Xboxlife forum

XCOM Enemy Unknown tråden

Snak om Xbox relaterede nyheder her.

Re: XCOM Enemy Unknown tråden

Indlægaf TerrificFalcon » 25. okt 2012 00:01

Chrysalids er min værste fjende! Der røg lige 3 personer på et forsøg på at invadere alien-basen, da jeg med min Heavy skulle nakke 2 Chrysalids, der stod lige foran min ene Support. De Chrysalids er fandeme hurtige, når de også får lov til at rykke fremad, når man opdager dem.
Den ene har fuldt HP, den anden har 4 HP. 65% chance for at ramme dem begge to. Skyder mod nummer to, misser. Trykker RT og A igen, for at skyde efter den igen. Jeg rammer, men det viser sig at jeg denne gang, igen, manuelt skulle have ændret mit target til nummer 2. Suk. Nu har jeg 2 Chrysalids med 4 og 3 HP henholdsvis, og en død support. Utrolig ærgerlig fejl, og jeg havde klart startet forfra, hvis jeg kunne. Skyder den ene med min Assault der står i nærheden, mens min Heavy tager nummer 2. Så rejser min Support sig som Zombie, går over og giver 8 skade + poison to the fucking face på min Assault. Suk, suk, suk. Dårlig dømmekraft som følge af, at jeg følte mig meget snydt over, at min Support døde til den Chrysalid jeg jo egentlig ville have skudt!

Min Assault har 1 liv tilbage efter starten af turen, hvor hun mister et til poison damage. Hun skyder zombien i ansigtet, og så finder jeg derefter ud af, at min anden Support ikke kan nå over og heale hende. Tre ture, tre idiotiske træk fra min side og 2 døde karakterer. Det var lige til at tude over.

At mine 4 sidste karakterer så simpelthen ikke formår at nakke 3 Chrysalids der kommer ud fra flanken er så noget helt andet, dog næsten lige så ærgerligt.
TerrificFalcon
Niveau 7
 
Indlæg: 5741


Re: XCOM Enemy Unknown tråden

Indlægaf IkkNico » 25. okt 2012 06:52

Jeg har endnu ikke mistet en enste soldat til Chrysalids, til gengæld hader jeg Ethereals. Selv med Psi-helmets på har jeg svært ved at få taget dem effektivt ned.
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: XCOM Enemy Unknown tråden

Indlægaf Phimosis » 26. okt 2012 15:49

allanb skrev:
Phimosis skrev:Er løbet ind i et ret underligt problem - men er begyndt at spille det her på pc'er godt nok, har ikke råd til det på xbox endnu, men kan ikke få mine engineers til at bygge noget til mig, eller jo bygninger kan de, men de ting jeg bestiller til mine soldater, sker der ingenting ved ??? har sat den i gang med en del ting, men intet og ja ved fandme ikke lige hvad jeg skal gøre, eller forklare det på en anden måde, hvis den her virker en smule indviklet....



Og du har selfølgelig været over og kigge i dine soldaters loadout? For der er ikke vente tid på det du bestiller til soldaterne, det ryger direkte over til at bruge med det samme.



Bum bum det var mig der var knap så smart, troede min bestilling liste vill gå i 0 når det var blevet bygget... :)

en hel anden ting, hva land har i ellers sat jer i ??? har selv forsøgt mig med Afrika, og må sige de +30% penge der kommer, falder hver eneste gang et ganske tørt sted ;)
Kommer til at spille en del Battlefield 1.
Phimosis
Niveau 6
 
Indlæg: 1374
By: Sunred Beach


Re: XCOM Enemy Unknown tråden

Indlægaf TerrificFalcon » 26. okt 2012 20:58

Nå, nu havde jeg en stor, stor UFO, der landede i Afrika. Ikke en af mine stolteste missioner - en rekrut døde af en sur Muton, da jeg satte research over menneskeliv (hans død resulterede i en fanget Berserker Muton, til gengæld). Senere hen gjorde jeg det samme igen, dog ikke med Mutons... Denne gang valgte Suzuki, min sniper siden starten, at skyde en af de nye Support-tropper i hovedet med sin sniper, for at min canadiske Assault til gengæld kunne rykke ind og fange den Sectoid Commander der havde hjernevasket min Support...

Så håber jeg at Vahlen synes, at det var det værd...
TerrificFalcon
Niveau 7
 
Indlæg: 5741


Re: XCOM Enemy Unknown tråden

Indlægaf spif2001 » 26. okt 2012 21:31

Det er den slags valg, der gør spillet så fedt. :)
spif2001
Niveau 9
 
Indlæg: 12954
By: Horsens


Re: XCOM Enemy Unknown tråden

Indlægaf TerrificFalcon » 26. okt 2012 21:42

Fik også en skæbnesvanger Terror-mission her tidligere. Jeg havde godt nok ikke lyst til at miste Kina (tror jeg da det var), på trods af at det var LIGE efter den svære UFO-mission der. Så jeg sad tilbage med 2 Snipere og 4 rekrutter (2x Heavy, Support og Assault).

Det gik utroligt skod, da der meget hurtigt kom 6 Chrysalids frem. De gik AMOK på de civile tropper, og det varede ikke længe før jeg stod i zombier til knæene, ud over de der Chrysalids altså! Så kom der en Cyberdisc der lavede et 13DMG critical hit på min ene sniper, som dog ikke døde af det - hun røg dog ned! Tre ture til at redde hende burde være muligt, men Support-troppen går i panik af det horrible syn og kaster sig hovedkuls ind imellem en gruppe zombier (og skyder den ene med sin plasma-riffel).
Jeg nåede ud med 5 levende tropper, da Suzuki simpelthen er en værre satan. Fyren har Squad Sight og Double Tap, så han tog som regel to zombier eller Chrysalids per tur. En sand kriger, når han rammer - til gengæld gør det latterligt ondt på holdet, når han ikke gør.

Jeg er fandeme overrasket over, at jeg overlevede det her - og så kun på bekostning af en Lieutenant-level-trop... En pyrrhussejr.

EDIT: nu har jeg spillet den der Council-mission med General Van Doom eller hvad idioten nu hedder 3 gange i alt - 2 gange på det her savegame. Kunne godt savne lidt mere variation inden for dem. Det kan en DLC-pakke forhåbentlig klare...
Fik endda en Support i Major-level for at klare missionen denne her gang. Uheldigvis havde hun nicknamet Combo, som min afdøde Assault fra dette savegame også var blevet givet. Så bliver jeg lige nødt til at ændre på et navn, for første gang i lang tid...
TerrificFalcon
Niveau 7
 
Indlæg: 5741


Re: XCOM Enemy Unknown tråden

Indlægaf spif2001 » 8. jan 2013 08:17

Så skulle der være nyt gratis DLC klar ( jeg har i hvert fald downloadet det på PC ). Ikke nye baner, våben etc., men nye regler man kan sætte op fra starten af et nyt spil. Visse regler kræver man har gennemført spillet på visse sværhedsgrader. Puster lige lidt nyt liv i et fedt strategispil. :)

http://www.joystiq.com/2013/01/08/xcoms ... play-opti/
spif2001
Niveau 9
 
Indlæg: 12954
By: Horsens


Re: XCOM Enemy Unknown tråden

Indlægaf Phimosis » 20. feb 2013 18:12

Når i starter hvad går i så efter?
Er ret så grøn i spillet, og ved ikke sådan udviklig mæssig, om jeg går den rigtige vej.
Plus hvor hurtig sender i flere sataliter op, mister nemlig rigtig hurtig kontrol over lande jeg slet ikke har haft mulighed for at beskytte.

Håber på lidt hurtig hjælp her, hvis det er muligt :)
Kommer til at spille en del Battlefield 1.
Phimosis
Niveau 6
 
Indlæg: 1374
By: Sunred Beach


Re: XCOM Enemy Unknown tråden

Indlægaf spif2001 » 20. feb 2013 19:56

Jeg følger den udvikling, som jeg synes jeg lige står og mangler. Men at få gang i laservåben forholdvis hurtigt er lidt et must. To snipere med laser sniper rifles og Squad Sight skill kan virkelig gøre en kæmpe forskel på kamppladsen.

Jeg sender først satelitter op lige inden den månedlige opsummering. Derved kan man sende en satelit op i den / de lande, der er blevet røde. Så forlader de ikke X-COM, og man beholder dem mindst en måned længere ;)
spif2001
Niveau 9
 
Indlæg: 12954
By: Horsens


Re: XCOM Enemy Unknown tråden

Indlægaf Phimosis » 21. feb 2013 07:29

Hvor hurtig går du efter og sende flere end de 2 sataliter op ?
Kommer til at spille en del Battlefield 1.
Phimosis
Niveau 6
 
Indlæg: 1374
By: Sunred Beach


Re: XCOM Enemy Unknown tråden

Indlægaf spif2001 » 21. feb 2013 08:18

Jeg går ikke så meget efter at få dem op hurtigt, mere efter at have dem i reserve, for netop at kunne redde lande der går i rødt. Så lige så snart jeg kan bygge en Satellite Uplink bygning (selvf. ved siden af en eksisterende, så man får en bonus plads til en ekstra satellit), så gør jeg det, og hurtigst derefter får købt de satelitter, der er plads til.

Husk også at tingene (våben, armor, satelitter) bliver billigere jo flere Engineers man har. Derfor er det meget fornuftigt liiige at vente til man får de første ekstra engineers, før end man smider penge efter satelitter.
spif2001
Niveau 9
 
Indlæg: 12954
By: Horsens


Re: XCOM Enemy Unknown tråden

Indlægaf Phimosis » 21. feb 2013 17:16

Giver det ikke noget af et boost og springe på den første alienbase, har lige opdaget den, har bare aldrig forsøgt at indtage den :)
Kommer til at spille en del Battlefield 1.
Phimosis
Niveau 6
 
Indlæg: 1374
By: Sunred Beach


Re: XCOM Enemy Unknown tråden

Indlægaf spif2001 » 21. feb 2013 20:23

Jo, det giver et boost, men spillet bliver også sværere, når du har nappet den. En rigtig god ting ved at tage den er, at alle lande får deres threat-level sat ned.
spif2001
Niveau 9
 
Indlæg: 12954
By: Horsens


Re: XCOM Enemy Unknown tråden

Indlægaf Phimosis » 21. feb 2013 20:55

håbede jeg faktisk lidt på, men hvad mener du med at spillet bliver sværere ?? synes allerede jeg får ret så meget modstand ;)
Kommer til at spille en del Battlefield 1.
Phimosis
Niveau 6
 
Indlæg: 1374
By: Sunred Beach


Re: XCOM Enemy Unknown tråden

Indlægaf TerrificFalcon » 21. feb 2013 20:58

Man bliver mødt af stærkere fjender og stærkere modstand efter at have nakket deres base - så hvis du synes at du allerede får tæsk, så skal du måske vente med at tage basen der, og i stedet fokusere på stærkere våben, for eksempel :).
TerrificFalcon
Niveau 7
 
Indlæg: 5741


ForegåendeNæste

Tilbage til Nyheder

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster

cron