Xboxlife forum

Så kommer Xbox One uden Kinect

Snak om Xbox relaterede nyheder her.

Re: Så kommer Xbox One uden Kinect

Indlægaf Lowlandet » 13. maj 2014 17:19

Efter den nyhed ser jeg endnu mere frem til E3.

At de kommer med 4 store nyhederne så tæt op ad E3 kan næsten kun betyde at de har gjort plads til noget lagt vigtigere i deres show. :-)

games Games GAMES! :D
Billede
Lowlandet
Niveau 7
 
Indlæg: 4582
By: Downtown, Nykøbing Falster


Re: Så kommer Xbox One uden Kinect

Indlægaf Jibla » 13. maj 2014 17:21

Åh, det sucks at være first mover. =)
Billede
Jibla
Niveau 7
 
Indlæg: 4856


Re: Så kommer Xbox One uden Kinect

Indlægaf IkkNico » 13. maj 2014 17:47

Redman DK skrev:
fodbod1232 skrev:Faktisk solgte Xbox 360 bedre i første kvartal i dens første år, i forhold til Xbox One, og det var til trods for de havde problemer med at producere nok.

Synes bestemt at MS meldte ud tidligere på året, at XB1 havde solgt væsentligt bedre end 360 gjorde i samme periode af sin levetid, men det kan selvfølgelig heller ikke udelukkes, at det er min krøllede hjerne, der husker galt
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Så kommer Xbox One uden Kinect

Indlægaf nakka » 13. maj 2014 18:02

IkkNico skrev:
Redman DK skrev:
fodbod1232 skrev:Faktisk solgte Xbox 360 bedre i første kvartal i dens første år, i forhold til Xbox One, og det var til trods for de havde problemer med at producere nok.

Synes bestemt at MS meldte ud tidligere på året, at XB1 havde solgt væsentligt bedre end 360 gjorde i samme periode af sin levetid, men det kan selvfølgelig heller ikke udelukkes, at det er min krøllede hjerne, der husker galt


Kan vel også være svært med ms spin. Måske det kun er i USA eller noget.

Men fik ret i der kom en kinectløs udgave (ligesom always on var det ikke nødvendigt at presse noget over hovedet på forbrugeren). Og når nu salgstalene ikke er der.. Ja så må de gøre noget.

Virker som et move der indikere dårlige salgstal for april (NPD tal kommer snart).
Gad vide om Sony sænker prisen? Nok først ved gamescom, så de lige kan se om markedet stadig hiver folk mod ps4 når prisen er tæt op ad hinanden.

Med bedre er det at MS ændre i gold, så det er som psn. Presset fra forbrugeren har været stor, og når konkurrenten giver en bedre løsning, ja så må de følge trop.
Og når vi nu snakker bedre service hos konkurrenten, så må sony vel gøre noget med deres PS+spil til ps4. Ms har jo 'hævet' standarden til 2 små titler istedet for en.

Nu fokusere folk mere på denne kinectløse udgave istedet for the witcher 3, watch dogs og child of light er bedre på ps4. Godt valg af tidspunkt fra ms. NPDtalene blev da lige mere spænende at følge med i.
nakka
Niveau 5
 
Indlæg: 1135


Re: Så kommer Xbox One uden Kinect

Indlægaf IkkNico » 13. maj 2014 18:53

nakka skrev:Virker som et move der indikere dårlige salgstal for april (NPD tal kommer snart).

Tror mere det er et udtryk for ny ledelse, der lytter mere til forbrugerne. Det er slut med #DealWithIt og "we have a product for people who can't get online, it's called Xbox 360". Phil Spencer har været meget aktiv og direkte i sin dialog med spillere (bla via Twitter), og han begynder nu så småt at indfri nogle af de spilleres ønsker. Hvor længe det holder, må tiden vise

nakka skrev:Gad vide om Sony sænker prisen? Nok først ved gamescom

Ikke til E3. Sommeren er typisk død rent spilmæssigt. gamescom er ikke noget dårligt bud. Så har de en prissænkning klar til julehandlen.

nakka skrev:Nu fokusere folk mere på denne kinectløse udgave istedet for the witcher 3, watch dogs og child of light er bedre på ps4. Godt valg af tidspunkt fra ms. NPDtalene blev da lige mere spænende at følge med i.

Ved intet om W3 og CoL, men så vidt jeg ved, så er der intet officielt omkring Watch Dogs. Sony havde godt nok listet 1080/60fps, men har siden fjernet dette (og så tilføjet igen). Til gengæld er der så snak om knap så kønne texturer, så man kan åbenbart ikke få det hele (heller ikke på PS4).
Nu må vi se når spillet kommer. Det er et af dem jeg har et øje på, men jeg skal helt klart have DotP 2015 og WTNO først.
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Så kommer Xbox One uden Kinect

Indlægaf enfen » 13. maj 2014 19:25

GrillBillerDK skrev:Men burde PS4'eren så ikke havde solgt næsten 4x så meget mere?
Hvis MS kun er lidt bagude men følger dog med i de 13 lande hvor de begge udgives...
Statistisk set så sælger MS bedre samlets set..

Meget enkelt; Nej. Der er jo forskel på, hvor mange PS4 kunder der er i hvert land.
enfen
Niveau 7
 
Indlæg: 2154


Re: Så kommer Xbox One uden Kinect

Indlægaf DinesJ » 13. maj 2014 20:41

Suk ...
Med alle de idéer de bliver skrottet, fordi et stok konservativt gamer community hyler op hver gang der introduceres nye idéer, ender den her generation af konsoller (efter min mening) som den mest kedelige længe, hvor succeskriteriet for denne generation åbenbart udelukkende er at opnå de magiske 1080P og 60 fps. ØV :(
DinesJ
Niveau 2
 
Indlæg: 156
By: København N


Re: Så kommer Xbox One uden Kinect

Indlægaf BuBubbi » 13. maj 2014 22:35

Jibla skrev:Åh, det sucks at være first mover. =)

Noget du vil uddybe lidt?

Er det fordi du har købt en med Kinect og har fortrudt, eller?
Jeg ville nemlig selv mene Xbox One kun er det halve af hvad den er uden kinect.

Ville på ingen måde kunne undvære min kinect nemlig.
Billede
BuBubbi
Niveau 7
 
Indlæg: 4968
By: Odense C


Re: Så kommer Xbox One uden Kinect

Indlægaf ALIE » 13. maj 2014 22:40

Havde håbet på vi først så det ske, med en Slim version senere.
Ellers betyder det intet for mig, er glad for kinect 2.0..
Billede
ALIE
Niveau 7
 
Indlæg: 5030


Re: Så kommer Xbox One uden Kinect

Indlægaf Blauwy » 13. maj 2014 22:43

DinesJ skrev:Suk ...
Med alle de idéer de bliver skrottet, fordi et stok konservativt gamer community hyler op hver gang der introduceres nye idéer, ender den her generation af konsoller (efter min mening) som den mest kedelige længe, hvor succeskriteriet for denne generation åbenbart udelukkende er at opnå de magiske 1080P og 60 fps. ØV :(


...Hva. Hver gang?

Hvor mange gange har de introduceret nye ideer som du mener folk tuder over?
MS har ikke ændret noget pga en "mindre" del hyler op. De har ændrede det fordi deres salgstal ikke var høje nok, netop fordi folk ikke var enige med deres valg. Allerede inden launch kunne de mærke at folk var stærkt udtilfredse med deres DRM fis. Så det fjernede de, for ellers havde de ikke fået solgt halvdelen af hvad de forventede inden året var gået.

Det her er "Next Gen". Alle spil burde som standard køre 1080p / 60fps. Alle sammen. Det er for latterligt at bruge 4000kr på en konsol i 2014 og blive spist af med 900p og 30fps. Det er sgu ikke godt nok. ( Hvis du nu skulle komme med PC argumentet, så ja jeg har en kraftig pc jeg også bruger ved siden af min PS4 og XB1.)
Blauwy
Niveau 7
 
Indlæg: 3402


Re: Så kommer Xbox One uden Kinect

Indlægaf BuBubbi » 13. maj 2014 23:11

Blauwy, Ja var sgu trist at folk ikke turde tage springet ind i nutiden, i stedet for at blive hængende i fortiden.
Deres originale DRM løsning havde nogle rigtigt fede features som jeg i hvert fald savner.
Var en trist dag da de valgte den kovending.

