Xboxlife forum

CD drev vil ikke lukke

Har du brug for hjælp, så spørg her.

CD drev vil ikke lukke

Indlægaf JEED 01 » 20. apr 2008 10:30

Hejsa,

Min xbox er desværre begyndt at opføre sig mærkeligt og kan nu slet ikke bruges. Det begyndte med at CD-drevet gav en forfærdelig lyd når den loadede spil, men i starten kunne den stadig godt spille spillene.
Senere begyndte den så at have problemer med at loade spillene og nu er den så helt stået af..

Problemet er helt basalt at den ikke vil lukke CD-drevet overhovedet. Rent faktisk åbner den drevet når man slukker for konsollen, så min xbox står slukket med åbent drev. Det er selvfølgelig mega ærgeligt, og jeg er lidt træt af at sende boxen ind til MS.

Jeg vil derfor høre om der er nogen der har prøvet noget lign, og hvad i evt har gjort ved det. På forhånd tak for svarene :)
Billede
JEED 01
Niveau 0
 
Indlæg: 13


Indlægaf Vinterbird » 20. apr 2008 10:37

Ring til Xbox Support og snak med dem.
Vinterbird
Niveau 7
 
Indlæg: 5852


Indlægaf BadaBing DK » 20. apr 2008 10:51

Min makker BoomBoom har lige oplevet PRÆCIST samme problem! Det er en lille magnet der er røget løs inde i dit DVD-drev og den er nem at lime på (der er masser af videoer på youtube om problemet). Han kom bare til at klippe noget af printpladen, da han åbnede sin xbox med en tang, og nu overopheder den konstant.

Og ja, han åbnede den udelukkende ved at bruge en tang.

Du kan selvfølgelig også bare sende den ind til MS, hvis du mener at du kan undvære den når GTA4 udkommer :P
Billede
BadaBing DK
 
Indlæg: 1150


Indlægaf Vinterbird » 20. apr 2008 10:53

Noter at hvis du gør som BadaBing siger. Så er garantien væk på din Xbox.
Vinterbird
Niveau 7
 
Indlæg: 5852


Indlægaf JEED 01 » 20. apr 2008 11:09

BadaBing DK skrev:Min makker BoomBoom har lige oplevet PRÆCIST samme problem! Det er en lille magnet der er røget løs inde i dit DVD-drev og den er nem at lime på (der er masser af videoer på youtube om problemet). Han kom bare til at klippe noget af printpladen, da han åbnede sin xbox med en tang, og nu overopheder den konstant.

Og ja, han åbnede den udelukkende ved at bruge en tang.

Du kan selvfølgelig også bare sende den ind til MS, hvis du mener at du kan undvære den når GTA4 udkommer :P


Ja det er jordens dårligste tidspunkt den er røget på :?

Nå men har kigget lidt på Youtube, jeg vil lige høre om det er det her problem du hentyder til.. http://www.youtube.com/watch?v=m5NULtyTH4A

er den til at skille ad, jeg er ikke noget geni når det kommer til elektronik..

Og ja, er opmærksom på at garantien ryger, skal vist lige overveje om det er værd at gøre :D
Billede
JEED 01
Niveau 0
 
Indlæg: 13


Indlægaf BadaBing DK » 20. apr 2008 11:42

JEED 01 skrev:Nå men har kigget lidt på Youtube, jeg vil lige høre om det er det her problem du hentyder til.. http://www.youtube.com/watch?v=m5NULtyTH4A


Det er SPOT on! Han gav den bare noget lim og så funkede den igen. Hvis han havde haft noget andet værktøj end en tang, så havde hans box også funket nu.

Der er masser af guides til at skille din xbox, og det er sgu ikke ret svært hvis han kan gøre det udelukkende ved at bruge en tang (han nappede skrue-hovederne af, i stedet for at skrue dem ud og i den process røg også en bid af printpladen).

Problemet er at garantien ryger, når du selv åbner den. Hvis det går helt galt, så må du bare skyde 1500 kr i en ny arkade xbox :P
Billede
BadaBing DK
 
Indlæg: 1150


Indlægaf JEED 01 » 20. apr 2008 12:31

Det er helt perfekt, jeg overvejer situationen :-)

Tak for svarene!
Billede
JEED 01
Niveau 0
 
Indlæg: 13


Indlægaf Chaui » 20. apr 2008 12:44

Ser dog ud til der er flere folk der har haft åbnet deres drev, men at det ikke var problemer, men det er selvfølgelig en chance man tager.
Billede
Chaui
Niveau 6
 
Indlæg: 1800


Indlægaf dwark » 24. apr 2008 09:20

det er ikke noget problem at skille sin box ad der sidder nogle skruer og så nogle klips man lige man vippe og vupti så er den hvide kasse åbnet.. det tager 30 så burde den køre igen og hvis så du får RROD så kan man også lave det problem uden at skal undvære sin box er flere uger det kan både gøres kønt og mindre kønt som min egen :oops: :D men bare det virker..

Billede
dwark
Niveau 0
 
Indlæg: 36



Tilbage til Hjælp

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 15 gæster

cron