Xboxlife forum

Flashing af XBOX (Xecuter 2.6.0 chip)

Har du brug for hjælp, så spørg her.

Flashing af XBOX (Xecuter 2.6.0 chip)

Indlægaf AmbY » 2. okt 2004 16:03

Ja jeg har et problem, et KÆMPE problem, jeg har foet et stykke tid siden skaffe mig en XBOX, det er en "crystal edition" den virkede perfekt men grunden til jeg købte den var ikke at den skulle bruges til/som XBOX only, men også som min lokale dvd/film/musik/spil-BOX. Så jeg regnede ud, eller fant ud af at jeg skulle bruge en chip, jeg fant en fyr over nettet der kunne hjælpe og han gav mig et godt råd til hvilken chip jeg skulel have i og jeg fulgte rådet og fik fat i en "Xecuter Chip 2.6.0(versions nummer)" og jeg fik den monteret hvilket jeg selv gjorde. Den er sat i korrekt for man kan nemt boote fra den, sådan at hvis man sætte chippen til "ON" og vælger en af de to BIOS-Banker der er der på, så kan man under den lille menu der kommer vælge at: "Lock/Unlock HDD'en", man kan "Install BIOS fro Disk" eller "Install BIOS from HDD" da jeg ikke har råd til en ny HDD til den lige for tiden må jeg nøjes med at bruge den der sidder i den hvilket er en lille 8.4GB HDD.

Jeg montere som sagt chippen og efter det fik jeg tilsendt den BIOS flasher som ham jeg snakkede med brugte. Jeg brændte den RW-CD med en dummy.bin fil på 250MB og lagde BIOS.bin filen på samme disk. brændte den og smed den i DVD drevet på XBOX'en... ...og valgte så: "Installe BIOS fro CD" og trykkede på joypad'en, der efter spyttede den disken ud og sagde jeg skulelputte CD'en i, det havde jeg jo gjort så skubbede den bare ind igen. Der efter startede den med at flashe og i bunden af skærmen kunne man se en progressbar der først blev gul og der efter steg den så den blev helt grøn. der stod i bunden at den så vilel genstarte og der efter skulle jeg så kunne installere evoX (som jeg har anskaffet, ved det er ulovligt så kommenter det venligst ikke mere!)

MEN

Efter den var færdig og den så genstartede så skte der det at den startede op i den NØJAGTIGE samme skærm som før hvor jeg havde de 4 muligheder...

...nu er det så jeg spørger folk her inde.. ..nogen der kan hjælpe mig??!!

mvh.dk amby
AmbY
 


Re: Flashing af XBOX (Xecuter 2.6.0 chip)

Indlægaf Gæst » 2. okt 2004 20:02

AmbY skrev:Ja jeg har et problem, et KÆMPE problem, jeg har foet et stykke tid siden skaffe mig en XBOX, det er en "crystal edition" den virkede perfekt men grunden til jeg købte den var ikke at den skulle bruges til/som XBOX only, men også som min lokale dvd/film/musik/spil-BOX. Så jeg regnede ud, eller fant ud af at jeg skulle bruge en chip, jeg fant en fyr over nettet der kunne hjælpe og han gav mig et godt råd til hvilken chip jeg skulel have i og jeg fulgte rådet og fik fat i en "Xecuter Chip 2.6.0(versions nummer)" og jeg fik den monteret hvilket jeg selv gjorde. Den er sat i korrekt for man kan nemt boote fra den, sådan at hvis man sætte chippen til "ON" og vælger en af de to BIOS-Banker der er der på, så kan man under den lille menu der kommer vælge at: "Lock/Unlock HDD'en", man kan "Install BIOS fro Disk" eller "Install BIOS from HDD" da jeg ikke har råd til en ny HDD til den lige for tiden må jeg nøjes med at bruge den der sidder i den hvilket er en lille 8.4GB HDD.

Jeg montere som sagt chippen og efter det fik jeg tilsendt den BIOS flasher som ham jeg snakkede med brugte. Jeg brændte den RW-CD med en dummy.bin fil på 250MB og lagde BIOS.bin filen på samme disk. brændte den og smed den i DVD drevet på XBOX'en... ...og valgte så: "Installe BIOS fro CD" og trykkede på joypad'en, der efter spyttede den disken ud og sagde jeg skulelputte CD'en i, det havde jeg jo gjort så skubbede den bare ind igen. Der efter startede den med at flashe og i bunden af skærmen kunne man se en progressbar der først blev gul og der efter steg den så den blev helt grøn. der stod i bunden at den så vilel genstarte og der efter skulle jeg så kunne installere evoX (som jeg har anskaffet, ved det er ulovligt så kommenter det venligst ikke mere!)

MEN

Efter den var færdig og den så genstartede så skte der det at den startede op i den NØJAGTIGE samme skærm som før hvor jeg havde de 4 muligheder...

...nu er det så jeg spørger folk her inde.. ..nogen der kan hjælpe mig??!!

mvh.dk amby

Lidt off topic men hvad har du givet for din chip?
Gæst
 


Re: Flashing af XBOX (Xecuter 2.6.0 chip)

Indlægaf Gæst » 2. okt 2004 20:06

Anonymous skrev:
AmbY skrev:Ja jeg har et problem, et KÆMPE problem, jeg har foet et stykke tid siden skaffe mig en XBOX, det er en "crystal edition" den virkede perfekt men grunden til jeg købte den var ikke at den skulle bruges til/som XBOX only, men også som min lokale dvd/film/musik/spil-BOX. Så jeg regnede ud, eller fant ud af at jeg skulle bruge en chip, jeg fant en fyr over nettet der kunne hjælpe og han gav mig et godt råd til hvilken chip jeg skulel have i og jeg fulgte rådet og fik fat i en "Xecuter Chip 2.6.0(versions nummer)" og jeg fik den monteret hvilket jeg selv gjorde. Den er sat i korrekt for man kan nemt boote fra den, sådan at hvis man sætte chippen til "ON" og vælger en af de to BIOS-Banker der er der på, så kan man under den lille menu der kommer vælge at: "Lock/Unlock HDD'en", man kan "Install BIOS fro Disk" eller "Install BIOS from HDD" da jeg ikke har råd til en ny HDD til den lige for tiden må jeg nøjes med at bruge den der sidder i den hvilket er en lille 8.4GB HDD.

Jeg montere som sagt chippen og efter det fik jeg tilsendt den BIOS flasher som ham jeg snakkede med brugte. Jeg brændte den RW-CD med en dummy.bin fil på 250MB og lagde BIOS.bin filen på samme disk. brændte den og smed den i DVD drevet på XBOX'en... ...og valgte så: "Installe BIOS fro CD" og trykkede på joypad'en, der efter spyttede den disken ud og sagde jeg skulelputte CD'en i, det havde jeg jo gjort så skubbede den bare ind igen. Der efter startede den med at flashe og i bunden af skærmen kunne man se en progressbar der først blev gul og der efter steg den så den blev helt grøn. der stod i bunden at den så vilel genstarte og der efter skulle jeg så kunne installere evoX (som jeg har anskaffet, ved det er ulovligt så kommenter det venligst ikke mere!)

MEN

Efter den var færdig og den så genstartede så skte der det at den startede op i den NØJAGTIGE samme skærm som før hvor jeg havde de 4 muligheder...

...nu er det så jeg spørger folk her inde.. ..nogen der kan hjælpe mig??!!

mvh.dk amby

Lidt off topic men hvad har du givet for din chip?


For at besvare selve dit spørgsmål så kan Xboxen nogengange godt være lidt uforudsigelig i det da den ikke altid gør det samme. Prøv at genstarte den igen med Evox CDen i og boot så op med den nye bios du har lagt ind. Den burde nu loade default.xbe fra din installations CD og derefter køre alt som det skal men nogle gange får den altså alligevel ikke bootet fra CD, prøv at boote igen og fortæl så lige mere i detaljer hvad du gør og hvad den siger så må bi tage den derfra.

Atlantica
Gæst
 


Indlægaf A.Z.BEST » 2. okt 2004 20:23

Kig ind i dette forum http://forums.xbox-scene.com og denne side www.xbox-scene.com. Læs tutorials.

Jeg tror at du ved ikke hvad der skete faktisk. Da du fik en ny xbox bios, skete der ikke noget med din harddisk. Der blev installeret intet program og det skal du selv skaffe, derfor du har stadig dette grøne menu. Prøv nu et piratspil ;). Jeg er sikkert at det virker. Der er meeeeeget job før dig. Jeg tænker nu... hvorfor har du købt så dyr chip :/? Og den hedder ikke Executer 2.6.0, men bare 2.6. For almenlige brugere er Alladin chip fint nok fordi det ikke er vigtigt hvilken chip man bruger, men vigtigt er det, hvad for en bios man bruger.

Efter du har installeret EvoX skal den starte istedet af MS menuet.
A.Z.BEST
Niveau 3
 
Indlæg: 250


Indlægaf AmbY » 2. okt 2004 22:14

Ok lige for at starte fra en ende af:

#Gæst: Har ikek givet mere end 250kroner, og så er den sendt direkte fra UK!(og det var en IALT pris!)

#Gæst: Hvis jeg efter den flashing process jeg har kørt smidder en cd i MED EvoX-Installationen på så sker der intet den starter intet op, den går bare direkte til den samme skærm med de 4 valgmuligheder! (Men det er jo forståetligt nok da det jo er meningen der skal komme en anden skærm frem efter flashingen der giver tilladdelse til at installere noget nyt!)

#A.Z.BEST: Nu er det sådan jeg hader folk der taler til mig som om de er gud og jeg er den laveste ting på jorden så hvis svaret virker en smule nedlagende til bage, er det bare hævn!

Here it goes: Jeg ved ikke hvilken grøn menu det er DU snakker om det eneste jeg har nævn der er grøn er den progressbar der kommer når man kan se hvor langt den er kommet med flashingen af selve chippen!

Jeg ved 100% at den ikke går ind og laver noget med harddisken (med mindre jeg ber den om det, dog har dette intet med flashing at gøre men med installation af selve "Styresystemet" der på, i dettte tilfælde EvoX)

Den menu der kommer IGEN... ...selv EFTER en SUCCESFULL flashing er den menu der ladder mig vælge de 4 nævnte muligheder! DVS. at der er den originale BIOS der er pre-installeret på chippen (Xecuter 2.6.0) så selv om den siger den har lavet en succesfull flashing så må der være noget galdt anyway!

Og lige for at nævne det sidste jeg IKKE gidder høre på så er denne chip en Xecuter 2.6.0 ... ...hvis det som i dit tilfælde er en 2.6. vil chippen kunne være alt mellem 2.6.1-2.6.9 (disse modeller eksistere dog ikke, men det er stadigt det det ville betyde!)

Siger tak for jeres svar, og takker for hjælpen, selv om der ikke lige var nogen!

Mvh.dk amby!
AmbY
 


Indlægaf Salleman » 2. okt 2004 23:09

Drop lige den attityde dér, ellers får du sgu ingen hjælp!!!

Og jeg tror faktisk at de råd du får er nogle du burde lytte til..

Jeg kan kun se to scenarier:

Det ene er at Bios'en ikke er flashet ordentligt, hvilket lyder usandsynligt..

det andet er at din Evox cd ikke er blevet brændt ordentligt eller at din box ikke gider læse den.. Tro mig, de kan være et helvede med brændte cd'er.. Et godt (men underligt) fif er at du åbner cd skuffen halvt - med cd'en i - og så slukker og tænder igen med det samme.. Underligt, jeg ved det, men det har virket for mig op til flere gange...
Salleman
Niveau 4
 
Indlæg: 332


Indlægaf A.Z.BEST » 2. okt 2004 23:47

Jeg troede du fik MS Dashboard, ikke dette chip-menu- min fejl. Lav en anden "flash CD" med denne bios: Executer 2 4983.67. Jeg kan sende den til dig hvis du vil.
A.Z.BEST
Niveau 3
 
Indlæg: 250


Indlægaf Cointreau » 3. okt 2004 13:21

AmbY skrev:Ok lige for at starte fra en ende af:

#Gæst: Har ikek givet mere end 250kroner, og så er den sendt direkte fra UK!(og det var en IALT pris!)

#Gæst: Hvis jeg efter den flashing process jeg har kørt smidder en cd i MED EvoX-Installationen på så sker der intet den starter intet op, den går bare direkte til den samme skærm med de 4 valgmuligheder! (Men det er jo forståetligt nok da det jo er meningen der skal komme en anden skærm frem efter flashingen der giver tilladdelse til at installere noget nyt!)

Mvh.dk amby!


250,- inkl forsendelse og det hele er sgu billigt nok, ville nok også vælge en Xecuter 3 hvis jeg skulle have ny chip idag, dog har mig og min bror begge givet 400 inkl. porto for en SmartXX chip som også er glimrende, men da Xecuter også skulle være kvalitet er det faktisk et glimrende køb. Mht. om man skal købe en dyr chip eller bare en alladin cheapmod så er der lige et par ting man skal overveje: Kan chippen "recover" forskellige ting hvis noget går galt? F.eks. tage backup af din oprindelige EEPROM og lagre denne på selve den eksterne chip.
Har chippen forskellige indbyggede muligheder som letter installationen og øvrig brug? Kan den slukkes fuldstændig så man kan gå på live med alm. spil (ikke backup)

Ellers er der et STORT råd til alle der vil købe chip: KØB DEN IKKE I EN DANSK BUTIK/NETSHOP HVIS DU SELV VIL INSTALLERE DEN!!! Ofte er prisen op mod 50-100% dyrere i danske shops end prisen på diverse internationale sider der sælger fra Tyskland eller England. Dette er tilfældet på rigtig mange chips, heriblandt SmartXX som koster 400,- i Tyskland med forsendelse mens den typisk koster 700,- herhjemme for helt det samme gør-det-selv kit.
Cointreau, aka "Coin" i Halo 2 på XBL :)
Cointreau
Niveau 4
 
Indlæg: 529


Indlægaf AmbY » 4. okt 2004 18:40

A.Z.BEST jo vil meget gerne hvis du rpøver at sende den...

min mail er: csamby@gmail.com



____________________________


Atlantica: Ja det var ret billigt, kunne ejg også regne ud.. ...nu var det sådan at først lige efter jeg have købt min kom "introduktionen" til Xecuter 3'eren.. ..sååå :(


____________________________

Salleman:

hvis bios på den ike er flashet ordentligt ville den menu så komme frem igen??! eller??

forklar lige igen det med at åbne halvt osv...
AmbY
 



Tilbage til Hjælp

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 21 gæster

cron