Xboxlife forum

Xbox Series X / Holiday 2020

Snak om Xbox relaterede nyheder her.

Re: Xbox Series X / Holiday 2020

Indlægaf DinesJ » 10. nov 2020 17:01

Morten Skou skrev:
DinesJ skrev:Er der en der har mulighed for at tjekke om den understøtter HDMI CEC? :)


Der er en menu til det, så det går jeg ud fra :-)


Lækkert! Tak for svar Skou!
Ærgeligt at det ikke er tilgængeligt på Xbox One X :^o
DinesJ
Niveau 2
 
Indlæg: 156
By: København N


Re: Xbox Series X / Holiday 2020

Indlægaf koopi » 10. nov 2020 17:03

CaptainKicker skrev:
koopi skrev:Fik lige en besked fra Bring, at de forventer den kommer d. 11/11. Øv ... jeg bestilte ellers 2 minutter efter preorders åbnede ... :(


Det trods alt bedre end mit.

Bring: Vi har ikke modtaget pakken endnu. Kontakt Elgiganten.
30 min senere i telefon...
Elgiganten: Pakken er sendt i dag, så du skal henvende dig til Bring omkring leveringen.
Bring: Vi har ikke modtaget pakken endnu. Kontakt Elgiganten.

Det er satme rip ... :C
koopi
Niveau 4
 
Indlæg: 394


Re: Xbox Series X / Holiday 2020

Indlægaf Jake242 » 10. nov 2020 17:04

EatSleepTrainRepeat skrev:
susperia skrev:Power har da heller ikke styr på det.
Jeg har intet hørt fra dem, og prøvede nu her at skrive til dem på chat.
Svaret til mig, var at de forventer at få dem på lager om 2 uger, da de ikke har modtaget dem fra Microsoft.
Svaret til min bror var at det var først til mølle, og de første havde modtaget deres i dag.
Jeg bestilte 40min efter der blev åbnet op for bestilling, og jeg tror simpelthen ikke at de havde udsolgt på 40min.
Er der slet ikke andre her inde som har bestilt ved power?


Jeg forstår slet ikke du regnede med at modtage i dag, hvis du først har bestilt efter 40 minutter.

På de fleste sider var både xbox series x og Ps5 udsolgt indenfor 10 minutter fra pre-orders åbnede. Power lukkede bare aldrig ned for pre-order af Series X af en eller anden grund (Dagen efter pre-order startede kunne man stadig smide den i kurven hos Power)


Xbox var ikke udsolgt efter 10 minutter - der gik lang tid - jeg bestilte hos elgiganten, så bestilte jeg hos ms en halv time senere(og cancellerede så hos elgiganten) 2 timer efter kunne man stadig bestille den... jeg kan huske jeg blev lidt skuffet at skulle skynde mig så meget. PS5 var udsolgt efter 10 min ja - men ikke xbox
Billede
Jake242
Niveau 7
 
Indlæg: 2759
By: TwentyThreeHundred

+1

Re: Xbox Series X / Holiday 2020

Indlægaf Jake242 » 10. nov 2020 17:07

DinesJ skrev:
Morten Skou skrev:
DinesJ skrev:Er der en der har mulighed for at tjekke om den understøtter HDMI CEC? :)


Der er en menu til det, så det går jeg ud fra :-)


Lækkert! Tak for svar Skou!
Ærgeligt at det ikke er tilgængeligt på Xbox One X :^o


Hvad er HDMI CEC?
Billede
Jake242
Niveau 7
 
Indlæg: 2759
By: TwentyThreeHundred


Re: Xbox Series X / Holiday 2020

Indlægaf Viv3ify » 10. nov 2020 17:18

Er der nogle der har afhentet deres All aCess bestilling i dag? Kan se på Facebook at nogle heldige få har fået deres i dag, men at de simpelthen kommer uden All Acess (Gamepass ultra), som ellers skulle være på konsollen efter den info jeg havde fået udleveret.

Er bare nysgerig om nogle har fået deres via den ej og om de kan kommentere på All Acess situationen?

Og god Mortens aften til jer alle. :)
Viv3ify
Niveau 2
 
Indlæg: 196
By: Amager


Re: Xbox Series X / Holiday 2020

Indlægaf DinesJ » 10. nov 2020 17:20

Jake242 skrev:
Hvad er HDMI CEC?


CEC = Consumer Electronics Control

Lang historie, kort. Det tillader understøttede enheder at sende signaler til hinanden, gennem HDMI stikket.

F.eks. Kan Xbox Series X (såfremt den virkelig understøtter HDMI CEC), tænde fjernsynet, samt skifte til den relevante HDMI indgang. Fjernsynet kan herefter sende en besked videre til ens anlæg, der ligeledes tændes hvis det er tilsluttet fjernsynet (og understøtter HDMI CEC). HDMI CEC, gør det også muligt at Xbox'en kan betjenes med TV'ets fjernbetjening etc.

I dit tidlige dage, var det lidt et hit-and-miss med hvor godt det virkede. De senere år har det dog virket upåklageligt og virkelig noget jeg savner på Xbox One X. Her valgte man i stedet at gå med en (efter min mening inferiør) løsning, hvor signalerne sendes gennem en IR-blaster. Denne IR-løsning har dog sine begrænsninger. F.eks. kan jeg godt få min One X til at tænde fjernsynet, men ikke at skifte til det rigtige input, når jeg sidst har benyttet mit Apple TV. Det medfører derfor på nuværende tidspunkt at jeg bliver nødt til også at have min TV fjernbetjening liggende fremme (udover fjernbetjeningen til Apple TV'et), så jeg kan skifte HDMI input.

1. World Problem - I know!!
Men stadig noget der er super lækkert når det bare virker.
Senest rettet af DinesJ 10. nov 2020 17:25, rettet i alt 1 gang.
DinesJ
Niveau 2
 
Indlæg: 156
By: København N

+1

Re: Xbox Series X / Holiday 2020

Indlægaf susperia » 10. nov 2020 17:22

EatSleepTrainRepeat skrev:
susperia skrev:Power har da heller ikke styr på det.
Jeg har intet hørt fra dem, og prøvede nu her at skrive til dem på chat.
Svaret til mig, var at de forventer at få dem på lager om 2 uger, da de ikke har modtaget dem fra Microsoft.
Svaret til min bror var at det var først til mølle, og de første havde modtaget deres i dag.
Jeg bestilte 40min efter der blev åbnet op for bestilling, og jeg tror simpelthen ikke at de havde udsolgt på 40min.
Er der slet ikke andre her inde som har bestilt ved power?


Jeg forstår slet ikke du regnede med at modtage i dag, hvis du først har bestilt efter 40 minutter.

På de fleste sider var både xbox series x og Ps5 udsolgt indenfor 10 minutter fra pre-orders åbnede. Power lukkede bare aldrig ned for pre-order af Series X af en eller anden grund (Dagen efter pre-order startede kunne man stadig smide den i kurven hos Power)

Selvfølgelig fordi at jeg regnede med at de lukkede ned, når der ikke var flere.
Og fordi at der stod på min side ved Power, afsendelse fra lageret den 10/11, indtil til morges, hvor der pludselig intet stod angående forsendelse.
Så nej, havde ikke på noget tidspunkt regnet med i dag, men i det mindste inden weekenden.
Billede
susperia
Niveau 5
 
Indlæg: 1274
By: Haarby

+1

Re: Xbox Series X / Holiday 2020

Indlægaf Picco » 10. nov 2020 17:29

Er jeg den eneste, der har bestilt fra Proshop? Jeg bestilte den 9. august og har intet hørt (udover bestillingsbekræftelsen).
Yomotherfuckerwheeeee!
Picco
Niveau 2
 
Indlæg: 119


Re: Xbox Series X / Holiday 2020

Indlægaf Jake242 » 10. nov 2020 17:37

Så er den ankommet til et UPS access point - som jeg lige kan svinge forbi på vejen hjem.... lækkert!
Billede
Jake242
Niveau 7
 
Indlæg: 2759
By: TwentyThreeHundred


Re: Xbox Series X / Holiday 2020

Indlægaf Jake242 » 10. nov 2020 17:39

Picco skrev:Er jeg den eneste, der har bestilt fra Proshop? Jeg bestilte den 9. august og har intet hørt (udover bestillingsbekræftelsen).


Pre-orders startede først 22. september - gad vide hvad det er du har bestilt 9. august?
Billede
Jake242
Niveau 7
 
Indlæg: 2759
By: TwentyThreeHundred


Re: Xbox Series X / Holiday 2020

Indlægaf Jake242 » 10. nov 2020 17:42

Viv3ify skrev:Er der nogle der har afhentet deres All aCess bestilling i dag? Kan se på Facebook at nogle heldige få har fået deres i dag, men at de simpelthen kommer uden All Acess (Gamepass ultra), som ellers skulle være på konsollen efter den info jeg havde fået udleveret.

Er bare nysgerig om nogle har fået deres via den ej og om de kan kommentere på All Acess situationen?

Og god Mortens aften til jer alle. :)



Der er en tråd med en der havde lignenden problem - elgiganten havde glemt at aktivere det som jeg forstår det
https://www.xboxlife.dk/forum/viewtopic.php?f=2&t=95983
Billede
Jake242
Niveau 7
 
Indlæg: 2759
By: TwentyThreeHundred


Re: Xbox Series X / Holiday 2020

Indlægaf Picco » 10. nov 2020 17:45

Jake242 skrev:
Picco skrev:Er jeg den eneste, der har bestilt fra Proshop? Jeg bestilte den 9. august og har intet hørt (udover bestillingsbekræftelsen).


Pre-orders startede først 22. september - gad vide hvad det er du har bestilt 9. august?

Nej, pre-orders starter når en forhandler gør det muligt at bestille produktet. :)
Yomotherfuckerwheeeee!
Picco
Niveau 2
 
Indlæg: 119


Re: Xbox Series X / Holiday 2020

Indlægaf Jake242 » 10. nov 2020 17:51

DinesJ skrev:
Jake242 skrev:
Hvad er HDMI CEC?


CEC = Consumer Electronics Control

Lang historie, kort. Det tillader understøttede enheder at sende signaler til hinanden, gennem HDMI stikket.

F.eks. Kan Xbox Series X (såfremt den virkelig understøtter HDMI CEC), tænde fjernsynet, samt skifte til den relevante HDMI indgang. Fjernsynet kan herefter sende en besked videre til ens anlæg, der ligeledes tændes hvis det er tilsluttet fjernsynet (og understøtter HDMI CEC). HDMI CEC, gør det også muligt at Xbox'en kan betjenes med TV'ets fjernbetjening etc.

I dit tidlige dage, var det lidt et hit-and-miss med hvor godt det virkede. De senere år har det dog virket upåklageligt og virkelig noget jeg savner på Xbox One X. Her valgte man i stedet at gå med en (efter min mening inferiør) løsning, hvor signalerne sendes gennem en IR-blaster. Denne IR-løsning har dog sine begrænsninger. F.eks. kan jeg godt få min One X til at tænde fjernsynet, men ikke at skifte til det rigtige input, når jeg sidst har benyttet mit Apple TV. Det medfører derfor på nuværende tidspunkt at jeg bliver nødt til også at have min TV fjernbetjening liggende fremme (udover fjernbetjeningen til Apple TV'et), så jeg kan skifte HDMI input.

1. World Problem - I know!!
Men stadig noget der er super lækkert når det bare virker.


Jeg vil kunne sætte min logitech til at gøre præcis det du angiver, den kører med IRC blaster og kan godt sætte hdmi input? - men jeg gad bare ikke sætte det op da jeg skiftede til Sonos AMP med ARC - som sørger for lyden følger det der vises på fjernsynet(Mac, ps4, one x)

Jeg tror ikke jeg kommer til at bruge CEC featuren, mit setup virker som det skal :D
Billede
Jake242
Niveau 7
 
Indlæg: 2759
By: TwentyThreeHundred


Re: Xbox Series X / Holiday 2020

Indlægaf Jake242 » 10. nov 2020 17:53

Picco skrev:
Jake242 skrev:
Picco skrev:Er jeg den eneste, der har bestilt fra Proshop? Jeg bestilte den 9. august og har intet hørt (udover bestillingsbekræftelsen).


Pre-orders startede først 22. september - gad vide hvad det er du har bestilt 9. august?

Nej, pre-orders starter når en forhandler gør det muligt at bestille produktet. :)


ja men på det tidspunkt har han ikke fået allokeret nogle units endnu... måske det er svaret på at du ikke har hørt noget.
Billede
Jake242
Niveau 7
 
Indlæg: 2759
By: TwentyThreeHundred


Re: Xbox Series X / Holiday 2020

Indlægaf Viv3ify » 10. nov 2020 17:54

Jake242 skrev:
Viv3ify skrev:Er der nogle der har afhentet deres All aCess bestilling i dag? Kan se på Facebook at nogle heldige få har fået deres i dag, men at de simpelthen kommer uden All Acess (Gamepass ultra), som ellers skulle være på konsollen efter den info jeg havde fået udleveret.

Er bare nysgerig om nogle har fået deres via den ej og om de kan kommentere på All Acess situationen?

Og god Mortens aften til jer alle. :)



Der er en tråd med en der havde lignenden problem - elgiganten havde glemt at aktivere det som jeg forstår det
https://www.xboxlife.dk/forum/viewtopic.php?f=2&t=95983


Jeg takker, det havde jeg helt overset!
Må lige huske dem på at frigive den i butikken inden jeg tager den med hjem, når den altså ankommer!
Viv3ify
Niveau 2
 
Indlæg: 196
By: Amager


ForegåendeNæste

Tilbage til Nyheder

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster

cron