Xboxlife forum

FIFA 17 turnering - 29/30. december (Officiel)

Aftal en turnering. Hvem er bedst?

Re: FIFA 17 turnering - 29/30. december (Officiel)

Indlægaf BulletEyeDk » 29. dec 2016 11:23

YCSMS skrev:Når I er færdige med tuneringen, kunne jeg godt tænke mig en forklaring på nedenstående, da det lyder utroligt morsomt :D

"Det er IKKE tilladt at lave nogle "custom tactics", hvorfor man kun må anvende pre-definerede opstillinger, dette er ikke muligt at kontrollere og derfor kører vi efter et gentlemands princip hvor vi stoler på hinanden."


Det er et princip vi har kørt en del med i vores pCARS løb - I bund og grund må vi bare stole på hinanden, det er vel sådan det skal opfattes :mrgreen:
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: FIFA 17 turnering - 29/30. december (Officiel)

Indlægaf YCSMS » 29. dec 2016 11:29

^^
Men hvad er formålet? Fx. Det er tilladt at ændre en forudbestemt formation på et hold, korrekt? Det er tilladt at ændre instrukser som løb i dybden osv, korrekt? Men det er ikke tilladt at ændre custom tactics? Kan ikke se, hvad reglen skal beskytte imod? Vi er vel enige om, at custom tactics ikke er snyd, og at det gør mere skade end gavn, hvis man ikke ved hvad man laver med dem?

Derudover, hvad vil du så gøre, hvis Benja fx taber en kamp, og påstår at modstanderen brugte custom tactics og han derfor brød reglerne? Som I selv skriver, kan det ikke kontrolleres, hvilket sætter jer i en svær situation her :)
YCSMS
Niveau 4
 
Indlæg: 756

+1

Re: FIFA 17 turnering - 29/30. december (Officiel)

Indlægaf skovbo » 29. dec 2016 12:11

YCSMS skrev:^^
Men hvad er formålet? Fx. Det er tilladt at ændre en forudbestemt formation på et hold, korrekt? Det er tilladt at ændre instrukser som løb i dybden osv, korrekt? Men det er ikke tilladt at ændre custom tactics? Kan ikke se, hvad reglen skal beskytte imod? Vi er vel enige om, at custom tactics ikke er snyd, og at det gør mere skade end gavn, hvis man ikke ved hvad man laver med dem?

Derudover, hvad vil du så gøre, hvis Benja fx taber en kamp, og påstår at modstanderen brugte custom tactics og han derfor brød reglerne? Som I selv skriver, kan det ikke kontrolleres, hvilket sætter jer i en svær situation her :)


Det er vel bare for at undgå, at folk står helt tilbage ved feltet, hvilket mange gør med disse indstillinger.
Det giver sjovere kampe, hvilket vel er målet med denne turnering :)

I øvrigt skal det lige tilføjes: Med 85 overall slået til er skill moves sat til 3. Det vil sige at spillere som Neymar, Messi, Pogba osv "kun" har 3 stjerne i skills.
Det er der selvfølgelig både fordele og ulemper ved, da en spiller som fx Neymar mister en væsentlig del af sit niveau uden skills, dette er selvfølgelig også afhængigt af den enkeltes spillestil.
Om ikke andet er det da værd at nævne :)
skovbo
Niveau 7
 
Indlæg: 5226

+1

Re: FIFA 17 turnering - 29/30. december (Officiel)

Indlægaf BulletEyeDk » 29. dec 2016 12:13

Korrekt mht. instrukser osv. i selve kampen, det kan man anvende som man vil.

Jvf. Benja190782 så giver det i UT uhensigtsmæssige kampe når folk laver custom tactics, så ene og alene derfor har vi valgt at sige, at man kun kan bruge de formationer, der er pre-definerede.

At det ikke kan kontrolleres gør at vi må stole på hinanden, hvilket vi således gør og derfor forventer jeg ikke, at det bliver et problem.

Ved selvsyn er det konstateret, at man forud for en kamp ikke kan ændre på noget som helst vedr. sit hold, dvs. man "kun" har 60 sekunder før start til at lave sine ændringer.
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum

+1

Re: FIFA 17 turnering - 29/30. december (Officiel)

Indlægaf BulletEyeDk » 29. dec 2016 12:15

Så fik vi afviklet de første par kampe i gruppe A

BulletEyeDK - Skovbo 0-3
Skovbo - BulletEyeDK 3-3
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum

+1

Re: FIFA 17 turnering - 29/30. december (Officiel)

Indlægaf PabstDjorup » 29. dec 2016 12:23

Jeg har lige to spørgsmål,

Sættes trupindstillingerne som online ?

Nu når i snakker om man ikke må spille med, custom tactics må man så gerne lave udskiftninger i start 11eren?

Jeg er klar til gruppe C kampe fra omkring kl.13.30

Jeg føjer alle til fra gruppen, så kan i bare gøre det samme :)

God kamp til alle :)
PabstDjorup
Niveau 0
 
Indlæg: 15


Re: FIFA 17 turnering - 29/30. december (Officiel)

Indlægaf YCSMS » 29. dec 2016 12:25

BulletEyeDk skrev:Jvf. Benja190782 så giver det i UT uhensigtsmæssige kampe når folk laver custom tactics, så ene og alene derfor har vi valgt at sige, at man kun kan bruge de formationer, der er pre-definerede.


Så når han siger det, så er det sådan det er? ;) Har ALDRIG hørt eller læst om dette før, og vil da mene, at jeg er inde i, hvad der sker i FIFA-community.

Misforstå mig ikke, men custom tactics er jo allerede forskellige fra hold til hold. Barcelona har deres custom tactics og Real Madrid har deres. Dvs. at som std møder spillerne hinanden med forskellige custom tactics, so whats the point? Derudover giver det ikke mening, at man må ændre formation men ikke custom tactics, da custom tactics jo afviger fra formation til formation. Hvis du fx inden en kamp ændrer en std 442 til 41212, så ændrer custom tactics sig ikke. Dvs. du spiller med custom tactics til en 442 på en 41212, men du må ifølge reglerne ikke ændre. Er det fair? :)
YCSMS
Niveau 4
 
Indlæg: 756


Re: FIFA 17 turnering - 29/30. december (Officiel)

Indlægaf skovbo » 29. dec 2016 12:25

PabstDjorup skrev:Jeg har lige to spørgsmål,

Sættes trupindstillingerne som online ?

Nu når i snakker om man ikke må spille med, custom tactics må man så gerne lave udskiftninger i start 11eren?

Jeg er klar til gruppe C kampe fra omkring kl.13.30

Jeg føjer alle til fra gruppen, så kan i bare gøre det samme :)

God kamp til alle :)


Trupinstillingerne sættes som "85 rated"

Du må gerne lave udskiftninger, spillerinstrukser osv. :)
skovbo
Niveau 7
 
Indlæg: 5226


Re: FIFA 17 turnering - 29/30. december (Officiel)

Indlægaf BulletEyeDk » 29. dec 2016 12:30

YCSMS skrev:Så når han siger det, så er det sådan det er? ;) Har ALDRIG hørt eller læst om dette før, og vil da mene, at jeg er inde i, hvad der sker i FIFA-community.

Misforstå mig ikke, men custom tactics er jo allerede forskellige fra hold til hold. Barcelona har deres custom tactics og Real Madrid har deres. Dvs. at som std møder spillerne hinanden med forskellige custom tactics, so whats the point? Derudover giver det ikke mening, at man må ændre formation men ikke custom tactics, da custom tactics jo afviger fra formation til formation. Hvis du fx inden en kamp ændrer en std 442 til 41212, så ændrer custom tactics sig ikke. Dvs. du spiller med custom tactics til en 442 på en 41212, men du må ifølge reglerne ikke ændre. Er det fair? :)


Det er så åbenbart et kildent emne...

Jeg anser det ikke som et problem, når nu vi har meldt ud, at man ikke må lave custom tactics, andet end selv at vælge hvem der spiller på de enkelte pladser samt hvilken pre-definerede formation man ønsker at spille med.

Det er lidt sent du melder dig på banen YCSMS - det skulle du have gjort noget før... men i og med du ikke deltager i turneringen anser jeg det ikke som et problem, at vi har valgt at turneringen skal køre under disse premisser, det håber jeg du har forståelse for 8)

Om det er fair ? - ja det er det vel, nu er det jo meldt ud, så er det ens for alle :wink:
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum

+1

Re: FIFA 17 turnering - 29/30. december (Officiel)

Indlægaf YCSMS » 29. dec 2016 12:33

^^
Det kan du tro jeg har forståelse for ;) Som jeg startede med at skrive, var jeg blot nysgerrig efter begrundelsen for reglen. Kan så forstå, at det er fordi én bruger har smidt et postulat, hvorefter I laver en regel, der ikke kan kontrolleres ;)
YCSMS
Niveau 4
 
Indlæg: 756

+1

Re: FIFA 17 turnering - 29/30. december (Officiel)

Indlægaf skovbo » 29. dec 2016 12:34

Jeg kommer i øvrigt lige til at tænke på følgende i forhold til reglen om 85 rated som indstilling:

Ideen er selvfølgelig, at holdene bliver mere "lige" og kampene forhåbentligt ligeså. Dog mister vi også en vigtig ting hos enkelte spillere (skill moves). Reglen ville give enormt god mening, hvis man ikke måtte vælge samme hold (da uligheden kan blive stor med forskellige hold), men da flere spillere må vælge samme hold ryger ideen vel lidt?
Man kan jo blot vælge hold efter egne præferencer (skills, fysik, højde osv).

Dette er selvfølgelig blot min mening, men hvad siger I andre? Jeg tror umiddelbart kampene bliver sjovere, og nemmere at spille, uden 85 rated reglen.
skovbo
Niveau 7
 
Indlæg: 5226


Re: FIFA 17 turnering - 29/30. december (Officiel)

Indlægaf skovbo » 29. dec 2016 12:44

TigerJax007 skrev:BulletEyeDK og jeg testede lige formatet i går, og det er egentlig meget godt til sådan en hurtig, lille turnering. Det er meget fedt med rating-85, at alle hold og alle spillere er fuldstændig ens. Det overlader i hvert fald fuldstændig spillet til de to gamere, der styrer. Det gav en hurtig, flydende og aggressiv spiloplevelse. Skal nok blive fedt.


Det er vel ikke helt korrekt. Du har da et væsentligt handicap, hvis dine egentlige 5 star skillers blot har 3 nu.
skovbo
Niveau 7
 
Indlæg: 5226


Re: FIFA 17 turnering - 29/30. december (Officiel)

Indlægaf BulletEyeDk » 29. dec 2016 12:47

YCSMS skrev:^^
Det kan du tro jeg har forståelse for ;) Som jeg startede med at skrive, var jeg blot nysgerrig efter begrundelsen for reglen. Kan så forstå, at det er fordi én bruger har smidt et postulat, hvorefter I laver en regel, der ikke kan kontrolleres ;)


Jeg kan godt give dig ret i at det udefra kan se spøjst ud at en enkelt bruger kommer med et postulat hvorefter reglen sættes til det...

Jeg har stor tiltro til at det Benja190782 skriver kan være et problem, netop fordi jeg ved hvor dedikeret en fifa spiller han er.

Jeg kender ham fra knap 60 kørte løb i vores pCARS liga, hvor han også er dedikeret og i det år er kommet med en gode konstruktive ting til forbedring af vores spiloplevelse der.

Håber det kastede lidt mere lys over din undren ?
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: FIFA 17 turnering - 29/30. december (Officiel)

Indlægaf YCSMS » 29. dec 2016 13:06

^^
Desværre ikke. So far kan jeg stadig kun se en regel, der er lavet på baggrund af en bruger der skriver, at det fucker gameplayet op. Ingen begrundelse om hvordan det fucker det op. Jeg mangler derfor et klart svar på, hvad er det reglen beskytter imod?

For mig er custom tactics det sammen som formationsændring. Vi har alle hver vores måde at spille på, hvorfor vi selvfølgelig vælger den formation og tactics, der passer bedst til dette. Der er intet unfair ved dette, og så er vi tilbage til, hvad er det reglen beskytter imod?
YCSMS
Niveau 4
 
Indlæg: 756

+1

Re: FIFA 17 turnering - 29/30. december (Officiel)

Indlægaf skovbo » 29. dec 2016 13:10

YCSMS skrev:^^
Desværre ikke. So far kan jeg stadig kun se en regel, der er lavet på baggrund af en bruger der skriver, at det fucker gameplayet op. Ingen begrundelse om hvordan det fucker det op. Jeg mangler derfor et klart svar på, hvad er det reglen beskytter imod?

For mig er custom tactics det sammen som formationsændring. Vi har alle hver vores måde at spille på, hvorfor vi selvfølgelig vælger den formation og tactics, der passer bedst til dette. Der er intet unfair ved dette, og så er vi tilbage til, hvad er det reglen beskytter imod?



Vi er vel ude i at turneringen skal være sjov, ikke udelukkende resultatorienteret.

Jeg er dog enig med dig langt hen af vejen. Hvis reglen udelukkende har set dagens lys, grundet EN brugers mening og erfaring, er det værd at genoverveje det.

Omvendt vælger vi jo som brugere selv om vi vil deltage eller ej, og de af os der har valgt at deltage er yderst taknemmelige for det fine arbejde bag. (jeg er i hvert fald).
skovbo
Niveau 7
 
Indlæg: 5226

+1

ForegåendeNæste

Tilbage til Turneringer

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 16 gæster

cron