Xboxlife forum

Så kommer Xbox One uden Kinect

Snak om Xbox relaterede nyheder her.

Re: Så kommer Xbox One uden Kinect

Indlægaf Blauwy » 14. maj 2014 09:53

Flot smiley. Lidt unødvendig, men whatever.

Nej du gjorde det nemlig ikke klart nok i første forsøg. Jeg synes dog ikke man kan bruge "hver gang" i dette tilfælde. Men nok om det, tak for snakken :)
Blauwy
Niveau 7
 
Indlæg: 3402


Re: Så kommer Xbox One uden Kinect

Indlægaf DinesJ » 14. maj 2014 10:21

Blauwy skrev:Flot smiley. Lidt unødvendig, men whatever.

Hold nu op! Du bidrager selv med en sarkastisk tone og beder mig om at læse dit indlæg bedre igennem. Så må jeg vil også godt tage lidt pis på at du selv åbenbart stadig ikke forstod hvad jeg mente.

Nu er det lidt svært at skrive hveranden eller hvertredje gang, men jeg kan da godt se din pointe. Så jeg tager det i mig, og ændrer det til ofte :) Synes dog ikke det ændre nævnenyttigt ved min pointe om at manglende åbenhed over for nye idéer og visioner, holder udviklingen tilbage. Men igen, det er jo bare en subjektiv holdning. Det er jeg klar over.

Jamen, selv mange tak for snakken :)
DinesJ
Niveau 2
 
Indlæg: 156
By: København N


Re: Så kommer Xbox One uden Kinect

Indlægaf IkkNico » 14. maj 2014 16:42

nakka skrev:og pt. har phil ikke indfriet noget for nogen. han har som sine forgængere sagt en masse, dog tror jeg på han har forbrugerens behov tættere på sig, end sine forgængere. tror han bliver et hit.

Tror ikke vi bliver enige om grunden til at MS fjerner Kinect. Du tror på salgstal, jeg tror på "nye tider" i management.

Vi kan dog godt blive enige om, at Spencer bliver et hit. Det er her under hans ledelse at ...
> apps er rykker ud fra paywall (også på tide)
> Kinect bliver fjernet (mange er/var bange for overvågning)
> Games With Gold for XB1 er blevet søsat (var vi dog blevet lovet tidligere)

Er spændt på Microsofts E3, når nu manden har lovet games games games (igen).

Spørgsnålet er hvor længe Major Nelson beholder sit job. Manden siger sandsynligvis kun hvad management og PR beder ham om, men han har nu sagt at DRM ikke kunne fjerne ved at trykke på en kontakt, og at Kinect aldrig ville blive fjernet. Nu er begge ting sket, og mange vil nok have svært ved at tage ham alvorligt.


nakka skrev:nu skal det siges at sony har haft stor succes med at smide spil ud i sommerperioden og få møj gode salgstal, præcis fordi at deres konkurenter aldrig smider noget her.

Kender ikke så meget til Sonys release cyklusser (sprang PS3 over), men det ville passe mig fint med nogle flere nye udgivelser i juli og august. De sidste par år, har jeg heldigvis haft DotP

Kan se at Watch_Dogs ikke kører hverken 1080 eller 60fps på hverken PS4 eller XB1 Det generer ikke mig, men en del PS fans må sidde med en lidt mærkelig fornemmelse, når nu deres hardware kæmper så tidligt i sin livscyklus (jeg driller, dette er slet ikke tråden til den diskussion ;) )
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Så kommer Xbox One uden Kinect

Indlægaf cigi silk » 14. maj 2014 17:10

Jeg er personligt skuffet men har dog forståelse for beslutningen. Jeg tror det nu er 100 pct. Op til MS at gøre Kinect til en undundværligt addon. Jeg tror på ingen måde at MS vil reducere deres ambitioner ifht kinect. Og jeg tror også at attach rate fremover vil være min. 50pct. Det kræver bare en kilder app.

Jeg er stadig 100 pct. solgt på kinect også selvom der aldrig kommer et eneste spil til den.
cigi silk
Niveau 5
 
Indlæg: 815
By: Silkeborg


Re: Så kommer Xbox One uden Kinect

Indlægaf nakka » 14. maj 2014 18:54

IkkNico skrev:[ Du tror på salgstal, jeg tror på "nye tider" i management.


hvis der er lave tal ved NPD for april, så er jeg personligt ikke i tvivl om at kinectløse xbox er en reaktion i ledelsen på dårlige salgstal. ellers ville MS vel blive ved med at trykke på den knap der er "kinect". det meste specielle ved xbone er da denne tilføjelse. men for de millioner af mennesker der har sagt "FU kinect" har nu ikke en undskyldning for at købe en xbone - udover manglende spil selvfølgelig.
nakka
Niveau 5
 
Indlæg: 1135


Re: Så kommer Xbox One uden Kinect

Indlægaf IkkNico » 14. maj 2014 19:06

nakka skrev:hvis der er lave tal ved NPD for april, så er jeg personligt ikke i tvivl om at kinectløse xbox er en reaktion i ledelsen på dårlige salgstal. ellers ville MS vel blive ved med at trykke på den knap der er "kinect". det meste specielle ved xbone er da denne tilføjelse. men for de millioner af mennesker der har sagt "FU kinect" har nu ikke en undskyldning for at købe en xbone - udover manglende spil selvfølgelig.

