Xboxlife forum

Elden Ring

Diskuter RPG og MMORPG's her.

Elden Ring

Indlægaf spif2001 » 14. mar 2022 08:25

Troede aldrig jeg skulle sige det, men det her Souls spil er genialt fedt! :D

Jeg er aldrig gået i gang med Souls spil, da jeg hader at dø i spil, og det at dø er en stor del af den genre. Men da Elden Ring kom med en åben verden tænkte jeg, at nu giver jeg det en chance.

...og godt jeg gjorde det! Det er jo et genialt spilt :) Pissesvært til tider, men ikke umuligt. Bevares jeg har da råbt en del af mit TV, men har også haft mange "YES!" oplevelser.

For at gøre det nemmere for mig selv, kiggede jeg på lidt youtube videoer, om hvordan man kommer godt fra start de første par timer, og godt jeg gjorde det. Det tog brodden af de værste start frustrationer, og her en uge efter nakker jeg bosser som en champ :D

Andre herinde på det travle forum, som har kastet sig over Elden Ring?
spif2001
Niveau 9
 
Indlæg: 12954
By: Horsens

+3

Re: Elden Ring

Indlægaf CaptainKicker » 14. mar 2022 20:02

Jeg kastede mig over det og slukkede det med skam. Jeg er hammerdårlig til det.

Kære spif, har du lyst til at dele nogle af de videoer der fik dig i gang? Jeg har brug for det :D
CaptainKicker
Moderator
 
Indlæg: 10813
By: Silkeborg

+1

Re: Elden Ring

Indlægaf spif2001 » 15. mar 2022 08:13

Klart - men søg på youtube efter det du lige mangler - der er en milliard videoer derude.

Mit bedste råd er at tage den med ro. Udforsk. Lad være med at følge main story line længere end højest nødvendigt, før du er level 20-30 stykker og har nogen ordentlige opgraderede våben.

Vent med at angribe den borg hvor bossen Margit the fell omen står i vejen. Det kan lade sig gøre at nakke ham tidligt, men du vil dø mange gange og blive ond i sulet :D - forsøg heller ikke at dræbe den ridder i guld armor lige når du kommer ud af start dungeon. Han er også rimelig svær.

Når du får dine ash ulve, så brug dem i alle boss fights og andre steder - de tager agro væk fra dig, så du bedre kan få slag ind / heale dig selv. Opgrader dem når du kan, med specielle blomster fundet i Catacomb dungeons.

En beginner's guide:


Få en god start - denne er rigtig god til at komme i gang med:


Et godt trick til hvis du møder en boss du ikke lige havde regnet med, og gerne vil redde dine runes:


Hvordan du kan få 100.000 runes med en ny karakter. Lidt et snyde trick og bør undgåes med din første rigtige karakter. Gjorde det i går med en Wretch - sjov start i underbukser :D


Happy hunting! :)
spif2001
Niveau 9
 
Indlæg: 12954
By: Horsens

+1

Re: Elden Ring

Indlægaf Badstue » 15. mar 2022 14:28

Jeg spillede et par timer og slukkede frustreret. Efter års "hygge" med Assassins Creed mm. er jeg slet ikke vant til så mange nederlag i streg, og jeg har endda lige spillet Hades til døde... :mrgreen:
Badstue
Niveau 3
 
Indlæg: 220
By: Islands Brygge


Re: Elden Ring

Indlægaf spif2001 » 15. mar 2022 15:12

Badstue skrev:Jeg spillede et par timer og slukkede frustreret. Efter års "hygge" med Assassins Creed mm. er jeg slet ikke vant til så mange nederlag i streg, og jeg har endda lige spillet Hades til døde... :mrgreen:

Jeg vil råde dig til at kigge på de videoer jeg linker til og prøve igen.

Når man først kommer igang er det et rigtig fedt spil! 8)
spif2001
Niveau 9
 
Indlæg: 12954
By: Horsens

+1

Re: Elden Ring

Indlægaf Niculla2 » 16. mar 2022 22:13

Jeg er enig. Fantastisk spil, selvom det er mega svært i begyndelsen.

Synes det er et godt råd med tålmodighed. Udforsk, opgradér og tag bosserne i roligt tempo.
Niculla2
Niveau 3
 
Indlæg: 215
By: Valby

+1


Tilbage til RPG

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst

cron