Xboxlife forum

FIFA 17 turnering - 29/30. december (Officiel)

Aftal en turnering. Hvem er bedst?

Re: FIFA 17 turnering - 29/30. december (Officiel)

Indlægaf TigerJax007 » 28. dec 2016 09:04

Nu er der flere med samme hold - men jeg regner ikke med, at det er et problem, når vi bare spiller med samme rating-85 allesammen. Så er holdene jo bare en "skal".
TigerJax007
Skribent
 
Indlæg: 724


Re: FIFA 17 turnering - 29/30. december (Officiel)

Indlægaf TigerJax007 » 28. dec 2016 09:14

BulletEyeDK og jeg testede lige formatet i går, og det er egentlig meget godt til sådan en hurtig, lille turnering. Det er meget fedt med rating-85, at alle hold og alle spillere er fuldstændig ens. Det overlader i hvert fald fuldstændig spillet til de to gamere, der styrer. Det gav en hurtig, flydende og aggressiv spiloplevelse. Skal nok blive fedt.

I forhold til formatet, så spilles kampene i Online Friendlies, hvilket er små sæsoner imod hver enkelt. Det gør, at her er en uafgjort et slutbart resultat, hvilket også er meningen i gruppespillet.

Problemet der opstår er, at man kan ikke vælge at spille forlænget spilletid og straffespark. Derfor tænkte vi i går på, at til selve gruppespillet giver det ingen problemer. Til gengæld kan der komme et problem når vi når til knock-out stadiet. Så her er forslaget til afviklingen på knock-out stadiet:

Der spilles 2 kampe - en hjemmekamp og en udekamp. Bedst placerede hold fra puljerne har hjemmefordel i første kamp.

Reglen om udebanemål tæller. (Det er ikke noget kampen selv kan afgøre, men det kan vi heldigvis selv klare)

Er kampen uafgjort efter de 2 kampe, spilles en omkamp - spilleren med flest skudforsøg inden for målrammen i de 2 kampe i alt har hjemmebane i denne kamp.

Er der fortsat uafgjort efter omkampen, startes en ny kamp op. Spilleren med flest skudforsøg inden for målrammen i omkampen har hjemmebane i denne kamp. Kampen afgøres med GOLDEN GOAL. Ender omkampen imod forventning uden scoringer, startes endnu en kamp op med samme hold på hjemmebane. Dette gøres indtil en scoring falder.


Hvad siger folk til dette format? Det er ikke optimalt - havde selv foretrukket, at vi kunne vælge forlænget og straffespark. Men når dette ikke er en mulighed, så synes jeg egentlig, at dette må være den mest retfærdige måde...
TigerJax007
Skribent
 
Indlæg: 724

+2

Re: FIFA 17 turnering - 29/30. december (Officiel)

Indlægaf BulletEyeDk » 28. dec 2016 10:49

Haugboelle skrev:Ok, jeg er med, Manchester United, må man sætte hold inden start?


Det kan jeg ikke se noget problem i, du kan stille op med de spillere der er til rådighed i truppen 8)
Jeg afventer lige et svar fra Benja190782 vedr. "custom tactics" som han skrev om i går...
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: FIFA 17 turnering - 29/30. december (Officiel)

Indlægaf Quagsta » 28. dec 2016 13:42

Jeg er med. Spiller med Liverpool
Quagsta
Niveau 0
 
Indlæg: 7
By: Viborg

+2

Re: FIFA 17 turnering - 29/30. december (Officiel)

Indlægaf Quagsta » 28. dec 2016 14:31

Skal man spille med det samme hold i alle kampe?

Jeg tænker at Barca, Real og Bayern er en klasse over alle andre hold i spillet. Så mod de 3 vil man skulle vælge fra dette lag for at få en "fair" kamp.

Men mod Chelsea, City etc. er mange hold lige.
Quagsta
Niveau 0
 
Indlæg: 7
By: Viborg


Re: FIFA 17 turnering - 29/30. december (Officiel)

Indlægaf BulletEyeDk » 28. dec 2016 15:11

Quagsta skrev:Skal man spille med det samme hold i alle kampe?

Jeg tænker at Barca, Real og Bayern er en klasse over alle andre hold i spillet. Så mod de 3 vil man skulle vælge fra dette lag for at få en "fair" kamp.

Men mod Chelsea, City etc. er mange hold lige.


Hvis du nærlæser første indlæg bliver spillets squad type sat til: 85 overall, hvilket gør, at alle hold er helt lige i niveau... alle kampe bør derfor være helt fair, lige meget hvilket hold du vælger.
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: FIFA 17 turnering - 29/30. december (Officiel)

Indlægaf BulletEyeDk » 28. dec 2016 15:28

Så er vi oppe på 10 tilmeldte... kunne være sjovt at få lidt flere med....

Alle kan være med, eneste krav er en brugerprofil her på siden og så spillet selvfølgelig, kom frisk =D>

Der vil som sagt, som minimum være en præmie til vinderen samt en lodtrækningspræmie, så alle deltagere har en chance for at vinde 8)

Deadline for tilmelding: 29-12-2016 10:00

EDIT: nu 10 tilmeldte
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: FIFA 17 turnering - 29/30. december (Officiel)

Indlægaf o1-bennermin10 » 28. dec 2016 17:02

jeg er klar. forstår dog ikke det squard type 85 overall? en der kan forklar.
manchester united her :)
FIFA & Manchester United
o1-bennermin10
Niveau 3
 
Indlæg: 211
By: Slagelse/Nyrup

+1

Re: FIFA 17 turnering - 29/30. december (Officiel)

Indlægaf BulletEyeDk » 28. dec 2016 17:20

Super, lyder godt...

Squad type 85 overall betyder at alle hold har 85 i skill på alle 3 kæder, dvs. alle hold bør være ens niveau mæssigt, hvilket i sig selv passer godt til en turnering, da ingen vil have en fordel med bedre spillere osv.
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: FIFA 17 turnering - 29/30. december (Officiel)

Indlægaf BulletEyeDk » 28. dec 2016 17:21

o1-bennermin10 skrev:jeg er klar. forstår dog ikke det squard type 85 overall? en der kan forklar.
manchester united her :)


Hvilket gamertag spiller du online med ? kan se det gamertag du har registreret på din xboxlife profil herinde er en sølv profil
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: FIFA 17 turnering - 29/30. december (Officiel)

Indlægaf o1-bennermin10 » 28. dec 2016 17:23

Det er min profil. Min kamarat har guld på min Xbox, så har også guld selvom det ikke står herinde :-)
FIFA & Manchester United
o1-bennermin10
Niveau 3
 
Indlæg: 211
By: Slagelse/Nyrup


Re: FIFA 17 turnering - 29/30. december (Officiel)

Indlægaf BulletEyeDk » 28. dec 2016 17:30

Ok, fint - det vil sige, at det er det gamertag folk kommer til at spille imod ? "bennermin10"
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: FIFA 17 turnering - 29/30. december (Officiel)

Indlægaf o1-bennermin10 » 28. dec 2016 17:31

BulletEyeDk skrev:Ok, fint - det vil sige, at det er det gamertag folk kommer til at spille imod ? "bennermin10"


Ja det er korrekt :-)
FIFA & Manchester United
o1-bennermin10
Niveau 3
 
Indlæg: 211
By: Slagelse/Nyrup

+1

Re: FIFA 17 turnering - 29/30. december (Officiel)

Indlægaf Benja190782 » 28. dec 2016 18:13

@BulletEyeDk:

Mht. "custom tactics" så er det ikke muligt, at kontrollere via menuen, om modstanderen bruger custom tactics i kampen.
-men det er tydeligt at se idet forsvaret typisk vil står meget langt tilbage, (altså bagkæden lige på kanten af straffesparksfeltet) samtidigt med, at resten af holdet står mere eller mindre som angribere.

Det er noget som bliver misbrugt online lige pt.

Men hvis vi aftaler at vi ikke bruger custom tactics, så kan vi vil stole på hinanden.
Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn

+1

Re: FIFA 17 turnering - 29/30. december (Officiel)

Indlægaf BulletEyeDk » 28. dec 2016 18:30

Tak for heads up på "bagsiden af medaljen" med custom tactics... og ja hvis man ikke kan se om det bliver brugt må vi simpelthen bare stole på hinanden lidt alá vores gentlemen principper i pCARS vedr. pitstop osv...
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum

+1

ForegåendeNæste

Tilbage til Turneringer

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster

cron