Xboxlife forum

Hvis brugte spil ikke bliver muligt på den nye box

Generelt snak om spil til Xbox & Xbox360.

Hvis brugte spil ikke bliver muligt på den nye xbox, og prisen for et nyt spil er 400 kr., vil du så

Købe færre spil
49
53%
Købe det samme antal spil
34
37%
Købe flere spil
3
3%
Ikke købe nogen spil
7
8%
 
Afgivne stemmer : 93

Re: Hvis brugte spil ikke bliver muligt på den nye box

Indlægaf Vestergaard » 16. jan 2013 22:26

Jeg har stemt færre og det korrekte ville være væsentligt færre. Men det skal dog også siges at jeg har købt enormt mange tilbudsspil der aldrig har set boxen. Det ville ændre sig, hvis de var dyrere og b spil ville slet ikke ramme mit hjem. Så ville jeg max købe 10 spil om året, arcade inkluderet.
Billede
Vestergaard
Niveau 7
 
Indlæg: 3334
By: Esbjerg


Re: Hvis brugte spil ikke bliver muligt på den nye box

Indlægaf MrCarrazzia001 » 16. jan 2013 22:43

propagandapanda skrev:Giv et eksempel på et populært spil som ikke kostede omkring 400 eller over på launch


Det er nemt - alle! På alle UK sites kan du købe launch titler til ca. 300 kr. Men hvis du begrænser dit spørgsmål til danske butikker, så bliver det straks sværere.[/quote]
Så er det nok derfor. Jeg plejer at købe hos Coolshop :)
The people who are crazy enough to think they can change the world, are the ones who do
MrCarrazzia001
Niveau 4
 
Indlæg: 638


Re: Hvis brugte spil ikke bliver muligt på den nye box

Indlægaf propagandapanda » 16. jan 2013 22:59

Dem med prisgarantien, fristes man til at sige. :)
propagandapanda
Niveau 6
 
Indlæg: 1561


Re: Hvis brugte spil ikke bliver muligt på den nye box

Indlægaf Pr3dator DK » 16. jan 2013 23:57

På grund af at jeg nu har familie og masser af andre pligter/interesser så spiller jeg markant mindre og køber derfor næsten aldrig spil når de er helt nye. Feks så købte jeg det nyeste Ghost Recon som download for 250 kr, eller Black Ops og MW3 på tilbud i Fona. Efter mit nye liv er startet køber jeg slet ikke brugte spil.

Forøvrigt så tror jeg at den næste generation af konsoller blir den sidste da nye medier vil erstatte disse, især vilndet blive deres død hvis de indfører denne nye form for spilkontrol kombineret med høje priser for spil.
On Xbox Live I will hear you Scream
Pr3dator DK
Niveau 6
 
Indlæg: 1819


Re: Hvis brugte spil ikke bliver muligt på den nye box

Indlægaf MrCarrazzia001 » 17. jan 2013 00:18

propagandapanda skrev:Dem med prisgarantien, fristes man til at sige. :)

Jeg siger bare at de aldrig har skuffet mig. Deres service er i top, mine ting kommer til tiden og det er nogle rimelige priser :)
The people who are crazy enough to think they can change the world, are the ones who do
MrCarrazzia001
Niveau 4
 
Indlæg: 638


Re: Hvis brugte spil ikke bliver muligt på den nye box

Indlægaf Cena » 17. jan 2013 07:39

På et tidspunkt ude i fremtiden (nok ikke den næste konsol) er jeg ret overbevist om at de fysiske medier forsvinder.
Jeg frygter at MS i samarbejde med spiludgiverne så suverænt kommer til at bestemme priserne, og det derfor ikke vil være muligt at købe spillene billigere udenfor sit eget land.

Og når så først der kommer moms og diverse afgifter på så frygter jeg at man ikke finder spil til omkring 300 på udgivelsen. Et kig henover Games on Demand viser at nogle titler er fuldstændig forkert prissat.
F.eks. Kingdoms Of Amalur koster 249 kr. på boxen, men kan på nuværende tidspunkt købes for 49 kr. hos Elgiganten. Fifa mener jeg koster 499 eller 549 kr. på boxen, hvor Elgiganten sælger til 289 kr. nu.
Hvis de fysiske medier forsvinder, kommer vi ikke til at finde tilbud som disse mere frygter jeg.
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 5325
By: You can't see me!


