Xboxlife forum

Metro exodus til ca. 170 kroner DOA6 endnu billigere..!

Generelt snak om spil til Xbox & Xbox360.

Metro exodus til ca. 170 kroner DOA6 endnu billigere..!

Indlægaf Theis Jensen » 9. feb 2019 23:28

Hej xboxlifere!

Jeg vil gerne dele mit fantastiske seneste køb, som bestod af metro exodus til ca. 170 kroner, hvilket jeg mener er en helt okay pris. De fleste herinde er formenligt bekendt med at man kan købe spil fra xbox storen, fra andre lande, til en nedsat pris. Jeg har selv benyttet mig meget af US store, men eftersom der nu er kommet giftcards til den argentinske store, så åbner det op for helt andre priser på udvalgte spil.

Fremgangsmåde:

1. jeg købte 600 argentinsk valuta på https://www.seagm.com/ men andre steder som g2a kan også bruges. Jeg gav ca. 170 kroner, og exodus koster 599 argentinsk valuta.

2. Redeem på min xbox one x, hvor location er ændret til argentina

3. vent i 8 dage

4. købet blev gennemført


mit punkt nr. 3 skyldes noget sikkerhed microsoft har indført. nogle venter 1-3 dage før de kan købe, og andre 1-2 uger, men jeg fik muligheden efter 8 dage, men det er ret random. inden da vil man få en fejlmeddelelse om, at man skal kontakte microsoft, men dette skal bare ignoreres, så prøver man bare ind til det en dag lykkes. Denne sikkerhed burde ligeledes kun optræde første gang man køber et spil på den pågændende store, men dette kan jeg ikke bekræfte endnu. Jeg har tænkt mig at købe dead or alive 6 til 549 argentinsk valuta, så endnu billigere, og så kan jeg melde tilbage med resultatet.

Update: Jeg har lige købt yderligere valuta til den argentinske store for at købe dead or alive 6, og betalingen gik gennem med det samme på den argentinske xbox store. så for ca. 340 kroner har jeg nu fået metro exodus og dead or alive 6. go' weekend til jer alle. endeligt skriv hvis jeg skal hjælpe med køb.
Senest rettet af Theis Jensen 10. feb 2019 00:23, rettet i alt 1 gang.
Skærm: LG OLED 55" B7
Lyd: Audio Pro T14 & Bower & Wilkins PX
Konsol: Xbox Series X, PS4 Pro, Switch
Theis Jensen
Niveau 4
 
Indlæg: 505
By: Roskilde

+2

Re: Metro exodus til ca. 170 kroner DOA6 endnu billigere..!

Indlægaf Morten Skou » 10. feb 2019 00:22

Jeg må sige at du er enormt opfindsom - rigtig god guide :D

Jeg er dog selv for doven til alt det ekstra besvær for at spare nogle penge, men det kan da hurtigt løbe ret meget op!

Gad vide om Microsoft på et tidspunkt kunne finde på at tjekke op på sådan nogle ting og så straffe dem der har "snydt" på en eller anden måde? Til gengæld er det jo helt vildt, at et spil er halv pris i f.eks. Argentina :shock:
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: Metro exodus til ca. 170 kroner DOA6 endnu billigere..!

Indlægaf Theis Jensen » 10. feb 2019 00:25

Morten Skou skrev:Jeg må sige at du er enormt opfindsom - rigtig god guide :D

Jeg er dog selv for doven til alt det ekstra besvær for at spare nogle penge, men det kan da hurtigt løbe ret meget op!


Det løber rigtigt hurtugt op. Som jeg skrev i seneste update til mit første indlæg, fik jeg også lige dead or alive 6 til ca. 170 kroner, så to kommende spil for 340 kroner er i min bog alt det (besvær) værd. Faktisk ikke særligt besværligt, men ventetiden ved første køb kan være nedslående.
Skærm: LG OLED 55" B7
Lyd: Audio Pro T14 & Bower & Wilkins PX
Konsol: Xbox Series X, PS4 Pro, Switch
Theis Jensen
Niveau 4
 
Indlæg: 505
By: Roskilde

+1

Re: Metro exodus til ca. 170 kroner DOA6 endnu billigere..!

Indlægaf Theis Jensen » 10. feb 2019 00:27

Morten Skou skrev:Jeg må sige at du er enormt opfindsom - rigtig god guide :D

Jeg er dog selv for doven til alt det ekstra besvær for at spare nogle penge, men det kan da hurtigt løbe ret meget op!

Gad vide om Microsoft på et tidspunkt kunne finde på at tjekke op på sådan nogle ting og så straffe dem der har "snydt" på en eller anden måde?
Til gengæld er det jo helt vildt, at et spil er halv pris i f.eks. Argentina :shock:


Det jeg synes er mere underligt på den argentinske store er, at nogle nye AAA spil koster 549, mens andre koster f.eks. 2000 argentinsk valuta. Dette ligger mere fast omkring 60 dollars på us store og 500-550 på den danske f.eks. det svinger utroligt meget på den argentinske.

eksempel:
Metro exodus
Dansk store 495 kroner = argentinsk store 549 argentinsk valuta

Far cry new dawn
Dansk store 349 kroner = argentinsk store 1499 argentinsk store
Jeg fatter ikke forskellen i prissammensætningen.
Skærm: LG OLED 55" B7
Lyd: Audio Pro T14 & Bower & Wilkins PX
Konsol: Xbox Series X, PS4 Pro, Switch
Theis Jensen
Niveau 4
 
Indlæg: 505
By: Roskilde


Re: Metro exodus til ca. 170 kroner DOA6 endnu billigere..!

Indlægaf Badstue » 10. feb 2019 13:23

Tak for tippet mht. argentinske gift cards =D> =D> Jeg havde ikke bemærket, at de var kommet nu.

Xbox Store Checker er en glimrende prissammenligner af de forskellige stores. De har også links til gift card shops mm.

Man kan ret enkelt spare 30-50% på sine spilindkøb ved en ganske lille indsats.
Badstue
Niveau 3
 
Indlæg: 220
By: Islands Brygge


Re: Metro exodus til ca. 170 kroner DOA6 endnu billigere..!

Indlægaf Rechain » 10. feb 2019 13:36

At gå til sådanne yderligheder for at spare penge, det er ikke lige mig. Men folk må vel selv om hvad de gør. Jeg har heller ikke en bunke af penge, men jeg vil hellere prioritere de ting jeg prøver at få råd til med en bedre følelse fremfor lave sådan et arbejde, for at spare penge (om det er lidt eller meget) i forhold til de danske priser. Jo, bevares. Jeg har da købt fra udlandet (fysiske skiver) for år tilbage på diverse engelske webshops, men det virkede ikke ligeså grotesk som det her. Held og lykke med det da. Jeg foretrækker bare selv at finde balance i økonomien, og købe de spil jeg får råd til. Der er i forvejen alt for mange, og at få dem billigere vil bare virke som om at man køber spil for at købe spil, fremfor at købe spil for at bruge tid på dem. En ærlig mening fra min side, beklager hvis I føler jer ramt. Det skal I bestemt ikke, gør hvad I vil. Sålænge det er inden for lovens grænser :D haha..

/Rechain
Billede
Rechain
Niveau 9
 
Indlæg: 12816
By: Kastrup


Re: Metro exodus til ca. 170 kroner DOA6 endnu billigere..!

Indlægaf Theis Jensen » 11. feb 2019 13:43

Rechain skrev:At gå til sådanne yderligheder for at spare penge, det er ikke lige mig. Men folk må vel selv om hvad de gør. Jeg har heller ikke en bunke af penge, men jeg vil hellere prioritere de ting jeg prøver at få råd til med en bedre følelse fremfor lave sådan et arbejde, for at spare penge (om det er lidt eller meget) i forhold til de danske priser. Jo, bevares. Jeg har da købt fra udlandet (fysiske skiver) for år tilbage på diverse engelske webshops, men det virkede ikke ligeså grotesk som det her. Held og lykke med det da. Jeg foretrækker bare selv at finde balance i økonomien, og købe de spil jeg får råd til. Der er i forvejen alt for mange, og at få dem billigere vil bare virke som om at man køber spil for at købe spil, fremfor at købe spil for at bruge tid på dem. En ærlig mening fra min side, beklager hvis I føler jer ramt. Det skal I bestemt ikke, gør hvad I vil. Sålænge det er inden for lovens grænser :D haha..

/Rechain


Jeg kan ikke helt se, at det er at gå til yderligheder. Hvis jeg køber et giftcard i gamestop skal jeg gennem næsten alle ovenstående punkter ud over et, hvor du på xboxen lige skal ændre location fra Danmark til Argentina hvorefter xboxen genstarter. Er du sikker på, at du ikke bare er mavesur over, at du har givet væsentligt mere for et af spillene?
Uanset om man har mange eller få penge, så er det vel ikke at gå til yderligheder ikke at betale overpris. Men du mener simpelthen at købe en film fysisk i udlandet er fint, men at købe et digitalt produkt i udlandet er grotesk? I don`t get it. Heldigvis kan du bare lade være med at følge min guide, men personligt ville jeg gerne dele min gode og ikke mindst billige oplevelse. Så kan du blot fortsætte med at betale mere for det samme. Win win for alle. :D
Skærm: LG OLED 55" B7
Lyd: Audio Pro T14 & Bower & Wilkins PX
Konsol: Xbox Series X, PS4 Pro, Switch
Theis Jensen
Niveau 4
 
Indlæg: 505
By: Roskilde


Re: Metro exodus til ca. 170 kroner DOA6 endnu billigere..!

Indlægaf Rechain » 11. feb 2019 14:23

Nej, hvorfor skulle jeg være mavesur? ;) har bare min mening, og jeg foretrækker at give en ordentlig pris for spillene som jeg prøver at få tid og overskud til. Der er visse titler der skaffes på tilbud fra 49-99kr når jeg venter, så når de enkelte stortitler kommer i løbet af året giver jeg hellere end gerne 399-499kr for oplevelsen :) alle har deres holdning og ønske om priser på spil. Der er skam intet at være mavesur over og hvem har snakket film? :lol: jeg betaler de priser for produkterne som jeg har det fint med og resten på tilbud :D

/Rechain
Billede
Rechain
Niveau 9
 
Indlæg: 12816
By: Kastrup


Re: Metro exodus til ca. 170 kroner DOA6 endnu billigere..!

Indlægaf Theis Jensen » 11. feb 2019 18:12

Rechain skrev:Nej, hvorfor skulle jeg være mavesur? ;) har bare min mening, og jeg foretrækker at give en ordentlig pris for spillene som jeg prøver at få tid og overskud til. Der er visse titler der skaffes på tilbud fra 49-99kr når jeg venter, så når de enkelte stortitler kommer i løbet af året giver jeg hellere end gerne 399-499kr for oplevelsen :) alle har deres holdning og ønske om priser på spil. Der er skam intet at være mavesur over og hvem har snakket film? :lol: jeg betaler de priser for produkterne som jeg har det fint med og resten på tilbud :D

/Rechain


Min fejl, jeg tolkede de fysiske skiver som film, haha. Jeg betaler også glædeligt 399-499 for en god oplevelse, men kam jeg få den samme oplevelse for 170, så vælger jeg det, da jeg ikke gider spilde mine penge. Det er også bare min mening. jeg respektere din holdning selvom jeg finder den dybt mærkværdigt.
Skærm: LG OLED 55" B7
Lyd: Audio Pro T14 & Bower & Wilkins PX
Konsol: Xbox Series X, PS4 Pro, Switch
Theis Jensen
Niveau 4
 
Indlæg: 505
By: Roskilde

+1

Re: Metro exodus til ca. 170 kroner DOA6 endnu billigere..!

