Xboxlife forum

xboxlive

Har du brug for hjælp, så spørg her.

xboxlive

Indlægaf Zelion » 18. jun 2004 13:19

hey.... :P ¨
hvad betyder SUBNET MASK og GATEWAY når man tænder sin xbox og går ind i xboxlive? HEEEEEEEEEEEEEEELP



DaRk_DK
Simpson...Homer Simpson, he is the greytest guy in histori. Froom town in springfield and he is about to hit a tree.
Zelion
Niveau 5
 
Indlæg: 929


Indlægaf Zelion » 18. jun 2004 13:34

Er der virkelig ingen der ved hvad det betyder???





DaRk_DK
Simpson...Homer Simpson, he is the greytest guy in histori. Froom town in springfield and he is about to hit a tree.
Zelion
Niveau 5
 
Indlæg: 929


Indlægaf Gæst » 18. jun 2004 15:47

Subnetmask bliver brugt til at afgøre hvilke del af din IP-adresse der er hostdelen og hvilket der er netdelen.
Gateway'en er den IP-adresse din Xbox kontakter for at få fat i en computer uden for dit net.
Gæst
 


Indlægaf TuxPower » 18. jun 2004 15:50

Ja, den gad ikke at logge ind, men det er mig der skrev:
Subnetmask bliver brugt til at afgøre hvilke del af din IP-adresse der er hostdelen og hvilket der er netdelen.
Gateway'en er den IP-adresse din Xbox kontakter for at få fat i en computer uden for dit net.
Life can only be understood in reverse, but must be lived forward.
Billede
TuxPower
Niveau 4
 
Indlæg: 744


Indlægaf Zelion » 18. jun 2004 16:04

TuxPower skrev:Ja, den gad ikke at logge ind, men det er mig der skrev:
Subnetmask bliver brugt til at afgøre hvilke del af din IP-adresse der er hostdelen og hvilket der er netdelen.
Gateway'en er den IP-adresse din Xbox kontakter for at få fat i en computer uden for dit net.

ok helt iorden, men betyder det så at jeg skal skrive min IP adresse begge steder?
:)



DaRk_DK
Simpson...Homer Simpson, he is the greytest guy in histori. Froom town in springfield and he is about to hit a tree.
Zelion
Niveau 5
 
Indlæg: 929


Indlægaf DNS_DK » 18. jun 2004 17:30

nej det skal du ikke! bare sæt xbox'en til selv at finde ip, gateaway og subnet mask!
DNS_DK
Niveau 7
 
Indlæg: 3993


Indlægaf Zelion » 18. jun 2004 17:43

DNS_DK skrev:nej det skal du ikke! bare sæt xbox'en til selv at finde ip, gateaway og subnet mask!

hvordan gør man det?men nu står der MAC ADRESSE hvad er det eller også var det MRC ADRESSE hvad er det og hvad skal jeg skrive?
HEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEELP :cry:





DaRk_DK
Simpson...Homer Simpson, he is the greytest guy in histori. Froom town in springfield and he is about to hit a tree.
Zelion
Niveau 5
 
Indlæg: 929


Indlægaf Zelion » 18. jun 2004 17:57

virkelig ingen der ved hvad det betyder eller virkelig ingen der gider at hjælpe?




DaRk_DK
Simpson...Homer Simpson, he is the greytest guy in histori. Froom town in springfield and he is about to hit a tree.
Zelion
Niveau 5
 
Indlæg: 929


Indlægaf Playkid » 18. jun 2004 18:16

MAC adressen er den din Xbox har Unikt.
Men hvorfor dog rode med det. Du skal bare sætte din Xbox til at finde det hele automatisk.
Playkid
 


Indlægaf Zelion » 18. jun 2004 18:21

PS2 playkid skrev:MAC adressen er den din Xbox har Unikt.
Men hvorfor dog rode med det. Du skal bare sætte din Xbox til at finde det hele automatisk.

det har jeg men det gider ikke nå den prøver at connecte så står der IP NOT CONFIRMED i den retning hvad betyder det?



DaRk_DK
Simpson...Homer Simpson, he is the greytest guy in histori. Froom town in springfield and he is about to hit a tree.
Zelion
Niveau 5
 
Indlæg: 929


Indlægaf DNS_DK » 18. jun 2004 18:24

hallooooo! dark slap lige af mann!

du spørger om noget kl. 18.43 og kl.18.54 spørger: Er der virkelig ingen der kan hjælpe mig....

Hallo lad dog lige folk få lov til at svare inden du begynder at tude... det er r** irriterende at sidde og glo på....

DNS DK
DNS_DK
Niveau 7
 
Indlæg: 3993


Indlægaf Playkid » 18. jun 2004 18:26

Bruger du en router?
Playkid
 


Indlægaf Zelion » 18. jun 2004 18:41

PS2 playkid skrev:Bruger du en router?
nej hvorfor, skal man bruge sådan en???????





DNS_DK skrev:hallooooo! dark slap lige af mann!

du spørger om noget kl. 18.43 og kl.18.54 spørger: Er der virkelig ingen der kan hjælpe mig....

Hallo lad dog lige folk få lov til at svare inden du begynder at tude... det er r** irriterende at sidde og glo på....

DNS DK

OK skal nok være rolig men det er fordi at jeg næsten ikke kan vente :D
jeg kan bare ikke vente men når man skriver visakort nummer i xboxlive hvor meget koster det så?




DARk_DK
Simpson...Homer Simpson, he is the greytest guy in histori. Froom town in springfield and he is about to hit a tree.
Zelion
Niveau 5
 
Indlæg: 929


Indlægaf Gæst » 18. jun 2004 18:56

hallooo hvis du har Xbox Live Starter Kit får du 12måneder gratis, uden at betale noget ekstra.Men efter de 12måneder ,skal du betale 60.kr om måned. :wink:

håber du forstod noget... :)
Gæst
 


Indlægaf Playkid » 18. jun 2004 19:04

Dark-->

Du har nok brug for en router så.
Jeg har ikke sat mig ind i det, så der er nok nogle der kan forklare det bedre.
Men, det er noget med at hvis du deler forbindelsen mellem flere enheder, så har du brug for noget der kan dele ipadresser ud.

Også når du siger det en en ipkonflikt der er problemet, bekræfter det bare min teori.
Playkid
 


Næste

Tilbage til Hjælp

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 17 gæster

cron