Xboxlife forum

Halo 5: Guardians officiel tråd

Snak om Xbox relaterede nyheder her.

Re: Halo 5: Guardians officiel tråd

Indlægaf Mikael Nielsen » 18. maj 2014 07:04

Det var da ONI der kidnappede spartan børnene, og hende catherine halsey der omkodede dem var da også ONI
Mikael Nielsen
Niveau 4
 
Indlæg: 469


Re: Halo 5: Guardians officiel tråd

Indlægaf Grum Laban » 18. maj 2014 08:06

Mikael Nielsen skrev:Det var da ONI der kidnappede spartan børnene, og hende catherine halsey der omkodede dem var da også ONI

Du har ikke læst bøgerne vel? Det er naturligvis helt okay hvis du ikke har, men jeg vil sige at du burde give dem en chance. Du kan roligt springe over Willam C. Dietz bog "The Flood". Han er en helt igennem talentløs forfatter, og det er klart den ringeste Halo bog til dato. Men alle de andre "ikke i en trilogi" romaner er fede på hver deres måde.

Catherine Halsey arbejdede for Oni som civil videnskabsekspert, men hun var ikke internt Oni. Hun var arkitekten på Onis A.I. program og lagde selv hjerneklon til Cortana. Hun var leder Spartan-II programmet, og udviklede deres MJOLNIR rustning. Hvis du vil vide mere som hendes historie vil jeg anbefalde Kilo-Five trilogien. Jeg er selv i gang med den 3. bog i serien, Mortal Dictata. De er skrevet af Karen Traviss, og de er generelt ret gode. I denne trilogi er Spartan Naomi-010 nu undercover for Oni.

Spartans var alle UNSC soldater, og Master Chief er en rang i UNSC, så derfor kalder de hele tiden Spartan John-117 for Chief (Hvilket jeg fandt mega nederen i Halo 4s campaign).
Der er naturligvis masser af andre detaljer omkring både Halsey og Master Chief, men jeg gider sgu skrive en synopsis i denne tråd :).
Det jeg mener med at jeg tror det er en Oni Spartan på coveret, er mere at det er en ny generation Spartan som udelukkende er til covert brug for Oni, og ikke til store slagmarker for flåden, nu da Earth Vs Covenant krigen er mere eller mindre slut.
Det kan sgu godt ende med at jeg skal have mig en Xbox One om et års tid, når Halo 5 kommer. Jeg glæder mig virkelig til at se hvad 343i kan udrette. E3 om 3 uger ...
Grum Laban
Niveau 1
 
Indlæg: 86


Re: Halo 5: Guardians officiel tråd

Indlægaf Mikael Nielsen » 18. maj 2014 10:31

Grum Laban skrev:
Mikael Nielsen skrev:Det var da ONI der kidnappede spartan børnene, og hende catherine halsey der omkodede dem var da også ONI

Du har ikke læst bøgerne vel? Det er naturligvis helt okay hvis du ikke har, men jeg vil sige at du burde give dem en chance. Du kan roligt springe over Willam C. Dietz bog "The Flood". Han er en helt igennem talentløs forfatter, og det er klart den ringeste Halo bog til dato. Men alle de andre "ikke i en trilogi" romaner er fede på hver deres måde.

Catherine Halsey arbejdede for Oni som civil videnskabsekspert, men hun var ikke internt Oni. Hun var arkitekten på Onis A.I. program og lagde selv hjerneklon til Cortana. Hun var leder Spartan-II programmet, og udviklede deres MJOLNIR rustning. Hvis du vil vide mere som hendes historie vil jeg anbefalde Kilo-Five trilogien. Jeg er selv i gang med den 3. bog i serien, Mortal Dictata. De er skrevet af Karen Traviss, og de er generelt ret gode. I denne trilogi er Spartan Naomi-010 nu undercover for Oni.

Spartans var alle UNSC soldater, og Master Chief er en rang i UNSC, så derfor kalder de hele tiden Spartan John-117 for Chief (Hvilket jeg fandt mega nederen i Halo 4s campaign).
Der er naturligvis masser af andre detaljer omkring både Halsey og Master Chief, men jeg gider sgu skrive en synopsis i denne tråd :).
Det jeg mener med at jeg tror det er en Oni Spartan på coveret, er mere at det er en ny generation Spartan som udelukkende er til covert brug for Oni, og ikke til store slagmarker for flåden, nu da Earth Vs Covenant krigen er mere eller mindre slut.
Det kan sgu godt ende med at jeg skal have mig en Xbox One om et års tid, når Halo 5 kommer. Jeg glæder mig virkelig til at se hvad 343i kan udrette. E3 om 3 uger ...



