Xboxlife forum

'game mode' ?

Har du brug for hjælp, så spørg her.

'game mode' ?

Indlægaf weiss » 2. jan 2007 14:08

Hej

Jeg havde sådan set besluttet mig for at købe Toshiba 32 WL 66 Z. Men nu har Samsungs hvide LE 32 R 71 W slået mig lidt ud af kurs. Hvad er det helt præcist man får for pengene med Samsungs "optimeret til Xbox" og deres odiøse "Game-Mode"?

Jeg har virkelig brug for et godt råd her. Begge skærme synes udemærkede, men hvis Samsung holder hvad de lover, bør det vel være den?
weiss
Niveau 1
 
Indlæg: 56


Indlægaf Vinterbird » 2. jan 2007 14:12

Game Mode er som alle de andre forudbestemte modes i et fjernsyn en som Samsung føler at "optimeret" til spil, altså skruer den kontrasten alt for højt op og ødelægger billedet.

Det er bull og du får et meget bedre billede hvis du kalibrere dit tv med Digital Video Essentials eller The Calibrator, da disse to DVD'er giver et meget bedre billede end hvad game mode kan tilbyde.

Den er kun optimeret til Xbox fordi at Samsung er det officielle TV for 360.
Vinterbird
Niveau 7
 
Indlæg: 5852


Indlægaf weiss » 2. jan 2007 14:33

ok. Så deres "Game-Mode" er slet og ret bare en indstilling af kontrast og lyd - ikke nogen hemmelig teknologi der løfter Samsung over konkurrenterne.

Jamen, så tror jeg det bliver Toshiba 32 WL 66 Z - nogen der i øvrigt har erfaringer med denne?
weiss
Niveau 1
 
Indlæg: 56


Indlægaf SpRite » 2. jan 2007 14:34

Jeg har hørt at Game Mode skulle slå DNie fra, så det optimerede opdaterings tiden på TV'et = mindre lag.
Viro - Adam <3
SpRite
Niveau 4
 
Indlæg: 758


Indlægaf kaizer » 3. jan 2007 00:24

weiss skrev:ok. Så deres "Game-Mode" er slet og ret bare en indstilling af kontrast og lyd - ikke nogen hemmelig teknologi der løfter Samsung over konkurrenterne.

Jamen, så tror jeg det bliver Toshiba 32 WL 66 Z - nogen der i øvrigt har erfaringer med denne?


Ja, vi er flere der har erfaringer med Toshiba'en. Det er et fremragende tv. Ang. game mode, er der bare nogle indstillinger. Du kan få de fleste tv til at vise det samme.
kaizer
Niveau 6
 
Indlæg: 1323


Indlægaf hanZen » 3. jan 2007 00:41

kaizer skrev:
weiss skrev:ok. Så deres "Game-Mode" er slet og ret bare en indstilling af kontrast og lyd - ikke nogen hemmelig teknologi der løfter Samsung over konkurrenterne.

Jamen, så tror jeg det bliver Toshiba 32 WL 66 Z - nogen der i øvrigt har erfaringer med denne?


Ja, vi er flere der har erfaringer med Toshiba'en. Det er et fremragende tv. Ang. game mode, er der bare nogle indstillinger. Du kan få de fleste tv til at vise det samme.


Har lige investeret i den nye 32WLT68, og det er virkelig en lækker skærm. Helt klart blandt de aller bedste LCD skærme overhovedet (en af de eneste der kan konkurrere med 32PF9731 fra Philips). Den har 3 HDMI indgange, og understøtter 1080p via komponent og HDMI. Kører selv med komponent på 1080p, der er næsten ingen forskel, men det er cool nok den kan det alligevel. 66'eren har også fået utrolig gode anmeldelser, og er nok den skærm du får mest for pengene ved at købe.

Topic: Game mode er en gimmick, som de andre er inde på, så giver det bare et forudindstillet billede, hvor backlight er skruet lidt ned, deraf det mørkere billede, mindre skarphed (DNIe er ikke taget fra) og mere knald på farverne.
Billede
hanZen
Niveau 7
 
Indlæg: 2889


Indlægaf EvilNinjaMoby » 3. jan 2007 09:01

weiss skrev:ok. Så deres "Game-Mode" er slet og ret bare en indstilling af kontrast og lyd - ikke nogen hemmelig teknologi der løfter Samsung over konkurrenterne.

Jamen, så tror jeg det bliver Toshiba 32 WL 66 Z - nogen der i øvrigt har erfaringer med denne?

Det har jeg sidst på dagen. :)

Glæder mig rigtig meget. Til prisen skulle det jo være et helt suverænt TV - og på nogle punkter bedre end meget dyrere skærme, så det skal blive interessant at se skærmen i brug...
EvilNinjaMoby
Moderator
 
Indlæg: 5814


Indlægaf weiss » 3. jan 2007 12:58

Jeg satser på Toshiba.

Tak for svarerne.
weiss
Niveau 1
 
Indlæg: 56


Indlægaf FUGL DK » 3. jan 2007 13:24

Generelt skal du ALDRIG købe et hvidt tv, medmindre der er en kant af sort uden om billedet...

det er fordi den sorte kant stabiliserer dit syn, så focus bliver på billedet hvis du ser en film / spiller på et der er hvidt uden den sorte kant, bliver dine øjne trætte da synet har tendens til at flyde ud over kanten, det mærkes efter en 5-6 timers spilletid i øjnene, tro mig !
Mvh
Kenneth
Billede

Billede
FUGL DK
Niveau 4
 
Indlæg: 497


Indlægaf weiss » 3. jan 2007 18:31

FUGL DK; det har jeg slet ikke overvejet. Det er da vigtigt at få med.

Men som nævnt, faldt valget på Tosh'n, så det bør ikke blive et problem.
weiss
Niveau 1
 
Indlæg: 56


Indlægaf Bjarke360 » 4. jan 2007 16:30

For at følge op på game mode, så er det rigtigt at den skruger op for kontrasten, men den smoother også bevægelserne, så det ser ud som om du kører en hurtigere framerate. Syntes det er en fed gimmick, men at det ikke argumenterer mere for samsungen istedet for toshibaen
Billede
Bjarke360
Niveau 2
 
Indlæg: 186


Indlægaf Shooter DK » 6. jan 2007 01:58

er toshiba 68 modellen meget bedre end 66 modellen ?
Sony KDL50W805BBN
Sony HT-CT770
Sony PS4 2TB
Xbox One 500GB
Turtle Beach Ear Force PX4
Vision PC S4368
Samsung galaxy S4 (4G)
Shooter DK
Niveau 7
 
Indlæg: 2012



Tilbage til Hjælp

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 13 gæster

cron