Godt nok ikke lige så trist dag i dag, men det kan det da blive hvis det kommer til at gå ud over viderudviklingen af kinect features.
Billede
BuBubbi
Niveau 7
 
Indlæg: 4968
By: Odense C


Re: Så kommer Xbox One uden Kinect

Indlægaf DinesJ » 13. maj 2014 23:26

Blauwy skrev:
DinesJ skrev:Suk ...
Med alle de idéer de bliver skrottet, fordi et stok konservativt gamer community hyler op hver gang der introduceres nye idéer, ender den her generation af konsoller (efter min mening) som den mest kedelige længe, hvor succeskriteriet for denne generation åbenbart udelukkende er at opnå de magiske 1080P og 60 fps. ØV :(


...Hva. Hver gang?

Hvor mange gange har de introduceret nye ideer som du mener folk tuder over?
MS har ikke ændret noget pga en "mindre" del hyler op. De har ændrede det fordi deres salgstal ikke var høje nok, netop fordi folk ikke var enige med deres valg. Allerede inden launch kunne de mærke at folk var stærkt udtilfredse med deres DRM fis. Så det fjernede de, for ellers havde de ikke fået solgt halvdelen af hvad de forventede inden året var gået.

Det her er "Next Gen". Alle spil burde som standard køre 1080p / 60fps. Alle sammen. Det er for latterligt at bruge 4000kr på en konsol i 2014 og blive spist af med 900p og 30fps. Det er sgu ikke godt nok. ( Hvis du nu skulle komme med PC argumentet, så ja jeg har en kraftig pc jeg også bruger ved siden af min PS4 og XB1.)


Kunne aldrig drømme om at inddrage PC som et argument?! For mig er det to vidt forskellige ting! og det ville desuden også være lidt modsigende argument, i og med min pointe jo netop var, at jeg er fuldstændig ligeglad antallet af pixels. Du bekræfter egentlig min pointe meget godt med dit indlæg! Ja, 1080P / 60 FPS er måske det vigtigste i hele verden for dig og ganske sikkert en hel masse andre. Det ændrer dog ikke på at jeg synes det er en KOMPLET latterlig diskussion og hellere så at der var fokus på andre ting! Ja du har ret i at en masse folk var/er utilfredse og det var jo netop min pointe, at JEG synes at denne konstante brok over nye tiltag leder hen til en situation hvor JEG synes det at udviklingen står fuldstændig stille og hvor det eneste nye vi kan se frem mellem generationerne er et perfomance boost! Sjovt du nævner utilfredsheden om hvad du kalder DRM fis, dette var netop lige præcis noget jeg havde glædet mig til ved den nye generation. At kunne spille fysike spil uden cd, At kunne dele mine digitale spil med mine gamle venner, som ikke lige bor i nærheden, at kunne logge ind på sin profil hos en kammerat og få adgang til sit eget spil bibliotek! Ligeledes synes JEG igen at det var ærgeligt at det måtte droppes! Men ja, mange var utilfreds med dette, og så må det jo være sådan. Jeg siger jo ikke at jeg har ret i, hvordan tingene bør være, men jeg forbeholder mig retten til at udtrykker at JEG er virkelig skuffet over udviklingen. At andre har det på en anden måde, er helt fint med mig.

Jeg valgte selv en Xbox One og ikke en kraftigere PS4 fordi jeg synes det var en langt mere spændende konsol med en ny måde at tænke konsol og underholdning sammen på. I dag synes jeg at Xbox'en blev noget mere kedelig!

Igen, det er jo blot min mening og har fuld forståelse for du har det anderledes. For mig ændrer det bare ikke på, at de kriterier du opstiller, anser jeg som kedelige og irrelevante (1080P / 60 FPS). Lidt ligesom folk der vurderer et nyt kamera ud fra antallet af megapixels :)

Folk ved heller ikke altid at de vil have det, før du gir dem det :)
DinesJ
Niveau 2
 
Indlæg: 156
By: København N


Re: Så kommer Xbox One uden Kinect

Indlægaf nakka » 14. maj 2014 05:07

IkkNico skrev:Tror mere det er et udtryk for ny ledelse, der lytter mere til forbrugerne. Det er slut med #DealWithIt og "we have a product for people who can't get online, it's called Xbox 360". Phil Spencer har været meget aktiv og direkte i sin dialog med spillere (bla via Twitter), og han begynder nu så småt at indfri nogle af de spilleres ønsker. Hvor længe det holder, må tiden vise

tror nu nok dette har været på tale længe. siden de dårlige salgstal for januar, tror jeg MS har haft den her løsning i støbeskeen. de ville dog lige se om ikke titanfall kunne hjælpe, samt en "prissænkelse". dette var ikke muligt, og ps4 "vandt" stadig, selv i USA - MS højborg, og der de forventer størstedelen af deres salg. nu prøver de så en anden løsning uden kinect. og jeg ser stadig valget af tidspunkt, som være en buffer mod den kommende dårlige pr. vedrørende april NPD. jeg kan tage fejl.
og pt. har phil ikke indfriet noget for nogen. han har som sine forgængere sagt en masse, dog tror jeg på han har forbrugerens behov tættere på sig, end sine forgængere. tror han bliver et hit.

IkkNico skrev:Ikke til E3. Sommeren er typisk død rent spilmæssigt. gamescom er ikke noget dårligt bud. Så har de en prissænkning klar til julehandlen.


nu skal det siges at sony har haft stor succes med at smide spil ud i sommerperioden og få møj gode salgstal, præcis fordi at deres konkurenter aldrig smider noget her. så de har ofte markedet for sig selv. et prisfald her ville øge dette monopol. dog skal de have noget software til dette. men som du også er inde på, så holder jeg mig til gamescom, stadig grundet muligheden for at se effekten på MS nye løsning

IkkNico skrev:Ved intet om W3 og CoL, men så vidt jeg ved, så er der intet officielt omkring Watch Dogs. Sony havde godt nok listet 1080/60fps, men har siden fjernet dette (og så tilføjet igen). Til gengæld er der så snak om knap så kønne texturer, så man kan åbenbart ikke få det hele (heller ikke på PS4).
Nu må vi se når spillet kommer. Det er et af dem jeg har et øje på, men jeg skal helt klart have DotP 2015 og WTNO først.


CoL
http://www.eurogamer.net/articles/digit ... t-face-off
W3
http://www.eurogamer.net/articles/2014- ... n-xbox-one

og ja Wolfenstein ser godtnok spænende ud.
nakka
Niveau 5
 
Indlæg: 1135


Re: Så kommer Xbox One uden Kinect

Indlægaf Blauwy » 14. maj 2014 08:37

DinesJ skrev:
Blauwy skrev:
DinesJ skrev:Suk ...
Med alle de idéer de bliver skrottet, fordi et stok konservativt gamer community hyler op hver gang der introduceres nye idéer, ender den her generation af konsoller (efter min mening) som den mest kedelige længe, hvor succeskriteriet for denne generation åbenbart udelukkende er at opnå de magiske 1080P og 60 fps. ØV :(


...Hva. Hver gang?

Hvor mange gange har de introduceret nye ideer som du mener folk tuder over?
MS har ikke ændret noget pga en "mindre" del hyler op. De har ændrede det fordi deres salgstal ikke var høje nok, netop fordi folk ikke var enige med deres valg. Allerede inden launch kunne de mærke at folk var stærkt udtilfredse med deres DRM fis. Så det fjernede de, for ellers havde de ikke fået solgt halvdelen af hvad de forventede inden året var gået.

Det her er "Next Gen". Alle spil burde som standard køre 1080p / 60fps. Alle sammen. Det er for latterligt at bruge 4000kr på en konsol i 2014 og blive spist af med 900p og 30fps. Det er sgu ikke godt nok. ( Hvis du nu skulle komme med PC argumentet, så ja jeg har en kraftig pc jeg også bruger ved siden af min PS4 og XB1.)


Kunne aldrig drømme om at inddrage PC som et argument?! For mig er det to vidt forskellige ting! og det ville desuden også være lidt modsigende argument, i og med min pointe jo netop var, at jeg er fuldstændig ligeglad antallet af pixels. Du bekræfter egentlig min pointe meget godt med dit indlæg! Ja, 1080P / 60 FPS er måske det vigtigste i hele verden for dig og ganske sikkert en hel masse andre. Det ændrer dog ikke på at jeg synes det er en KOMPLET latterlig diskussion og hellere så at der var fokus på andre ting! Ja du har ret i at en masse folk var/er utilfredse og det var jo netop min pointe, at JEG synes at denne konstante brok over nye tiltag leder hen til en situation hvor JEG synes det at udviklingen står fuldstændig stille og hvor det eneste nye vi kan se frem mellem generationerne er et perfomance boost! Sjovt du nævner utilfredsheden om hvad du kalder DRM fis, dette var netop lige præcis noget jeg havde glædet mig til ved den nye generation. At kunne spille fysike spil uden cd, At kunne dele mine digitale spil med mine gamle venner, som ikke lige bor i nærheden, at kunne logge ind på sin profil hos en kammerat og få adgang til sit eget spil bibliotek! Ligeledes synes JEG igen at det var ærgeligt at det måtte droppes! Men ja, mange var utilfreds med dette, og så må det jo være sådan. Jeg siger jo ikke at jeg har ret i, hvordan tingene bør være, men jeg forbeholder mig retten til at udtrykker at JEG er virkelig skuffet over udviklingen. At andre har det på en anden måde, er helt fint med mig.

Jeg valgte selv en Xbox One og ikke en kraftigere PS4 fordi jeg synes det var en langt mere spændende konsol med en ny måde at tænke konsol og underholdning sammen på. I dag synes jeg at Xbox'en blev noget mere kedelig!

Igen, det er jo blot min mening og har fuld forståelse for du har det anderledes. For mig ændrer det bare ikke på, at de kriterier du opstiller, anser jeg som kedelige og irrelevante (1080P / 60 FPS). Lidt ligesom folk der vurderer et nyt kamera ud fra antallet af megapixels :)

Folk ved heller ikke altid at de vil have det, før du gir dem det :)


Du skulle måske lige læse igen hvad det er jeg skriver. Min PC sætning var ikke tilment at DU skulle købe en PC. Men til at det generelle snotdumme argument til "60fps skal være på Next Gen" er "Nå, så køb en pc bla bla" ja flot Marianne.
Det var blot for at komme dig i forkøbet da jeg ikke vidste hvilke argumenter du ville komme med bagefter :)

Jeg har heller ikke sagt at 1080/60 er livsnødvendigt for mig, men at det burde være standard i 2014. Det er to forskellige ting.

Du kører ud på et 3.spor her og snakker om DIN mening, hvilket jeg på intet tidspunkt har udfordret. Jeg ved ikke helt hvorfor du vil begynde at forsvare din mening, da mit indlæg intet havde med det at gøre. Du har da lov til at ytre din mening ligesom alle andre i et offentlig forum.

Jeg har ikke snakket om personlige holdninger, det gider jeg ikke da for det meste er spild af tid. Jeg siger bare at Next Gen burde være 1080/60fps som standard. Det har intet med personlige holdninger at gøre jo. Det er bare sådan det burde være.Så ville det heller ikke handle om, at de skifter fokus fra gameplay til opløsning, også folk som ikke kan se forskel på 900/1080/30/60 føler sig "snydt".

Jeg vil stadig gerne vide hvor folk tuder op "hver gang" de ændrer noget. Det var der jeg ville hen med mit oprindelige indlæg. :P
Blauwy
Niveau 7
 
Indlæg: 3402


Re: Så kommer Xbox One uden Kinect

Indlægaf DinesJ » 14. maj 2014 09:41

Okay, så har jeg måske misforstået dit indlæg.
Det synes jeg egentlig jeg har gjort meget klart. Først med deres always on og bagefter med kinect. Udpenslet nok? ;)
DinesJ
Niveau 2
 
Indlæg: 156
By: København N


ForegåendeNæste

Tilbage til Nyheder

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster

cron