Xboxlife forum

Gennemgang af X1 dashboard

Snak om Xbox relaterede nyheder her.

Re: Gennemgang af X1 dashboard

Indlægaf CaptainKicker » 9. nov 2013 00:03

JanR skrev:
CaptainKicker skrev:Åh, det ultimative PS fanboy kort. NSA... Overvågninger... Mænd i jakkesæt der følger hver bevægelse. De her konspirations teorier, og paranoia indlæg er direkte pinlig at se på.

Jeg er sikker på at det er ligeså lidt spionage i Kinect, som der er I din Move, og ja, selv din bærbar. Hold nu op...

EDIT: Og ja, jeg håber at det er noget du skriver, fordi du er Pro-PS mand. For hvis ikke, så er jeg lidt bekymret for dig.


Det er dejligt at du hver gang trækker debatten, på et helt nyt niveau.

Bliv endelig ved med dine imbecile indlæg, om hvor fantastiske Microsoft er, uanset hvad de melder ud.
Du er altid en garant for rigtig god underholdning. :)


Jeg trækker skam ikke niveauet ned eller noget, for det sørgede du helt fint for da du skrev dit første indlæg her. Du kommer med en påstand, der er urealistisk og helt hen i vejret om det var så er en Sony, Nintendo eller en Microsoft konsol.

Du har ingen belæg for at de overvåger, og hvis du har seriøse beviser for det, og ikke alt det ævl du indtil videre har kastet rundt med, så kan vi se på det.

Det er sjovt, at jeg er "garant for rigtig god underholdning", og "trækker debatten på et helt nyt niveau", når det er dig som hver gang skal være ham der skal proklamere Playstation som værende bedre og at Xbox har åh så mange fejl og mangler, på et Xbox forum, i tråde der INTET har med Playstation at gøre... og ligeså snart folk går i mod dig og nakka, så kastes der med NEOGAF og "jamen alt ved Microsoft er jo også perfekt i dine øjne - selvom jeg gør det samme med Sony"-indlæg. - Jeg bakker ikke Microsoft op i alt, men no shit, jeg er lidt mere pro-Microsoft, når jeg er hyppig bruger på Xboxlife.

Men det er måske bare mig... altså jeg kunne aldrig drømme om at gå på PSLife og starte sådan et opråb som du gør her, hver gang at det omhandler Xbox One. At du og nakka så bare altid skal bruge de samme svar, når jeg skriver, kan man så kun rulle øjne af.
CaptainKicker
Moderator
 
Indlæg: 10813
By: Silkeborg


Re: Gennemgang af X1 dashboard

Indlægaf JanR » 9. nov 2013 00:13

CaptainKicker skrev:Det er sjovt, at jeg er "garant for rigtig god underholdning", og "trækker debatten på et helt nyt niveau", når det er dig som hver gang skal være ham der skal proklamere Playstation som værende bedre og at Xbox har åh så mange fejl og mangler, på et Xbox forum, i tråde der INTET har med Playstation at gøre...


Hvor siger jeg at Playstation er bedre end Xbox?
Mit første indlæg herinde skriver at Xbox Ones dashboard ser fedt ud. Jeg nævner intet om at Xbox har "åh så mange fejl".
Det er dig der trækker fanboy kortet frem, og bl.a. derfor at jeg kalder dig imbecil.

CaptainKicker skrev:og ligeså snart folk går i mod dig og nakka, så kastes der med NEOGAF og "jamen altså ved Microsoft er jo også perfekt i dine øjne, selvom jeg har det samme med Sony"-indlæg.


Hvor kaster jeg med NeoGAF indlæg, og hvordan har det nogen som helst relevans her?

CaptainKicker skrev:Jeg trækker skam ikke niveauet ned eller noget, for det sørgede du helt fint for da du skrev dit første indlæg her. Du kommer med en påstand, der er urealistisk og helt hen i vejret om det var så er en Sony, Nintendo eller en Microsoft konsol.

Du har ingen belæg for at de overvåger, og hvis du har seriøse beviser for det, og ikke alt det ævl du indtil videre har kastet rundt med, så kan vi se på det.


Hvorfor er min påstand helt hen i vejret, og urealistisk om at man kan overvåge folk gennem Kinect?
Har du levet i en hule de sidste mange måneder, eller ikke læst noget som helst om Echelon i det sidste årti?

Nu kender jeg dig ikke personligt, men du virker virkelig ubegavet ud fra de cirka 100 indlæg som jeg har læst fra dig.
Ikke at der er noget galt med det, men det forklarer en del.
Billede
JanR
Niveau 2
 
Indlæg: 116


Re: Gennemgang af X1 dashboard

Indlægaf CaptainKicker » 9. nov 2013 00:23

Jeg tænker generelt, men kan godt være du ikke er en af NeoGAF folkene. Det er svært at finde rundt i efterhånden. Dit første indlæg var faktisk også fint, lige indtil jeg læste det sidste.

Og jeg har læst om alt det vås du nævner, og så længe det ikke er et faktum, at Kinect overvåger dig, så er det påstande uden belæg.

Virker ubegavet? Det er godt nok en mærkelig konklusion at bruge som "forklaring".
CaptainKicker
Moderator
 
Indlæg: 10813
By: Silkeborg


Re: Gennemgang af X1 dashboard

Indlægaf Zt3pH » 9. nov 2013 00:24

JanR skrev:
Spankey103 skrev:Gud hvor er du paranoid JanR o.O


Det har ikke noget med at være paranoid at gøre.
Jeg har ikke noget at skjule.

Det har noget at gøre med at forholde sig til virkeligheden, og værne om privatlivet, i stedet for at leve i et Stasi-samfund.
Skal alle mennesker behandles som potentielle kriminelle, eller er det kun mistænkte som skal overvåges?


Bare fordi du ikke er paranoid, skal du ikke tro, at de ikke er efter dig.
Winners never quit, Quitters never win...
Zt3pH
Niveau 7
 
Indlæg: 2723


Re: Gennemgang af X1 dashboard

Indlægaf TU I Raven » 9. nov 2013 00:26

JanR skrev:
Mox skrev:Så du har ingen gadgets med front facing cams? (Macbooks, Iphone, Android)?


Nej.
Jeg har et lille stykke sort tape over mit webcam, på min bærbar.
Det er heller ikke sværere for uvedkommende, at skaffe sig adgang til ens webcam, hvis det er det som de vil.

VIC skrev:JanR, Kinect er jo som sådan bare et kamera og ikke klogere end den software der bruger det.


Kinect er meget mere end bare et kamera.
Dens software har jo lige præcis automatiseret det hele, hvorfor den nu indeholder avanceret ansigts genkendelse, er i stand til at huske de forskellige personer, se i mørke med IR, måle folks puls, og blodtryk. Og så kan den også registrere hvem af personerne der snakker, fjerne baggrundsstøj, og endda aktivt lytte med i standby mode.

Derudover viser Microsofts Kinect relaterede patenter også tydeligt, hvad de gerne vil i fremtiden.
Kinect kan genkende humørændringer på dit ansigt, og kropssprog. Det vil de gerne bruge sammen med søgetermer, og hvad man skriver på sociale netværk, for at målrette reklamer endnu mere.
Et andet patent måler antallet af mennesker i værelset, for at se om man bryder ophavsretten på film og musik.

VIC skrev:Hvis det nogensinde kom frem, at Microsoft videresendte information fra Kinect direkte til NSA eller reklamebureauer, så ville det vist blive så stor en skandale, at de lige så godt kunne lukke hele butikken med det samme.


Og det tror du at de ville indrømme?
NSA samarbejder formentlig med alle de større amerikanske IT-selskaber, og har gjort det i årtier, og har desuden adgang til alle Microsofts services.
Men du tror måske ikke at de vil gøre brug af Kinect, da det jo "bare" er tilbehør til en spillekonsol?

N.Y. Times skrev:Documents show that the N.S.A. has been waging a war against encryption using a battery of methods that include working with industry to weaken encryption standards, making design changes to cryptographic software, and pushing international encryption standards it knows it can break.

Project description - The SIGINT Enabling Project actively engages the US and foreign IT industries to covertly influence and/or overtly leverage their commercial products' designs. These design changes make the systems in question exploitable through SIGINT collection (e.g., Endpoint, Midpoint, etc.) with foreknowledge of the modification. To the consumer and other adversaries, however, the systems' security remains intact.


Viden er penge og magt, og det er ikke for sjov at Microsoft vil vide alt om deres kunder.
De kan indsamle oplysninger, for at målrette annoncer og reklamer ligesom Google gør, og så er det ikke heller ikke sværere for eksempelvis NSA at få adgang til samme data fra MS.

Der er ingen grund til at gøre det nemmere for dem, og udstille hele sit liv.
Heldigvis har Microsoft også gjort det muligt at fjerne sit Kinect kamera, efter massiv kritik - men det hører til i en anden tråd. :)

Men det er da skræmmende at folk herinde er så naive, om hvad Kinect egentlig også gør muligt, og blindt stoler på alt.

Undskyld mig mange gange, hvis du ikke kalder der er paranoid. Tro at alle holder øje med en. Du ved godt man kan få medicin imod det der??
TU I Raven
Niveau 4
 
Indlæg: 616


Re: Gennemgang af X1 dashboard

Indlægaf VIC » 9. nov 2013 00:39

JanR, vi kan godt blive enige om, at Kinect 2.0 giver mulighed for at man kan blive overvåget, men jeg kan ikke se hvorfor det skulle være farligere end så mange andre elektroniske devices...
Hvis du har en nyere telefon, så kan folk potentielt lære hvor du er og har været (GPS), lytte med i alt hvad der bliver sagt omkring dig (mikrofonen) og se hvem du er sammen med (kameraer). Og en telefon har du trods alt ofte med sig hele tiden.
Når du sidder og spiller med et headset på, kan de vel i teorien også overvåge alt hvad der bliver sagt omkring dig vha. mikrofonen.
Når du bruger dit kreditkort, kan de overvåge din færden og forbrugsmønster....
Min pointe er bare, at hvis man er nervøs over hvad Kinect åbner for mht. overvågning, så er der vist så mange andre elektroniske enheder man burde skille sig af med først...
Og mht. cookie, så er det jo basalt set en historik der bruges til at danne en profil af dig på computeren og så kan bruges til at vise reklamer relevante for dig. Jeg kunne forestille mig at X1 sagtens kan stå og behandle dette selv, så eks. når den kan se der er flere personer, så viser den reklamer for party games og vis kæresten kommer ind, så reklameres der for Peggle. Så bare en mere avanceret form for cookie, men stadig en cookie. Jeg kan ikke se hvorfor man skulle tro at den direkte står og smider tonsvis af data op til Microsoft for at finde ud af dette.

P.S. Så vidt jeg ved, så har de ikke gjort det muligt at undvære Kinect. Mig bekendt, så har de gjort det muligt at deaktivere den, så man bare kan smide den ned bag reolen, men den skal stadig være forbundet til konsollen. Men det er vel også bare så de kan være sikre på at de stadig kan lure på dig?
When I was a child, I spoke as a child, I understood as a child, I thought as a child; but when I became a man, I put away childish things... Except my X360!!!
VIC
Niveau 3
 
Indlæg: 221
By: Horsens


Re: Gennemgang af X1 dashboard

Indlægaf JanR » 9. nov 2013 00:53

CaptainKicker skrev:Jeg tænker generelt, men kan godt være du ikke er en af NeoGAF folkene. Det er svært at finde rundt i efterhånden. Dit første indlæg var faktisk også fint, lige indtil jeg læste det sidste.

