Xboxlife forum

DLC/seson pass hvad er din mening.

Generelt snak om spil til Xbox & Xbox360.

Hvad syntes du on udviklingen med DLCér

Guds gave til os gamere
5
10%
God ide men har udviklet sig til en penge maskine
29
57%
Noget fanden har skabt dårlig ide
15
29%
Er ligeglad køber bare alt spiludviklerne kaster efter mig
2
4%
 
Afgivne stemmer : 51

DLC/seson pass hvad er din mening.

Indlægaf DKsDEVIL » 4. nov 2012 08:25

DLC er den værste ting der er sket for spil i meget lang tid, DLC var ment som ekstra content til ens spil, men det der sker er at spiludvikleren laver et helt spil, så sidder de og piller alt ud de kan inden de udgiver spillet, så de bagefter kan sælge det som DLC, De har ingen respekt over for deres loyale kunder mere.

Sæson pass startete som en god ide, køb sæson pass og få alt ekstra content i en bestemt periode, men det er nu spille og rolig ved at blive udhulet bare se et spil som Borderlands 2 hvor man kun får 4 ekstra pakker med sit sæson pass :evil:
DKsDEVIL
Niveau 4
 
Indlæg: 385


Re: DLC/seson pass hvad er din mening.

Indlægaf spif2001 » 4. nov 2012 08:35

Med mindre det lige er Elder Scrolls DLC, så køber jeg sjældent DLC på udgivelsesdagen. Jeg venter på anmeldelserne, men også på at de kommer på tilbud. Jeg har dog ikke noget imod dem som sådan.

Pre-order DLC synes jeg også er fedt nok, på nær når de udgiver det senere til alle. Det er ufedt, for det fjerner noget af det specielle ved at pre-order spil.

Mht Season pass, så kunne jeg aldrig drømme om at invistere i dem, da man køber katten i sækken - igen med mindre det er Elder Scrolls. ;)
spif2001
Niveau 9
 
Indlæg: 12954
By: Horsens


Re: DLC/seson pass hvad er din mening.

Indlægaf Major Oblivious » 4. nov 2012 12:08

Jeg stiftede bekendtskab med det i forbindelse med Saints Row 3 og købte Season Pass, da jeg tænkte det var en god ide, hvilket det også er for udviklerne, da de jo sikker på en hvis interesse for DLC'en, men gør det aldrig igen - især ikk når kvaliteten desværre er meget varierende.. Men hellere season pass end online pass.
Det burde være brud på MS's aftale med os brugere. Vi betaler for adgang til MP, så burde den enkelte udvikler ikke kunne sætte yderligere begrænsninger på - 2nd hand eller ej.
Major Oblivious
Niveau 7
 
Indlæg: 5221


Re: DLC/seson pass hvad er din mening.

Indlægaf CvKM » 4. nov 2012 12:39

Jeg overvejede et Season Pass til Forza Horizon, men tror bare jeg dropper det igen... Mest fordi man ikke sparer mere end 100kr. sammenlagt vistnok og det er alt for lidt til at jeg synes det var noget værd. Og når der så kun er 5 biler i pakken for November måned og at bilerne allerede er i spillet i forvejen (dette er så mere eller mindre tunede og stylede udgaver), så giver det ikke mange points at hente hos mig.

Jrg synes Forza Horizon er fedt, men er sgu også lidt skuffet. :)
"The battle is going very heavily against us. We're being crushed by the enemy weight...We are facing very difficult days, perhaps the most difficult that a man can undergo."
Field Marshal Erwin Rommel - 3rd November 1942
CvKM
Niveau 7
 
Indlæg: 2988
By: Frederikssund.


Re: DLC/seson pass hvad er din mening.

Indlægaf DKsDEVIL » 4. nov 2012 13:10

#CvKM

Jeg er også lidt skuffet over forza alt for arcade der bla gør at multiplayer er håbløs latterlig for ingen bremser og det er nærmest bare bande kørsel hele vejen rundt, havde jeg forventet af en NFS titel men dælme ikke fra Forza.
DKsDEVIL
Niveau 4
 
Indlæg: 385


Re: DLC/seson pass hvad er din mening.

Indlægaf Da Senzai » 4. nov 2012 13:12

Det eneste der irriterer mig ved DLC er ja, DiscLlockedContent, hvor man betaler for noget, der allerede er på discen.

Hvad blev der af, at det gjaldt om at proppe spillet til renden med content, så folk købte spillet fordi, at det er god value?

Omvendt så synes jeg at Pinball FX2´s dlc fungerer perfekt. Selve spillet et gratis at hente, og så betaler man pr bord. Og de har siden release udgivet nye borde ca. hver/hveranden måned. Det er awesome, da der hele tiden kommer nyt at spille på.
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


Re: DLC/seson pass hvad er din mening.

Indlægaf dbbuu » 4. nov 2012 15:44

Kan godt lide konceptet med at spiludviklerne bliver med med at udvikle til spillet.
Men HADER når der er noget der ligger på disken, og man skal betale for at kunne spille det ligesom Halo Wars bl..
Eller hvis der er noget dlc klar en uge efter udgivelsen, hvorfor så ikke bare give det væk gratis, da det jo næsten lige så godt kunne have været med i spillet.
Elsker Tekken Tag 2 på den front, da de har sagt at man ikke skal betale for nogle af alle de ekstra figurer, der bliver tilgængelige for download senere! :D
[URL=https://www.playfire.com/dbbuu][IMG]http://gamercards.playfire.com/_/xbox/455056/0/default.png[/IMG][/URL][URL=https://www.playfire.com/]Xbox Gamercards[/URL]
If you have five dollars and Chuck Norris has five dollars, Chuck Norris has more money than you.
dbbuu
Niveau 7
 
Indlæg: 2043
By: Herning


Re: DLC/seson pass hvad er din mening.

Indlægaf CaptainKicker » 4. nov 2012 16:27

Well, Elder Scrolls og Fallout DLC'erne er de eneste DLC pakker jeg har købt og sat med et smil tilbage over. Mange andre er alt for højt prissat kontra hvor meget man får.

Ellers er jeg meget tilfreds med at man kan erhverve sig ekstra figurer til spil som Disgaea for en 10er. Der er hundredvis af characters, og for en 10er kan man vælge nogen man finder fede. Det er en fed tilføjelse, at hente når man lige mangler noget nyt.
CaptainKicker
Moderator
 
Indlæg: 10813
By: Silkeborg


Re: DLC/seson pass hvad er din mening.

Indlægaf Dreiager » 4. nov 2012 16:33

Var ellers rimelig sikker på DLC stod for Downloadable Content. Der kan man bare se...

Lidt googling viser da også http://en.wikipedia.org/wiki/Downloadable_content
Dreiager
Niveau 4
 
Indlæg: 661


Re: DLC/seson pass hvad er din mening.

Indlægaf Mogwai » 4. nov 2012 16:42

Jeg synes at Rockstar er et godt eksempel på hvordan DLC skal håndteres. GTAIVs to nye campaigns samt Undead Nightmare til RDR er få eksempler på DLC som faktisk er pengene værd. I den modsatte grøft er AC2 hvor vi så at der manglede to memory sekvenser i midten af SP campaign som man senere kunne købe. Det var ikke særligt elegant gjort.

Ellers er jeg egentlig ikke den store forbruger af DLC. Køber sjældent noget seperat, men hellere GOTY udgaver med det hele som Fallout 3 og New Vegas. Jeg regner med at jeg skal have prøvet nogen af de DLC packs der kommer til Borderlands 2. Den første pakke ser ud til at få thumbs up fra en del anmeldere. Så det kunne måske være, at jeg skulle købe et season pass til dette (hvis altså spillet bliver patch'et tilstrækkeligt...)
"Good news. I figured out what to do with all the money I save recycling your one roomful of air. When you die, I'm going to laminate your skeleton and pose you in the lobby. That way future generations can learn from you how not to have your unfortunate bone structure." -GLaDOS
Mogwai
Niveau 6
 
Indlæg: 1995
By: Secret Cow Level


Re: DLC/seson pass hvad er din mening.

Indlægaf Your Nemesis DK » 4. nov 2012 17:34

Synes det er fint nok. Det er jo et valg om hvorvidt man vil købe det, eller ej. Men som andre også skriver, er det svineri at købe extra DLC, når det i forvejen ligger på skiven.
Legends never die, they reload...

Play the game, not the GUIDE!!... LOOSERS!
Your Nemesis DK
Niveau 3
 
Indlæg: 213


Re: DLC/seson pass hvad er din mening.

Indlægaf NimaAKaJoJo » 4. nov 2012 18:07

Spil industrien bliver mere som film industrien, der er absolut intet kærlighed i det mere. Det handler kun om penge og store mængder penge.
Jeg tror DLC blev skabt fordi man kunne se at med lidt tid, ville folk være så hooked på konceptet, at man så småt kunne berøve os for penge.

Hvilken tanke at sige "hey, forudbestil det her spil og få den første dlc gratis" - hvorfor fanden ikke bare lade dlcen være en del af spillet og drop alt det andet bullshit. Fordi vi som gamere hopper i med begge ben, inklusiv mig selv. (købte bf3 season pass, spillede førte dlc der kom ud, spillet har siden kun været i maskinen en håndfuld gange" 400 something kr right in the trash. Det et helt spil for sig selv til den pris.

Og med hensyn til disk låst content, så er man ualmindelig dum hvis man køber det.. Tyveri right in the open. Køb et spil til 60$, og smid en ekstra 20$ i for at få 20% af spillet låst op.

Desværre er vores underholdnings industri dybt sjælløs. Jeg snakker ikke om dem der kreerer spillene, men dem der står for distribution.
NimaAKaJoJo
Niveau 7
 
Indlæg: 2183


Re: DLC/seson pass hvad er din mening.

Indlægaf Dirty Harry » 4. nov 2012 19:29

Billede

Lad os prøve at se på Steam; spillet Train Simulator 2013 har hele 70 stykker DLC, til en gennemsnitspris på 13€ til 22€. Altså hele 1116.31€ KUN for DLC.

Det er virkelig at gå galt i byen, for hvem i alverden køber det hele? For den sags skyld; Hvem fanden køber kostume pakker?!
Dirty Harry
Niveau 7
 
Indlæg: 2433


Re: DLC/seson pass hvad er din mening.

Indlægaf Da Senzai » 4. nov 2012 19:36

Dirty Harry skrev:Det er virkelig at gå galt i byen, for hvem i alverden køber det hele? For den sags skyld; Hvem fanden køber kostume pakker?!


Øhh.. Folk som mig?

Dem der finder spil, de kan lide, og herefter bliver ved med at spille dem, istedet for kun at spille de sidste nye. Dem der ikke sælger et spil, så snart de har løbet igennem single-player en enkelt gang.
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


Re: DLC/seson pass hvad er din mening.

Indlægaf DKsDEVIL » 4. nov 2012 21:03

Train Simulator 2013 er jo for folk der elsker toge og ikke har plads til en rigtig mini bane, eller ikke råd for det er noget billligere at købe alle adons til det spil end bygge en rigtig mini bane med alt til.
DKsDEVIL
Niveau 4
 
Indlæg: 385


Næste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 39 gæster

cron