Indlægaf AliBabah » 11. feb 2019 18:50

Jeg bukker og takker i hvert fald for tippet Theis!

The Divison 2 ultimate udgaven til sølle 42 euro (315 kr), det er jo billigere end hvad standard udgaven vil koste på release dagen herhjemme.
AliBabah
Niveau 1
 
Indlæg: 86
By: Rødovre

+2

Re: Metro exodus til ca. 170 kroner DOA6 endnu billigere..!

Indlægaf Rechain » 11. feb 2019 20:00

Pengene skal jo give noget igen, et eller andet sted. Så jeg syntes bestemt 170kr er alt for lidt at betale for et spil som Metro Exodus, men ikke visse andre titler som ikke er mere værd end det. Det afhænger af titlerne, og jeg vil sku hellere sørge for at betale mindst 299kr for stortitler. Som sagt, du syntes min holdning er dybt mærkelig..men jeg syntes det skal være noget for noget. En ny stortitel til den lave pris syntes jeg er forkert. Om hvor pengene i sidste ende havner kan diskuteres. Om det gør nogen forskel for udvikleren mht beløbets størrelse, og skat/moms udover forhandlerens gevinst er jo lige det. Jeg syntes simpelthen prisen er for lav for dén titel :) tilgengæld er der visse titler der ikke er mere end 100-150kr værd selv fra nyt, det er en personlig sag.

AliBabah skrev:Jeg bukker og takker i hvert fald for tippet Theis!

The Divison 2 ultimate udgaven til sølle 42 euro (315 kr), det er jo billigere end hvad standard udgaven vil koste på release dagen herhjemme.

Se den titel (uanset udgave) er til en retfærdig pris i mine øjne :) men fremgangsmåden er stadig ikke mig, medmindre det bare et køb fra udlandet. Processen sætter en torn i øjet på mig. Men god fornøjelse, hehe :D men ser sku frem til Metro Exodus! Elsker de 2 første i serien. Det første Division gik jeg derimod død i selvom det var ok.

/Rechain
Billede
Rechain
Niveau 9
 
Indlæg: 12816
By: Kastrup


Re: Metro exodus til ca. 170 kroner DOA6 endnu billigere..!

Indlægaf Theis Jensen » 11. feb 2019 20:15

Rechain skrev:Pengene skal jo give noget igen, et eller andet sted. Så jeg syntes bestemt 170kr er alt for lidt at betale for et spil som Metro Exodus, men ikke visse andre titler som ikke er mere værd end det. Det afhænger af titlerne, og jeg vil sku hellere sørge for at betale mindst 299kr for stortitler. Som sagt, du syntes min holdning er dybt mærkelig..men jeg syntes det skal være noget for noget. En ny stortitel til den lave pris syntes jeg er forkert. Om hvor pengene i sidste ende havner kan diskuteres. Om det gør nogen forskel for udvikleren mht beløbets størrelse, og skat/moms udover forhandlerens gevinst er jo lige det. Jeg syntes simpelthen prisen er for lav for dén titel :) tilgengæld er der visse titler der ikke er mere end 100-150kr værd selv fra nyt, det er en personlig sag.

AliBabah skrev:Jeg bukker og takker i hvert fald for tippet Theis!

The Divison 2 ultimate udgaven til sølle 42 euro (315 kr), det er jo billigere end hvad standard udgaven vil koste på release dagen herhjemme.

Se den titel (uanset udgave) er til en retfærdig pris i mine øjne :) men fremgangsmåden er stadig ikke mig, medmindre det bare et køb fra udlandet. Processen sætter en torn i øjet på mig. Men god fornøjelse, hehe :D men ser sku frem til Metro Exodus! Elsker de 2 første i serien. Det første Division gik jeg derimod død i selvom det var ok.

Jeg har virkeligt høje forventninger til Metro, da jeg også elskede de to andre. :)

/Rechain
Skærm: LG OLED 55" B7
Lyd: Audio Pro T14 & Bower & Wilkins PX
Konsol: Xbox Series X, PS4 Pro, Switch
Theis Jensen
Niveau 4
 
Indlæg: 505
By: Roskilde


Re: Metro exodus til ca. 170 kroner DOA6 endnu billigere..!

Indlægaf arnel925 » 11. feb 2019 22:09

Jeg havde lidt håbet på at alle titler var til den pris. Men kan se at de andre nye titler er op på 1600 af deres penge. Så det er kun på nogle udvalgte man kan spare penge. Men fedt tip tak
arnel925
Niveau 5
 
Indlæg: 1153


Re: Metro exodus til ca. 170 kroner DOA6 endnu billigere..!

Indlægaf Theis Jensen » 11. feb 2019 23:57

arnel925 skrev:Jeg havde lidt håbet på at alle titler var til den pris. Men kan se at de andre nye titler er op på 1600 af deres penge. Så det er kun på nogle udvalgte man kan spare penge. Men fedt tip tak


Ja, det er lidt underligt med det udsving i priser. Jeg købte som tidligere nævnt også dead or alive 6, da det også var utroligt billigt. :)
Skærm: LG OLED 55" B7
Lyd: Audio Pro T14 & Bower & Wilkins PX
Konsol: Xbox Series X, PS4 Pro, Switch
Theis Jensen
Niveau 4
 
Indlæg: 505
By: Roskilde


Re: Metro exodus til ca. 170 kroner DOA6 endnu billigere..!

Indlægaf Theis Jensen » 12. feb 2019 00:12

Rechain skrev:Pengene skal jo give noget igen, et eller andet sted. Så jeg syntes bestemt 170kr er alt for lidt at betale for et spil som Metro Exodus, men ikke visse andre titler som ikke er mere værd end det. Det afhænger af titlerne, og jeg vil sku hellere sørge for at betale mindst 299kr for stortitler. Som sagt, du syntes min holdning er dybt mærkelig..men jeg syntes det skal være noget for noget. En ny stortitel til den lave pris syntes jeg er forkert. Om hvor pengene i sidste ende havner kan diskuteres. Om det gør nogen forskel for udvikleren mht beløbets størrelse, og skat/moms udover forhandlerens gevinst er jo lige det. Jeg syntes simpelthen prisen er for lav for dén titel :) tilgengæld er der visse titler der ikke er mere end 100-150kr værd selv fra nyt, det er en personlig sag.

AliBabah skrev:Jeg bukker og takker i hvert fald for tippet Theis!

The Divison 2 ultimate udgaven til sølle 42 euro (315 kr), det er jo billigere end hvad standard udgaven vil koste på release dagen herhjemme.

Se den titel (uanset udgave) er til en retfærdig pris i mine øjne :) men fremgangsmåden er stadig ikke mig, medmindre det bare et køb fra udlandet. Processen sætter en torn i øjet på mig. Men god fornøjelse, hehe :D men ser sku frem til Metro Exodus! Elsker de 2 første i serien. Det første Division gik jeg derimod død i selvom det var ok.

/Rechain


Rechain: et rent hypotetisk spørgsmål. Hvis to fysiske butikker ville sælge dig metro exodus den ene butik til 150 kroner, men den anden butik ved siden af til 299 kroner, ville du så vælge sidstnævnte?

Du nævner skat/moms hvilket jeg godt kan følge, men er det meget anderledes end dem der køber øl/sodavand i Tyskland? Der mister staten også indtægt.
Skærm: LG OLED 55" B7
Lyd: Audio Pro T14 & Bower & Wilkins PX
Konsol: Xbox Series X, PS4 Pro, Switch
Theis Jensen
Niveau 4
 
Indlæg: 505
By: Roskilde


Næste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 11 gæster