Spil er lidt en mangelvare lige nu (på begge de 2 store), men de er heldigvis på vej.

Jeg så nogle vgchartz tal, der viste at XB1 havde solgt marginalt mere end PS4 i US og UK, den seneste uge, men som altid skal vgchartz tages med et gran salt.

Hvis Kinect var den eneste undskyldning for ikke at købe XB1, så er den fjernet, men til prisen er PS4 stadig en bedre maskine (målt på rå power og grafik), så med mindre MS rent faktisk kan levere, hvad bla. Cigi tror, så er der endnu ikke det store incitament til at købe en XB1 fremfor en PS4 (gamescore og venner er nok de største trækplastre).
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Så kommer Xbox One uden Kinect

Indlægaf cigi silk » 14. maj 2014 19:36

Nu er jeg sådan set ikke i tvivl om at det sker, men på den anden side er jeg heller ikke i tvivl om at det bliver den fedeste e3 ever. Jeg tænker antallet de udmeldinger vi indtil nu har hørt, som normalt ville få fokus på e3 - viser vist lidt om det jeg tidligere har sagt. MS er så ladede med indhold at de sender sådanne nyheder ud inde . Det kan vist kun sætte forventningerne i vejret.
cigi silk
Niveau 5
 
Indlæg: 815
By: Silkeborg


Re: Så kommer Xbox One uden Kinect

Indlægaf Elgaard » 14. maj 2014 20:29

DinesJ skrev:Synes dog ikke det ændre nævnenyttigt ved min pointe om at manglende åbenhed over for nye idéer og visioner, holder udviklingen tilbage.


Så fordi man ikke er interesseret i Kinect, så er har man "manglende åbenhed overfor nye idéer og visioner"? Jeg vil nu påstå at folk var meget åbne overfor den oprindelige Kinect, den solgte trods alt rigtig godt. Interessen varede bare ikke ved, da man begyndte at se hvor begrænset potentialet var hvad gaming angår.

Med mindre Microsoft kan vise nogle nye spil der for alvor gør brug af Kinect på nye og mere spændende måder, så ændrer holdningen til Kinect sig ikke, og det er kun naturligt.
Billede
Elgaard
Niveau 7
 
Indlæg: 2000
By: Randers


Re: Så kommer Xbox One uden Kinect

Indlægaf DinesJ » 14. maj 2014 20:33

Elgaard skrev:
DinesJ skrev:Synes dog ikke det ændre nævnenyttigt ved min pointe om at manglende åbenhed over for nye idéer og visioner, holder udviklingen tilbage.


Så fordi man ikke er interesseret i Kinect, så er har man "manglende åbenhed overfor nye idéer og visioner"?


Ja! ..........

I hvertfald for den del der kritiserer uden at give det en chance. Det kan jeg forstå at du har og ikke brød dig om det og det er så fair nok :)

Jeg ser sjovt nok en overvældende positiv indstilling til Kinect, for dem så har prøvet Kinect. I hvert fald her på siden :) Men er da også klar over det ikke er et punkt der er konsensus omkring :)
DinesJ
Niveau 2
 
Indlæg: 156
By: København N


Re: Så kommer Xbox One uden Kinect

Indlægaf Elgaard » 14. maj 2014 20:53

DinesJ skrev:Ja! ..........


Ifølge Wikipedia havde den oprindelige Kinect solgt 24 millioner eksemplarer i Februar 2013. Det er ikke et tegn på et marked der er konservativt, med hoveder der er lukket for nye idéer. Der er rigtig, rigtig mange mennesker der har prøvet en Kinect, meget få af dem lader til forsat at være imponeret over den. At man så ser negativt på at blive tvunget til at købe efterfølgeren, det er der da ikke noget underligt i.

Det er rigtig fint du syntes om din Kinect, men det er eddermukkeme billigt at beskylde andre for at være lukkede overfor nye idéer, dybest set bare fordi de er uenige med dig. Der findes mange rigtig gode grunde til at undgå Kinect, som er mindst ligeså valide som din holdning.
Billede
Elgaard
Niveau 7
 
Indlæg: 2000
By: Randers


Re: Så kommer Xbox One uden Kinect

Indlægaf DinesJ » 14. maj 2014 21:09

Elgaard skrev:
DinesJ skrev:Ja! ..........
Det er rigtig fint du syntes om din Kinect, men det er eddermukkeme billigt at beskylde andre for at være lukkede overfor nye idéer, dybest set bare fordi de er uenige med dig. Der findes mange rigtig gode grunde til at undgå Kinect, som er mindst ligeså valide som din holdning.



