Xboxlife forum

Hvis brugte spil ikke bliver muligt på den nye box

Generelt snak om spil til Xbox & Xbox360.

Hvis brugte spil ikke bliver muligt på den nye xbox, og prisen for et nyt spil er 400 kr., vil du så

Købe færre spil
49
53%
Købe det samme antal spil
34
37%
Købe flere spil
3
3%
Ikke købe nogen spil
7
8%
 
Afgivne stemmer : 93

Hvis brugte spil ikke bliver muligt på den nye box

Indlægaf Cena » 16. jan 2013 19:49

Hej boys.

Jeg sad forleden og tænke hvad det ville betyde for mig, hvis man på den nye Xbox ikke kan bruge brugte spil.

Det afhænger selvfølgelig meget af hvad prisen på spillene bliver. Ligger prisen på et nyt spil på omkring 400 kr., og det ikke kan videresælges, så vil jeg komme til at købe meget færre spil end nu tror jeg.

Mange spil køber jeg, gennemfører og bytter dem videre indenfor 10 dage. Mange af dem ville jeg godt kunne undværre hvis de ikke kunne sælges videre.
Ville prisen bliver omkring 200 kr. for et nyt spil tror jeg at jeg ville købe nogenlunde det samme antal spil som nu. Det ville dog stadig ærgre mig en del.

Hvordan ser du på det?
Senest rettet af Cena 16. jan 2013 20:13, rettet i alt 1 gang.
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 5325
By: You can't see me!


Re: Hvis brugte spil ikke bliver muligt på den nye box

Indlægaf RaggedDonkey » 16. jan 2013 19:57

Det ville ikke ændre så meget for mit vedkommende. Jeg sælger som hovedregel ikke mine spil, fordi jeg godt kan lide at have dem. På den anden side køber jeg heller ikke spil, jeg ikke er videre interesseret i, medmindre det er meget billigt, og så får man alligevel ikke noget for det brugt. Derudover har jeg efterhånden indset, at spilpriserne falder til det halve efter et par måneder, og det kan jeg som regel godt vente på, når alt kommer til alt.

Det ærgerlige ved det er dog, at jeg nogle gange låner spil af venner, og det vil jo heller ikke være muligt, hvis den feature bliver implementeret.
RaggedDonkey
Niveau 1
 
Indlæg: 53
By: København NV


Re: Hvis brugte spil ikke bliver muligt på den nye box

Indlægaf TerrificFalcon » 16. jan 2013 19:58

Digitale spil er vejen frem, brugte spil dør en langsom og naturlig død, en barriere på det fysiske produkt giver ikke mening og kommer ikke til at ske.
TerrificFalcon
Niveau 7
 
Indlæg: 5741


Re: Hvis brugte spil ikke bliver muligt på den nye box

Indlægaf Core » 16. jan 2013 20:04

Jeg vil så længe det er muligt flytte mine præferencer for foretrukkent format, udfra hvilke dette ikke ville være aktuelt for.
Jeg har tre drenge, og har selv konsoller i både stue og soveværelse. Hvis en ændring som nævnte fører til, at jeg skal købe 5 stk af hvert spil, for at kunne spille i alle husets rum, er jeg helt færdig med at købe fuldprisspil.

Spil bliver ikke dårligere fordi de bliver ældre, og markedspriserne er smadret nok, til at prisen halvveres på under et år, i de fleste tilfælde.

Lukker de for 2.hand på anden vis, er jeg upåvirket. Det er begrænset hvor meget jeg benytter mig af dette i forvejen, primært fordi at jeg ligesom ovenstående, gemmer og bevarer mine spil.
Spiller for tiden:
AC4: Black Flag (PS4), COD: Ghosts (PS4), Resident Evil 6 (X360).
Core
Niveau 5
 
Indlæg: 1019


Re: Hvis brugte spil ikke bliver muligt på den nye box

Indlægaf propagandapanda » 16. jan 2013 20:06

Hvor er muligheden for ingen spil?

Med lidt tække kan man jo i dag købe et spil fra UK, spille det, og sælge herhjemme til samme pris eller lige en anelse mindre. Det betyder jo at spilbudgettet holdes på et minimum. Når jeg har spillet et spil til ende, spiller jeg det aldrig igen, så det skal sælges.

Spil til 400 kr vil derfor i min optik, betyde ca. en otte-dobling af mit spilbudget. Så tror ikke jeg hopper på vognen. I øvrigt mener jeg ikke man skal undervurdere det særlige i at have et fysisk produkt i hånden. Digital download er nemt, men allerede i dag ekstrem over-priced i forhold til det samme produkt på en skive. Jeg forstår slet og ret ikke dem som synes bedre om det...de må have penge nok, eller er bare ligeglade med det økonomiske. Personligt er jeg fuldstændig ligeglad med om spillet er nyt eller brugt...spillet bliver vel ikke ringere af den grund? Eller er det fordi man kan bruge den som håndspejl også hvis det er nyt? Ser ingen grund til at give 150-200 kr mere for det af den grund. Og hvorfor fare ud og give 549,- i den nærmeste Gamestop når man efter to måneder kan købe det for ca. 200 fra UK.

Kørte vist for meget off-topic der. :)

En helt anden trist vinkel kunne tænkes at bære, at piratkopiering eskalerer voldsomt.
propagandapanda
Niveau 6
 
Indlæg: 1561


Re: Hvis brugte spil ikke bliver muligt på den nye box

Indlægaf Cena » 16. jan 2013 20:15

propagandapanda skrev:Hvor er muligheden for ingen spil?


Den er der nu! ;)
Til dem der allerede har stemt, så skal i lige stemme igen. Den slettede stemmerne da jeg måtte ændre i den.
Senest rettet af Cena 16. jan 2013 20:19, rettet i alt 2 gange.
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 5325
By: You can't see me!


Re: Hvis brugte spil ikke bliver muligt på den nye box

Indlægaf propagandapanda » 16. jan 2013 20:17

Cena skrev:
propagandapanda skrev:Hvor er muligheden for ingen spil? [\quote]
Den er der nu! ;)


Kanon, så er jeg med i afstemnngen.
propagandapanda
Niveau 6
 
Indlæg: 1561


Re: Hvis brugte spil ikke bliver muligt på den nye box

Indlægaf MrCarrazzia001 » 16. jan 2013 20:36

Jeg køber aldrig brugte spil alligevel, jeg elsker følelsen af noget nyt. Jeg sælger heller ikke spil. Jeg kan godt lide at have et stort udvalg af spil, og koster alle nye spil ikke 400kr alligevel?
The people who are crazy enough to think they can change the world, are the ones who do
MrCarrazzia001
Niveau 4
 
Indlæg: 638


Re: Hvis brugte spil ikke bliver muligt på den nye box

Indlægaf nakka » 16. jan 2013 20:37

meh. dont give a fuck. pt kan jeg ikke bruge et brugt spil på steam.. kan jeg?
nakka
Niveau 5
 
Indlæg: 1135


Re: Hvis brugte spil ikke bliver muligt på den nye box

Indlægaf Donfranke » 16. jan 2013 20:39

Sker det, er det farvel til Gamestop og Game... ( Game er stadig i SE )
Donfranke
Niveau 0
 
Indlæg: 30


Re: Hvis brugte spil ikke bliver muligt på den nye box

Indlægaf propagandapanda » 16. jan 2013 20:43

MrCarrazzia001 skrev:koster alle nye spil ikke 400kr alligevel?


Nej :)
propagandapanda
Niveau 6
 
Indlæg: 1561


Re: Hvis brugte spil ikke bliver muligt på den nye box

Indlægaf Prozel » 16. jan 2013 21:39

Jeg tror ikke MS er dumme nok til at blokere brugte spil. SONY derimod...

Og Nintendo? Aaaalt for avanceret til dem :P
Jeg har tænkt på at rykke over på andet mere "modent" sted:-D - Hyggen76
Prozel
Niveau 7
 
Indlæg: 3181
By: Havnen


Re: Hvis brugte spil ikke bliver muligt på den nye box

Indlægaf MrCarrazzia001 » 16. jan 2013 21:48

propagandapanda skrev:
MrCarrazzia001 skrev:koster alle nye spil ikke 400kr alligevel?


Nej :)

Giv et eksempel på et populært spil som ikke kostede omkring 400 eller over på launch
The people who are crazy enough to think they can change the world, are the ones who do
MrCarrazzia001
Niveau 4
 
Indlæg: 638


Re: Hvis brugte spil ikke bliver muligt på den nye box

Indlægaf dchapper » 16. jan 2013 21:58

MrCarrazzia001 skrev:
propagandapanda skrev:
MrCarrazzia001 skrev:koster alle nye spil ikke 400kr alligevel?


Nej :)

Giv et eksempel på et populært spil som ikke kostede omkring 400 eller over på launch


Halo 4 Kostede 350,- i Elgiganten på launch. :)
dchapper
Niveau 4
 
Indlæg: 303


Re: Hvis brugte spil ikke bliver muligt på den nye box

Indlægaf propagandapanda » 16. jan 2013 22:18

MrCarrazzia001 skrev:
propagandapanda skrev:
MrCarrazzia001 skrev:koster alle nye spil ikke 400kr alligevel?


Nej :)

Giv et eksempel på et populært spil som ikke kostede omkring 400 eller over på launch


Det er nemt - alle! På alle UK sites kan du købe launch titler til ca. 300 kr. Men hvis du begrænser dit spørgsmål til danske butikker, så bliver det straks sværere.
propagandapanda
Niveau 6
 
Indlæg: 1561


Næste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 13 gæster

cron