Xboxlife forum

Achivements - Hvorfor?

Generelt snak om spil til Xbox & Xbox360.

Indlægaf The Riddick » 10. nov 2008 14:12

Danielfalk skrev:
lassegp skrev:Ingen siger noget om at være hævet over alle andre? Du siger jo selv at det er fedt at ligge højt på leaderboards? Det er præcis det samme for os som horer achievements? Kan ikke se din pointe af en eller anden grund...nå ja, det er fordi du ikke har nogen.



Kunne du finde på at købe et spil udelukkende pga. der er nemme achivements at hente? Altså et spil du faktisk aldrig ville have købt pga. dets gameplay.


jeg begynde selv at gå helt op i achivements for ca 9 måneder siden, da byttede jeg mig til en række nemme achi... men da jeg en dag tog mig selv i af stå nede i games og overveje om jeg skulle købe kingkong til 79 kr, udelukket pga achivementsene, gik det op for mig, at jeg skulle stoppe her... nu spiller jeg udelukket pga gameplayet og multiplayer.
The Riddick
Niveau 5
 
Indlæg: 1157


Indlægaf Mr.Tendo » 10. nov 2008 14:22

Jeg synes det er pisse smart fordi Achievements kan få dig til at købe et "lorte" spil ud fra klip du har set og derefter ikke vil give spillet en chance.
Altså du køber et spil som er grimt i følge feks anmelder som sparker spillet fordi det ikke er innovativt. Så køber du spillet fordi du gerne lige vil have nogen nemme achievements og bang så falder du sku for spillet.

Har jeg oplevet med en del spil efter hånden. Feks Soldier of Fortune 3. Det så rigtig dårligt ud, tog mig sammen til at købe spillet pga. achievements og spillet kostede næsten ingen penge.
Blev faktisk positivt overrasket af det spil. Det var slet ikke så slemt som anmeldere gjorde spillet til.
Gamer Goal 2008 - 20XX ;)
100+ Spil gennemført på 1½ år !
Mr.Tendo
Niveau 5
 
Indlæg: 856


Indlægaf il gigolo » 10. nov 2008 16:43

Ingen af tingene er vel direkte "kedelige".

Ok, hvis man har Turning Point/Hour of Victory og udelukkende spiller det for at få en gennemførelses-achievement, så jo... Men der er jo stadig udfordringen, og det er den som vi jagter...

Og hvem vil ikke bukke sig i støvet for en som har gennemført Hour of Victory... :)

Men generelt kan jeg godt lide gennemførelses-achievements, som f.eks. Oblivion. At man bliver belønnet for at have kæmpet sig til tops.

GTAIV og duerne forstår jeg ikke... Fandt en og nakkede den, men gav op da jeg opdagede at der var 199...
il gigolo
Niveau 4
 
Indlæg: 728


Indlægaf BenjaminK » 10. nov 2008 16:47

Jeg elsker achievements , det giver også mine spil betydeligt længere levetid - så det er jo smart nok ..
[b]1000/1000:[/b] Godfather 2, Lost Via Domus
[b]200/200:[/b] Worms, Golf: Tee It Up!, UNO, Dash of Destruction, DR2: Case Zero
BenjaminK
Niveau 5
 
Indlæg: 912
By: Esbjerg


Indlægaf tryllehans » 11. nov 2008 10:11

jeg har en del spil stående som jeg gerne vil spille mere pga gode achivements i dem :) Eg mass effect skal jeg bestemt igennem igen for at få nogle flere af de achivements spillet har. Jeg ville nok gøre det aligevel da spillet er mega fedt efter min mening venter dog lige til jeg kan ligge det på HD da jeg syntes nogle af load tiderne er mega lange :(

Jeg syntes også mange af achivementsne i Lego spillene klart gør de spil bedre og mere underholdende. Virkelig god underholdning. Guitar/rockband spillene er også nogle spil hvor jeg virkelig gerne vil have alle achivements da nogle af dem er mega svære at få.

De achivements som ikke rigtig tænder mig er online delen da jeg ikke spiller ret meget online i en hel del spil. FPS syntes jeg kan være sjove i single player men online har jeg ikke meget fidus til da jeg aldrig rigtig får et ben til jorden :) (yeap jeg sutter i FPS på xboxen) :D

Jeg kan godt lide at hygge mig i spil og achivements gør det bestemt mere underholderholdende :)

Achivements er også kommet i World of warcraft. hvor en del af dem også er rigtig sjove at gå på jagt efter. ligesom på xboxen er nogle af dem ting som jeg aldrig ville have gjort i spillet. hvilket for mig giver spillet en ny side.

Achivements er med til at udvide spillet i dimentioner de fleste ikke ser ved første gennemspilning.
tryllehans
Niveau 6
 
Indlæg: 1315


Indlægaf Seivus » 11. nov 2008 15:36

Det enste spil du ikke gider at spille Achivements for er!

Golden Axe: Beast Rider (Tak SL og SEGA, for at dræbe en classic)

Alone in the Dark (ATARI, don't make anymore shitty games)
Seivus
Niveau 1
 
Indlæg: 62


Indlægaf Fjogh » 11. nov 2008 16:10

jeg har ikke rigtig forstået det. Hvordan får man dem? er der en guide til eller hvordan? Når jeg får en, er det ren og skær tilfældigt.
Hvordan går man efter dem?
Fjogh
Niveau 1
 
Indlæg: 54


Indlægaf TagEnKiks » 11. nov 2008 16:24

Fjogh skrev:jeg har ikke rigtig forstået det. Hvordan får man dem? er der en guide til eller hvordan? Når jeg får en, er det ren og skær tilfældigt.
Hvordan går man efter dem?


http://www.xbox360achievements.org/game ... ievements/
TagEnKiks
Niveau 8
 
Indlæg: 7159


Indlægaf CaptainKicker » 11. nov 2008 16:29

Fjogh skrev:jeg har ikke rigtig forstået det. Hvordan får man dem? er der en guide til eller hvordan? Når jeg får en, er det ren og skær tilfældigt.
Hvordan går man efter dem?


Du får dem ved at udføre en opgave, klare spillet, samle ting osv.

F.eks. nu spiller jeg Fallout 3. Jeg har lige unlocked en achievement for at have klaret en quest. Så tryk på "Guide knappen", tryk på dit gamercard og så "view games". Så kommer der en liste over hvilke spil du har spillet. Vælg derefter et tilfældigt spil. Så kommer der en række achievements frem. Dem der er et synligt billede ved har du unlocket, og dem der er en pokal med en hængelås på er dem du ikke har unlocket.

Så kan du trykke på en achievement, som f.eks. "The Bigger They Are..." (Fra Fallout 3) og så står der hvor mange point den giver og hvad du evt. skal. I dette eksempel forklarer den: "Kill all Super Mutant Behemonths". Så kan jeg se "okaaaaay dem tager jeg ud og nakker" og når det er gjort. Bling, achievement unlocked. Bemærk at nogen af dem står som secret (hemmelig) og der skal du selv gætte dig til hvad det er.

Der findes evt. guides på xbox360achievements.org
CaptainKicker
Moderator
 
Indlæg: 10813
By: Silkeborg


Indlægaf Danielfalk » 11. nov 2008 22:52

tryllehans skrev:Achivements er også kommet i World of warcraft. hvor en del af dem også er rigtig sjove at gå på jagt efter. ligesom på xboxen er nogle af dem ting som jeg aldrig ville have gjort i spillet. hvilket for mig giver spillet en ny side.

Achivements er med til at udvide spillet i dimentioner de fleste ikke ser ved første gennemspilning.


Der har jeg så en helt anden overbevisning for det, når vi snakker WoW.

Fordi i WoW får du titler, så folk faktisk kan se på dit navn at du fx har dræbt 3 bosser på 15 minutter agtigt.

Xbox er bare tal, gamerscore som du intet kan bruge til. Altså, jeg kan virkelig godt forstå at folk laver en achivement for at der står, at man har lavet den. Det er jeg HELT indforstået med. Men mange laver den jo kun pga. gamerscore, pga de små tal der står ud for ens navn.

Det undre mig.
Danielfalk
Niveau 2
 
Indlæg: 139


Indlægaf Vestergaard » 14. nov 2008 18:22

Achievements giver så meget mere til spil.
Jeg er en af dem, der har skudt alle 200 duer i GTA IV, og det tog ca. 10 timer. Men så ved jeg med mig selv, at jeg har gennemført det spil 100 %, og det har jeg det fantastisk med.
Achievements stikker mål ud for, hvornår man har gennemført et spil ordentligt. (hvis de da er lavet ordentligt).
Billede
Vestergaard
Niveau 7
 
Indlæg: 3334
By: Esbjerg


Indlægaf tryllehans » 17. nov 2008 10:46

Danielfalk skrev:Der har jeg så en helt anden overbevisning for det, når vi snakker WoW.

Fordi i WoW får du titler, så folk faktisk kan se på dit navn at du fx har dræbt 3 bosser på 15 minutter agtigt.


Det har du helt ret i, og det giver også gode muligheder for et spil som wow at bruge dem. Dog kan de i nogle sammenhæng bruges på samme måde på xboxen. Bare ikke lige en titel på samme måde.

Danielfalk skrev:Xbox er bare tal, gamerscore som du intet kan bruge til. Altså, jeg kan virkelig godt forstå at folk laver en achivement for at der står, at man har lavet den. Det er jeg HELT indforstået med. Men mange laver den jo kun pga. gamerscore, pga de små tal der står ud for ens navn.

Det undre mig.


Kigger du bare på vennelisten så ja, det er bare tal. Men der hvor jeg syntes det får betydning er når jeg sammenligner mig med mine venner. der kan jeg (ligesom wow har gjort) se hvor langt jeg er kommet i forhold til andre. Ud fra achivements kan jeg i mange af spillene se om en ven evt kan hjælpe mig med at komme videre osv. denne del af achivements er simpelthen genial :D
tryllehans
Niveau 6
 
Indlæg: 1315


Foregående

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster

cron