Xboxlife forum

Black Ops 2 FFA Regelsæt

Aftal en turnering. Hvem er bedst?

Black Ops 2 FFA Regelsæt

Indlægaf Morten Skou » 22. jan 2013 20:02

Hejsa,

Som jeg har skrevet i Black Ops 2 FFA #1 turneringstråden, så ville jeg meget gerne have en dialog om hvilke regler vi skal bruge i den første turnering - og ligeledes bruge som basis for fremtidige turneringer. Med det mener jeg, at vi altid kan tilrette dem så de passer bedre.

Jeg har klippet lidt fra bl.a. MLG reglerne, men synes at det kunne være rart hvis vi havde vores egne "XBL" regler og har derfor smidt nogle ideer ind. I det store hele så skal vores turneringer selvfølgelig være konkurrencebaserede, de bedste på dagen skal vinde og det skal ikke afgøres af tilfældigheder som Swarms man fik i en Care Package.

DETTE ER IKKE DE ENDELIGE REGLER - MEN BLOT ET FORSLAG.

Forslag til regler skrev:
1) Deltagerne skal være på vores chat 15 minutter før turneringen starter. Dette er for at sikre at alle er klar, og evt. for at vi kan yde support ved problemer.

2) Hvis en spiller bliver smidt af hosten indenfor de første 30 sekunder - eller før det første kill, så skal omgangen afsluttes og spilleren inviteres ind igen - derefter genstartes kampen. Hvis spilleren ryger af EFTER de første 30 sekunder - eller første kill, så udgår spilleren indtil næste runde.

3) En gruppe består af en på forhånd valgt "host" og op til 7 andre spillere. Gruppen skal være imellem 6 og 8 spillere, alt efter hvor mange tilmeldinger vi får til turneringen.

4) Inden runden for alvor startes, starter hosten en TEST-kamp på banen for at se om der er nogen der lagger. Test-kampen skal blot startes, lag skal tjekkes via "BACK"-knappen, og så skal den afsluttes. Der skal IKKE spilles en hel kamp. Hvis der er en eller flere spillere der har gule eller røde markeringer (pings), så aftales det i gruppen at der vælges en ny host.

5) En runde består af i alt 3 kampe. Der gives points udfra placeringen, så 1. pladsen giver 8 points, 2. pladsen giver 7 points osv. Antallet af personer der går videre fra hver gruppe, afhænger af antallet af tilmeldte og annonceres før turneringen starter så man ved hvor man skal placere sig.

6) Hosten sender invites ud til de spillere som er med i dennes gruppe, svares der ikke på en invite / friendrequest indenfor rimelig tid, så bliver det set på som udeblivelse, hvilket også betyder at man ikke kan deltage i de næste 2 turneringer på Xboxlife.

7) Efter hver kamp, rapporteres scoren til kamplederen i vores chat, dette kan eksempelvis (og nok nemmest) ske ved at tage et billede af scoren og uploade til http://share.xboxlife.dk.

8) Turneringer på Xboxlife handler om fair play og om at have det sjovt. Vær flink imod dem du spiller med, så er de også flinke imod dig. Trashtalk m.v. bedes holdes væk fra vores turneringer.

Kamp Indstillinger:
Prematch Timer: 15 Seconds
Pre Round Timer: 5 Seconds
Auto Team Balance: Off
Team Change In-Game: Not Allowed
Dynamic Map Elements: Yes
Kill Cam: On
Mini Map: Normal
Revenge Voice: Off
Battle Chatter: On
Announcer: On
Explosive Delay: Off
Scorestreaks: Enabled
Force Respawn: Yes
Friendly Fire: On
Game Recording: On
Custom Classes: Allowed
Selections Allowed: 10

FFA-Rules
Time Limit: 10 Minutes
Score Limit: 90

Ting der IKKE må bruges:
Banned Weapons
- All Launchers
- Assault Shield

Banned Lethals
- C4
- Claymore
- Bouncing Betty

Banned Tacticals
- Sensor Grenade
- Trophy System
- Shock Charge

Banned Attachments
- MMS
- Target Finder
- Launcher

Banned Perks
- Flack Jacket

Banned WildCards
- Overkill
- Danger Close

Kort:
Cargo
Slums
Meltdown
Overflow
Raid
Standoff
Yemen


Ovenstående er i det store hele MLG reglerne, bortset fra at jeg har tilføjet nogle flere baner (MLG har KUN Slums), sat scorelimit op til 90 og at jeg godt ville have slået SCORESTREAKS TIL.

Grunden til at jeg godt kunne tænke mig at have slået NOGLE scorestreaks til, er fordi de efter min mening er en del af spillet og derfor skal man selvfølgelig kunne bruge dem. Omvendt så tænkte jeg at man kunne begrænse det til at være UAV, RC-XD, Counter-UAV, Guardian, Sentry Gun og Dragonfire. Hvis scorestreaks slås til, så skal det selvfølgelig også være muligt at have launchers - eventuelt kun FHJ-18 AA så man undgår at kunne skyde andre spillere med dem.

Hvad er jeres holdning til at spille med / uden scorestreaks? Og hvad synes I om selve reglerne?
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: Black Ops 2 FFA Regelsæt

Indlægaf carlmlr » 22. jan 2013 20:08

Hvis scorestreaks er på, så kunne det nok være en ide at se på Decerto regelsættet, eftersom det er med scorestreaks.
Du kan finderegelsættet her.

Måske ville det også være en god ide, at banne FAL og SMR med selectfire :)
Billede
carlmlr
Niveau 5
 
Indlæg: 1277


Re: Black Ops 2 FFA Regelsæt

Indlægaf Morten Skou » 22. jan 2013 20:14

Decerto har bare næsten slået alle de scorestreaks fra, som jeg har foreslået, haha :D Men er det ikke sjovest med dem?

Kan se at Decerto også har udelukket:
· SMAW
· RPG
· Assault Shield
· All Shotguns
· FAL OSW + Select Fire
· SMR + Select Fire

og ligeledes udelukket disse perks:
· Ghost
· Hardline
· Awareness
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: Black Ops 2 FFA Regelsæt

Indlægaf carlmlr » 22. jan 2013 20:26

VSAT, cp og sentries ville være godt at udelukke
Billede
carlmlr
Niveau 5
 
Indlæg: 1277


Re: Black Ops 2 FFA Regelsæt

Indlægaf nielsen94 » 22. jan 2013 20:27

Jeg snakkede med anden deltager til turnering, omkring reglerne.

Vi tænkte det kunne være sjovt, hvis alle kampe varede 10 min. og der ikke er en scorelimit på kampen. Da alle kan få en sløv start, og derfor har svært ved at indhente lidt af det tabte, til at 1. pladsen når sine 30 kills. :D

jeg synes også hunter killer drone skal være med som scorestreak da den forsvinder efter 1 kill og derfor ikke er til nogen stor irritation.

Håber at der er nogle der kan lide mine forslag?
nielsen94
Niveau 2
 
Indlæg: 164
By: Kolding


Re: Black Ops 2 FFA Regelsæt

Indlægaf Luzioz » 22. jan 2013 20:33

Jeg synes at det ville være godt hvis alle shotguns blev udelukket. :) Eller bare udelukke long barrel til dem.
Luzioz
Niveau 1
 
Indlæg: 80


Re: Black Ops 2 FFA Regelsæt

Indlægaf nielsen94 » 22. jan 2013 20:38

Luzioz skrev:Jeg synes at det ville være godt hvis alle shotguns blev udelukket. :) Eller bare udelukke long barrel til dem.


Så kunne vi når vi er i gang udelukke alle smg'er, assault rifels, sniper riffler.. ja alt andet end kniv og hvis det er muligt så lås også den :D

Jeg tror problemet er at ligegyldigt hvilket våben man udelukker, så vil det komme til at påvirke nogen, og det synes jeg ikke skal ske specielt ikke når det er et primary våben. :)
nielsen94
Niveau 2
 
Indlæg: 164
By: Kolding


Re: Black Ops 2 FFA Regelsæt

Indlægaf Luzioz » 22. jan 2013 20:40

nielsen94 skrev:
Luzioz skrev:Jeg synes at det ville være godt hvis alle shotguns blev udelukket. :) Eller bare udelukke long barrel til dem.


Så kunne vi når vi er i gang udelukke alle smg'er, assault rifels, sniper riffler.. ja alt andet end kniv og hvis det er muligt så lås også den :D

Jeg tror problemet er at ligegyldigt hvilket våben man udelukker, så vil det komme til at påvirke nogen, og det synes jeg ikke skal ske specielt ikke når det er et primary våben. :)


Det er også derfor jeg siger at så kunne man bare udelukke long barrel til shotguns :)
Luzioz
Niveau 1
 
Indlæg: 80


Re: Black Ops 2 FFA Regelsæt

Indlægaf iiMSchulerDK » 22. jan 2013 20:42

Når man plejer at spille competetive, så plejer scorestreaks at være banned, og det har altid været fedt, da der så istedet er blevet sat fokus på gun-skills og ikke nødvendigvis lidt hjælp fra noget airstrike, men i og med det er et nyt regelsæt vi skal prøve af, som kan fungere i fremtidige xboxlife turneringer, så er jeg klar med på ideen, da det er noget der helt klart skal testes! :) Men føler alligevel en del streaks skal tage af, da det hurtig kan blive nemt at få en guardian eller to + en sentry gun og så er det utrolig nemt at dække et område hvor man kan "campe" eller man bliver i længere tid. Der skal være mere fokus på gun-sills :)
Kan bare ikke finde ud af, hvad for nogen der skal være tilladt :/
Vil mene sådan noget som RC-XD, Hunter Killer skal væk...
iiMSchulerDK
Niveau 4
 
Indlæg: 450


Re: Black Ops 2 FFA Regelsæt

Indlægaf iiMSchulerDK » 22. jan 2013 20:43

Syntes selv at Shotguns ikke hører hjemme i sådan en turnering :) Det er alt for let at løbe rundt med en Remington og hip-fire hist og pist...
iiMSchulerDK
Niveau 4
 
Indlæg: 450


Re: Black Ops 2 FFA Regelsæt

Indlægaf jonas12 » 22. jan 2013 20:57

Hvis jeg skulle give et bud på scorestreaks ville jeg mene at skulle kortes ned til tre 1. UAV 2. Counter UAV 3. Ligthning strike. Det er mit bud ellers virker de andre regler super!!!
Billede
jonas12
Niveau 5
 
Indlæg: 863
By: Kolding


Re: Black Ops 2 FFA Regelsæt

Indlægaf jonas12 » 22. jan 2013 20:59

Og Ban Sniperne alt for easy
Billede
jonas12
Niveau 5
 
Indlæg: 863
By: Kolding


Re: Black Ops 2 FFA Regelsæt

Indlægaf Morten Skou » 22. jan 2013 21:02

Super godt input indtil videre.... selv om vi på et tidspunkt bliver nød til at tage en beslutning, så bliver det hele i alle tilfælde hørt :)

Kom meget gerne med pro/cons på de forskellige forslag, så er det mere konstruktivt og nemmere for os at forholde os til.
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: Black Ops 2 FFA Regelsæt

Indlægaf iiMSchulerDK » 22. jan 2013 21:03

Ideen med alle løber med de samme streaks lyder meget interessant! :) Men for at gøre det lidt sjovere, så skifte lightning strike ud med death machine?
iiMSchulerDK
Niveau 4
 
Indlæg: 450


Re: Black Ops 2 FFA Regelsæt

Indlægaf jonas12 » 22. jan 2013 21:08

Super god ide at drage os med ind i reglerne skou!!! :)
Billede
jonas12
Niveau 5
 
Indlæg: 863
By: Kolding


Næste

Tilbage til Turneringer

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster

cron