Xboxlife forum

at linke 2 x-boxer sammen?

Har du brug for hjælp, så spørg her.

at linke 2 x-boxer sammen?

Indlægaf Gæst » 31. aug 2004 17:27

Hej, jeg har lige et spørgsmål her som jeg ikke rigtig kan finde i manualen eller på xbox.com...
hvordan linker man 2 xboxer sammen? kan man bare bruge en twisted netkabel eller skal man gøre det igennem en hub? eller..? har det noget at sige at min vens box er crystal (NICE! :twisted:) og min ikke er? hvad gør man for at slå 3-4 x-boxer sammen?

Mange tak...
Bagrar
Gæst
 


Indlægaf Naemi » 31. aug 2004 18:14

Magisk lille kabel man kan købe i Merlin, Fona, Stereostudiet, og hvor du ellers får alt dit Xbox udstyr fra. De skal bare kobles i hver sin xbox og cha-cham - så kører det.

Kunne forestille mig, at du skal have fat i en port af en slags for at spille flere. Kan du sikkert også finde i Merlin.
Naemi
Niveau 4
 
Indlæg: 482


Indlægaf L1 Solid » 31. aug 2004 18:45

Du kan bruge ethvert for for KRYDSET netværks kabel hvis du kan skal linke 2 xboxe, hvis du skal have koblet flere sammen skal du bruge IKKE KRYDSET netværks kabler og en switchbox/hub.
Billede
Oly Oly Oxen Free
L1 Solid
Niveau 5
 
Indlæg: 1181


Indlægaf Playkid » 31. aug 2004 19:20

Bruger krydsede kabler når jeg skal linke 2, men også når jeg linker 4 gennem en switch.
Playkid
 


Indlægaf arminc » 1. sep 2004 08:00

Hvis du bare skal spille to sammen bruger du som Guardians siger krydsede. Når du linker flere sammen gennem en hub/switch bruger du ikke krydsede. Jeg mener at det er lige meget hvilke kabler man bruger i nyere H/S men for en sikkerheds skyld ville jeg bruge ikke krydsede
arminc
 


Indlægaf d0minat0r DK » 1. sep 2004 09:04

The Guardians- hvis en pc/xbox/ps2 osv. skal linkes sammen gennem en hub eller switch SKAL DET FOR GUDS SKYLD VÆRE KRYDSET.

Et normalt ikke krydset virker kun til at connecte 2 pc'er direkte, dvs. en simpel lille lan forbindelse mellem 2 pc'er.
d0minat0r DK
Niveau 4
 
Indlæg: 313


Indlægaf L1 Solid » 1. sep 2004 12:16

Jeg bruger ikke krydsede...


Edit: Og så vidt jeg husker bruger Playstaion 2 ikke RJ 45 kabler, men et eller andet Sony har fundet på, så man ikke kan købe kablerne billigt, i enhver pc forretning....
Billede
Oly Oly Oxen Free
L1 Solid
Niveau 5
 
Indlæg: 1181


Indlægaf TuxPower » 1. sep 2004 12:50

Hvis du forbinder to Xbox/PC direkte SKAL det være et krydsede kable, TxD og RxD fra det ene enhed sender til RxD og TxD ( TxD -> RxD, RxD -> TxD ).
Hvis du forbinder flere enheder gennem ind switch ( brug en switch i stedet for en hub, det er bedere ) er det bedst at bruge patch-kabler ( ikke-krydsede kabler ), men med de fleste switch i dag er det lige meget.


TxD = Transmit Data
RxD = Receive Data
Life can only be understood in reverse, but must be lived forward.
Billede
TuxPower
Niveau 4
 
Indlæg: 744


Indlægaf DNS_DK » 2. sep 2004 07:59

Køb en Datel Combat Command på Gamebits.dk...

koster 429 kr. og så kan du koble 4 xboxe sammen....
DNS_DK
Niveau 7
 
Indlæg: 3993


Indlægaf Specialty » 2. sep 2004 08:43

DNS_DK: Så ville jeg højst sandsynligt hellere købe en 8 port switch til 299 og nogle ikke krydsede kabler =)... Det er både billigere også kan det anvendes til meget andet end Xboxe =)

Specialty.
Specialty
Niveau 6
 
Indlæg: 1524


Indlægaf Playkid » 2. sep 2004 09:03

En 8 port switch er også rart hvis man planlægger at spiller Halo 2 LAN :D
Playkid
 


Indlægaf L1 Solid » 2. sep 2004 14:28

Så skal du jo ha fat i en 16 port's :)
Billede
Oly Oly Oxen Free
L1 Solid
Niveau 5
 
Indlæg: 1181


Indlægaf Playkid » 2. sep 2004 15:28

Kunne forestille mig det var ret svært at skaffe 16 Xbox ;)

8 passer næsten bedre bl.a. til teamplay. 8 hold i TS, med 2 spillere på hver skærm ;)
Playkid
 


Indlægaf L1 Solid » 2. sep 2004 17:19

Det kunne der måske være noget om, men... ja men.
Billede
Oly Oly Oxen Free
L1 Solid
Niveau 5
 
Indlæg: 1181


Indlægaf Specialty » 2. sep 2004 19:11

Man kan jo være 4'er på hver konsol, så er det kun 4 xboxe og 1x 4ports switch =)
Specialty
Niveau 6
 
Indlæg: 1524


Næste

Tilbage til Hjælp

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 34 gæster

cron