Det er "eddemukkeme" også billigt at sammenligne Kinect 1 som var en tilkøbsmulighed til sidste generation, med Kinect 2 som er en (Indtil i går) fast integreret del af hele systemet! Det må du kunne gøre bedre.

Igen må jeg bare gentage mig selv. Jeg ser en overvejende meget stor andel som nævner at de er glade for Kinect, og som har skiftet mening efter de har prøvet den. Prøv eventuelt at læse kommentarene under nyheden på forsiden! Du har selv kommenteret på nyheden, så du har vel læst kommentarerne?

Omend du synes det er en billig beskyldning, så synes jeg den er helt valid når kritikken primært kommer fra folk der ikke har prøvet konceptet. Det var jo ikke bare Kinect, men også hele balladen om allways on!

Hvis du ikke har forstået min kommentar, skal jeg da gerne prøve en gang til. Jeg siger ikker at jeg har ret, men begræder blot af nye idéer og visioner bliver kritiseret af folk der ikke har afprøvet konceptet (Kinect) og inden de får en chancen (Balladen om always on). Ja det synes jeg er udtryk for manglende visioner og generel negativ indstilling til nye ting. Jeg synes det er ærgeligt for udviklingen. Over and out!
DinesJ
Niveau 2
 
Indlæg: 156
By: København N


Re: Så kommer Xbox One uden Kinect

Indlægaf DinesJ » 14. maj 2014 21:15

Faktum er, at grundet al kritikken, står jeg nu tilbage med valget i mellem to konsoller, der minder meget om hinanden og hvor den eneste forskel i mellem de to er, PS4 er pænt meget stærkere end Xbox One. Havde håbet at de to var mere differentieret så der var flere muligheder for forbrugeren. Overvejer da klart at skifte min Xbox One ud med en PS4, for mig er alt det specielle ved Xbox'en forsvundet! ØV! Men det er da bare okay, for hvis det ikke var det flertallet ønsker, så er den jo ikke længere. Hvordan du vender og drejer det, så viser det jo netop at folk ikke var klar til nye idéer og visioner.
DinesJ
Niveau 2
 
Indlæg: 156
By: København N


Re: Så kommer Xbox One uden Kinect

Indlægaf GrillBillerDK » 14. maj 2014 22:07

Altså fordi ms nu sælger en xbox One uden kinect betyder det jo ikke at de kommer og tager din kinect...
Du har jo bare en mere awesome xbox One end den fattige pøbelen...
”Vi griner meget sammen, men vi er også meget forskellige. Nogle gange bliver Bubber altså 12 år – det er charmerende, men også lidt anstrengende to måneder i træk.”
B.S. Christiansen
GrillBillerDK
Niveau 7
 
Indlæg: 3172


Re: Så kommer Xbox One uden Kinect

Indlægaf JohnH » 14. maj 2014 22:24

DinesJ skrev:Faktum er, at grundet al kritikken, står jeg nu tilbage med valget i mellem to konsoller, der minder meget om hinanden og hvor den eneste forskel i mellem de to er, PS4 er pænt meget stærkere end Xbox One. ...


Hvor i alverden har du læst det? Der er altså ikke meget forskel på de to i opbygning/styrke. Det er stadig bare et par halvkraftige pc'er med lidt specielle chips indbygget, ikke andet.

Bare fordi nogle ikke forstår prisforskellen (Xbox one m/kinect vs. PS4 uden kameradims) så begynder MS på det pjat, så nu er der bare flere der bliver forvirrede og køber PS4 ... dem om det, Xbox One er stadig den bedste 8) :wink:
JohnH
Niveau 7
 
Indlæg: 5121
By: Eastcoast , Køge


Re: Så kommer Xbox One uden Kinect

Indlægaf DinesJ » 14. maj 2014 22:37

GrillBillerDK skrev:Altså fordi ms nu sælger en xbox One uden kinect betyder det jo ikke at de kommer og tager din kinect...
Du har jo bare en mere awesome xbox One end den fattige pøbelen...


Måske. Sagde jo heller ikke at jeg nødvendigvis sælger :) Bare bange for at det nu bliver en gimmick på linje med Kinect 1, eller Playstations pendant :)

JohnH skrev:Hvor i alverden har du læst det? Der er altså ikke meget forskel på de to i opbygning/styrke. Det er stadig bare et par halvkraftige pc'er med lidt specielle chips indbygget, ikke andet.


Hehe, skal da gerne indrømme at det har jeg sådan set intet forstand på! Pointen var egentlig bare at jeg tidligere synes at Xboxen tilbød et fantastisk alternativ, til måden at forstå konsol på, men at de efter hånden har rullet alt den spændende tilbage og nu står med et produkt der mere og mere ligner en PS4, som efter MIN mening er fuldstændig det samme som sidste generation af konsoller, bare med en smule pænere grafik. Intet nyt og spændene :)
DinesJ
Niveau 2
 
Indlæg: 156
By: København N


ForegåendeNæste

Tilbage til Nyheder

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster