Xboxlife forum

Rygte: Svag Xbox konsol / Streamerkonsol på vej ..

Snak om Xbox relaterede nyheder her.

Rygte: Svag Xbox konsol / Streamerkonsol på vej ..

Indlægaf JohnH » 5. jan 2016 07:28

JohnH
Niveau 7
 
Indlæg: 5121
By: Eastcoast , Køge


Re: Rygte: Svag Xbox konsol / Streamerkonsol på vej ..

Indlægaf Lasborg » 5. jan 2016 08:11

En streamerboks a la apple tv? hvorfor ikke. Det er et marked hvor den perfekte boks med de perfekte services endnu ikke findes. Problemet er, som med windows phone, at de kommer lidt sent til fadet - og uden de rigtige apps så er det op ad bakke. Men som jeg skrev, den perfekte medie boks findes stadig ikke.

Det er Apple tv, diverse kina android bokse/stick, bokse med googles android TV, smart tv med diverse smart tv styresystemer, Roku, medie center PCer, selv RaspberryPi. og så er der jo også lige chromecast, som er lidt noget andet, men som jeg ser rigtigt mange tager til sig.
Så det er allerede et marked som er meget fragmenteret og det kan være meget svært at komme ind og skulle differentiere sig selv fra alle de andre.
Lasborg
Niveau 5
 
Indlæg: 1294


Re: Rygte: Svag Xbox konsol / Streamerkonsol på vej ..

Indlægaf IkkNico » 5. jan 2016 11:44

GaaS ... Jeg måtte jo komme med den :mrgreen:
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Rygte: Svag Xbox konsol / Streamerkonsol på vej ..

Indlægaf Slimjay DK » 5. jan 2016 12:41

Må gå udfra at den kan streame spil fra Xbox One, hvilket så gør den til MS Svar på det Sony kalder Playstation TV .. :)
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Rygte: Svag Xbox konsol / Streamerkonsol på vej ..

Indlægaf ALIE » 5. jan 2016 12:51

Så disk tray ville være sparet væk og så kun digitale spil. Ja sådanne ville jeg gerne købe har aldrig brugt en disk
Billede
ALIE
Niveau 7
 
Indlæg: 5030


Re: Rygte: Svag Xbox konsol / Streamerkonsol på vej ..

Indlægaf JohnH » 5. jan 2016 14:31

IkkNico skrev:GaaS ... Jeg måtte jo komme med den :mrgreen:


Godt for dig ... hvad er det ?? :-s
JohnH
Niveau 7
 
Indlæg: 5121
By: Eastcoast , Køge


Re: Rygte: Svag Xbox konsol / Streamerkonsol på vej ..

Indlægaf JohnH » 5. jan 2016 15:14

Slimjay DK skrev:Må gå udfra at den kan streame spil fra Xbox One, hvilket så gør den til MS Svar på det Sony kalder Playstation TV .. :)


Hvis vi nu siger at den kommer, så vil den nok streame direkte fra nettet i stedet og ikke fra Xbox'en, det sidste er jo lige så skørt som at sidde og se tv via Xbox One :wink: :lol:
JohnH
Niveau 7
 
Indlæg: 5121
By: Eastcoast , Køge


Re: Rygte: Svag Xbox konsol / Streamerkonsol på vej ..

Indlægaf VIC » 5. jan 2016 15:21

JohnH skrev:Hvis vi nu siger at den kommer, så vil den nok streame direkte fra nettet i stedet og ikke fra Xbox'en, det sidste er jo lige så skørt som at sidde og se tv via Xbox One :wink: :lol:


Den funktionalitet (streame fra X1) eksisterer jo allerede i Xbox app'en i Windows 10, så ville nok ikke kræve det store at implementere. Og hvis man havde børn, ville de kunne få sådan én på børneværelset, i stedet for en fuld konsol, og så streame fra konsollen i stuen.
Genialt? Nææh. Brugbart i nogle situationer? Tror jeg bestemt. Men kommer helt an på prisen...

Edit: GaaS = Game as a Service = Man betaler for den tid man spiller (læs: Netflix for spil)
When I was a child, I spoke as a child, I understood as a child, I thought as a child; but when I became a man, I put away childish things... Except my X360!!!
VIC
Niveau 3
 
Indlæg: 221
By: Horsens

+1

Re: Rygte: Svag Xbox konsol / Streamerkonsol på vej ..

Indlægaf Slimjay DK » 5. jan 2016 16:00

JohnH skrev:
Slimjay DK skrev:Må gå udfra at den kan streame spil fra Xbox One, hvilket så gør den til MS Svar på det Sony kalder Playstation TV .. :)


Hvis vi nu siger at den kommer, så vil den nok streame direkte fra nettet i stedet og ikke fra Xbox'en, det sidste er jo lige så skørt som at sidde og se tv via Xbox One :wink: :lol:


Ja, det er skørt at se TV via sin Xbox One på et TV, men at game på et andet TV end der hvor Xbox One konsollen står er vel ikke nært så skørt :) Og som allerede skrevet, så er det jo lavet via Xbox One -> Win 10 PC, så hvis de kan hoste op med en Playstation TV agtig lille boks til 349 ,- så kunne jeg godt finde på at købe en, så jeg kunne smide mig i sengen på 1. sal og streame fra mit gameroom i stue etagen :mrgreen:
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Rygte: Svag Xbox konsol / Streamerkonsol på vej ..

Indlægaf IkkNico » 5. jan 2016 17:52

Slimjay DK skrev:Må gå udfra at den kan streame spil fra Xbox One, hvilket så gør den til MS Svar på det Sony kalder Playstation TV .. :)

PSTV set top boksen kan også streame PS Now, så HVIS dette ikke er en and, så er det umådeligt interessant om MS har en lignende service i støbeskeen


JohnH skrev:
IkkNico skrev:GaaS ... Jeg måtte jo komme med den :mrgreen:


Godt for dig ... hvad er det ?? :-s

Som VIC er inde på, så er det Gaming as a Service, og er min helt store kæphest

I øvrigt tror jeg ikke kun det er godt for mig, men derimod for alle spillere :)
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar
+1

Re: Rygte: Svag Xbox konsol / Streamerkonsol på vej ..

Indlægaf Slimjay DK » 5. jan 2016 20:14

PS Now er så ikke PS4 spil :)
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Rygte: Svag Xbox konsol / Streamerkonsol på vej ..

Indlægaf Morten Skou » 5. jan 2016 20:46

Kunne være meget nice med en Xbox One uden diskdrev, det kunne jeg sagtens leve med.
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: Rygte: Svag Xbox konsol / Streamerkonsol på vej ..

Indlægaf IkkNico » 5. jan 2016 21:14

Slimjay DK skrev:PS Now er så ikke PS4 spil :)

Endnu ;)

Men rigtigt, men derfor kunne MS vel godt være på vej med en lignende service. Måske endda med 360 spil at starte med. Tror nu stadug at Sony har fat i noget med PSTV, så en ny MS "konsol" kunne sagtens være en set top box, og ikke en konsol og klassisk forstand (indsæt spil, hav det sjovt)
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Rygte: Svag Xbox konsol / Streamerkonsol på vej ..

Indlægaf vntqmm » 5. jan 2016 22:28

Morten Skou skrev:Kunne være meget nice med en Xbox One uden diskdrev, det kunne jeg sagtens leve med.

Den kan efter sigende ikke spille xbox spil, men spil fra windows store - der er meget forskel.
vntqmm
Niveau 2
 
Indlæg: 175
By: Aarhus


Re: Rygte: Svag Xbox konsol / Streamerkonsol på vej ..

Indlægaf NetKongen » 19. jan 2016 18:00

Spændende nyhed, men som en fra kommentarsporet på destructoid.com skriver " It's Microsoft's money. They can build whatever they want. We don't have to consume it."

Og der er jeg nok enig :-)
NetKongen
Niveau 0
 
Indlæg: 2



Tilbage til Nyheder

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster

cron