Xboxlife forum

Reparation af drev (guide)

Har du brug for hjælp, så spørg her.

Reparation af drev (guide)

Indlægaf JEED 01 » 12. maj 2008 09:32

Jeg har tidligere skrevet herinde for at få hjælp til min xbox, da mit drev var f...... up. Helt basalt var det begyndt at komme med en del ubehagelige lyde og den kunne ikke lukke drevet.

I sidste ende endte jeg derfor med at skille den ad. Havde ikke tålmodighed til at sende den ind til MS med GTA på vej osv. Vil derfor lige sige hvor nemt det faktisk var.

1) Jeg gik på youtube og fandt en video som omhandlede det samme problem. http://www.youtube.com/watch?v=m5NULtyTH4A

2) Fandt derefter en løsningsvideo:
http://www.youtube.com/watch?v=MvgU1lC8 ... re=related

3) Fandt en video som viste hvordan man skiller xboxen ad.
http://www.youtube.com/watch?v=LXwXC1IE_ck

Efter at havde dem på plads gik jeg i gang med at skille xboxen ad.
For at kunne gøre dette skal bruges en lille skruetrækker, en ekstremt lille skruetrækker til de små klips bagpå, og nogle torgue bits str 10 tror jeg nok. De burde være til at finde i de fleste væktøjskasser.

For en uerfaren og rimelig uhandy fyr som mig tog det en halv times tid, det er altså ekstremt nemt at skille den ad, også uden uheld.

Efter at have skilt den ad, åbnede jeg dvd-drevet og fandt præcis det samme problem som er skitseret under punkt 1. Magneten er altså slået løs og skal limes på plads igen. Dette løser dog ikke de evt lyde som drevet kommer med og som er særdeles ubehagelige. I video 2 siger han at det er pga det snavs som har samlet sig, så jeg gik i gang med rengøring af drevet. Det er igen MEGET nemt og kræver kun en vatpind og noget isopropylalkohol (koster 19 kr i Matas). Da det var ordnet, magneten var på plads og drevet var gjort rent, satte jeg xboxen sammen igen og lod den stå en times tid eller to. For at være sikker på at limen er hærdet.

Resultat: xboxen spinder igen. Den sluger nu mine spil og kommer ikke med nogen mislyde overhovedet. Den er altså gået fra komplet død xbox til virkende xbox igen.

Så hvis du ikke har tålmodighed til at vente på MS, så overvej seriøst at gøre det selv. Det er MEGET nemt og der er altså ikke de store muligheder for at dumme sig hvis man følger videoerne. Kan kun anbefales herfra. Har i nogen spørgsmål omkring guiden er i velkomne til at skrive til mig, håber i kan bruge det :-)
Billede
JEED 01
Niveau 0
 
Indlæg: 13


Indlægaf Henrik_s » 12. maj 2008 09:40

Lækkert tip :)
Henrik_s
Niveau 5
 
Indlæg: 840


Indlægaf Rahbek » 12. maj 2008 09:58

Lyder da som et fedt lille fif :D
Rahbek
Niveau 6
 
Indlæg: 1905


Indlægaf Cena » 12. maj 2008 09:59

Super tip :) den burde næsten laves sticky
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 5325
By: You can't see me!


Indlægaf chateque » 12. maj 2008 10:23

ja, det er et godt tip, hvis man ikke har garanti på den mere. for lige så snart du åbner boxen bryder du garantien og hvis den så får RROD skal du betale for at sende den ind

men ellers er det da et fint tip :D
chateque
Niveau 7
 
Indlæg: 2252


Indlægaf JEED 01 » 12. maj 2008 16:20

Jep, ved det med garantien. Men regner med at det er standardviden at garantien ryger når man åbner den :-)

Men glad for at i kan bruge det!
Billede
JEED 01
Niveau 0
 
Indlæg: 13


Indlægaf eilsoe » 12. maj 2008 16:52

hmm, det er præcis det min box laver for tiden. Mass Effect var umuligt at spille næsten, da jeg fik Unplayable Disc hver 10. minut.

den knaser også inden den brokker sig...

Måske man skulle prøve at brække den op.
eilsoe
Niveau 2
 
Indlæg: 165


Indlægaf Tbigum » 25. maj 2008 12:19

Købte en defekt X360 med et Hitachi-drev som ikke virkede, det viste sig at være motoren som kører drevet rundt, der ikke kørte ordentlig. Motoren kørte meget stramt, så jeg skilte den ad og smurte akslen, så nu virker den igen :-)

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=1OirWV6Q_YM[/youtube]
Evt. favestejl skyldes alkohol
Tbigum
Niveau 7
 
Indlæg: 3410
By: Esbjerg N


Indlægaf DNS_DK » 25. maj 2008 13:22

kan dette også fikse at min xbox siger at spillene skal i en Xbox 360 maskine selvom de sidder i min xbox ?

Orker simpelthen ik sende den ind for 2. gang...
DNS_DK
Niveau 7
 
Indlæg: 3993


Indlægaf Tbigum » 25. maj 2008 15:34

DNS_DK skrev:kan dette også fikse at min xbox siger at spillene skal i en Xbox 360 maskine selvom de sidder i min xbox ?

Orker simpelthen ik sende den ind for 2. gang...


Efter jeg havde samlet den igen, så skrev den det samme hos mig, men efter at have tørt skiven af, så virkede den igen, så jeg tror at det er læsehovedet der er støvet når den skriver det.

Edit, kan denne tråd ikke gøres sticky?
Evt. favestejl skyldes alkohol
Tbigum
Niveau 7
 
Indlæg: 3410
By: Esbjerg N


Indlægaf skitzofraen » 25. maj 2008 16:12

chateque:

Man kan snildt få det lille garanti klistermærke pillet af uden at ødelægge det...

Tag en hårtørrer og varm det op i nogen minutter, tag så et barberblad og mens du stadig holder hårtørren over mærket, kan du skralle det af med barberbladet... Når du så er færdig og har samlet boxen kan det sættes på ingen, og MS har ingen mulighed for, at se at den har været åbnet...

Har set en af mine kammerater gøre det et par gange, og man kan overhovedet ikke se, at det har været pillet af når man gør det på den nævnte måde...

Det er uærligt af helvedes til, men det virker...
LIVE gamertag: blazed b 6710
PSN gamertag: blazed_b_6710
skitzofraen
Niveau 7
 
Indlæg: 4978


Indlægaf Can » 23. jul 2008 05:10

Tbigum skrev:Købte en defekt X360 med et Hitachi-drev som ikke virkede, det viste sig at være motoren som kører drevet rundt, der ikke kørte ordentlig. Motoren kørte meget stramt, så jeg skilte den ad og smurte akslen, så nu virker den igen :-)

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=1OirWV6Q_YM[/youtube]


Hej Tbigum.

Hvad brugte du til at smøre akslen med? Jeg tror at det er det samme problem jeg har nu med mit dvd drev.

Mvh, Can
Can
Niveau 1
 
Indlæg: 81



Tilbage til Hjælp

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 13 gæster

cron