatisk IP adresse funktionen. Nu har jeg læst denne geniale tråd igennem - og ser at jeg måske skulle have prøvet at manual indtaste den nye Router IP adresse på min box. Nogle der har erfaringer?
Reinhold
Niveau 6
 
Indlæg: 1444
By: Hillerød


Indlægaf GrillBillerDK » 3. mar 2010 13:15

fast IP har ikke noget at sige om NAT er åben eller lukket.

Det hele er bare om ens router er sat op med upnp eller om den portforwarder xbox live signalet direkte igennem porten og ud på internettet.
det vil med garenti bøvle hvis man har 2 router på sit netværk..
En fra sin udbyder og en man selv har sat på til eks. at have flere tilslutninger.

en mere advanceret måde at sætte sit netværk op på:
Billede
”Vi griner meget sammen, men vi er også meget forskellige. Nogle gange bliver Bubber altså 12 år – det er charmerende, men også lidt anstrengende to måneder i træk.”
B.S. Christiansen
GrillBillerDK
Niveau 7
 
Indlæg: 3172


Indlægaf Reinhold » 3. mar 2010 17:16

Min nye router er en Zyxel Prestige 2602HW-D1A, men jeg har stadig Telenor som før, hvor jeg fint kørte open Nat!

Prøvede første råd i "Problem med NAT med router" men kan ikke komme på min router indstillinger med min gateway 192.168.1.1. Første endte jeg med at den googlede disse cifre. Derefter slukkede jeg routeren en stund, og herefter kom jeg på. Kunne dog alene skrive brugernavn + password, hvorefter den skrev, at jeg nu kunne komme på nettet. Ikke helt hvad jeg ledte efter!? Nu syner jeg ikke at kunne komme på router config igen...resettet flere gange, men intet andet end gentagende google af 192.168.1.1. Nogle råd?
Reinhold
Niveau 6
 
Indlæg: 1444
By: Hillerød


ForegåendeNæste

Tilbage til Hjælp

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 11 gæster