Xboxlife forum

Er det muligt at skifte Dvd drev på xbox 360

Har du brug for hjælp, så spørg her.

Er det muligt at skifte Dvd drev på xbox 360

Indlægaf krig » 28. sep 2008 17:51

Jeg har et Hitachi drev i min xbox 360 og den LARMER!
er det muligt at skifte den ud med et BenQ drev? Jeg har læst at disse drev larmer betydeligt midre + de er bedre til at læse Dvd/Spil
krig
Niveau 6
 
Indlæg: 1475


Indlægaf BulletEyeDk » 28. sep 2008 18:30

Der er flere ting i det...

1. Åbner du boksen ryger din garanti
2. Man kan vist godt skifte et drev, men mener at have læst et sted, at de enkelte drevs blev "kodet" til den enkelte xbox, dvs. et evt. nyt drev ikke ville virke med mindre man kan omgå den sikring.

Og der er sikkert flere ting...

mvh
Morten
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Indlægaf spif2001 » 28. sep 2008 18:37

Jeg fik et BenQ drev sat i min via en RRoD reparation, efter at have haft et Hitachi drev. Ja det larmer en lille smule mindre, men der er ikke den helt vildt store forskel.

Hvis larmen generer dig nu, så vil den også genere dig efter du får et BenQ drev i.

...men det er jo snart ligemeget. Når fall-updaten kommer, lægger du jo bare dine spil over på harddisken.
spif2001
Niveau 9
 
Indlæg: 12954
By: Horsens


Indlægaf Butcher » 28. sep 2008 18:39

spif2001 skrev:Jeg fik et BenQ drev sat i min via en RRoD reparation, efter at have haft et Hitachi drev. Ja det larmer en lille smule mindre, men der er ikke den helt vildt store forskel.

Hvis larmen generer dig nu, så vil den også genere dig efter du får et BenQ drev i.

...men det er jo snart ligemeget. Når fall-updaten kommer, lægger du jo bare dine spil over på harddisken.

Er der nogen som egentlig helt nøjagtig ved hvordan det kommer til at virke..??

Sry for OT
Billede
Butcher
Niveau 7
 
Indlæg: 4999


Re: Er det muligt at skifte Dvd drev på xbox 360

Indlægaf skitzofraen » 28. sep 2008 18:41

krig skrev:Jeg har et Hitachi drev i min xbox 360 og den LARMER!
er det muligt at skifte den ud med et BenQ drev? Jeg har læst at disse drev larmer betydeligt midre + de er bedre til at læse Dvd/Spil


Det er ikke drevene der larmer, det er blæserne... Har selv fået skiftet mit hitachi drev til et ben-q for nyligt, og drevet er da blevet mere stille, men det bliver stadig overdøvet af blæserne...
LIVE gamertag: blazed b 6710
PSN gamertag: blazed_b_6710
skitzofraen
Niveau 7
 
Indlæg: 4978


Indlægaf krig » 28. sep 2008 19:00

mange tak for svarene...det lyder til at jeg kommer til at leve med larmen :wink:
krig
Niveau 6
 
Indlæg: 1475


Indlægaf Améndir » 29. sep 2008 07:29

Butcher skrev:
spif2001 skrev:Jeg fik et BenQ drev sat i min via en RRoD reparation, efter at have haft et Hitachi drev. Ja det larmer en lille smule mindre, men der er ikke den helt vildt store forskel.

Hvis larmen generer dig nu, så vil den også genere dig efter du får et BenQ drev i.

...men det er jo snart ligemeget. Når fall-updaten kommer, lægger du jo bare dine spil over på harddisken.

Er der nogen som egentlig helt nøjagtig ved hvordan det kommer til at virke..??

Sry for OT


Jeg sad og læste lidt om det her sidst, så ja, det vil jeg mene:

Du putter et spil i din Xbox. Under de nye menuer kan du så vælge spillet. Download, play og andre funktioner er mulige. Blandt de funktioner er der en der hedder "Install to Hard Drive".

Så ripper den lortet ned på din harddisk og du er good to go. Fremover kan du så slette det hvis du har lyst, eller spille det uden larm fra Hitachi-drevet.
Der har jo så været meget snak om hvordan Microsoft vil undgå snyderi mht. "låne spil af venner og installere dem på Xbox'en". Men det ser ud til, at selvom man har installeret spillet, så skal man stadig have spillet i drevet for at "verificere" at man ejer det, når spillet skal startes.

Men hell, jeg er sgu ligeglad... Bare jeg slipper for larmen!
Améndir
Niveau 6
 
Indlæg: 1513


Re: Er det muligt at skifte Dvd drev på xbox 360

Indlægaf Améndir » 29. sep 2008 07:32

skitzofraen skrev:
krig skrev:Jeg har et Hitachi drev i min xbox 360 og den LARMER!
er det muligt at skifte den ud med et BenQ drev? Jeg har læst at disse drev larmer betydeligt midre + de er bedre til at læse Dvd/Spil


Det er ikke drevene der larmer, det er blæserne... Har selv fået skiftet mit hitachi drev til et ben-q for nyligt, og drevet er da blevet mere stille, men det bliver stadig overdøvet af blæserne...


Nej... Det er drevet...

Den larmer slet ikke så slemt når du spiller et spil fra harddisken du har downloadet, eller du bare sidder og tuller rundt uden et spil kører i baggrunden.
Men så snart du fyrer op for en skive, så larmer den som død og helvede.
Jeg har haft min konsol i halvandet år nu, men føj det kan stadig irritere mig.
Améndir
Niveau 6
 
Indlæg: 1513


Indlægaf GuffeDK » 29. sep 2008 12:15

Jo det kan sagtens lade sig gøre at skifte dvd drevet i xboxen har gjort det for en ven engang fordi hans dvd drev var helt død og der var ikke garanti på mere fordi det var en fra launzh
GuffeDK
 
Indlæg: 900


Re: Er det muligt at skifte Dvd drev på xbox 360

Indlægaf skitzofraen » 29. sep 2008 13:27

Améndir skrev:
skitzofraen skrev:
krig skrev:Jeg har et Hitachi drev i min xbox 360 og den LARMER!
er det muligt at skifte den ud med et BenQ drev? Jeg har læst at disse drev larmer betydeligt midre + de er bedre til at læse Dvd/Spil


Det er ikke drevene der larmer, det er blæserne... Har selv fået skiftet mit hitachi drev til et ben-q for nyligt, og drevet er da blevet mere stille, men det bliver stadig overdøvet af blæserne...


Nej... Det er drevet...

Den larmer slet ikke så slemt når du spiller et spil fra harddisken du har downloadet, eller du bare sidder og tuller rundt uden et spil kører i baggrunden.
Men så snart du fyrer op for en skive, så larmer den som død og helvede.
Jeg har haft min konsol i halvandet år nu, men føj det kan stadig irritere mig.


Den eneste grund til, at den larmer mindre, når du spiller f.eks et arcade spil eller en demo er, at blæserne ikke kører på fuld styrke. Blæserne kører først op på fuld styrke, når du smider en disk i drevet...

En af mine venner har lavet et case-mod til sin 360, og i den forbindelse udskiftede han de originale 360 blæsere, med nogen bedre han havde liggende, og hans maskine har været tæt på lydløs siden, både med og uden en disk i drevet.
LIVE gamertag: blazed b 6710
PSN gamertag: blazed_b_6710
skitzofraen
Niveau 7
 
Indlæg: 4978


Re: Er det muligt at skifte Dvd drev på xbox 360

Indlægaf krig » 29. sep 2008 14:46

skitzofraen skrev:
Améndir skrev:
skitzofraen skrev:
krig skrev:Jeg har et Hitachi drev i min xbox 360 og den LARMER!
er det muligt at skifte den ud med et BenQ drev? Jeg har læst at disse drev larmer betydeligt midre + de er bedre til at læse Dvd/Spil


Det er ikke drevene der larmer, det er blæserne... Har selv fået skiftet mit hitachi drev til et ben-q for nyligt, og drevet er da blevet mere stille, men det bliver stadig overdøvet af blæserne...


Nej... Det er drevet...

Den larmer slet ikke så slemt når du spiller et spil fra harddisken du har downloadet, eller du bare sidder og tuller rundt uden et spil kører i baggrunden.
Men så snart du fyrer op for en skive, så larmer den som død og helvede.
Jeg har haft min konsol i halvandet år nu, men føj det kan stadig irritere mig.


Den eneste grund til, at den larmer mindre, når du spiller f.eks et arcade spil eller en demo er, at blæserne ikke kører på fuld styrke. Blæserne kører først op på fuld styrke, når du smider en disk i drevet...

En af mine venner har lavet et case-mod til sin 360, og i den forbindelse udskiftede han de originale 360 blæsere, med nogen bedre han havde liggende, og hans maskine har været tæt på lydløs siden, både med og uden en disk i drevet.


Det lyder næsten for godt til at være sandt! :D
krig
Niveau 6
 
Indlæg: 1475


Indlægaf staint dk » 29. sep 2008 15:20

GuffeDK skrev:Jo det kan sagtens lade sig gøre at skifte dvd drevet i xboxen har gjort det for en ven engang fordi hans dvd drev var helt død og der var ikke garanti på mere fordi det var en fra launzh


og det var bare easy as pie ??

du skal jo trække en sikkerheds nøgle ud og smide den ned på det nye drev og alt muligt mærkeligt.. hvis det er lige til så skal jeg lige ha din hjælp :D mit drev er nemlig også dødt
staint dk
Niveau 4
 
Indlæg: 651


Re: Er det muligt at skifte Dvd drev på xbox 360

Indlægaf Améndir » 29. sep 2008 15:51

skitzofraen skrev:Den eneste grund til, at den larmer mindre, når du spiller f.eks et arcade spil eller en demo er, at blæserne ikke kører på fuld styrke. Blæserne kører først op på fuld styrke, når du smider en disk i drevet...

En af mine venner har lavet et case-mod til sin 360, og i den forbindelse udskiftede han de originale 360 blæsere, med nogen bedre han havde liggende, og hans maskine har været tæt på lydløs siden, både med og uden en disk i drevet.


Jeg er altså temmelig sikker på, at det er drevet. Nu har jeg selvfølgelig ikke nogen kilder jeg kan henvise til, men af alt hvad jeg har læst om lyddæmpende mods osv, så tydede alt på, at det var dvd-drevet det var galt med.

Hvordan kan det ellers være, at den infernalske larmen stopper, så snart jeg, under et spil, trykker eject på Xbox'en?
Den når jo ikke engang at opfatte, at skiven er ude af maskinen, eller slukke ned for spillet, før den længe er holdt op med at larme.
Améndir
Niveau 6
 
Indlæg: 1513


Re: Er det muligt at skifte Dvd drev på xbox 360

Indlægaf skitzofraen » 29. sep 2008 16:04

Améndir skrev:
skitzofraen skrev:Den eneste grund til, at den larmer mindre, når du spiller f.eks et arcade spil eller en demo er, at blæserne ikke kører på fuld styrke. Blæserne kører først op på fuld styrke, når du smider en disk i drevet...

En af mine venner har lavet et case-mod til sin 360, og i den forbindelse udskiftede han de originale 360 blæsere, med nogen bedre han havde liggende, og hans maskine har været tæt på lydløs siden, både med og uden en disk i drevet.


Jeg er altså temmelig sikker på, at det er drevet. Nu har jeg selvfølgelig ikke nogen kilder jeg kan henvise til, men af alt hvad jeg har læst om lyddæmpende mods osv, så tydede alt på, at det var dvd-drevet det var galt med.

Hvordan kan det ellers være, at den infernalske larmen stopper, så snart jeg, under et spil, trykker eject på Xbox'en?
Den når jo ikke engang at opfatte, at skiven er ude af maskinen, eller slukke ned for spillet, før den længe er holdt op med at larme.


Så snart du trykker eject, så ved maskinen jo, at der ikke er en disk i drevet (drevet stopper med at læse disken) og derfor kører blæserne også ned i fart/styrke med det samme.
LIVE gamertag: blazed b 6710
PSN gamertag: blazed_b_6710
skitzofraen
Niveau 7
 
Indlæg: 4978


Indlægaf Améndir » 29. sep 2008 16:20

Jeg vil lige påpege, at jeg kun er nysgerrig, mine konstante svar og gisninger er ikke for at fornærme eller noget - for det er da afgjort fedt nok hvis det er sandt!

Men er du sikker på det er sandt?
Jeg mener, spillet kører jo stadig i baggrunden og i nogle kan man eksempelvis stadig løbe rundt, selvom disc'en lige er blevet taget ud af maskinen.
Jeg vil da sige der stadig er brug for blæserne der?

En anden ting er når man så er færdig med at spille... Maskinen bliver jo varm, så det kan ikke passe kølerne bare slår fra lige med det samme man stopper spillet.
I mit hoved, så skulle maskinen (hvis altså der er forskel i blæserhastighedern) automatisk bibeholde den høje blæsehastighed efter endt spil, i et lille stykke tid, for at få kølet maskinen nok.
Lidt ligesom en projektor gør, når man slukker den/sætter den på standby.
Améndir
Niveau 6
 
Indlæg: 1513


Næste

Tilbage til Hjælp

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 11 gæster