Er ONI ikke en del af UNSC, jeg troede ONI var deres efterretningstjeneste. (hukommelsesvigt kan være tilstede hos mig
:D )
jeg ser også frem til halo 5, halo 3 er nok min største spil fornøjelse på xboxen.
ps. der da nogle spartans 2 i live i bøgerne, det vil da være spændende hvis de tog dem med i spillene.
jeg har vist læst de fleste bøger, de giver en større syn over historien, som mange ikke får viden om, men de har da vist
de andre spartans 2 i korte videoer sekvenser.
Mikael Nielsen
Niveau 4
 
Indlæg: 469


Re: Halo 5: Guardians officiel tråd

Indlægaf Grum Laban » 18. maj 2014 11:26

Mikael Nielsen skrev:
Grum Laban skrev:
Mikael Nielsen skrev:Det var da ONI der kidnappede spartan børnene, og hende catherine halsey der omkodede dem var da også ONI

Du har ikke læst bøgerne vel? Det er naturligvis helt okay hvis du ikke har, men jeg vil sige at du burde give dem en chance. Du kan roligt springe over Willam C. Dietz bog "The Flood". Han er en helt igennem talentløs forfatter, og det er klart den ringeste Halo bog til dato. Men alle de andre "ikke i en trilogi" romaner er fede på hver deres måde.

Catherine Halsey arbejdede for Oni som civil videnskabsekspert, men hun var ikke internt Oni. Hun var arkitekten på Onis A.I. program og lagde selv hjerneklon til Cortana. Hun var leder Spartan-II programmet, og udviklede deres MJOLNIR rustning. Hvis du vil vide mere som hendes historie vil jeg anbefalde Kilo-Five trilogien. Jeg er selv i gang med den 3. bog i serien, Mortal Dictata. De er skrevet af Karen Traviss, og de er generelt ret gode. I denne trilogi er Spartan Naomi-010 nu undercover for Oni.

Spartans var alle UNSC soldater, og Master Chief er en rang i UNSC, så derfor kalder de hele tiden Spartan John-117 for Chief (Hvilket jeg fandt mega nederen i Halo 4s campaign).
Der er naturligvis masser af andre detaljer omkring både Halsey og Master Chief, men jeg gider sgu skrive en synopsis i denne tråd :).
Det jeg mener med at jeg tror det er en Oni Spartan på coveret, er mere at det er en ny generation Spartan som udelukkende er til covert brug for Oni, og ikke til store slagmarker for flåden, nu da Earth Vs Covenant krigen er mere eller mindre slut.
Det kan sgu godt ende med at jeg skal have mig en Xbox One om et års tid, når Halo 5 kommer. Jeg glæder mig virkelig til at se hvad 343i kan udrette. E3 om 3 uger ...



Er ONI ikke en del af UNSC, jeg troede ONI var deres efterretningstjeneste. (hukommelsesvigt kan være tilstede hos mig
:D )
jeg ser også frem til halo 5, halo 3 er nok min største spil fornøjelse på xboxen.
ps. der da nogle spartans 2 i live i bøgerne, det vil da være spændende hvis de tog dem med i spillene.
jeg har vist læst de fleste bøger, de giver en større syn over historien, som mange ikke får viden om, men de har da vist
de andre spartans 2 i korte videoer sekvenser.

Jo, Oni er efterretningstjenesten, terrororganisation, skunkworks research, kill squads og alt muligt andet snavs :P. Det er en del af UNSC, men Office of Naval Intelligence og så selve flåden er ikke helt det samme. Der er forskel på at være soldat og efterretningsagent eller hvad det nu hedder.
Det er cool du læser bøgerne. Jeg er glad for jeg har læst de fleste af dem, og jeg holder faktisk ret meget af Halo universet, sådan på "lore" siden og ikke kun for spillene. Har du læst Forerunner Saga? Jeg har forsøgt mig med den første bog et par gange, men den siger mig intet af en eller anden grund. Jeg er ellers ok fan af Greg Bear ...
Grum Laban
Niveau 1
 
Indlæg: 86


Re: Halo 5: Guardians officiel tråd

Indlægaf Mikael Nielsen » 18. maj 2014 18:53

Jo dem har jeg læst, det er de 3 bøger der fortæller om forrunner før spillenes historier begynder, de er lidt tunge at læse, det tog mig
en stykk tid at komme igennem dem.
jeg startede med fall of reach og zik zakkede mig igennem de andre.
Mikael Nielsen
Niveau 4
 
Indlæg: 469


Re: Halo 5: Guardians officiel tråd

Indlægaf Grum Laban » 12. jun 2014 01:06

Okay. Nu da E3 2014 slut, har vi noget mere viden om den Spartan som er vist på coveret til Halo 5: Guardians. Hans navn er Locke, Agent Locke (:P), og at han faktisk er en Oni Spartan (Og at han er en Spartan IV, altså ikke augmenteret som barn ala Spartan II). Ud fra lidt video og interviews fra E3, skulle Agent Locke have noget med Thel 'Vadam (The Arbiter) at gøre.
Grum Laban
Niveau 1
 
Indlæg: 86


Re: Halo 5: Guardians officiel tråd

Indlægaf Emilius » 12. jun 2014 23:58

Grum Laban skrev: Jeg kunne forestille mig at det er en mere A.I. drevet Spartan?


Agreed. Jeg tror det er en ONI-robot af en art. En Terminator, om man vil. :P
Billede
Emilius
Niveau 4
 
Indlæg: 599


Foregående

Tilbage til Nyheder

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 19 gæster

cron