Xboxlife forum

Ny Anmeldelse: Halo

Snak om Xbox relaterede nyheder her.

Ny Anmeldelse: Halo

Indlægaf Specialty » 11. jan 2004 17:31

Alt vedr. anmeldelsen kan diskuteres her.

Hvis du endnu ikke har læst den så kan den læses her
http://www.xboxlife.dk/anmeldelse.php?id=10

I må meget gerne give anmelderen feedback så han kan blive bedere for hver gang, dog lad det være brugbar kritik som han kan bruge til noget.

PS: Anmeldelsen er selvfølgelig skrevet i øje med da spillet kom ud, teknologien ændre sig jo altid. Men Halo var sq revolutionerende da det kom frem. Det var bl.a. derfor jeg personligt købte min krydskasse. Når, tilbage til anmeldelsen.

Specialty.
Specialty
Niveau 6
 
Indlæg: 1524


Indlægaf Playkid » 11. jan 2004 19:06

Jeg synes det er en god begyndelses anmeldelse, han kommer rundt omkring de fleste vigtige ting i spillet, men jeg synes sproget virker en anelse for primitivt og anmeldelsen virker også også lidt for subjektiv IMO.
Der er heller ikke 7 våben, men 8 (Plasma pistol, plasma rifel, needler, pistol, Asault Riffel, Shotgun, Sniper Rifel og Rocket Launcher).
Jeg kunne også godt have tænkt mig lidt mere brug af spillets rigtigt navne på våben såvel som køretøjer.
Der mangler også at blive skrevet lidt om historien, som en af de vigtigste hovedingredienser i spillet. Det lyder næsten somom at Halo er en hjerneløs shooter i starten, hvilket det selvfølgelig delsvist også er, men historien er så stor og dyb at der bør laves en indledning til den så anmeldelsen giver det rigtigt indtryk af hvad Halo er.

Men jeg er glad for han kom ind på den til tider svigtende AI, der har jeg selv oplevet en del problemer, især i "Silent Cartographer" hvor de har en tendens til at smide granater på en, hviket somregel resultere i at man dør hvis man er blevet såret i ildkamp.
Playkid
 


Indlægaf Peet » 11. jan 2004 19:51

Ok, det med våbnene har du ret i, jeg glemte vist lige et..

Jeg er dog ikke helt sikker på hvad det med de rigtige navne skal til for.. ? Forklar gerne.

Ja, jeg undskylder rigtig, rigtig meget for at have glemt historien. Det vil ikke gentage sig, på ære.

Mange tak for de vise ord! Dem husker jeg næste gang jeg skriver om et spil.

Tak =)
Xbox... i stykker... UUAH!
Peet
Skribent
 
Indlæg: 1136

Brugeravatar

Indlægaf Playkid » 11. jan 2004 20:22

Selv tak:)

Det med de rigtigt navne var måske lidt urelevant, fordi de bliver brugt mange steder. Tror faktisk kun det var "angrebs-rifle" jeg bitchede lidt over, men det betyder alligevel ikke noget.
Men jeg er ikke helt enig i at AR er god på lange afstande, den er meget upræcist.
Man kunne også lige have nævnt at frag-granaterne har en kortere lunte end plasma granaterne, bare en lille bagatel.

Jeg lagde også lige mærke til du modsiger dig selv lidt på et punkt, det er lidt ligegyldigt, men jeg vil lige nævne det.

Af kritikpunkter vil jeg sige, at Master Chief virker lidt kedelig, og så er der faktisk ikke rigtig andet.


Master Chief er også lækkert designet, en grøn mand med lækker orange skærm foran øjnene.. Xbox Live-farver! Det er nok derfor man synes han er så pæn..
Playkid
 


Indlægaf Peet » 11. jan 2004 20:26

PS2 playkid skrev:Det med de rigtigt navne var måske lidt urelevant, fordi de bliver brugt mange steder. Tror faktisk kun det var "angrebs-rifle" jeg bitchede lidt over, men det betyder alligevel ikke noget.
Men jeg er ikke helt enig i at AR er god på lange afstande, den er meget upræcist.


-Ja, ok, det er vel afhængigt af hvordan man tolker lang afstand.. min fejl..

Man kunne også lige have nævnt at frag-granaterne har en kortere lunte end plasma granaterne, bare en lille bagatel.


-ja!:D ret lille..

Jeg lagde også lige mærke til du modsiger dig selv lidt på et punkt, det er lidt ligegyldigt, men jeg vil lige nævne det.

Af kritikpunkter vil jeg sige, at Master Chief virker lidt kedelig, og så er der faktisk ikke rigtig andet.


Master Chief er også lækkert designet, en grøn mand med lækker orange skærm foran øjnene.. Xbox Live-farver! Det er nok derfor man synes han er så pæn..


-Jeg kan godt se hvad du mener, og det er sådan, at i den første citat taler jeg om stemmerne under Lyd og den anden citat er om grafikken.. ;)
Xbox... i stykker... UUAH!
Peet
Skribent
 
Indlæg: 1136

Brugeravatar

Indlægaf Playkid » 11. jan 2004 20:50

Okay, den fangede jeg ikke lige, min fejl:)
Jeg ville nu bare ikke kalde ham kedelig, han er menneskenes sidste Spartan. Han er blevet bortført fra lille og trænet til krigsførelse og har stortset ikke oplevet noget sjovt, så jeg ville ikke forvente den store humor af ham;)
Playkid
 


Indlægaf Salleman » 11. jan 2004 22:06

Hejsan.. Fin nok anmeldelse, der mangler bare noget..

En anmledelse går ud på at forfatterens skriver, ikke objektivt, men subjektivt om et emne. Han forholder sig til emnet ud fra den forudgående viden som han har til andre ting i samme genre (i dette tilfælde konsolspil). Derfra begrunder han så ting der er gode/dårlige i spillet forhold til hvad der ellers er på markedet.

Man skal derfor ikke i en anmeldelse snakke om hvert enkelt våben og køretøj i hele spillet (dem lærer man jo alligevel at kende hvis man spiller spillet). Man skal istedet overordnet begrunde om disse fungerer bedre eller dårligere end i andre spil i samme genre, og om disse fungerer godt i samarbejde med resten af spillet og i forhold til handlingen.
Regner man alle disse ting sammen for man gameplayet. Sammenhængen af alle elementer i spillet, og om disse fungerer godt i samhørrighed med hinanden. Som jeg tidligere har skrevet et sted, så kan et spil godt have en fantastisk grafik og fysik, men en dålig historie, hvilket sandsynligvis resulterer i et dårligt gameplay.

Jeg håber ikke det lyder for dansklærer agtigt. Men jeg synes det er ærgeligt at læse en 3-4 sider der ellers er fint skrevet, og det eneste indtryk man har fået af spillet er at der er mange våben og køretøjer!? Men skulle jo helst sidde med en fornemelse af om spillet er værd at bruge 500kr på, for sin egen skyld. Dette er jo et spil der bliver båret af singleplayer delen, og derfor er det også denne der skal tages udgangspunkt i. Selvfølgelig kan man spille multiplayer, men der er jo stadig ikke derfor at bungie har lavet dette vidunderlige spil.

Jeg håber i synes at det er fornuftigt det jeg har skrevet, og at det er noget der vil kunne bruges i fremtidige anmeldelser.

Mvh, se til venstre, der står det....
Senest rettet af Salleman 11. jan 2004 22:12, rettet i alt 1 gang.
Salleman
Niveau 4
 
Indlæg: 332


Indlægaf DRHooKDK » 11. jan 2004 22:11

salleman, you're a wise man!
Billede
DRHooKDK
Niveau 4
 
Indlæg: 448


Indlægaf Salleman » 11. jan 2004 22:13

Måske... Men udover det, så har jeg en mor der lever af at skrive og det hjælper jo lidt på det :shock:
Salleman
Niveau 4
 
Indlæg: 332


Indlægaf Buktu » 11. jan 2004 22:22

I get your point.... Jeg har egentlig også, efter ar have læst den her anmeldelse, følelsen af at det gentlig var en lidt.. Hvad skal man sige.. Overfladisk bedømmelse af spillet. Men dette hænger nok sammen med den manglende beskrivelse af Historien.. Historien er enormt vigtig for et godt spil så shame on you Pete for at glemme det :)
Men jeg har før læst "prewievs" skrevet af Qoi inde på Jubii Games Debat (Public Enemy på www.xbox-live.dk forummet.) hvor man virkelig sidder tilbage med en følelse af at det spil skal man bare eje når det kommer! Jeg kan endda give et link til den tråd der fik mig til at Det godes sides grønne lys og gå fra PS2 Fanboy til Xbox fanboy :) Jeg finder det lige til jer senere.... Public forklarede meget dybdegående om blandt andet Fable og BC som faktisk er de to spil jeg går og venter på da de er grunden til at oprindeligt købte Xbox.... Så jeg smider snart linket til den bedste tråd der nogensinde er skrevet... :D

**UPDATE**

Her er den så: http://gamesdebat.jubii.dk/showthread.p ... roject+Ego

Bemærk: Han skriver først om Fable men senere i tråden begynder han på BC og andre spil... :)
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you!" - Jeremy Clarkson
Buktu
Skribent
 
Indlæg: 5642


Indlægaf GrillBillerDK » 11. jan 2004 23:02

arrhhh.. 10 for grafikken??

Spillets grafik er ikke engang optimeret til en Xbox og ikke nært så flot som eks. brute force.

Jeg syntes nu at de karakter der er givet tydligt er givet af en Halo ekstramist.

Stadig vil jeg nok kun give 9 for gameplay
men det er jo stadig højt for et spil som ikke engang er færdig udviklet.
spillet manglede jo stadig en del af det som Halo udviklerne egentligt ville havde kodet med ind i spillet.
”Vi griner meget sammen, men vi er også meget forskellige. Nogle gange bliver Bubber altså 12 år – det er charmerende, men også lidt anstrengende to måneder i træk.”
B.S. Christiansen
GrillBillerDK
Niveau 7
 
Indlæg: 3172


Indlægaf Peet » 11. jan 2004 23:11

Salleman--> Mange tak for den kommentar, jeg vil gennemlæse den endnu en gang næste gang jeg skal anmelde et spil.

Buktu--> Jaaah, jeg ved det, jeg har jo også undskyldt én gang.. =)

Grillbiller-->

Grafikken er ærligt talt det fedeste jeg har set - efter min mening pænere end Brute Force.

Og selvom de ikke nåede alt det de villle med spillet, betyder jo ikke at det ikke kan være perfekt for en anden! Fx hvis en person spillede spillet og besluttede sig for at give det 10, og han IKKE havde hørt om det Bungie manglede, ville det jo stadig være et 10-tal værd - faktisk mere end hvis han havde hørt om det.
Xbox... i stykker... UUAH!
Peet
Skribent
 
Indlæg: 1136

Brugeravatar

Indlægaf Buktu » 11. jan 2004 23:42

Hmm... Sådan kan man jo godt se på det.... Men spillet var jo blevet utroligt hvis de havde fået lov til at gøre det færdigt....

Men Btw, Spec jeg kom lige i tanke om noget... Hvorfor ikke indføre sådan bruger bedømmelse ligesom de har på Gamereactor? Altså hvor brugerne selv kan gi karakterer så man kan se hvd menigheden synes om spillet?
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you!" - Jeremy Clarkson
Buktu
Skribent
 
Indlæg: 5642


Indlægaf Specialty » 11. jan 2004 23:51

Buktu det var muligvis en ide =)..

Jeg vil notere den

Specialty.
Specialty
Niveau 6
 
Indlæg: 1524


Indlægaf Anastacio » 12. jan 2004 14:03

Det var da en rigtig god idé du fik der Buktu. Håber skam det vil blive en realitet.
Anastacio
Niveau 8
 
Indlæg: 6795



Tilbage til Nyheder

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 15 gæster

cron