Xboxlife forum

Project Spark

Generelt snak om spil til Xbox & Xbox360.

Project Spark

Indlægaf Annxii » 18. jun 2013 06:51

Nu har vi i den sidste uge druknet forumet i next-gen war, men jeg synes lidt vi har misset hvad det egentlig handler om: SPILLENE! Jeg lægger ud med min sleeper-favorit....

Project Spark
Billede

Platform: Windows 8, Xbox 360, Xbox One

Project Spark er et noget utraditionelt "spil". Grundlæggende er det en platform for at lave sine egne spil, og dele dem med alle andre Project Spark-spillere. Man kan let se på det og tænke "børnespil", men det tror jeg så langt fra er tilfældet!

Man kan bygge på mange forskellige niveauer. Man kan bruge mange standard presets og templates for objekter eller hele spil-verdener, eller gå helt ned i så bitte detaljer og f.eks. bygge "brains" til sine NPC'er. Man kan benytte SmartGlass til at styre alle de små detaljer (og også voice-commands). Community skulle være fælles for alle platforms, så hvis man f.eks. har lavet noget på Windows 8 kan det hentes og spilles på Xbox'erne (sweet!).

Da det blev præsenteret til Microsofts press conference tænkte jeg første på EA Create (hvis nogen andre end mig har haft den tvivlsomme fornøjelse!). Det ser dog langt fra ud til at være tilfældet! Tænk LittleBigPlanet på alt det coke, der bliver indtaget ved et hollandsk rave-party! Jeg ender sikkert med ikke at få lavet så meget selv, men teknisk synes jeg det virker helt vildt (stor fan af Microsoft Research :D), og jeg er ikke i tvivl om at der nok skal komme mega vilde ting ud af det!

Rigtig godt interview, der fortæller om mulighederne:
http://www.gametrailers.com/videos/79l3 ... -interview

Lidt gameplay præsentation:


Interview med Lead Designer og Art Director



...og så en lille detalje. Det er gratis! http://news.xbox.com/2013/06/e3-project-spark-qa

EDIT: 21/8-2013
Win 8 beta start oktober 2013
Beta Tilmelding

Xbox One beta starter januar 2014

Project Spark Twitch.tv channel
live stream (og optagelser) af udviklerne på mere eller mindre slap line

Man kan bruge kinect til optage sine egne animationer, facial expressions og voice recordings til characters i project spark!
Senest rettet af Annxii 21. aug 2013 19:50, rettet i alt 4 gange.
Annxii
Niveau 6
 
Indlæg: 1541


Re: Project Spark

Indlægaf A42Merlin » 18. jun 2013 07:05

Det bliver sjovt at prøve. Man skal nok få testet sin fantasi :)
A42Merlin
Niveau 5
 
Indlæg: 1190
By: Ølgod


Re: Project Spark

Indlægaf ALIE » 18. jun 2013 08:08

Klart et af højdepunkter ved E3.
Ser jo vildt sjovt ud. Endlig noget i stil med LBP til X.
Billede
ALIE
Niveau 7
 
Indlæg: 5030


Re: Project Spark

Indlægaf Slimjay DK » 18. jun 2013 08:12

Tvivler på det er noget jeg har tålmodighed til :) Det første jeg tænker er Advanced Minecraft HD :)
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Project Spark

Indlægaf tue69 » 18. jun 2013 08:30

Ærgerligt at præsentationen (også) var så scriptet, for det så vildt fedt ud!
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Project Spark

Indlægaf Zt3pH » 18. jun 2013 08:44

Slimjay DK skrev:Tvivler på det er noget jeg har tålmodighed til :) Det første jeg tænker er Advanced Minecraft HD :)


Det er lidt som the bastard child of Minecraft and little big planet imo.

Men ser rigtig fedt ud. Jeg er bare bedre til at beundre det andre folk laver, fremfor selv at gidde bruge tiden på at lave det :)
Winners never quit, Quitters never win...
Zt3pH
Niveau 7
 
Indlæg: 2723


Re: Project Spark

Indlægaf ALIE » 18. jun 2013 09:18

Zt3pH skrev:
Slimjay DK skrev:Tvivler på det er noget jeg har tålmodighed til :) Det første jeg tænker er Advanced Minecraft HD :)


Det er lidt som the bastard child of Minecraft and little big planet imo.

Men ser rigtig fedt ud. Jeg er bare bedre til at beundre det andre folk laver, fremfor selv at gidde bruge tiden på at lave det :)


Tænker det fedt, måske der nogle der kan skabe de 3d platform/adventure spil som denne gen har manglet.
Billede
ALIE
Niveau 7
 
Indlæg: 5030


Re: Project Spark

Indlægaf maagaard90 » 18. jun 2013 09:26

Jeg kunne kun tænke, at DLC til dette spil vil være amazing. Udvidelser i spilmodes, texturepacks og lignende vil kun give mening.
100% Xbox 360: Battlefield 1943, Brothers, Chime, Dead Space, Dead Space Ignition, Dead Space 2, Deadlight, Fez, Minecraft, Plants vs. Zombies, The Walking Dead Season 1 & 2, WinterBottom.
Fotoblog: Billedstrøm
maagaard90
Niveau 7
 
Indlæg: 2724
By: Aalborg


Re: Project Spark

Indlægaf CaptainKicker » 18. jun 2013 10:40

Taget i betragtning af at det er free-to-play, hvor du betaler for hvad du vil have, er fantastisk. Hvis der er nogen ting, man ikke lige synes er skide fedt, og andre ting, som er det man vil bruge spillet til, så kan man snildt bruge under 200,-, uden at skulle punge fuldt ud for ting man ikke vil benytte. (Det var i hvertfald sådan jeg forstod konceptet)

Personligt er det her spil, lige noget for mig. Bliver helt klart en ægte tidsdræber.
CaptainKicker
Moderator
 
Indlæg: 10813
By: Silkeborg


Re: Project Spark

Indlægaf maagaard90 » 18. jun 2013 10:56

CaptainKicker skrev:Taget i betragtning af at det er free-to-play, hvor du betaler for hvad du vil have, er fantastisk. Hvis der er nogen ting, man ikke lige synes er skide fedt, og andre ting, som er det man vil bruge spillet til, så kan man snildt bruge under 200,-, uden at skulle punge fuldt ud for ting man ikke vil benytte. (Det var i hvertfald sådan jeg forstod konceptet)

Personligt er det her spil, lige noget for mig. Bliver helt klart en ægte tidsdræber.


Vidste ikke det var free-to-play. Meget dejlig bonus info!
100% Xbox 360: Battlefield 1943, Brothers, Chime, Dead Space, Dead Space Ignition, Dead Space 2, Deadlight, Fez, Minecraft, Plants vs. Zombies, The Walking Dead Season 1 & 2, WinterBottom.
Fotoblog: Billedstrøm
maagaard90
Niveau 7
 
Indlæg: 2724
By: Aalborg


Re: Project Spark

Indlægaf CaptainKicker » 18. jun 2013 11:03

maagaard90 skrev:
CaptainKicker skrev:Taget i betragtning af at det er free-to-play, hvor du betaler for hvad du vil have, er fantastisk. Hvis der er nogen ting, man ikke lige synes er skide fedt, og andre ting, som er det man vil bruge spillet til, så kan man snildt bruge under 200,-, uden at skulle punge fuldt ud for ting man ikke vil benytte. (Det var i hvertfald sådan jeg forstod konceptet)

Personligt er det her spil, lige noget for mig. Bliver helt klart en ægte tidsdræber.


Vidste ikke det var free-to-play. Meget dejlig bonus info!


Her er lidt kilde, bare så det ikke er noget tom snak jeg smider ud: http://www.computerandvideogames.com/41 ... e-to-play/
CaptainKicker
Moderator
 
Indlæg: 10813
By: Silkeborg


Re: Project Spark

Indlægaf Annxii » 19. jun 2013 07:22

CaptainKicker skrev:
maagaard90 skrev:
CaptainKicker skrev:Taget i betragtning af at det er free-to-play, hvor du betaler for hvad du vil have, er fantastisk. Hvis der er nogen ting, man ikke lige synes er skide fedt, og andre ting, som er det man vil bruge spillet til, så kan man snildt bruge under 200,-, uden at skulle punge fuldt ud for ting man ikke vil benytte. (Det var i hvertfald sådan jeg forstod konceptet)

Personligt er det her spil, lige noget for mig. Bliver helt klart en ægte tidsdræber.


Vidste ikke det var free-to-play. Meget dejlig bonus info!


Her er lidt kilde, bare så det ikke er noget tom snak jeg smider ud: http://www.computerandvideogames.com/41 ... e-to-play/

måske skulle det rettes til "som udgangspunkt gratis". Jeg tror godt du kan regne med, at der kommer noget betaling i det ligesom med Killer Instinct, men eftersom man bygger selv i project spark så er der nok noget mere indhold i det gratis end der er i Killer Instinct :)
Annxii
Niveau 6
 
Indlæg: 1541


Re: Project Spark

Indlægaf Annxii » 21. jun 2013 22:40

Jeg tænkte det nok! Det lugtede godt nok af Microsoft Research!

Project Spark er baseret på et research-project kalder Kodu. Det er egentlig ment som et visuelt programmeringssprong til børn. Der er et legebarn i os alle sammen ;)

http://research.microsoft.com/en-us/projects/kodu/
Annxii
Niveau 6
 
Indlæg: 1541


Re: Project Spark

Indlægaf Annxii » 22. jun 2013 21:33

interview med reddit:


ikke så meget nyt, dog at man f.eks. laver noget på Windows 8 ville xbox-spillere også kunne bruge det :D
Annxii
Niveau 6
 
Indlæg: 1541


Re: Project Spark

Indlægaf Slimjay DK » 24. jun 2013 08:17

Want to be part of the Project Spark Beta Program? Sign up now and stay informed.

https://joinprojectspark.com/
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Næste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster