Xboxlife forum

Forza 2 regler

Aftal en turnering. Hvem er bedst?

Skal vi køre med suggested line?

Ja
36
46%
Nej, det er for tøsedrenge!
42
54%
 
Afgivne stemmer : 78

Forza 2 regler

Indlægaf Morten Skou » 7. jul 2007 21:07

Forza 2 regler
(For design regler, se længere nede).

Turneringen starter lørdag kl. 13.00. Alle deltagere skal møde op på vores turnerings-chat, som du kan finde på www.xboxlife.dk/chat eller på irc.xboxlife.dk i #xboxlife.dk. Venligst mød op til afkrydsning ca. 12.45. Kommer du efter kl. 13.00 vil det blive fortolket som udeblivelse, hvilket vil resultere i udelukkelse fra fremtidige turneringer på Xboxlife.dk.

Der er rigtigt mange deltagere – og derfor er det vigtigt at du møder op til det aftalte tidspunkt.

Forza 2 turneringen ser ud til at blive den største turnering nogensinde på Xboxlife.dk. Regelsættet herunder afspejler at:
- Der skal være mulighed for at alle kan deltage
- Det skal være sjovt
- Vi skal have fundet den bedste Forza 2 kører i Danmark

Generelt:
I hver pulje vælges personen med den hurtigste internetforbindelse. Denne person er ”host”, og skal også indrapportere resultatet af hvert heat. Resultatet skal dokumenteres med et digitalt billede – f.eks. taget med kamera eller via screendump.

Det er valgfrit om man vil køre med manuelle eller automatiske gear.

Biler samt tuning og modificering:
Det er tilladt at tune og modificere sin bil så meget som man har lyst. Dog <u>skal</u> bilen være i den anførte klasse.

På grund af glitches/fejl er følgende biler udelukket: Lotus Elan 1972, Dodge Charger 1969, Chevrolet Chavelle 1970 og Mitsubishi Eclipse GSX.

Forbindelses problemer:
Ryger en person ud under et løb, så bliver denne person tildelt 0 points i dette heat. Ryger 2 personer ud, køres heatet om – eventuelt med ny ”host”. Mister alle forbindelsen, køres heatet om med en ny ”host”.

Forsøg på snyd:
Bliver der opdaget forsøg på snyd, vil dette betyde udelukkelse fra såvel denne turnering som alle fremtidige turneringer der afholdes på Xboxlife.dk. Den ansvarshavende dommer fra Xboxlife tager stilling til eventuelle beskyldninger om snyd.

Indledende runder :
Der køres 3 heats, med op til 8 personer i hver pulje. Der tildeles points som lægges sammen efter de 3 heats. De 4 bedste spillere med flest points i hver pulje, går videre til næste runde. Ved pointlighed kigges der først på antallet af højeste placeringer, derefter på individuelle placeringer.

Grupperne bliver i de indledende runder dannet efter tilfældighedsprincippet. Der tages forbehold for at det kan være nødvendigt at omrokere i forbindelse med ”host”-problemer og lignende. Puljerne bliver annonceret kort tid efter tilmeldingen er lukket fredag kl. 18.00.

Ingen af puljerne må starte før ALLE grupper har meldt klar. Startskuddet lyder på vores chat, hvorefter løbene kan startes.

Afhængigt af antallet af fremmødte/tilmeldte, så køres der eventuelt 3 ekstra heats med nye grupper med vinderne fra de forrige grupper.

Heat 1:
- Bane: Mugello Autodromo Internazionale (full)
- Omgange: 5
- Bilklasse: D
- Sværhedsgrad:
o Suggested line: Off
o ABS: on
o TCS: on
o STM: on
o Damage: Simulation
o Fuel/tire wear: Simulation
- Collisions: Off

Heat 2:
- Bane: Mazda Raceway Laguna Seca
- Omgange: 5
- Bilklasse: C
- Sværhedsgrad
o Suggested line: Off
o ABS: on
o TCS: on
o STM: on
o Damage: Simulation
o Fuel/tire wear: Simulation
- Collisions: Off

Heat 3:
- Bane: Silverstone International Circuit (full)
- Omgange: 5
- Bilklasse: A
- Sværhedsgrad:
o Suggested line: Off
o ABS: on
o TCS: on
o STM: on
o Damage: Simulation
o Fuel/tire wear: Simulation
-
- Collisions: Off



Semi-finalerne
Semi-finalerne afholdes søndag fra kl. 13.00. Fra de indledende runder lørdag, går 16 personer videre til semi-finalerne.

Heat 1:
- Bane: Maple Valley Raceway
- Omgange: 6
- Bilklasse: A
- Sværhedsgrad:
o Suggested line: Off
o ABS: off
o TCS: off
o STM: off
o Damage: Simulation
o Fuel/tire wear: Simulation
- Collisions: On

Heat 2:
- Bane: Mazda Raceway Laguna Seca
- Omgange: 5
- Bilklasse: S
- Sværhedsgrad:
o Suggested line: Off
o ABS: off
o TCS: off
o STM: off
o Damage: Simulation
o Fuel/tire wear: Simulation
- Collisions: On

Heat 3:
- Bane: Sebring International Raceway (full)
- Omgange: 5
- Bilklasse: D
- Sværhedsgrad
o Suggested line: Off
o ABS: off
o TCS: off
o STM: off
o Damage: Simulation
o Fuel/tire wear: Simulation
- Collisions: On

Finalen
Finalen bliver afviklet søndag umiddelbart efter semi-finalerne. 8 Personer går videre til finalen som foregår som følger:

Heat 1:
- Bane: Silverstone International Circuit (full)
- Omgange: 6
- Bilklasse: C
- Sværhedsgrad:
o Suggested line: Off
o ABS: off
o TCS: off
o STM: off
o Damage: Simulation
o Fuel/tire wear: Simulation
- Collisions: On

Heat 2:
- Bane: Sebring International Raceway (full)
- Omgange: 6
- Bilklasse: A
- Sværhedsgrad:
o Suggested line: Off
o ABS: off
o TCS: off
o STM: off
o Damage: Simulation
o Fuel/tire wear: Simulation
- Collisions: On

Heat 3:
- Bane: Mazda Raceway Laguna Seca
- Omgange: 6
- Bilklasse: D
- Sværhedsgrad:
o Suggested line: Off
o ABS: off
o TCS: off
o STM: off
o Damage: Simulation
o Fuel/tire wear: Simulation
- Collisions: On

Heat 4:
- Bane: Nürnburgring
- Omgange: 6
- Bilklasse: S
- Sværhedsgrad:
o Suggested line: Off
o ABS: off
o TCS: off
o STM: off
o Damage: Simulation
o Fuel/tire wear: Simulation
- Collisions: On


Design regler :
Der er to forskellige design-konkurrencer. En hvor man skal designe en ”Xboxlife.dk” bil, og en hvor man skal designe en ”Coolshop.dk” bil. Tilmeldingen til de 2 konkurrencer er sket særskilt.

Reglerne for begge designkonkurrencer er simple :

Xboxlife konkurrencen:
1) Lav din bil og mail den til info@xboxlife.dk med ”Xboxlife.dk” i emnefeltet, husk også at inkludere dit gamertag.
2) Hvis du vinder skal du GIVE (Gifte) bilen til Xboxlife.dk.
3) Vinderen udvælges af brugerne på Xboxlife.dk.

Coolshop.dk konkurrencen:
1) Design din bil og mail den til info@xboxlife.dk med ”Coolshop.dk” i emnefeltet, husk også at inkludere dit gamertag.
2) Hvis du vinder skal du GIVE (Gifte) bilen til Xboxlife.dk.
3) Vinderen udvælges af Xboxlife redaktionen samt Coolshop.dk

Det er desværre ikke muligt at købe bilerne, da andre så vil kunne byde på auktionen. Til gengæld får vinderen fysiske præmier for en virtuel bil.



Ovenstående regler er til debat, og kan derfor blive ændret. Bilklasserne samt banerne ligger dog helt fast.

Deltag venligst også i afstemningen i denne tråd, for om det skal være frivilligt om man vil køre med suggested line.
Senest rettet af Morten Skou 8. jul 2007 11:54, rettet i alt 4 gange.
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Indlægaf FoXRaceR » 7. jul 2007 21:11

Det skal da som alle andre Forza turneringer der bliver afholdt, være helt op til den enkelte spiller selv at vælge assists :!:

NO ABS ?????? hvem kører uden det??
Senest rettet af FoXRaceR 8. jul 2007 09:20, rettet i alt 1 gang.
Billede
Dansk Forza champ 2005. PGR100 2006. 2.plads ved DM i Forza 2 2007. Xboxlife Dreamteam
FoXRaceR
Niveau 5
 
Indlæg: 1090


Indlægaf dbbuu » 7. jul 2007 21:13

hva er det nu det er..?
[URL=https://www.playfire.com/dbbuu][IMG]http://gamercards.playfire.com/_/xbox/455056/0/default.png[/IMG][/URL][URL=https://www.playfire.com/]Xbox Gamercards[/URL]
If you have five dollars and Chuck Norris has five dollars, Chuck Norris has more money than you.
dbbuu
Niveau 7
 
Indlæg: 2043
By: Herning


Indlægaf Sethos88 » 7. jul 2007 21:21

Det er sku en 'okay' løsning, at fjerne Assists til de sidste løb.

Men;

Heat 4:
"- Bane: Nürnburgring
- Omgange: 75 "

Det er en joke?! Hvem fanden gider bruge 7 timer på at fise rundt på den ring :P

Men held og lykke til alle de tilmeldte, må den bedste man vinde, ikke den klovn der skubber flest af banen :lol:
Senest rettet af Sethos88 7. jul 2007 21:29, rettet i alt 2 gange.
Sethos88
 
Indlæg: 4775


Indlægaf hamann4242 » 7. jul 2007 21:27

ja, det er godt at jeg ved at jeg ikke vil nå til finalen
hamann4242
Niveau 4
 
Indlæg: 306


Indlægaf dbbuu » 7. jul 2007 21:38

75,- HAHA kunne være så sjovt at være med :D bare for at se hvor mange der kunne holde til det :D
[URL=https://www.playfire.com/dbbuu][IMG]http://gamercards.playfire.com/_/xbox/455056/0/default.png[/IMG][/URL][URL=https://www.playfire.com/]Xbox Gamercards[/URL]
If you have five dollars and Chuck Norris has five dollars, Chuck Norris has more money than you.
dbbuu
Niveau 7
 
Indlæg: 2043
By: Herning


Indlægaf Amdi » 7. jul 2007 21:49

75 omgange lyder godt nok af meget... Men hva' fanden, jeg når alligevel ikke så langt... Men så er det jo bare med at komme igang med at finde ud af hvilke biler man bedst kan med i de forskellige klasser på de forskellige baner...

Men thumbs up til arrangørerne :)
Amdi
Niveau 4
 
Indlæg: 748


Indlægaf Blade Dk » 7. jul 2007 22:32

af med linjen det er for tøsedrenge/ støttehjul
I´m not getting older, I´m levelig up!
Blade Dk
Niveau 7
 
Indlæg: 2472


Indlægaf PhiberCell » 7. jul 2007 23:33

WHO-What!!! 75 runder
PhiberCell
Niveau 0
 
Indlæg: 32


Indlægaf Forza242 » 7. jul 2007 23:36

Mht til linien......

Dem der kan køre uden kan vel ikke brokke sig?

isåfald kan de da bare køre med den selv...

grunden til at dem der siger at linien er "støttehjul" er fordi at de har øvet sig uden linien...

de vil have en AL for stor fordel når der køres uden linie... hvorimod de ikke vil have nogen "bagdel" når der køres med...

lad dog folk bruge hvad de vil...
Challenge me in forza 2...
Forza242
Niveau 4
 
Indlæg: 382


Indlægaf Sethos88 » 7. jul 2007 23:40

Til de første ræs, så lad da folk køre med 'støttehjul' når de alligevel har alt det andet Lo ... på. Men i de senere ræs, burde de være udelukket ligsom alt andet.
Sethos88
 
Indlæg: 4775


Indlægaf runekc » 8. jul 2007 02:18

Sjovt at man mener suggested line er støttehjul!!! når flere her på siden kører med AT/TCS/ABS!!!!!! det er da om noget STØTTEHJUL!!! :wink:

kører iøvrigt selv uden hjælp, mine tider afspejler det selvfølgelig også. :D
runekc
Niveau 4
 
Indlæg: 353
By: Fredericia


Indlægaf Koolkaw » 8. jul 2007 02:44

Sæt alle assist på så jeg kan ramme vejen :D
75 laps på nürnberg, collisions på og damage..
tanken om det gør ondt i tomlen..
Koolkaw
Niveau 7
 
Indlæg: 2918


Indlægaf LinearZ » 8. jul 2007 07:13

Nu må man jo gå ud fra at det er de bedre spillere der når til turene med collisions på. Så tror nu ikke det bliver så slemt ;)

Men hvis det ikke er en fejl at der skal køres 75 omgange på Nürnburgring så tror jeg nok der er nogle der kan komme til at miste koncentrationen engang imellem. Så der bliver nok nogle der smadre sine biler ;)
LinearZ
Niveau 6
 
Indlæg: 1991


Indlægaf Alex DK » 8. jul 2007 07:59

Forløbigt har jeg ikke tilmeldt mig, da jeg ikke er helt sikker på at jeg har tid næste weekend, men jeg synes nu at det er et meget fornuftigt regelsæt, især det at man tvinger folk til at køre uden assists i finalen synes jeg er den rette beslutning.
Jeg har dog lige en lille kommentar til de biler der er udelukket. Jeg synes det er fint at man udelukker de biler der er overpowerede i deres respektive klasser, men det undre mig at man ikke har valgt at bandlyse Lotus 135R, da den er SÅ meget bedre end alt andet i klasse C?!
Alex DK
Niveau 4
 
Indlæg: 524

Brugeravatar

Næste

Tilbage til Turneringer

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 17 gæster

cron