Xboxlife forum

Microsoft køber Bethesda Softworks

Snak om Xbox relaterede nyheder her.

Re: Microsoft køber Bethesda Softworks

Indlægaf Niki Lauda DK » 22. sep 2020 08:50

Ja smag er jo naturligvis individuelt. I forhold til fanboys så er det jo præcist det samme jeg siger Tue. Det jeg taler om er at det fragment af spillere som ser objektivt og neutralt på det, når det kommer til valget imellem Xbox Series X/S og PS5 i højere grad vil tilvælge Xbox da man ganske enkelt får mere for pengene og at fremtiden ser anderledes ud end hvad vi har set i den nuværende generation.
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus


Re: Microsoft køber Bethesda Softworks

Indlægaf tue69 » 22. sep 2020 08:55

Niki Lauda DK skrev:Ja smag er jo naturligvis individuelt. I forhold til fanboys så er det jo præcist det samme jeg siger Tue. Det jeg taler om er at det fragment af spillere som ser objektivt og neutralt på det, når det kommer til valget imellem Xbox Series X/S og PS5 i højere grad vil tilvælge Xbox da man ganske enkelt får mere for pengene og at fremtiden ser anderledes ud end hvad vi har set i den nuværende generation.


Hold da kæft så læste jeg dit første indlæg på en fuldstændig skæv måde. Jeg må indrømme at jeg troede at det var det sædvanlige fanboy-anti-PS-rant, min fejl. Vi er enige.

Jeg tror desværre min tid som pre-order gamer lakker mod enden, men skulle jeg forudbestille en konsol lige nu, så ville jeg også gå med Microsoft.

Jeg synes stadigvæk at Sony har eksklusiverne til at være relevante, men som ShadowFlame skriver, så virker denne lancering af konsollerne omvendt i forhold til XBO og PS4, hvor MS ser ud til at stå som den stærke part.
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Microsoft køber Bethesda Softworks

Indlægaf Niki Lauda DK » 22. sep 2020 10:27

De er stadig relevante og stadig også dem med flest spillere. Jeg ville personligt rigtigt gerne eje Gran Turismo spillene, men det er slet ikke nok til at vælge PS5, da det er mit eneste personlige argument og alt andet taler til fordel for Series X.

Men nu må vi se om dyret er 4000 kr. Værd d. 10. November :lol:
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus


Re: Microsoft køber Bethesda Softworks

Indlægaf tue69 » 22. sep 2020 10:41

Det tænker jeg helt sikkert at det er. Som sådan en for mig, der sjældent køber spil på release og mest bruger spil fra live services, så er Gamespass genialt. Jeg vil gå så vidt at sige, at det kunne være tungen på vægtskålen.

Alene det at de gamle titler også kommer der, er jo fantastisk.
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Microsoft køber Bethesda Softworks

Indlægaf torniel » 23. sep 2020 14:00

Jeg håber egentlig ikke, at MS benytter opkøbet til at få flere eksklusive titler. Eksklusive titler er et latterligt gammeldags fænomen. Jeg er da ligeglad hvilken platform folk ønsker at spille på, bare jeg kan spille med dem, fra den platform jeg ønsker at spille på.

Jeg synes, at MS er den voksne (indtil videre) i den sammenhæng, i det crossplay er standard. Og det kan, som tidligere nævnt, næppe skade, at MS også tjener penge på spil solgt til PS.
Hold til højre, tak.
torniel
Niveau 2
 
Indlæg: 175


Re: Microsoft køber Bethesda Softworks

Indlægaf CaptainKicker » 24. sep 2020 13:32

torniel skrev:Jeg håber egentlig ikke, at MS benytter opkøbet til at få flere eksklusive titler. Eksklusive titler er et latterligt gammeldags fænomen. Jeg er da ligeglad hvilken platform folk ønsker at spille på, bare jeg kan spille med dem, fra den platform jeg ønsker at spille på.

Jeg synes, at MS er den voksne (indtil videre) i den sammenhæng, i det crossplay er standard. Og det kan, som tidligere nævnt, næppe skade, at MS også tjener penge på spil solgt til PS.


Hvorfor? Sony har kørt det beskidte spil i 2 generationer samtidig med at de har trådt på stopklodsen hvad angår cross-play og de forsætter med det (se det nye FF).
CaptainKicker
Moderator
 
Indlæg: 10813
By: Silkeborg


Re: Microsoft køber Bethesda Softworks

Indlægaf tue69 » 24. sep 2020 14:10

CaptainKicker skrev:
torniel skrev:Jeg håber egentlig ikke, at MS benytter opkøbet til at få flere eksklusive titler. Eksklusive titler er et latterligt gammeldags fænomen. Jeg er da ligeglad hvilken platform folk ønsker at spille på, bare jeg kan spille med dem, fra den platform jeg ønsker at spille på.

Jeg synes, at MS er den voksne (indtil videre) i den sammenhæng, i det crossplay er standard. Og det kan, som tidligere nævnt, næppe skade, at MS også tjener penge på spil solgt til PS.


Hvorfor? Sony har kørt det beskidte spil i 2 generationer samtidig med at de har trådt på stopklodsen hvad angår cross-play og de forsætter med det (se det nye FF).


Sandt. Men fordi at Sony har været nogle skvat i et par generationer behøver Microsoft ikke at være det.

Jeg tror i højere og højere grad at fremtiden bliver tidseksklusivitet på Gamespass/PS Now. Det vil stadigvæk være enkelte serier, der kører eksklusivt men ellers vil der være kamp om at tilbyde den bedste spil-Pass løsning, eksempelvis med spil, der er tilgængelige på release.

Jeg synes Microsoft har været en rodebutik igennem hele Xbox One æraen men jeg tror de har læst markedet rigtigt til de kommende generationer. I min optik sover Sony i timen lige nu.
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C

+2

Re: Microsoft køber Bethesda Softworks

Indlægaf torniel » 24. sep 2020 18:58

CaptainKicker skrev:Hvorfor? Sony har kørt det beskidte spil i 2 generationer samtidig med at de har trådt på stopklodsen hvad angår cross-play og de forsætter med det (se det nye FF).


Fordi jeg ikke får noget ud af den opførsel. Tværtimod er der færre at spille med/mod ved eksklusive titler. At Sonys forretningsmodel er gammeldags, betyder ikke at MS' også skal være det.
Hold til højre, tak.
torniel
Niveau 2
 
Indlæg: 175


Re: Microsoft køber Bethesda Softworks

Indlægaf hackNICE1112@ » 3. jan 2021 18:05

Lidt nyt omkring Xbox/bethesda købet :-)

https://www.google.dk/amp/s/www.videoga ... gress/amp/

Lidt om hvad en af udviklerne tænker omkring opkøbet:-)

https://www.google.dk/amp/s/www.gamesra ... perfectly/
hackNICE1112@
Niveau 5
 
Indlæg: 1258

+1

Foregående

Tilbage til Nyheder

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster