Xboxlife forum

Msn-hack :(

Har du brug for hjælp, så spørg her.

Msn-hack :(

Indlægaf Peet » 23. mar 2005 15:25

Hey guys.. jeg er blevet hacket gennem msn, og jeg ved ikke helt hvad jeg skal gøre..

For nylig sagde min computer at der var kommet en update til MSN, og den accepterede jeg så.. så i løbet af i går og i foregårs spurgte mit beskyttelsesprogram (ZoneAlarm) flere gange om msn måtte komme på nettet, fungere som server og alt det der. Og jeg sagde bare ja, fordi ZoneAlarm nærmest spørger om alting 10 gange.

Men så her i går blev jeg logget ud automatisk fra msn, og da jeg blev logget ud hed jeg bare "Peter", men da jeg loggede ind igen hed jeg "-" (bare en bindestreg). Jeg blev logget ud på den måde flere gange, og på et tidspunkt i går blev mit navn skiftet til det password jeg bruger, når jeg skal spille World of Warcraft.. så han kan åbenbart nå nogle lidt private info. Og i dag blev navet skiftet til et eller andet spansk.. Te Quiero. Nu kan jeg ikke logge på msn, og jeg har en mistanke om, at det er ham der sidder og minimerer World of Warcraft konstant mens jeg spiller.

Hvad kan jeg gøre? Nyt program? formatering, selvom jeg helst vil undgå det? noget andet jeg kan gøre?

på forhånd tak
Peet
Xbox... i stykker... UUAH!
Peet
Skribent
 
Indlæg: 1136

Brugeravatar

Indlægaf Spot F » 23. mar 2005 15:56

Latterlige hackere... Jeg har ikke vildt meget forstand på computere, men jeg ville råde dig til at downloade Ad-Aware, og så se om den kan finde den fil, eller hvad det nu er der gemmer sig på computeren. Ellers bliver du vel nødt til at formatere, så kan du jo altid tage backup af det du ikke vil miste...
Spot F
Skribent
 
Indlæg: 272


Indlægaf Cowrider » 23. mar 2005 17:06

FORMATERE din pc.... eller tjek om du har virus eller spyware
Cowrider
Niveau 7
 
Indlæg: 4495
By: Frederikssund


Indlægaf L1 Solid » 23. mar 2005 20:01

Kig evt. inde på spywarefri.dk, her finder du et program der hedder HiJackThis, som du sikkert kan bruge...
Billede
Oly Oly Oxen Free
L1 Solid
Niveau 5
 
Indlæg: 1181


Indlægaf Morten Skou » 23. mar 2005 20:58

Jeg ville formattere.

Hvis en maskine er kompromiteret, så er der ingen der ved hvad han har fundet ud af at installere.
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Indlægaf sorryass DK » 24. mar 2005 12:18

The Guardians skrev:Kig evt. inde på spywarefri.dk, her finder du et program der hedder HiJackThis, som du sikkert kan bruge...


Jeg vil ikke anbefale at bruge dette program vis man ikke aner vad man må og må ikke slette.

Man kan dog gå ind på spywarefri's forum og få hjælp til programmet hvor de vil forklare hvad der skal fjernes
Billede
sorryass DK
Niveau 6
 
Indlæg: 1670


Indlægaf GrillBillerDK » 24. mar 2005 12:23

eller prøv med Microsoft antispyware.

et genialt scanner program.

den fandt en masse spy ware fra min puter selv efter jeg havde prøvet med hijackthis og adware.
helt uden at jeg jeg skulle formater min snart 2 år gamle winxp installation
”Vi griner meget sammen, men vi er også meget forskellige. Nogle gange bliver Bubber altså 12 år – det er charmerende, men også lidt anstrengende to måneder i træk.”
B.S. Christiansen
GrillBillerDK
Niveau 7
 
Indlæg: 3172


Indlægaf Morten Skou » 24. mar 2005 13:33

Formatter den ;-)

Hvis det var mig der havde hacket en computer, så ville jeg mindst efterlade 2 bagdøre - hvoraf jeg ville sørge for at du fandt den første så du ville tro at du havde lukket hullet :-)
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Indlægaf sorryass DK » 24. mar 2005 17:34

Morten Skou skrev:Formatter den ;-)


at formattere, tåbens måde at lave en computer :lol: .

arj det er gas, men personligt syns jeg at man skal gøre alt i sin magt for at fixe sin computer uden at formattere, det bør kun bruges som sidste udvej. Det kan faktisk lade sig gøre :wink:
Billede
sorryass DK
Niveau 6
 
Indlæg: 1670


Indlægaf Morten Skou » 24. mar 2005 17:42

Tjah, men når det handler om sikkerhed, og man har været så uheldig at blive hacket - så mener jeg ikke at der er andre udveje end at formattere.

Du kan ALDRIG være sikker på at du har fået ryddet ud i alle bagdørene.
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750



Tilbage til Hjælp

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster