Xboxlife forum

Endnu et NAT problem til xboxen

Har du brug for hjælp, så spørg her.

Endnu et NAT problem til xboxen

Indlægaf matti » 13. feb 2008 15:43

Hejsa.

Jeg fik et modem fra TDC (Netopia 3347W)(PSTN)
Men nu er NAT på strict. Har prøvet at google efter en løsning, men uden held. Er der nogle af jer som kender en løsning?


På forhånd tak.
matti
Niveau 0
 
Indlæg: 30


Indlægaf BulletEyeDk » 13. feb 2008 18:40

Syntes jeg før har hørt om det der NETOPIA modem. Har du en erhvervs opkobling ved TDC ?

Mvh
Morten
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Indlægaf matti » 13. feb 2008 22:59

Ja, jeg har erhvervs opkobling.
matti
Niveau 0
 
Indlæg: 30


Indlægaf BulletEyeDk » 14. feb 2008 07:12

Mente nok det var sådan...

Har selv siddet ved en kammerat for at få det til at virke, men ak..., når man har en erhvervs opkobling ved TDC så har man ikke selv adgang til routeren.

TDC vil gerne hjælpe med at åbne de nødvendige porte, dog skal de have ca. 900 kr. for at åbne een port.

Og du skal have åbnet 2xporte...

Jeg måtte opgive ude ved min kammerat.., det er simpelthen for dyrt...

Men prøv at ring til TDC.., det gjorde vi...
Vi fik en lang snak med en flink gut, men han kunne ikke afvige deres regler.., desværre...

Mvh
Morten
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Indlægaf matti » 14. feb 2008 09:28

Arj hvor nedern :P

Men jeg prøver at ringe til TDC.
Mange tak for hjælpen!
matti
Niveau 0
 
Indlæg: 30


Indlægaf BulletEyeDk » 14. feb 2008 18:35

Har smidt dig et svar på din PB..

Og husk det er TDC erhverv du skal tale med :)
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Indlægaf matti » 16. feb 2008 14:50

ja, har set den.
Tak igen ;) hehe
matti
Niveau 0
 
Indlæg: 30


Indlægaf pgrundl » 16. feb 2008 15:36

Sidder selv i samme situation. Gik ned og købte et ADSL modem og en dlink router. Gav 300kr for routeren. Tror modemmet kostede 200kr. Man kan også få begge dele i samme boks. TDC har DHCP på deres erhvervsløsninger, og ingen pålogning (dvs. det står dig frit for at skifte deres styr ud).
pgrundl
Moderator
 
Indlæg: 5858


Indlægaf matti » 17. feb 2008 11:05

okay, altså så jeg kan gå over og købe et nyt modem som "støtter" xbox live og erstatte det med det jeg har i forvejen? Hvis man kan, hvilket modem kan i så anbefalde?
matti
Niveau 0
 
Indlæg: 30


Indlægaf pgrundl » 17. feb 2008 11:13

matti skrev:okay, altså så jeg kan gå over og købe et nyt modem som "støtter" xbox live og erstatte det med det jeg har i forvejen? Hvis man kan, hvilket modem kan i så anbefalde?


Dlink virker fint her, men spar dig selv for en storm af "mit mærke er bedst". Gå ned i butikken og forklar, at du skal bruge en router (med adsl modem, hvis det er et RJ-11 stik, der går ind i din nuværende boks), som understøtter upnp/dynamisk nat. Hvis den ikke virker til formålet, så vil du gerne forbeholde dig retten til at returnere den til butikken uden omkostninger for dig selv. Det burde ikke være noget problem at få en sådan deal trumfet igennem.
pgrundl
Moderator
 
Indlæg: 5858


Indlægaf matti » 17. feb 2008 11:34

pgrundl skrev:
matti skrev:okay, altså så jeg kan gå over og købe et nyt modem som "støtter" xbox live og erstatte det med det jeg har i forvejen? Hvis man kan, hvilket modem kan i så anbefalde?


Dlink virker fint her, men spar dig selv for en storm af "mit mærke er bedst". Gå ned i butikken og forklar, at du skal bruge en router (med adsl modem, hvis det er et RJ-11 stik, der går ind i din nuværende boks), som understøtter upnp/dynamisk nat. Hvis den ikke virker til formålet, så vil du gerne forbeholde dig retten til at returnere den til butikken uden omkostninger for dig selv. Det burde ikke være noget problem at få en sådan deal trumfet igennem.


Okay, tak for informationen!
matti
Niveau 0
 
Indlæg: 30


Indlægaf Jorole » 20. okt 2009 13:49

Hej

Står i samme situation med et 3347 netopia modem, der bare står til strict NAT, og det koster en bondegård at få omkonfigureret. Vil bare høre, om løsningen med en adsl2 router med modem i stadig fungerer - altså om tdc stadig kører med DHCP og ingen pålogning, så udstyret bare kan skiftes ud ??

Hvis ja, så hører jeg også gerne om hvilke routere andre har anvendt med succes.
Jorole
Niveau 2
 
Indlæg: 108


Indlægaf Lodberg » 8. jan 2010 08:08

Jeg står i samme situation, og skal derfor bruge en ny router.

Jeg har det nye trådløse kort i min xbox, og bør vel gå efter en router med N teknologi?

Kan nogen give et bud på hvad jeg skal købe?


/Lodberg
Lodberg
Niveau 2
 
Indlæg: 197


Indlægaf Lodberg » 19. jan 2010 16:25

Jorole skrev:Hej

Står i samme situation med et 3347 netopia modem, der bare står til strict NAT, og det koster en bondegård at få omkonfigureret. Vil bare høre, om løsningen med en adsl2 router med modem i stadig fungerer - altså om tdc stadig kører med DHCP og ingen pålogning, så udstyret bare kan skiftes ud ??

Hvis ja, så hører jeg også gerne om hvilke routere andre har anvendt med succes.


Hej Jorole

Jeg kan bekræfte, at tdc stadig kører med DHCP og ingen pålogning, så ja, du kan bare skifte udstyret ud.

Den router jeg bruger er en linksys WAG 160 N som jeg fik for ca. 650kr med fragt fra Pixmania.

Den drillede MEGET i starten, da TDC ikke kunne hjælpe særligt meget med indstillingerne.

Men nu kører den max efter jeg opdaterede til nyeste firmware samt ændrede default-indstillingerne under "Basic setup" til:

Encapsulation: RFC 1483 Briged
Multiplexing: LLC
Autodetect: Disable
VPI: 0
VCI: 101
DSL Modulation: G.dmt (virker vist også med Multimode)


Vh. Søren
Lodberg
Niveau 2
 
Indlæg: 197


Indlægaf stiu » 18. feb 2010 21:49

hej

jeg har skrevet med lodberg på andet forum og har købt det samme modem wag160n. Jeg kan dog ikke få det til at virke. Den er konfigureret men den kan ikke komme på "nettet". Har I nogen tips ?
stiu
Niveau 1
 
Indlæg: 56



Tilbage til Hjælp

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 45 gæster

cron