Re: Hvis brugte spil ikke bliver muligt på den nye box

Indlægaf MrCarrazzia001 » 17. jan 2013 08:16

Cena skrev:På et tidspunkt ude i fremtiden (nok ikke den næste konsol) er jeg ret overbevist om at de fysiske medier forsvinder.
Jeg frygter at MS i samarbejde med spiludgiverne så suverænt kommer til at bestemme priserne, og det derfor ikke vil være muligt at købe spillene billigere udenfor sit eget land.

Og når så først der kommer moms og diverse afgifter på så frygter jeg at man ikke finder spil til omkring 300 på udgivelsen. Et kig henover Games on Demand viser at nogle titler er fuldstændig forkert prissat.
F.eks. Kingdoms Of Amalur koster 249 kr. på boxen, men kan på nuværende tidspunkt købes for 49 kr. hos Elgiganten. Fifa mener jeg koster 499 eller 549 kr. på boxen, hvor Elgiganten sælger til 289 kr. nu.
Hvis de fysiske medier forsvinder, kommer vi ikke til at finde tilbud som disse mere frygter jeg.

COD: Black Ops koster stadig 549kr
The people who are crazy enough to think they can change the world, are the ones who do
MrCarrazzia001
Niveau 4
 
Indlæg: 638


Re: Hvis brugte spil ikke bliver muligt på den nye box

Indlægaf Cena » 17. jan 2013 08:27

MrCarrazzia001 skrev:
Cena skrev:På et tidspunkt ude i fremtiden (nok ikke den næste konsol) er jeg ret overbevist om at de fysiske medier forsvinder.
Jeg frygter at MS i samarbejde med spiludgiverne så suverænt kommer til at bestemme priserne, og det derfor ikke vil være muligt at købe spillene billigere udenfor sit eget land.

Og når så først der kommer moms og diverse afgifter på så frygter jeg at man ikke finder spil til omkring 300 på udgivelsen. Et kig henover Games on Demand viser at nogle titler er fuldstændig forkert prissat.
F.eks. Kingdoms Of Amalur koster 249 kr. på boxen, men kan på nuværende tidspunkt købes for 49 kr. hos Elgiganten. Fifa mener jeg koster 499 eller 549 kr. på boxen, hvor Elgiganten sælger til 289 kr. nu.
Hvis de fysiske medier forsvinder, kommer vi ikke til at finde tilbud som disse mere frygter jeg.

COD: Black Ops koster stadig 549kr


Et endnu bedre eksempel end mine, som understreger min pointe endnu bedre. Det er jo helt vanvittigt!
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 5325
By: You can't see me!


Re: Hvis brugte spil ikke bliver muligt på den nye box

Indlægaf tue69 » 17. jan 2013 09:06

Jeg vil købe færre spil, da jeg er ret aktiv på brugtmarkedet.

Til gengæld tror jeg ikke på at det kommer til at betyde noget som helst for prissætningen på nye spil. Det virker som om at folk glemmer, at selvom spillene digitaliseres, så vil der fortsat være mulighed for butikssalg via vouchers.

Jeg nægter at tro på, at Microsoft, Sony, Nintendo og spiludviklerne tør at fjerne retail-leddet når det kommer til ikke-arcade/indie titler. Der er stadigvæk en pæn indtjening på det, til at det sker lige nu. Derudover så vil spiludviklerne også have en interesse i at kunne afsætte deres spil på flest mulige markeder, og hvis den ene producent fjerner muligheden for retail fuldstændigt, så ved jeg godt hvem jeg ville udvikle til.

Man skal selvfølgelig aldrig sige aldrig, men jeg tror på at vouchers vil erstatte det fysiske medie i butikkerne, såfremt man digitaliserer det hele. Men jeg har da før taget fejl :P
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Hvis brugte spil ikke bliver muligt på den nye box

Indlægaf Dr_Gonzo » 17. jan 2013 09:10

Der mangler mulighed for at vælge: Købe samme antal, men vente på at de falder i pris.
Billede
Dr_Gonzo
Niveau 7
 
Indlæg: 4047


Re: Hvis brugte spil ikke bliver muligt på den nye box

Indlægaf Cena » 17. jan 2013 09:12

tue69 skrev:Jeg vil købe færre spil, da jeg er ret aktiv på brugtmarkedet.

Til gengæld tror jeg ikke på at det kommer til at betyde noget som helst for prissætningen på nye spil. Det virker som om at folk glemmer, at selvom spillene digitaliseres, så vil der fortsat være mulighed for butikssalg via vouchers.

Jeg nægter at tro på, at Microsoft, Sony, Nintendo og spiludviklerne tør at fjerne retail-leddet når det kommer til ikke-arcade/indie titler. Der er stadigvæk en pæn indtjening på det, til at det sker lige nu. Derudover så vil spiludviklerne også have en interesse i at kunne afsætte deres spil på flest mulige markeder, og hvis den ene producent fjerner muligheden for retail fuldstændigt, så ved jeg godt hvem jeg ville udvikle til.

Man skal selvfølgelig aldrig sige aldrig, men jeg tror på at vouchers vil erstatte det fysiske medie i butikkerne, såfremt man digitaliserer det hele. Men jeg har da før taget fejl :P


Man kan da håbe du har ret. Jeg tror også vouchers vil være mulige i starten, men på længere sigt tror jeg sku de fjernes, men jeg har også før taget fejl.

Jeg ved godt beløbene er helt anderledes, men du kan jo ikke købe vouchers til mobil spil og programmer. Der er en markedsplads og det er din eneste mulighed for at købe produkterne. Og der tjener udbyderen af app'en (Microsoft/Apple/Google) en fed del af kagen, som de ikke længere ville gøre hvis tingene blev udbudt på vouchers, da de tager en del af prisen for udbyde det.

@Dr_Gonzo
Sorry. Jeg er idiot til at lave afstemninger med de helt korrekte svar på alt. Men hvis jeg ændre på den nu vil alle svar indtil nu forsvinde.
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 5325
By: You can't see me!


Re: Hvis brugte spil ikke bliver muligt på den nye box

Indlægaf Prozel » 17. jan 2013 09:28

Cena skrev:Jeg er idiot


Det forklarer jo alt
Jeg har tænkt på at rykke over på andet mere "modent" sted:-D - Hyggen76
Prozel
Niveau 7
 
Indlæg: 3181
By: Havnen


Re: Hvis brugte spil ikke bliver muligt på den nye box

Indlægaf tue69 » 17. jan 2013 09:28

Cena skrev:Jeg ved godt beløbene er helt anderledes, men du kan jo ikke købe vouchers til mobil spil og programmer. Der er en markedsplads og det er din eneste mulighed for at købe produkterne. Og der tjener udbyderen af app'en (Microsoft/Apple/Google) en fed del af kagen, som de ikke længere ville gøre hvis tingene blev udbudt på vouchers, da de tager en del af prisen for udbyde det.


Det er rigtigt med mobilspillene, men jeg synes egentligt at spilmarkedet i en stor del af tiden i den nuværende generation har levet lidt sit eget liv mht. gøren og laden overfor andre umiddelbart sammenlignelige medier. Jeg tror man skal være varsom med at sammenligne spil med musik og film, for modsat musik og film, så har spil ikke "den store scene" (biografer og koncerter), hvor kunstneren eller filmselskabet har mulighed for at promovere og profitere sig selv. Der er udelukkende salget (samt evt. DLC), hvilket også kan være grunden til, at vi endnu ikke har set en holdbar løsning a la Spotify og Netflix til spilområdet (det skal nok komme, men tror ikke det bliver så udbredt.)

Jeg frygter ikke at spil forsvinder fra butikkerne, for udviklerne ved godt, at en stor del af markedet i så fald vil forsvinde. Jeg ville ærgre mig mere hvis brugtmarkedet forsvandt, om end jeg godt kan forstå selskabernes ihærdige forsøg på at få dette til at ske.

Men derfor kan det jo alligevel sagtens ske.
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Hvis brugte spil ikke bliver muligt på den nye box

Indlægaf Cena » 17. jan 2013 09:31

Prozel skrev:
Cena skrev:Jeg er idiot


Det forklarer jo alt


Ja vi har åbenbart noget til fælles!
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 5325
By: You can't see me!


Re: Hvis brugte spil ikke bliver muligt på den nye box

Indlægaf Prozel » 17. jan 2013 09:33

Billede

:D
Jeg har tænkt på at rykke over på andet mere "modent" sted:-D - Hyggen76
Prozel
Niveau 7
 
Indlæg: 3181
By: Havnen


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 39 gæster