Xboxlife forum

Rock Band 2?

Generelt snak om spil til Xbox & Xbox360.

Er Guitar Hero 4 eventuelt godt nok til at slå Rock Band 2? (selvom anmeldserne siger andet)

Ja
4
24%
Nej
13
76%
 
Afgivne stemmer : 17

Rock Band 2?

Indlægaf Krizs » 21. dec 2008 16:52

Hey, har et lille spørgsmål.

Hvor bliver Rock Band 2 af i Danmark? Kommer det til Danmark? Hvornår? (det var vidst flere end et)

Snakkede med en kollega her forleden dag og han påstår at grunden til at det ikke er kommet endnu (og at det måske aldrig gør) er pga. af kvaliteten af det eller sårn noget. Nogen der kan bekræfte dette, eller bare har hørt noget andet?

Eller er der nogen der har skaffet det andensteds (fra udlandet f.eks.) og kan nogle måsk anbefale et sted at skaffe det?

Det var vidst alt for i dag, håber nogen har noget viden de kan dele med mig!

- Krizs
Krizs
Niveau 0
 
Indlæg: 3


Indlægaf hanien » 21. dec 2008 17:00

Rock Band 2 har da været i Dk siden 21/11 - jeg har da købt mit i Blockbuster på releasedagen
hanien
Niveau 6
 
Indlæg: 1531


Indlægaf Thit » 21. dec 2008 17:09

Yes, det har været ude i Danmark i en måneds tid :)

Desværre gået udenom den store opmærksomhed, som mange mener det har fortjent..
Vi har virkelig at gøre med et fremragende spil, og det er synd at se hvor lidt det sælger/markedsføres i forhold til det allestedsnærværende Guitar Hero: World Tour.

Kvaliteten, som du spørger til, kan man ikke sætte en finger på. Det er helt og aldeles gennemført, i alt fra den mindste detalje i interface til det store musikarkiv online.

Jeg har også GHWT, men foretrækker klart Rock Band 2. Der er ingen konkurrence, efter min mening.

Igen, synd at spillet er så godt gemt væk i butikkerne/reklamerne..
EA kunne sagtens have skudt flere markedsføringskroner i det, nu de sidder med sådan en kvalitetstitel.
Man kan kun undres.
Thit
Skribent
 
Indlæg: 798


Indlægaf MiLuA » 21. dec 2008 17:12

Tror måske trådstarter spørger til, hvornår Rock Band 2 instrumenterne kommer til Danmark.
MiLuA
Niveau 7
 
Indlæg: 2993


Indlægaf Krizs » 21. dec 2008 17:25

MiLuA skrev:Tror måske trådstarter spørger til, hvornår Rock Band 2 instrumenterne kommer til Danmark.


Jeps det er præcis hvad jeg leder efter (men vidste faktisk heller ikke at selve spillet var ude ;D), for vil gerne købe hele pakken med spil og alle instrumenterne :)
Krizs
Niveau 0
 
Indlæg: 3


Indlægaf WollaMan » 21. dec 2008 19:58

Instrumenter kommer først engang i det nye år. Nok ikke før Februar/Marts
If the van is rocking, don't come knocking
WollaMan
Niveau 7
 
Indlæg: 3958
By: Avedøre, Hvidovre


Indlægaf Kaufmann94 » 21. dec 2008 21:49

Køb GH instrumenter :D
Kaufmann94
 
Indlæg: 316


Indlægaf Vinterbird » 21. dec 2008 22:01

Krizs skrev:
MiLuA skrev:Tror måske trådstarter spørger til, hvornår Rock Band 2 instrumenterne kommer til Danmark.


Jeps det er præcis hvad jeg leder efter (men vidste faktisk heller ikke at selve spillet var ude ;D), for vil gerne købe hele pakken med spil og alle instrumenterne :)


Instrumenterne kommer på et senere tidspunkt. Vi fik oprindeligt en pressemeddelelse fra Harmonix/EA om at instrumenter vil blive udgivet her i denne måned, men det ser ikke ud til at holde.

Dog virker det mere sandsynligt at de lander omkring februar/marts.

Der er ingen officiel grund givet til hvorfor instrumenterne ikke er udgivet i Europa, men at det er et kvalitetesspørgsmål er en løgn. Rock Band 2 instrumenterne har fået en pokkers masse ros med på vejen, og er ekstremt underholdende at spille på. Specielt trommerne føles ekstremt godt.

Hvis du dog død og pine vil have instrumenterne nu og her, så har du mulighed for at importere dem fra USA dog. Og lad være med at købe GH instrumenterne. Det bliver bare akavet at have den ene cymbal hængende til ingen verdens nytte når du spiller Rock Band, og jeg er begyndt at få en hel del beskeder om at WT trommerne er begyndt at gå grusomt meget i stykker.

Desuden er Rock Band 2 et langt bedre spil.
Vinterbird
Niveau 7
 
Indlæg: 5852


Indlægaf Krizs » 21. dec 2008 23:34

Vinterbird skrev:
Krizs skrev:
MiLuA skrev:Tror måske trådstarter spørger til, hvornår Rock Band 2 instrumenterne kommer til Danmark.


Jeps det er præcis hvad jeg leder efter (men vidste faktisk heller ikke at selve spillet var ude ;D), for vil gerne købe hele pakken med spil og alle instrumenterne :)


Instrumenterne kommer på et senere tidspunkt. Vi fik oprindeligt en pressemeddelelse fra Harmonix/EA om at instrumenter vil blive udgivet her i denne måned, men det ser ikke ud til at holde.

Dog virker det mere sandsynligt at de lander omkring februar/marts.

Der er ingen officiel grund givet til hvorfor instrumenterne ikke er udgivet i Europa, men at det er et kvalitetesspørgsmål er en løgn. Rock Band 2 instrumenterne har fået en pokkers masse ros med på vejen, og er ekstremt underholdende at spille på. Specielt trommerne føles ekstremt godt.

Hvis du dog død og pine vil have instrumenterne nu og her, så har du mulighed for at importere dem fra USA dog. Og lad være med at købe GH instrumenterne. Det bliver bare akavet at have den ene cymbal hængende til ingen verdens nytte når du spiller Rock Band, og jeg er begyndt at få en hel del beskeder om at WT trommerne er begyndt at gå grusomt meget i stykker.

Desuden er Rock Band 2 et langt bedre spil.


Se det var et pokkers godt svar, tak for hjælpen, så ser jeg lige på om jeg kan vente så længe evt. :)
Krizs
Niveau 0
 
Indlæg: 3


Indlægaf macho » 21. dec 2008 23:37

nogen der har nogen ide om hvad hele molevitten kommer til at koste?
macho
Niveau 7
 
Indlæg: 3648


Indlægaf Ink129 » 22. dec 2008 01:03

Nu ved jeg ikke lige hvilke anmeldelser, der giver GH:WT bedre karakterer end RB2, men RB2 holder hele vejen, ja. Kæmpe musikudvalg gennem Live og vi har AC/DC!!! Yeah! :D

Hvad instrumenterne angår, så aner jeg ikke, hvad der sker. Det er helt tosset, at de ikke er at finde i Europa endnu. Generelt er markedsføringen af spillet elendigt på dette kontinent i forhold til GH:WT, og det er synd.

Men den gennemsnitlige karakter for GH:WT til X360 er 85.5% på Gamerankings.com.
RB2 ligger på 92.1%
Nu har jeg ikke prøvet GH:WT, men jeg kan sige, at RB2's karakter er fuldt fortjent. That game ROCKS! :twisted:
Ink129
Niveau 6
 
Indlæg: 1306


Indlægaf ALJ » 22. dec 2008 01:37

Jeg har både GH:WT med instrumenter og RB2 uden. Hvis man bliver forvirret over den ekstra cymbal når man spiller RB2, kan man jo bare pille den af, som jeg har gjort. Det virker ganske udmærket - og jeg må ærligt indrømme at det altså føles betragteligt bedre at din high-hat sidder nogenlunde det rigtige sted. Desuden larmer GH:WT trommerne ikke halvt så meget som RB-trommerne, i hvert fald ikke dem til RB1.

Kvalitetsmæssigt er GH:WT instrumenterne nok nogenlunde lige så meget noget skrammel som dem til RB1. Mit trommesæt er byttet 1 gang allerede og guitaren 2, på grund af åbenlyse forringelser siden GH3 guitaren. Jeg ville klart vente på RB2 instrumenterne og/eller fjolle lidt rundt bare med et par af de gamle guitarer indtil de nye RB-instrumenter kommer.

GH:WT er et fantastisk spil og har klart fortjent den ros det har fået. RB2 er altså bare en god tak bedre. At du kan lave dine egne drum fills gør RB2 trommer uendeligt meget mere underholdende end GH:WT's med deres bizarre måde at aktivere starpower på, ved at slå på begge bækkener samtidig.

Man har også en langt større hold-følelse, når man spiller det, især når man har nye folk med der måske ikke er så gode. Fx keder jeg mig nemt på mange sange på expert guitar/bas, men fordi jeg kan skrabe så meget starpower sammen og spille det meste uden de helt store problemer, kan jeg sørge for at trække de andre igennem på højere sværhedsgrader, fordi ens overblik stiger enormt jo bedre man bliver. Så kan jeg stå og holde øje med om de andre er ved at faile imens jeg selv spiller, og jeg kan bruge tid på at vurdere om vi skal bruge starpower på at hive dem op igen eller vente lidt og redde dem når de er failet, alt efter hvor langt man er i sangen. Man kan også holde øje med de andres starpower og koordinere deres brug af den. Det er mega svært i GH:WT pga. det underlige interface.

Desuden er det langt sjovere for nye folk at spille RB2, fordi de tør spille på sværhedsgrader hvor de rent faktisk lærer noget. I GH:WT spillede stort set alle de andre guitar og bas på medium og turde ikke gå på hard, fordi de var bange for at faile hele bandet, da man jo ikke kan faile individuelt og reddes med igen. Folk lærer det ekstremt hurtigt på den måde og nogle af dem spiller allerede bas på expert, efter noget der ligner 5-10 timers spil.

GH:WT er godt nok, men det er ikke pengene værd hvis man kan vælge RB2 istedet. Og til folk der mener noget andet, vil jeg bare sige "Carry on my wayward soooooooon!" :lol:
ALJ
Niveau 3
 
Indlæg: 222


Indlægaf Psymatiq » 22. dec 2008 06:27

rb2 : the good

gh:wt : the bad

rock revolution: the ugly

håber det kan hjælpe <.<
Psymatiq
Niveau 7
 
Indlæg: 5290
By: Charlottenlund


Indlægaf Vinterbird » 22. dec 2008 08:29

ALJ skrev:Jeg har både GH:WT med instrumenter og RB2 uden. Hvis man bliver forvirret over den ekstra cymbal når man spiller RB2, kan man jo bare pille den af, som jeg har gjort. Det virker ganske udmærket - og jeg må ærligt indrømme at det altså føles betragteligt bedre at din high-hat sidder nogenlunde det rigtige sted. Desuden larmer GH:WT trommerne ikke halvt så meget som RB-trommerne, i hvert fald ikke dem til RB1.

Kvalitetsmæssigt er GH:WT instrumenterne nok nogenlunde lige så meget noget skrammel som dem til RB1. Mit trommesæt er byttet 1 gang allerede og guitaren 2, på grund af åbenlyse forringelser siden GH3 guitaren. Jeg ville klart vente på RB2 instrumenterne og/eller fjolle lidt rundt bare med et par af de gamle guitarer indtil de nye RB-instrumenter kommer.

GH:WT er et fantastisk spil og har klart fortjent den ros det har fået. RB2 er altså bare en god tak bedre. At du kan lave dine egne drum fills gør RB2 trommer uendeligt meget mere underholdende end GH:WT's med deres bizarre måde at aktivere starpower på, ved at slå på begge bækkener samtidig.

Man har også en langt større hold-følelse, når man spiller det, især når man har nye folk med der måske ikke er så gode. Fx keder jeg mig nemt på mange sange på expert guitar/bas, men fordi jeg kan skrabe så meget starpower sammen og spille det meste uden de helt store problemer, kan jeg sørge for at trække de andre igennem på højere sværhedsgrader, fordi ens overblik stiger enormt jo bedre man bliver. Så kan jeg stå og holde øje med om de andre er ved at faile imens jeg selv spiller, og jeg kan bruge tid på at vurdere om vi skal bruge starpower på at hive dem op igen eller vente lidt og redde dem når de er failet, alt efter hvor langt man er i sangen. Man kan også holde øje med de andres starpower og koordinere deres brug af den. Det er mega svært i GH:WT pga. det underlige interface.

Desuden er det langt sjovere for nye folk at spille RB2, fordi de tør spille på sværhedsgrader hvor de rent faktisk lærer noget. I GH:WT spillede stort set alle de andre guitar og bas på medium og turde ikke gå på hard, fordi de var bange for at faile hele bandet, da man jo ikke kan faile individuelt og reddes med igen. Folk lærer det ekstremt hurtigt på den måde og nogle af dem spiller allerede bas på expert, efter noget der ligner 5-10 timers spil.

GH:WT er godt nok, men det er ikke pengene værd hvis man kan vælge RB2 istedet. Og til folk der mener noget andet, vil jeg bare sige "Carry on my wayward soooooooon!" :lol:


Kunne ikke være mere enig. Også det at Rock Band har no fail mode, gør at det er så meget bedre et socialt fest spil.

Til trommerne, kan jeg sige at RB2 trommernre er tæt på lydløse, og jeg har endnu ikke formået at ødelægge dem (modsat RB1 og WT trommerne).
Vinterbird
Niveau 7
 
Indlæg: 5852



Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster

cron