Xboxlife forum

Dragon Age: Inquisition

Diskuter RPG og MMORPG's her.

Re: Dragon Age: Inquisition

Indlægaf iPwnd94 » 27. nov 2014 10:55

Hvad har du taget af class? Jeg startede med Archer, men synes ikke kampene var så "episke" når man bare stod der og skød + gjorde næsten ingen damage.

Ny er jeg startet en 2 handed DPS op, allerede nu ser det meget sjovere ud ;)
Billede
iPwnd94
Niveau 4
 
Indlæg: 638

Brugeravatar

Re: Dragon Age: Inquisition

Indlægaf rasmusvn » 27. nov 2014 15:46

Jeg har også valgt archer, og det er jeg såmen ganske tilfreds med.

Diverse abilities betyder, at man relativt nemt kan gøre en del skade. Det er selvf. ikke det samme som "double daggers", men helt skidt er det nu ikke.

Kampene fungerer generelt sådan, at en eller to party members "taunts", og så står der ellers en mage og archer udefra. Det er især "longshot" og en anden ability, der virkelig gør skade.

Longshot er vist 200% samt bonus for afstand, og den anden, som jeg lige har glemt navnet på, er 800% og yderligere 800% (vist nok), hvis fjenden har fuldt liv.

Og så lige lidt spg.

- Kan det passe, at party members ikke selv kan finde ud af bruge regenaration portions?
- Er der nogen måde at beskytte sig imod dragernes AoE-vingesus-trækkes-tættere-på-dragen angreb?
rasmusvn
Niveau 4
 
Indlæg: 626


Re: Dragon Age: Inquisition

Indlægaf KingHans » 29. nov 2014 00:22

Andre der har store problemer med multiplayer?
KingHans
Niveau 4
 
Indlæg: 335


Re: Dragon Age: Inquisition

Indlægaf rasmusvn » 30. nov 2014 23:10

Humor er en god ting...

Billede

Skulle nogen have problemet med ikke at kunne vælge en 'speech option' i dialoghjulet, der forekommer på to måder:

- Scenen kører ikke videre, ingen 'speech option'. Tryk "X" to gange.
- 'Speech option' kan ikke vælges. Tryk "LB", vælg 'speech option, tryk "A", "LB" igen.
rasmusvn
Niveau 4
 
Indlæg: 626


Re: Dragon Age: Inquisition

Indlægaf rasmusvn » 8. dec 2014 11:22

"I've seen everything I ever want to see."

Save-filen siger 223 timer, og Dragon Age: Inquisition er nu gennemført. Det var alting taget i betragtning en ganske fantastisk oplevelse, selv om religion og politik på ingen måde er en simple affære i Thedas.

Hvad angår 'main story', så fejler den indledende del ikke noget, og det gør selve opsætningen af slutningen heller ikke, selve eksekveringen falder dog lidt igennem. Det er nærmere de meget varierede områder, diverse større side-quests og karaktererne, der virkelig efterlader et positivt indtryk.

Og så stak en af mine party members ellers af med alt sit gear, hvad bilder 'x' sig ind...

-

Så må de ellers gerne få det næste Mass Effect klar.
rasmusvn
Niveau 4
 
Indlæg: 626


Re: Dragon Age: Inquisition

Indlægaf A42Merlin » 8. dec 2014 14:40

223 timer! Det er 60 timer mere end min Skyrim save file.. Og så på 20 dage!
A42Merlin
Niveau 5
 
Indlæg: 1190
By: Ølgod


Re: Dragon Age: Inquisition

Indlægaf rasmusvn » 8. dec 2014 17:59

Ja, og så blev jeg endda snydt for "Slay all dragons" acheivementen. Det er ikke lige sådan en, jeg gider gentage. Det samme gør sig også gældende for en anden gennemspilning. Jeg kan sagtens se, hvordan tingene kunne være anderledes med f.eks. en class som "Elf", men spillet er for mig for stort til mere end en gennemspilning.
rasmusvn
Niveau 4
 
Indlæg: 626


Re: Dragon Age: Inquisition

Indlægaf rasmusvn » 28. dec 2014 01:00

(Små spoilere hvis man ikke valgte templars)

It could be worse...
http://imgur.com/01JWfxe

Eller måske ikke. I første gennemspilning valgte jeg 'mages'. I forbindelse med den anden blev det 'templars'. Jeg havde egentlig regnet med, at det scenarie, der udfolder sig ifb. med dette valg, ville være mere eller mindre det samme med nogle få tilrettelser. Det var så ikke tilfældet.
rasmusvn
Niveau 4
 
Indlæg: 626


Re: Dragon Age: Inquisition

Indlægaf Mike JezZ » 28. dec 2014 17:13

Jeg er begyndt at være ok langt inde i det (10 timer indtil videre)

Har opdaget flere gange at spillet fryser i et meget kort sekund som om spillet loader (der er lyd osv stadig) andre der har oplevet dette?

