Xboxlife forum

Slut med billige spil fra udlandet?

Snak om Xbox relaterede nyheder her.

Slut med billige spil fra udlandet?

Indlægaf BeatenIndiana » 3. apr 2014 18:44

Førende tekst er kopieret ordret efter Ole Birk Olesens facebook profil.

"PRISSTIGNING PÅ NETFLIX

Fra 1. januar 2015 kan du ikke længere nøjes med at betale 79 kr. om måneden for dit Netflix-abonnement, men vil i stedet komme til at betale cirka 100 kr. for det. Det skyldes, at et bredt flertal i Folketinget nu vil opkræve dansk moms af f.eks. elektroniske bøger, spil, musik og filmtjenester, som købes over nettet - også selvom de købes hos virksomheder som sælger fra udlandet, hvor momsen er lavere.

Dermed bliver disse varer, som kan sælges og sendes over nettet, undtaget fra den generelle regel, som gælder for al anden handel, nemlig at momsen opkræves i det land, hvor varen sælges. Hvorfor? Bare fordi de europæiske regeringer gerne vil tjene nogle flere penge på deres borgere og ikke kan acceptere, at borgerne på nettet har meget nemt ved at handle der, hvor momsen er lavest.

Alle andre partier har givet udtryk for, at de støtter den ekstra momsopkrævning, som vil løbe op i 75 mio. kr. Kun Liberal Alliance siger nej til at afskaffe skattekonkurrencen mellem EU's medlemslande på dette område.

Hør mere om det i min tale her:

http://www.ft.dk/webtv/video/20131/sale ... 3T11:37:40"


- Jeg kunne forestille mig, at denne nyhed rammer hårdt herinde, da mange præcis køber spil hos fx. STEAM
Billede
BeatenIndiana
Niveau 4
 
Indlæg: 671
By: Esbjerg, vestkystens hovedstad


Re: Slut med billige spil fra udlandet?

Indlægaf Morten Skou » 3. apr 2014 18:49

Så vidt jeg ved, så betaler man da allerede dansk moms når man køber spil hos Amazon :) Gælder den nye lov ikke kun streaming-tjenester?
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: Slut med billige spil fra udlandet?

Indlægaf Cena » 3. apr 2014 18:51

Morten Skou skrev:Så vidt jeg ved, så betaler man da allerede dansk moms når man køber spil hos Amazon :)


Ja det samme jeg tænker. Jeg ser umiddelbart kun det rammer streaming tjenester?
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 5325
By: You can't see me!


Re: Slut med billige spil fra udlandet?

Indlægaf BeatenIndiana » 3. apr 2014 18:52

Jeg rettede det også til STEAM istedet, var bare ikke hurtig nok :D.
Jeg er slet ikke sikker hvad der bliver påvirket af det præcist, men det er langt fra kun Netflix som bliver dyrere
Billede
BeatenIndiana
Niveau 4
 
Indlæg: 671
By: Esbjerg, vestkystens hovedstad


Re: Slut med billige spil fra udlandet?

Indlægaf Tbigum » 3. apr 2014 18:53

Men det kan få betydninger for dem der køber spil fra us-markedspladsen, der skal jo også betales moms, så det kan tvinge MS. til at man ikke kan skifte region på xbox one
Evt. favestejl skyldes alkohol
Tbigum
Niveau 7
 
Indlæg: 3410
By: Esbjerg N


Re: Slut med billige spil fra udlandet?

Indlægaf Cena » 3. apr 2014 19:02

Tbigum skrev:Men det kan få betydninger for dem der køber spil fra us-markedspladsen, der skal jo også betales moms, så det kan tvinge MS. til at man ikke kan skifte region på xbox one


Ja det kunne faktisk godt gå hen og ske tror jeg. Men så er det vel bare at hoppe i gennem tjenester som unblock-us som man kan gøre på netflix?
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 5325
By: You can't see me!


Re: Slut med billige spil fra udlandet?

Indlægaf MrCarrazzia001 » 3. apr 2014 19:25

Nogen der ved om det er obligatorisk at betale for danske kanaler? Jeg ser aldrig TV, men har både Netflix og HBO. Kan man komme uden om at betale DR-licens eller hvad det hedder?
The people who are crazy enough to think they can change the world, are the ones who do
MrCarrazzia001
Niveau 4
 
Indlæg: 638


Re: Slut med billige spil fra udlandet?

Indlægaf JohnH » 3. apr 2014 19:38

MrCarrazzia001 skrev:Nogen der ved om det er obligatorisk at betale for danske kanaler? Jeg ser aldrig TV, men har både Netflix og HBO. Kan man komme uden om at betale DR-licens eller hvad det hedder?


Du skal betale i alle tilfælde, det hedder Medielicens :

Medielicensen er en afgift, som ifølge loven skal betales af alle, der ejer et apparat (fx et fjernsyn eller en mobiltelefon), der kan modtage radio- og tv-programmer, herunder også pc'er tilkoblet internettet[1]. (Indtil juli 2013 skulle hastigheden på forbindelsen være på 256 Kbit/s eller derover[2] for at være licenspligtigt.)
I 2013 udgør den årlige afgift 2414 kr. pr. husstand. Husstande, der kun rådede over en radio, betalte indtil juli 2013, dog kun radiolicens, der udgjorde 320 kr [3]. For virksomheder og institutioner udgør medielicensen 952 kr. inkl. moms.

https://www.google.dk/search?q=medielic ... 3&ie=UTF-8
JohnH
Niveau 7
 
Indlæg: 5121
By: Eastcoast , Køge


Re: Slut med billige spil fra udlandet?

Indlægaf MrCarrazzia001 » 3. apr 2014 19:40

JohnH skrev:
MrCarrazzia001 skrev:Nogen der ved om det er obligatorisk at betale for danske kanaler? Jeg ser aldrig TV, men har både Netflix og HBO. Kan man komme uden om at betale DR-licens eller hvad det hedder?


Du skal betale i alle tilfælde, det hedder Medielicens :

Medielicensen er en afgift, som ifølge loven skal betales af alle, der ejer et apparat (fx et fjernsyn eller en mobiltelefon), der kan modtage radio- og tv-programmer, herunder også pc'er tilkoblet internettet[1]. (Indtil juli 2013 skulle hastigheden på forbindelsen være på 256 Kbit/s eller derover[2] for at være licenspligtigt.)
I 2013 udgør den årlige afgift 2414 kr. pr. husstand. Husstande, der kun rådede over en radio, betalte indtil juli 2013, dog kun radiolicens, der udgjorde 320 kr [3]. For virksomheder og institutioner udgør medielicensen 952 kr. inkl. moms.

https://www.google.dk/search?q=medielic ... 3&ie=UTF-8

Tak! Jeg kunne ikke huske det specifikke ord og det her hjalp meget :)
The people who are crazy enough to think they can change the world, are the ones who do
MrCarrazzia001
Niveau 4
 
Indlæg: 638


Re: Slut med billige spil fra udlandet?

Indlægaf Competa » 3. apr 2014 20:12

Mit abonnement køre over us netflix, hvor jeg betaler 49kr om måneden. Bliver jeg også bonget på det?
Billede
Competa
Niveau 7
 
Indlæg: 3560
By: Slagelse


Re: Slut med billige spil fra udlandet?

Indlægaf ALIE » 3. apr 2014 20:54

Jeg tænker på os der køber digitalt på One :o bliver vi ramt
Billede
ALIE
Niveau 7
 
Indlæg: 5030


Re: Slut med billige spil fra udlandet?

Indlægaf Aaliyahchili » 4. apr 2014 15:13

Hvad med at regeringen afskaffer sig selv.....
Ville ønske Last of us også udkom på Xbox.....

Sov sødt Aaliyah og Chili
Aaliyahchili
Niveau 5
 
Indlæg: 1080
By: Cleveland ;)


Re: Slut med billige spil fra udlandet?

Indlægaf Callista » 4. apr 2014 19:22

jeg kører på Brasiliansk Netflix til 38kr i måneden.. det synes jeg er en passende pris... ikke noget staten i mine øjne skal tjene noget på... de har da på ingen måde gjort noget for at fremme nye tiltag.. så jeg er med Aaliyahchili..
Billede
Callista
Niveau 4
 
Indlæg: 439
By: Horsens


Re: Slut med billige spil fra udlandet?

Indlægaf Psymatiq » 8. apr 2014 17:23

skod regering

anyways bruger jeg US netflix så de kan rende og hoppe
Psymatiq
Niveau 7
 
Indlæg: 5290
By: Charlottenlund


Re: Slut med billige spil fra udlandet?

Indlægaf Rexter » 12. maj 2014 08:33

Før I lige går ud og siger "skod regering! lorte regering!" Så læs lige teksten en gang til. Det er ikke kun regeringen der er med på loven, alle øvrige partier bakker op om loven, med undtagelse af Liberal Alliance.
Rexter
Niveau 4
 
Indlæg: 635


Næste

Tilbage til Nyheder

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 14 gæster