Xboxlife forum

Retur til Xbox

Generelt snak om spil til Xbox & Xbox360.

Retur til Xbox

Indlægaf Palawan » 20. okt 2014 21:56

Jeg har i dag købt mig en Xbox One.
Jeg var med hele Xbox360 generationen, men røg på PS4 istedet for Xbox One, da skiftet skete.

Jeg er derfor piv grøn på Xbox One, og dette er sikkert et tåbeligt og/eller i det mindste et gennemdiskuterer spørgsmål (har dog ikke umiddelbart kunne finde svar i mine søgninger), men er Media Player appén en beta for nærværende ? Jeg havde en ide om, at den kunne overtage min WD Live til styring af min NAS etc. Det virker mildest talt ikke som om, at det ligger i kortene lige p.t. ?!
Hvis det er en demo, vides det så hvornår den færdige media player launches ?

Ligeledes er det korrekt forstået, at Plex kræver abonnement for at fungere på Xbox One ?

Pft !
Palawan
Niveau 3
 
Indlæg: 251


Re: Retur til Xbox

Indlægaf dk_iceman » 20. okt 2014 22:15

jeg er selv lige som dig købt en Xbox ONE da den var til en kanon pris.. må indrømme jeg bedre kan li den end min PS4...

mener at media player app'en lige er blevet opgraderet så den tager flere formater men om den arbejder sammen med din nas er jeg lidt usikker på..

jeg er selv PLEX bruger og lige pt er plex app kun tilgængelig hvis du har abonnement på PLEX PASS. de skriver dog de snart vil være klar med app'en til alle brugere..
dk_iceman
Niveau 2
 
Indlæg: 100
By: 7950


Re: Retur til Xbox

Indlægaf Palawan » 20. okt 2014 22:20

Ok - Tak for input !
Hvad er din erfaring med Plex ? Jeg har intet imod, at smide lidt mønt, hvis det ellers fungerer...
Eks. sammenlignet med XBMC - Hvis jeg overhovedet kan lave sådan en sammenligning ?! Jeg kender slet ikke Plex.
Palawan
Niveau 3
 
Indlæg: 251


Re: Retur til Xbox

Indlægaf rasmusvn » 20. okt 2014 23:04

Jeg prøvede Plex på Xbox One i dag, der var umiddelbart ingen problemer.

Setupet var helt trådløst over en 5GHz 'N'-forbindelse uden for mange andre forstyrrende netværk. En iMac agerede server.

Der blev afprøvet en række mkv., som kørte uden problemer. Største udfordring var en BD-remux, som fyldte 24,8 GB. Lydsporet var i DTS-HD Master. Den kørte uden problemer.

Kvalitet i Plex-appen var sat til 'high', som vist nok betyder, at den ikke gør noget ved signalet (korrekt? - https://support.plex.tv/hc/en-us/articl ... different-), omend der nok må være gjort noget ved lyden, da jeg kun kører stereo ud. Subs virkede også. Nu er subs selvfølgelig mere end bare subs (forskellige formater af subs), så der kan muligvis opstå problemer? (https://support.plex.tv/hc/en-us/articl ... d-content-)

Appen virker i øjeblikket lidt barebone, men den virker. Egentlig har jeg slet ikke brug for et så nydeligt interface, som Plex har, men det virker, og det er egentlig mest det, der betyder noget. Jeg vil også mene, at den er at foretrække frem for den indbyggede afspiller. Den har godt nok mkv.-support, men det er altså noget af en uklar formulering, da mkv. bare er en container. Plex kan derimod "lave lidt om på tingene", hvis de ikke helt passer til afspilleren.

Plex kræver en serverdel. Denne kan afvikles enten på en computer eller visse NAS. Kravene til NASen afhænger af, om der skal transcodes.

Ønsker man en afspilning, hvor der ikke røres (transcodes) ved den originale fil på nogen måde, skal man nok hen i en anden løsning - omend det kun er i visse scenarier, at Plex har behov for at transcode. Således er en Intel NUC også en fremragende løsning med en passende software, og så bruger den vist nok også mindre strøm. Det er ikke som sådan svært at opbygge et mediecenter ud fra en Intel NUC, men nu har jeg Xboxen ved hånden, og sammen med Plex gør den det fint til mit behov. Jeg har dog en vis frygt for, hvorvidt Cinavia kunne blive et problem på et tidspunkt: http://en.wikipedia.org/wiki/Cinavia.

-

Ang. det med at den bliver frit tilgængelig, så er det vist ikke helt sådan: "Plex for Xbox is currently available for free to Plex Pass subscribers. In the future, it will be made available, for a fee, to those without a Plex Pass. In addition to the Xbox app, a Plex Pass also gives you exclusive premium features and early access to new ones."
rasmusvn
Niveau 4
 
Indlæg: 626


Re: Retur til Xbox

Indlægaf Palawan » 20. okt 2014 23:14

Tak for udførlig input / vejledning !
Palawan
Niveau 3
 
Indlæg: 251


Re: Retur til Xbox

Indlægaf Theis Jensen » 21. okt 2014 00:27

Jeg er også lige vendt tilbage, så vi er ved at være nogen stykker. :)
Skærm: LG OLED 55" B7
Lyd: Audio Pro T14 & Bower & Wilkins PX
Konsol: Xbox Series X, PS4 Pro, Switch
Theis Jensen
Niveau 4
 
Indlæg: 505
By: Roskilde


Re: Retur til Xbox

Indlægaf Jake242 » 21. okt 2014 05:44

Palawan skrev:Jeg har i dag købt mig en Xbox One.
Jeg var med hele Xbox360 generationen, men røg på PS4 istedet for Xbox One, da skiftet skete.

Jeg er derfor piv grøn på Xbox One, og dette er sikkert et tåbeligt og/eller i det mindste et gennemdiskuterer spørgsmål (har dog ikke umiddelbart kunne finde svar i mine søgninger), men er Media Player appén en beta for nærværende ? Jeg havde en ide om, at den kunne overtage min WD Live til styring af min NAS etc. Det virker mildest talt ikke som om, at det ligger i kortene lige p.t. ?!
Hvis det er en demo, vides det så hvornår den færdige media player launches ?

Ligeledes er det korrekt forstået, at Plex kræver abonnement for at fungere på Xbox One ?

Pft !


De kalder det en preview fordi den ikke er helt færdig men den virker fint med en NAS server, fik selv sat min synology op igår og det kører fint(ser det ud til, har endnu ikke set en hel film)

Plex har jeg også prøvet men du skal enten have en NAS der kan trække en server-del eller en seperat computer til at køre serverdelen på.

Ved at køre direkte fra NAS'en så undgår man at have en computer tændt samtidig(og det virker også på servere der ikke har kræfter til at skulle emulere)

Hvis du har en synology kan jeg godt prøve at give et par fifs:-)

EDIT: Hvis du kan få din NAS til at virke på din xbox 360 så skulle den også meget gerne virke på din xbox one
Billede
Jake242
Niveau 7
 
Indlæg: 2759
By: TwentyThreeHundred


Re: Retur til Xbox

Indlægaf Palawan » 21. okt 2014 09:17

Jake242 skrev:De kalder det en preview fordi den ikke er helt færdig men den virker fint med en NAS server, fik selv sat min synology op igår og det kører fint(ser det ud til, har endnu ikke set en hel film)

Plex har jeg også prøvet men du skal enten have en NAS der kan trække en server-del eller en seperat computer til at køre serverdelen på.

Ved at køre direkte fra NAS'en så undgår man at have en computer tændt samtidig(og det virker også på servere der ikke har kræfter til at skulle emulere)

Hvis du har en synology kan jeg godt prøve at give et par fifs:-)

EDIT: Hvis du kan få din NAS til at virke på din xbox 360 så skulle den også meget gerne virke på din xbox one


Kan tilgå din Synology NAS fra Xbox One via LAN ?
Palawan
Niveau 3
 
Indlæg: 251



Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster

cron