Xboxlife forum

Installere spil på harddisk

Generelt snak om spil til Xbox & Xbox360.

Installere spil på harddisk

Indlægaf kasperbp » 2. feb 2015 09:37

Hey,

Kan det passe at man ikke kan installere spil 100% på harddisken?

Specielt ville jeg gerne slippe for at ungerne skal smide Skylanders skiven i hver gang de skal spille.

/Kasper
kasperbp
Niveau 0
 
Indlæg: 16
By: Ejby, Lille Skensved


Re: Installere spil på harddisk

Indlægaf z0ntax » 2. feb 2015 09:44

Teknisk set bliver spillene installeret 100% på harddisken... Men spil fra disk skal bruge disken for at godkende indholdet på harddisken
Billede
z0ntax
Niveau 2
 
Indlæg: 130
By: Varde

+1

Re: Installere spil på harddisk

Indlægaf Mike JezZ » 2. feb 2015 09:45

Den eneste forskel mellem fysisk og digital er om du ska ha skive i eller ej.

Begge dele bliver installeret på harddisken og fylder lige meget.
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


Re: Installere spil på harddisk

Indlægaf kasperbp » 2. feb 2015 10:01

z0ntax skrev:Teknisk set bliver spillene installeret 100% på harddisken... Men spil fra disk skal bruge disken for at godkende indholdet på harddisken


Æv! Og det kan man ikke komme udenom, med mindre man køber spillet digitalt/online?
kasperbp
Niveau 0
 
Indlæg: 16
By: Ejby, Lille Skensved


Re: Installere spil på harddisk

Indlægaf z0ntax » 2. feb 2015 10:31

Præcis!... Folk brokkede sig da Microsoft faktisk ville have gjort det så man kunne :wink:
Billede
z0ntax
Niveau 2
 
Indlæg: 130
By: Varde


Re: Installere spil på harddisk

Indlægaf Mike JezZ » 2. feb 2015 10:41

kasperbp skrev:
z0ntax skrev:Teknisk set bliver spillene installeret 100% på harddisken... Men spil fra disk skal bruge disken for at godkende indholdet på harddisken


Æv! Og det kan man ikke komme udenom, med mindre man køber spillet digitalt/online?


Præcist.

Og som nævnt over mit indlæg, så ville Microsoft have gjort det, men folk vrælede under E3 så det ikke blev til noget.
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


Re: Installere spil på harddisk

Indlægaf Theis Jensen » 2. feb 2015 10:53

Hold da kæft hvor er i nogle mavesure kællinger. Ja, vi var nogle der var utilfredse, og derfor meldte vi det klart ud. Bare fordi, at det ikke passer med jeres verdensbilled, så betyder det da ikke, at vores utilfredshed var såkaldt "vrælen". Hvis microsoft havde været så sikker på, at den oprindelig vej var den rigtige at gå, men det vurderede de tilsyneladende ikke. Kom nu videre og lad være med være nogle bitches. Beklager hvis i nu føler jer stødt, men nu har jeg set på det bræk flere gange specielt fra dig "Mike JezZ", og din "vrælen" er jeg godt nok træt af. Hvis du er så utilfreds med, at mange ønsker at kunne sælge deres spil videre, så kan jeg anbefale dig pc og steam.
Skærm: LG OLED 55" B7
Lyd: Audio Pro T14 & Bower & Wilkins PX
Konsol: Xbox Series X, PS4 Pro, Switch
Theis Jensen
Niveau 4
 
Indlæg: 505
By: Roskilde


Re: Installere spil på harddisk

Indlægaf VIC » 2. feb 2015 11:00

kasperbp skrev:
z0ntax skrev:Teknisk set bliver spillene installeret 100% på harddisken... Men spil fra disk skal bruge disken for at godkende indholdet på harddisken


Æv! Og det kan man ikke komme udenom, med mindre man køber spillet digitalt/online?


Problemet er, at hvis du kunne installere fra disk og det ikke var nødvendigt at bruge disken efterfølgende, så kunne du bare give disken til alle dine venner og de kunne så gratis installere det.
Ved online køb installeres direkte fra Microsofts servere og man har ikke mulighed for at videregive spillet til andre.

@Theis: Man har lov til at ytre sin mening og være uenige, men at kalde andre for 'bitches' og 'mavesure kællinger' tror jeg ikke lige hører til på dette forum...
When I was a child, I spoke as a child, I understood as a child, I thought as a child; but when I became a man, I put away childish things... Except my X360!!!
VIC
Niveau 3
 
Indlæg: 221
By: Horsens

+1

Re: Installere spil på harddisk

Indlægaf z0ntax » 2. feb 2015 12:35

VIC skrev:
kasperbp skrev:
z0ntax skrev:Teknisk set bliver spillene installeret 100% på harddisken... Men spil fra disk skal bruge disken for at godkende indholdet på harddisken


Æv! Og det kan man ikke komme udenom, med mindre man køber spillet digitalt/online?


Problemet er, at hvis du kunne installere fra disk og det ikke var nødvendigt at bruge disken efterfølgende, så kunne du bare give disken til alle dine venner og de kunne så gratis installere det.
Ved online køb installeres direkte fra Microsofts servere og man har ikke mulighed for at videregive spillet til andre.

@Theis: Man har lov til at ytre sin mening og være uenige, men at kalde andre for 'bitches' og 'mavesure kællinger' tror jeg ikke lige hører til på dette forum...


HØRT! =D>
Billede
z0ntax
Niveau 2
 
Indlæg: 130
By: Varde


Re: Installere spil på harddisk

Indlægaf Theis Jensen » 3. feb 2015 17:24

Og konstant at græde over, at microsoft ikke fulgte hvad et mindre tal ønskede, det burde heller ikke være på et seriøst forum. Det er præcis det de samme personer piver over i en hver anledning, og det er virkeligt trættende at se på, men det er selvfølgelig bare min mening. Bitches/mavesure kællinger, det var blot andre ord for at pive, men blev i såret af mit ordvalg, så bleklager jeg selvfølgelig.
Skærm: LG OLED 55" B7
Lyd: Audio Pro T14 & Bower & Wilkins PX
Konsol: Xbox Series X, PS4 Pro, Switch
Theis Jensen
Niveau 4
 
Indlæg: 505
By: Roskilde


Re: Installere spil på harddisk

Indlægaf Mike JezZ » 3. feb 2015 17:47

Theis Jensen skrev:Hold da kæft hvor er i nogle mavesure kællinger. Ja, vi var nogle der var utilfredse, og derfor meldte vi det klart ud. Bare fordi, at det ikke passer med jeres verdensbilled, så betyder det da ikke, at vores utilfredshed var såkaldt "vrælen". Hvis microsoft havde været så sikker på, at den oprindelig vej var den rigtige at gå, men det vurderede de tilsyneladende ikke. Kom nu videre og lad være med være nogle bitches. Beklager hvis i nu føler jer stødt, men nu har jeg set på det bræk flere gange specielt fra dig "Mike JezZ", og din "vrælen" er jeg godt nok træt af. Hvis du er så utilfreds med, at mange ønsker at kunne sælge deres spil videre, så kan jeg anbefale dig pc og steam.



Og nu er du glad og tilfreds fordi xbox one passer ind i dit verdensbillede efter du har vrælet ;)

Træk noget frisk luft og slap af Theis. Jeg køber kun digitalt så jeg er ligeglad. Jeg forklarede blot OP om situationen.



Det er et forum fyldt med folk du ikke kender RL, ingen grund til at lade det gå ud over ens humør. Husk at folk har forskellige måder at snakke på og nødvendigvis ikke mener noget ondt med det de siger :)
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


Re: Installere spil på harddisk

Indlægaf Theis Jensen » 3. feb 2015 18:49

Så er vi to Mike. Jeg køber også digitalt for det meste, da jeg foretrækker, at kunne skifte mellem mine spil uden skive skift, men der sker dog undtagelser. Jeg mener personligt, det er en god løsning MS kom på, da alle dem der vil kunne sælge videre kan købe fysisk og os andre (mig selv inkl.), kan købe digitalt.
Jeg har fået min friske luft for i dag. 20km. Løb udenfor og så i træningscentret senere på dagen. ;)
Senest rettet af Theis Jensen 3. feb 2015 19:02, rettet i alt 1 gang.
Skærm: LG OLED 55" B7
Lyd: Audio Pro T14 & Bower & Wilkins PX
Konsol: Xbox Series X, PS4 Pro, Switch
Theis Jensen
Niveau 4
 
Indlæg: 505
By: Roskilde


Re: Installere spil på harddisk

Indlægaf Theis Jensen » 3. feb 2015 19:01

Mike JezZ skrev:
Theis Jensen skrev:Hold da kæft hvor er i nogle mavesure kællinger. Ja, vi var nogle der var utilfredse, og derfor meldte vi det klart ud. Bare fordi, at det ikke passer med jeres verdensbilled, så betyder det da ikke, at vores utilfredshed var såkaldt "vrælen". Hvis microsoft havde været så sikker på, at den oprindelig vej var den rigtige at gå, men det vurderede de tilsyneladende ikke. Kom nu videre og lad være med være nogle bitches. Beklager hvis i nu føler jer stødt, men nu har jeg set på det bræk flere gange specielt fra dig "Mike JezZ", og din "vrælen" er jeg godt nok træt af. Hvis du er så utilfreds med, at mange ønsker at kunne sælge deres spil videre, så kan jeg anbefale dig pc og steam.



Og nu er du glad og tilfreds fordi xbox one passer ind i dit verdensbillede efter du har vrælet ;)

Træk noget frisk luft og slap af Theis. Jeg køber kun digitalt så jeg er ligeglad. Jeg forklarede blot OP om situationen.



Det er et forum fyldt med folk du ikke kender RL, ingen grund til at lade det gå ud over ens humør. Husk at folk har forskellige måder at snakke på og nødvendigvis ikke mener noget ondt med det de siger :)


Du skal være velkommen til at finde det indlæg hvor jeg vræler. Jeg sagde dengang (ikke ordret), fint så nøjes jeg med at købe en ps4. Hvis et produkt ikke opfylder ens ønsker, så køber man noget andet. De gik væk fra deres DRM, og jeg købte en xbox one, for nu opfyldte den mine behov.

Jeg synes det er fantastisk, at du gider hjælpe andre, men af ren nysgerrighed, hvorfor siger du ikke bare tingene som de er? Ja, xbox one kan ikke spille spil uden skive, hvis de er købt på fysisk format - the end? Du skal altid komme med den stikpille om at vi andre vrællede fordi vi udtrykte utilfredshed. Igen kan man sige, at hvis microsoft var så sikker i sin sag, om at deres DRM var fremtiden, hvorfor gjorde de det så ikke? Det kunne vel være et udtryk for, at ideen vidst ikke var så god, eller at vi gamere er lidt konservative, haha. Pointen er bare, at de gik væk fra deres DRM, og det må vel være på baggrund af, at de gerne vil tjene mest muligt, og det vurdere de vel, at de ikke kunne med deres DRM. Jeg er kun en dråbe i havet, men jeg havde personligt ikke købt min xbox one, så det var allerede et mindre salg, haha. Om man ønskede DRM eller ej, så må vi alle nu acceptere, at xbox one er som den er, og den kan IKKE afspille spil uden skive hvis de er købt fysisk, the end. ;)
Skærm: LG OLED 55" B7
Lyd: Audio Pro T14 & Bower & Wilkins PX
Konsol: Xbox Series X, PS4 Pro, Switch
Theis Jensen
Niveau 4
 
Indlæg: 505
By: Roskilde


Re: Installere spil på harddisk

Indlægaf VIC » 4. feb 2015 10:46

@Theis: Problemet var vist, at mange brokkede sig over noget, som de egentlig ikke rigtig forstod eller gad ulejlige sig med at sætte sig ind i. De fik ind i deres hoved, at det handlede om 'DRM' og det er jo farligt, så det må man hellere tage afstand fra.
Jeg synes det er lidt sjovt, når det lyder som om du er meget stor modstander af Microsofts oprindelige plan, når du så siger, at du køber de fleste af dine spil digitalt. Et af grundelementerne i Microsofts oprindelige plan var, at man kunne tilføje folk på sin 'familie liste' og så kunne man frit downloade og spille hinandens spil (der var lidt forvirring om man kunne spille dem samtidig, men det nåede aldrig at blive blotlagt). Og med det du siger i mente, så ville det da være en bedre løsning for dig, da du ville have flere muligheder med dine digitalt købte spil?
Var det den perfekte løsning? Nej, for man kunne ikke umiddelbart sælge de spil man havde købt på disk, men et sted midt imellem ville da have været nice? Men folk så, at det var en ændring af status quo og kunne ikke helt forstå konsekvenserne, så de 'vrælede'...
When I was a child, I spoke as a child, I understood as a child, I thought as a child; but when I became a man, I put away childish things... Except my X360!!!
VIC
Niveau 3
 
Indlæg: 221
By: Horsens


Re: Installere spil på harddisk

Indlægaf Mike JezZ » 4. feb 2015 11:32

Theis Jensen skrev:Du skal være velkommen til at finde det indlæg hvor jeg vræler.


Jeg brugte blot samme ord som dig :P

Theis Jensen skrev:Og konstant at græde over, at microsoft ikke fulgte hvad et mindre tal ønskede, det burde heller ikke være på et seriøst forum.


;)

Theis Jensen skrev:Jeg sagde dengang (ikke ordret)


Jeg ved ikke hvad du sagde dengang, og den var ikke møntet på dig personligt.


Theis Jensen skrev:Jeg synes det er fantastisk, at du gider hjælpe andre, men af ren nysgerrighed, hvorfor siger du ikke bare tingene som de er? Ja, xbox one kan ikke spille spil uden skive, hvis de er købt på fysisk format - the end?


Fordi jeg kan lide at komme med min holdning :P

Theis Jensen skrev: Du skal altid komme med den stikpille om at vi andre vrællede fordi vi udtrykte utilfredshed.


Jeg ku skrive brokkede sig eller klagede, havde det været bedre? Så var nogle andre sikkert blevet fornærmede. Du/i ligger for meget i ordvalget lige her :)

Hvorfor går du fra, at skrive:

Theis Jensen skrev:Så er vi to Mike. Jeg køber også digitalt for det meste, da jeg foretrækker, at kunne skifte mellem mine spil uden skive skift, men der sker dog undtagelser. Jeg mener personligt, det er en god løsning MS kom på, da alle dem der vil kunne sælge videre kan købe fysisk og os andre (mig selv inkl.), kan købe digitalt.
Jeg har fået min friske luft for i dag. 20km. Løb udenfor og så i træningscentret senere på dagen. ;)


Og BAGEFTER kommer med et rage indlæg til selv samme indlæg? :P
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


Næste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 13 gæster

cron