Theis Jensen skrev:Rechain skrev:Pengene skal jo give noget igen, et eller andet sted. Så jeg syntes bestemt 170kr er alt for lidt at betale for et spil som Metro Exodus, men ikke visse andre titler som ikke er mere værd end det. Det afhænger af titlerne, og jeg vil sku hellere sørge for at betale mindst 299kr for stortitler. Som sagt, du syntes min holdning er dybt mærkelig..men jeg syntes det skal være noget for noget. En ny stortitel til den lave pris syntes jeg er forkert. Om hvor pengene i sidste ende havner kan diskuteres. Om det gør nogen forskel for udvikleren mht beløbets størrelse, og skat/moms udover forhandlerens gevinst er jo lige det. Jeg syntes simpelthen prisen er for lav for dén titeltilgengæld er der visse titler der ikke er mere end 100-150kr værd selv fra nyt, det er en personlig sag.
AliBabah skrev:Jeg bukker og takker i hvert fald for tippet Theis!
The Divison 2 ultimate udgaven til sølle 42 euro (315 kr), det er jo billigere end hvad standard udgaven vil koste på release dagen herhjemme.
Se den titel (uanset udgave) er til en retfærdig pris i mine øjnemen fremgangsmåden er stadig ikke mig, medmindre det bare et køb fra udlandet. Processen sætter en torn i øjet på mig. Men god fornøjelse, hehe
men ser sku frem til Metro Exodus! Elsker de 2 første i serien. Det første Division gik jeg derimod død i selvom det var ok.
/Rechain
Rechain: et rent hypotetisk spørgsmål. Hvis to fysiske butikker ville sælge dig metro exodus den ene butik til 150 kroner, men den anden butik ved siden af til 299 kroner, ville du så vælge sidstnævnte?
Du nævner skat/moms hvilket jeg godt kan følge, men er det meget anderledes end dem der køber øl/sodavand i Tyskland? Der mister staten også indtægt.
Rechain skrev:Så ville jeg købe det til 299kr, og det er der ingen tvivl om fra min side. 150kr er for lidt for en ny stortitel. Hvis der var gået nogle år er prisen på de 150kr realistisk. Den butik der ville sælge til halv pris ville ikke have rent mel i posen efter min opfattelse. Og jeg syntes faktisk at visse spil kan være op til 5-600kr værd i min optikhvad er jeres problem med min opfattelse af økonomi og priser? Jeg vil hellere betale en fair pris 9/10 gange medmindre der er tale om et realistisk tilbud hvor det er dejligt at spare nogle penge
/Rechain
Niki Lauda DK skrev:Er der betalt moms til Danmark på den måde eller er der tale om svindel ?
Theis Jensen skrev:Niki Lauda DK skrev:Er der betalt moms til Danmark på den måde eller er der tale om svindel ?
Ligesom grænsehandel og andet udenlandsk køb, bliver der nok næppe betalt moms til Danmark, når der bliver købt på den argentinske store.
Niki Lauda DK skrev:Theis Jensen skrev:Niki Lauda DK skrev:Er der betalt moms til Danmark på den måde eller er der tale om svindel ?
Ligesom grænsehandel og andet udenlandsk køb, bliver der nok næppe betalt moms til Danmark, når der bliver købt på den argentinske store.
Nej sikkert ikke. Det hjælper da på prisen hvis der ikke er moms og skatten samtidig er lav i det pågældende land.
Gad vide om MS kan eller vil gøre noget ved dem slags, eller om det overhovedet har noget betydning for det beløb de selv får ud af salget ?!
citysleeps skrev:Hvis man har US dollars stående på sin konto allerede, bliver disse overført til den argentinske når man skifter?
AliBabah skrev:Jeg bukker og takker i hvert fald for tippet Theis!
The Divison 2 ultimate udgaven til sølle 42 euro (315 kr), det er jo billigere end hvad standard udgaven vil koste på release dagen herhjemme.
citysleeps skrev:AliBabah skrev:Jeg bukker og takker i hvert fald for tippet Theis!
Husk på, at selvom Division 2 Ultimate edition står til 40 euro (300kr), så vil vi ikke være i stand til at købe det til denne pris, da udbyderne af ARS gift cards sælger dem til overpris for at få profit.
Dvs Ultimate edition vil koste ca 500kr, ikke 300kr. De fleste giftcards på 500 argentinske peso bliver solgt til ca mellem 18-20 euro, selvom de i virkeligheden kun har en værdi af 11 euro.
Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster