Xboxlife forum

Achivements - Hvorfor?

Generelt snak om spil til Xbox & Xbox360.

Indlægaf lassegp » 9. nov 2008 18:32

MiLuA skrev:
lassegp skrev:Det er ligesom at fuldføre en mission. Ligesom at klare en boss.

Handler jo om at man sætter sig et mål og går efter at klare det.

Samtidig er der prestige i det. Ingen forskel på at jage achievements og så jage toppen af hvilket som helst andet leaderboard.

Det er gamingens svar på alufælger og Burberry. Simple as that...


Så jo højere en gamerscore man har, jo sejere er man?


Selvfølgelig?

Er du virkelig så sørgelig at du aldrig forsøger at forbedre din score i et spil? At du aldrig køber noget mærketøj for at skille dig lidt ud? Det er jo ikke det gamle Sovjet vi lever i, hvor alle skal være fuldstændig ens og at man ikke må gøre noget bedre end andre.

Achievements er ikke bare prestige, men også en betydelig forlængelse af levetiden for mange af mine spil. Så din barnlige kommentar kan du godt gemme til næste gang du er misundelig over nogen der har en større tissemand end dig selv.
lassegp
Niveau 4
 
Indlæg: 410


Indlægaf AddiBaker » 9. nov 2008 18:40

il gigolo skrev:Jeg ser det som en udfordring. For når man jagter achievements, så får man ofte set mere af spiluniverset, og som flere af de ovenstående siger, mere underholdning for pengene...

Enkelte kan dog irritere mig, f.eks. GeoW's Seriousity. Her skal man nedslagte 100.000 mand online... Jeg ved udmærket at bagtanken er at man skal blive hærdet til spillet, men en så stor en achievement afholder jo en fra at spille andre fantastiske spil...

Men jeg gad godt have den! :D


Seriously 2.0 gælder jo i alle modes, det er ikke kun online som den tidligere Seriously! så det ikke så galt :P
AddiBaker
Niveau 4
 
Indlæg: 773


Indlægaf Danielfalk » 9. nov 2008 19:19

Vix-blue skrev:I Mass Effect, når du får achievements med en class, så låser du op for muligheden for at træne andre classes i nogle andre evner. Evner som de normalt ikke ville kunne trænes i.


Se, så kan jeg se ideen :D

Men tak for de fine replys. Jeg kan godt se at sådan noget som guld pistolen måske er et åndsvagt eksemple, da den jo heller ikk giver en "noget" som sådan. Men jeg har bare svært ved at se hvad det hele gør godt for :)

Altså folk laver jo achivements, selvom de er elendige - GTA IV, skyd duerne eller lign og få en achivement. Hvem FANDEN gider helt seriøst og rende rundt og skyde de duer? Så ska man virkelig gå efter 10g på en seriøs lørdag :P
Danielfalk
Niveau 2
 
Indlæg: 139


Indlægaf MiLuA » 9. nov 2008 20:01

lassegp skrev:
MiLuA skrev:
lassegp skrev:Det er ligesom at fuldføre en mission. Ligesom at klare en boss.

Handler jo om at man sætter sig et mål og går efter at klare det.

Samtidig er der prestige i det. Ingen forskel på at jage achievements og så jage toppen af hvilket som helst andet leaderboard.

Det er gamingens svar på alufælger og Burberry. Simple as that...


Så jo højere en gamerscore man har, jo sejere er man?


Selvfølgelig?

Er du virkelig så sørgelig at du aldrig forsøger at forbedre din score i et spil? At du aldrig køber noget mærketøj for at skille dig lidt ud? Det er jo ikke det gamle Sovjet vi lever i, hvor alle skal være fuldstændig ens og at man ikke må gøre noget bedre end andre.

Achievements er ikke bare prestige, men også en betydelig forlængelse af levetiden for mange af mine spil. Så din barnlige kommentar kan du godt gemme til næste gang du er misundelig over nogen der har en større tissemand end dig selv.


Alle kan jo få LANGT de fleste achievements hvis de nørder lige så meget som du og I andre achivement-whores gør - så jeg kan ikke se hvor prestigen ligger i det. Det er da langt federe at ligge højt på leaderboards end udelukkende at spille et spil efter, hvordan man hurtigst muligt kan få flest mulig achievements.
MiLuA
Niveau 7
 
Indlæg: 2993


Indlægaf Daniel1919 » 9. nov 2008 20:02

jeg får achievments af at jeg vil have større replay value. det synes jeg alle skulle gøre
Billede
Daniel1919
Niveau 5
 
Indlæg: 894


Indlægaf MiLuA » 9. nov 2008 20:07

Daniel1919 skrev:jeg får achievments af at jeg vil have større replay value. det synes jeg alle skulle gøre


Det er også ganske udemærket. Men tro at man er hævet over alle andre bare fordi man har mange gamerscore, er da virkelig lavt synes jeg. Jeg siger ikke det gælder for alle, men Lassegp er da et meget godt eksempel på ovenstående.
MiLuA
Niveau 7
 
Indlæg: 2993


Indlægaf lassegp » 9. nov 2008 20:18

Ingen siger noget om at være hævet over alle andre? Du siger jo selv at det er fedt at ligge højt på leaderboards? Det er præcis det samme for os som horer achievements? Kan ikke se din pointe af en eller anden grund...nå ja, det er fordi du ikke har nogen.
lassegp
Niveau 4
 
Indlæg: 410


Indlægaf Mogwai » 9. nov 2008 20:58

Nogen gange kan achievements være sjove nok, hvis de er 'well constucted'. Synes GTA IV havde nogle sjove nogen, men ellers er de ret blandet. Jeg har omkring 85 % af alle achievements i Dirt uden at jeg gik efter dem. Fik aldrig et eneste point i PD Zero... Til grin.

Men generelt afskyr jeg e-peen'ing på nettet i alle former. Det skal jeg jo sige, med mine sølle 4K gamer points.
"Good news. I figured out what to do with all the money I save recycling your one roomful of air. When you die, I'm going to laminate your skeleton and pose you in the lobby. That way future generations can learn from you how not to have your unfortunate bone structure." -GLaDOS
Mogwai
Niveau 6
 
Indlæg: 1995
By: Secret Cow Level


Indlægaf Danielfalk » 9. nov 2008 21:11

lassegp skrev:Ingen siger noget om at være hævet over alle andre? Du siger jo selv at det er fedt at ligge højt på leaderboards? Det er præcis det samme for os som horer achievements? Kan ikke se din pointe af en eller anden grund...nå ja, det er fordi du ikke har nogen.



Kunne du finde på at købe et spil udelukkende pga. der er nemme achivements at hente? Altså et spil du faktisk aldrig ville have købt pga. dets gameplay.
Danielfalk
Niveau 2
 
Indlæg: 139


Indlægaf ALIE » 9. nov 2008 21:45

for mig lige som så mage andet konkurrence. og jeg syndes hvis et spil som lad os sige fable eller gta udfordre dig til at gøre ting du normalt ikke ville gøre er det fedt. syndes også achievements er noget af det beste denne generation det var jo nok der for sony lavede deres tropys folk kan lige konkurrence og udfordringer
Billede
ALIE
Niveau 7
 
Indlæg: 5030


Indlægaf Ahmed » 9. nov 2008 21:48

Danielfalk skrev:
lassegp skrev:Ingen siger noget om at være hævet over alle andre? Du siger jo selv at det er fedt at ligge højt på leaderboards? Det er præcis det samme for os som horer achievements? Kan ikke se din pointe af en eller anden grund...nå ja, det er fordi du ikke har nogen.



Kunne du finde på at købe et spil udelukkende pga. der er nemme achivements at hente? Altså et spil du faktisk aldrig ville have købt pga. dets gameplay.


Der er mange som køber eller bytter sig frem til det der Avatar, på grund af gamerpoints :).
Ahmed
Niveau 6
 
Indlæg: 1781


Indlægaf fneribyen » 9. nov 2008 22:19

Jeg går også genrelt efter achievements nu hvor jeg har xboxen. Synes det er en skide fed side idé at have dem. Og jeg kan godt finde på at gå målrettet efter achievements nu når man har spillet. Gør det samtidig også for min egen skyld. F.eks. i spil som GH synes jeg det er fedt at have achievements. Der kan man sådan få et indblik på hvor god man er. Men render ikke efter 50kr titler hvor jeg tænker, hey det er sku da nogle nemme achievements jeg kunne få for ingen penge. Køber de spil jeg kan lide og derefter ser jeg så achievementsne.
Billede
fneribyen
Niveau 7
 
Indlæg: 3410

Brugeravatar

Indlægaf ALIE » 9. nov 2008 22:22

har en ven som har avatar lånder det nok af ham snart men ville aldrig købe det
Billede
ALIE
Niveau 7
 
Indlæg: 5030


Indlægaf lassegp » 9. nov 2008 22:26

Danielfalk skrev:
lassegp skrev:Ingen siger noget om at være hævet over alle andre? Du siger jo selv at det er fedt at ligge højt på leaderboards? Det er præcis det samme for os som horer achievements? Kan ikke se din pointe af en eller anden grund...nå ja, det er fordi du ikke har nogen.



Kunne du finde på at købe et spil udelukkende pga. der er nemme achivements at hente? Altså et spil du faktisk aldrig ville have købt pga. dets gameplay.


Ja for dælen da. Har købt masser udelukkende for achievements. Nogle har været virkelig dårlige, men samtidig er jeg også blevet positivt overrasket over nogle spil, som jeg ellers aldrig ville have spillet.
lassegp
Niveau 4
 
Indlæg: 410


Indlægaf TerrificFalcon » 9. nov 2008 22:37

Jeg er typen, der synes at achievement-systemet er pissefedt, dog kan min samlede score gå til helvede. Jeg sidder for det meste bare og spiller spillet, men jeg går skam også efter achievements, hvis jeg lige ser muligheden for at få en af dem. Jeg tror da også at en af grundene til at jeg fik brugt mere end 50(!) timer i selskab med Soul Calibur IV i de første fire dage efter at jeg fik det (launch inkluderet), var da mulighederne for at få en achievement eller to hist og her - det forlængede virkeligt den oplevelse for mig.

Jeg synes dog også at achievements som man har dem i Operation Darkness er fandens til FEDT - sådan kan jeg se hvor langt folk er nået ind i spillet, og dermed kender jeg deres figurers cirka-leveler, og dermed kan jeg se hvilke mission de BURDE kunne klare, at man spiller med dem, når man spiller online. Derudover er det "bare lige" at klare Story Mode i et af 360'ens sværestet spil, for at få dem alle sammen - ikke noget med at hoppe på folks hoveder femten gange uden at røre jorden.

I Rock Band 2 har jeg det på en helt anden måde - der skal man fx ramme alle noderne i en sang, for at få en achievement, og så kan man jo sidde der og bruge hele aftenen på at forbedre sig, og til sidst sejre - det er sgu også dejligt.

Kort sagt; Jeg elsker achievements som individuelle ting, dog ikke som samlede. De er nice grundet forlængelse af spillet og glæden ved at overkomme en svær udfordring.
TerrificFalcon
Niveau 7
 
Indlæg: 5741


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 26 gæster

cron