Og jeg har læst om alt det vås du nævner, og så længe det ikke er et faktum, at Kinect overvåger dig, så er det påstande uden belæg.

Virker ubegavet? Det er godt nok en mærkelig konklusion at bruge som "forklaring".


Jeg har ikke skrevet noget om NeoGAF herinde, og roste tidligere Xbox Ones dashboard, så jeg forstår ikke hvorfor du trækker fanboy kortet frem, og begynder at skrive en masse vrøvl.

Jeg har desuden heller ikke skrevet nogle steder, at Kinect overvåger en.
Det som jeg derimod har skrevet, er at det potentielt kan bruges som en spioncentral. Der er rimelig stor forskel.

Du kan jo begynde at læse Europa Parlamentets rapport om Echelon fra 1998 og 2001, og så sammenligne det med Edward Snowdens lækkede dokumenter, for at se hvor meget den globale overvågning har udviklet sig.

Du kan ved selvsyn selv se kuplerne hvor aflytningsudstyret er placeret ved bl.a. Skibsbylejren i Hjørring, og Aflandshage ved Amager (billede her) - blot for at nævne nogle få af aflytningscentralerne i Danmark.

Ud fra det der allerede sker i dag, kan jeg ikke se nogen grund til at man ikke vil forsøge at indsamle oplysninger fra Kinect 2.0.
Det er en guldbrube af oplysninger, når man har adgang til flere millioner mennesker via video og lyd i realtid.

Hvad baserer du din mening på?
Billede
JanR
Niveau 2
 
Indlæg: 116


Re: Gennemgang af X1 dashboard

Indlægaf JanR » 9. nov 2013 00:58

TU I Raven skrev:Undskyld mig mange gange, hvis du ikke kalder der er paranoid. Tro at alle holder øje med en.


Er man paranoid, hvis man forholder sig kritisk til at alle automatisk bliver overvåget - i stedet for at det kun er mistænkte personer?

TU I Raven skrev:Du ved godt man kan få medicin imod det der??


I mod principper?
Fedt skrevet ellers.
Billede
JanR
Niveau 2
 
Indlæg: 116


Re: Gennemgang af X1 dashboard

Indlægaf CaptainKicker » 9. nov 2013 01:04

Udfra de links, så er det bare formodninger om overvågninger... Og hvad har det med Kinect at gøre? Kan ligeså vel være din bærbar, mobil telefon eller bil.

Du har endnu ikke kommet med et bevis for, at Kinect rent faktisk bruges til overvågning... Så hvad har det med "Gennemgang af X1 dashboard" at gøre?
CaptainKicker
Moderator
 
Indlæg: 10813
By: Silkeborg


Re: Gennemgang af X1 dashboard

Indlægaf TU I Raven » 9. nov 2013 01:11

JanR skrev:
TU I Raven skrev:Undskyld mig mange gange, hvis du ikke kalder der er paranoid. Tro at alle holder øje med en.


Er man paranoid, hvis man forholder sig kritisk til at alle automatisk bliver overvåget - i stedet for at det kun er mistænkte personer?

TU I Raven skrev:Du ved godt man kan få medicin imod det der??


I mod principper?
Fedt skrevet ellers.

Imod det du fejler, fjols. Der hedder forfølgelsesvanvid. Tag at søg hjælp.
TU I Raven
Niveau 4
 
Indlæg: 616


Re: Gennemgang af X1 dashboard

Indlægaf JanR » 9. nov 2013 01:18

CaptainKicker skrev:Udfra de links, så er det bare formodninger om overvågninger... Og hvad har det med Kinect at gøre? Kan ligeså vel være din bærbar, mobil telefon eller bil.

Du har endnu ikke kommet med et bevis for, at Kinect rent faktisk bruges til overvågning... Så hvad har det med "Gennemgang af X1 dashboard" at gøre?


Det er ikke bare formodninger.
Europa Parlamentet bekræftede allerede i 1998 og 2001, at Echelon findes og spionerer mod alle præventivt.
Ligeledes viser Edward Snowdens læk, hvordan omfanget af overvågningen kun er vokset med tiden, bla. med PRISM.

Min pointe er, at al internettrafik allerede bliver overvåget.
Hvorfor tror du så at det bliver anderledes med Kinect, hvor man også har adgang til avanceret ansigtsgenkendelse, og direkte video/lyd, selvom systemet er på standby?

TU I Raven skrev:Imod det du fejler, fjols. Der hedder forfølgelsesvanvid. Tag at søg hjælp.


Okay.
Billede
JanR
Niveau 2
 
Indlæg: 116


Re: Gennemgang af X1 dashboard

Indlægaf VIC » 9. nov 2013 02:32

JanR skrev:Min pointe er, at al internettrafik allerede bliver overvåget.
Hvorfor tror du så at det bliver anderledes med Kinect, hvor man også har adgang til avanceret ansigtsgenkendelse, og direkte video/lyd, selvom systemet er på standby?


Hvis vi alle alligevel bliver overvåget, gør et lille kamera ekstra vel ikke fra eller til? Hvis de alligevel bare kan gå ind og overtage mit webcam eller mobilkamera, mon de så ikke også kan gå ind og køre deres egen ansigtsgenkendelse ind over det stream, så det gør vel ikke Kinect til noget særligt som sådan? Jeg kan virkelig ikke se problemet. Hvis man mener der er så store farer ved det, så er der jo så mange andre ting i hverdagen hvor de kan få de samme informationer (eller endnu flere), så det kamera gør vel ikke den store forskel? Så kan man vel lige så godt omfavne Big Brother og prøve at få det bedste ud af den røvtur man alligevel får af ham? :D
When I was a child, I spoke as a child, I understood as a child, I thought as a child; but when I became a man, I put away childish things... Except my X360!!!
VIC
Niveau 3
 
Indlæg: 221
By: Horsens


Re: Gennemgang af X1 dashboard

Indlægaf Lasborg » 9. nov 2013 08:40

Hvorfor er det interessant at aflure folk med kinect, når der i forvejen er hundredemillionvis af iphonen ipads, android telefone, laptops med kamera i hænderne på folk. Det burde da værdet samme.
Jeg kan slet ikke forstå at man vil være bange for noget der "potentielt" kan bruges til et eller andet fordækt - du får aldrig svar på hvorvidt du har ret eller ej.
Så sandsynligvis går du og bekymrer dig fuldstændigt unødvendigt - og er der en ting vi ved så er det at bekymrede mennesker er lette at sælge ting til. Se bare på det enorme marked for overlevelsesudstyr, bug-out bags osv, der er millioner af dollars i at holde folk paranoide og begymrede, for slet ikke at tænke på alle de ting man kan få folk til at stemme for når de er bange.
How's that for a conspiracy.
Lasborg
Niveau 5
 
Indlæg: 1294


Re: Gennemgang af X1 dashboard

Indlægaf Thorpedo29 » 9. nov 2013 08:47

Måske oprette en tråd "jeg er bange for kinect" istedet for at skrive i en tråd om x1 dashboard?
Thorpedo29
Niveau 6
 
Indlæg: 1421


Re: Gennemgang af X1 dashboard

Indlægaf ALIE » 9. nov 2013 08:58

Thorpedo29 skrev:Måske oprette en tråd "jeg er bange for kinect" istedet for at skrive i en tråd om x1 dashboard?

Ja :lol:

Jeg kan se at de ting du siger i teorien kan gøres.
Men kan ikke se at det vil blive brugt.
ærlig så vil mobiltelefon, altid være det med logiske sted vis regeringer vil overvåge os.

Og hvis man er bange for kinect 2. Så giv dem et show og ta den med på toilet besøg :wink:
Billede
ALIE
Niveau 7
 
Indlæg: 5030


ForegåendeNæste

Tilbage til Nyheder

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster

cron