SPOILER:

Har slået templars under inquisition istedet for kun at være allierede. Og ved ikke om jeg har fortrudt det :P ved ikke hvad det modsatte havde gjort nemlig :P
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


Re: Dragon Age: Inquisition

Indlægaf Mike JezZ » 28. dec 2014 18:11

Andre end mig med det her problem i øvrigt?

http://xboxclips.com/Mike+JezZ/b566dd20 ... f0eaffb7f8
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


Re: Dragon Age: Inquisition

Indlægaf rasmusvn » 28. dec 2014 19:02

Hvis det er det mærkelige hak til sidst, hvor du hænger fast i luften, så oplever jeg det samme. Det skete dog ikke i den første gennemspilning, så måske er det pga. patchen? TIl tider er effekt-lyde også forsinket, når man går til et nyt område. Det fikser dog sig selv ganske hurtigt.

Er du stadig i Haven, så er der stadig meget langt vej - In Your Heart Shall Burn...

Spoilers: Om man vælger at lade enten mages eller templars være frie eller mere bundne; det virker ikke til at gøre den store forskel. Det er dog stor forskel i det scenarie, der udspiller dig, afhængigt af hvorvidt man vælger mages eller templars. Begge er ganske skræmmende. Scenariet ifb. med mages kan bedst beskrives ved: "It's the end of the world as we know it (and we don't feel fine)" :)

*Haven burde have skilte for lavinefare gemt et sted...
rasmusvn
Niveau 4
 
Indlæg: 626


Re: Dragon Age: Inquisition

Indlægaf Mike JezZ » 28. dec 2014 20:38

Ah okay :D så er jeg mere rolig.

Jeg har er problem med de dumme fade rifts. Når jeg slås går det egentligt fint, indtil en eller anden idiot fjende kaster en blå stråle der one shotter mig og mit party hvordan skal man forsvare sig imod det?

http://xboxclips.com/Mike+JezZ/18d51bef ... 543d0da9b0
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


Re: Dragon Age: Inquisition

Indlægaf rasmusvn » 28. dec 2014 21:08

Du støder sikkert ind i nogle fjender, der er en del flere levels højere end dig selv (ses i tactical view, som jeg selv formåede at overse ganske længe). Da jeg mødte dragen i Hinterlands, blev jeg også ristet ganske hurtigt - altså første gang.

Generelt er rogues og mages ganske vattede. Sørg for at dine warriors kan generere Guard. Via abilities. F.eks. ved Taunt og War Cry og flere andre. Generelt er det at foretrække at warriors tager det meste damage ved at tiltrække sig opmærksomhed (taunt, war cry - sæt dem som preferred). AI'en er ikke altid videre god ifb. med større kampe, men okay, det er da sikkert ganske sjovt at stå i ilden eller ved siden af dragen, når man er en ranged class...

Sæt også AI så grænsen for healing potions er 5 i stedet for 2. Af en eller anden grund kan dine allies ikke finde ud af at bruge regeneration potions, det skal du gøre for dem. Og brug en perk på at få 12 healing potion i stedet for 8.

Mages og rogues kan også få Guard via gear og et Fade-touched metal, som jeg har glemt navnet på. På de højere difficulties skal man nok fokusere en del på resistance etc., men på normal går det normalt fint så længe, at man ca. er samme level.

Jeg kører næsten altid 2 warriors, 1 rogue, 1 mage.

Senere hen (Level 25, 'Heal 1% of full health with every hit', 84% armor penetration) er det nærmest bare synd for fjenderne.

Og få gennemført "In Your Heart Shall Burn', hvis du ikke har fået det gjort. Og skru godt op for lyden til sidst.
rasmusvn
Niveau 4
 
Indlæg: 626


Re: Dragon Age: Inquisition

Indlægaf Mike JezZ » 28. dec 2014 21:15

Mange tak der var ting jeg ikke var klar over :D

Synes bare jeg skal springe meget rundt mellem de forskellige zoner for at møde nogle på mit niveau. Har også svært ved at få gear til mit level, og crafting systemet er lidt forvirrende synes jeg. Ellers fedt spil.
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


Re: Dragon Age: Inquisition

Indlægaf Mike JezZ » 28. dec 2014 21:30

Hmm, beklager dobbelt post men min mobil viser ikke "rediger" på indlæg...

Kan man se hva level mobs er i en quest før man drager ud på den ?
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


ForegåendeNæste

Tilbage til RPG

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster