Xboxlife forum

Dragon Age: Inquisition

Diskuter RPG og MMORPG's her.

Re: Dragon Age: Inquisition

Indlægaf rasmusvn » 28. dec 2014 21:34

Nu formåede jeg selv at blive for høj level ved at gå igennem alle småting første gang, men Forbidden Oasis er vist også ret lav i level. Storm Coast er også ret lav level. Man finder dog uden tvivl en massen 'common' bras våben. Brug 'LT' til at sætte dem i valuables.

Crafting systemet er ikke ret meget værd i starten, så får man lige pludselig samlet noget Tier3, og så bliver det ganske sjovt. Det er Fade-Touched Obsidian, der kan give guard. Så vidt jeg kan se, finder man fade-touched metaller ved random; forstået på den måde at samler man nok normalt obsidian, så får man på et tidspunkt noget fade-touched.

Ang. level.
Ved de større quests, får man det at vide ved 'war table' (recommended level), ellers er det tactical cam og disengage, løb væk, hvis de er for høj level. Ellers brug din rogue sammen med invisibility for at inspicere fjenderne og løbe forbi.

Billede
rasmusvn
Niveau 4
 
Indlæg: 626


Re: Dragon Age: Inquisition

Indlægaf Mike JezZ » 28. dec 2014 22:11

Skal man ikke sætte ting i valuebles, som er noget værd? :?
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


Re: Dragon Age: Inquisition

Indlægaf rasmusvn » 28. dec 2014 22:21

Diverse value objects ryger automatisk derhen, men når du f.eks. er i weapon inventory, kan du smide bras hen i valuables (marker, LT), så det hurtigt kan sælges. På den måde skaber man også hurtigt orden. Det står i en af de info-ting på load screens, men man når for det meste aldrig at se den.

Lad blot være med at sælge research items, som også befinder sig i valuables (i bunden for det meste).
rasmusvn
Niveau 4
 
Indlæg: 626


Re: Dragon Age: Inquisition

Indlægaf Mike JezZ » 28. dec 2014 22:40

Jeg har smidt ting jeg mente var godt i valuebles, da det jo er værdi?
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


Re: Dragon Age: Inquisition

Indlægaf rasmusvn » 28. dec 2014 23:41

Altså, Valuables er en kategori, som man bruger til overflødige ting, som man ønsker at sælge.

Det være våben, armor etc. De kan være gode eller dårlige. På den måde behøver man ikke gå alt igennem, hver gang man ønsker at sælge noget.
rasmusvn
Niveau 4
 
Indlæg: 626


Re: Dragon Age: Inquisition

Indlægaf Rasbred » 29. dec 2014 08:37

Den kan du snildt lave vildere den bue der Rasmusvn

Billede
Billede
Rasbred
Niveau 6
 
Indlæg: 1435
By: Viborg


Re: Dragon Age: Inquisition

Indlægaf tue69 » 29. dec 2014 10:43

rasmusvn skrev:Nu formåede jeg selv at blive for høj level ved at gå igennem alle småting første gang, men Forbidden Oasis er vist også ret lav i level. Storm Coast er også ret lav level. Man finder dog uden tvivl en massen 'common' bras våben. Brug 'LT' til at sætte dem i valuables.

Crafting systemet er ikke ret meget værd i starten, så får man lige pludselig samlet noget Tier3, og så bliver det ganske sjovt. Det er Fade-Touched Obsidian, der kan give guard. Så vidt jeg kan se, finder man fade-touched metaller ved random; forstået på den måde at samler man nok normalt obsidian, så får man på et tidspunkt noget fade-touched.


Hvordan gives der guard til eksempelvis mages eller rogues ved crafting, Rasmus? Er det bare guard der gives ved brug af et bestemt stykke crafted udstyr, eller skal det aktiveres på anden vis?

Jeg er selv "kommet til" at gøre det samme som dig, og har kørt mig selv og partyet op til lvl. 8 bare ved at løbe rundt i Hinterlands, men det er vel for tidligt at begynde at tænke på crafting af guard-givende items til mine mages/rogues?
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Dragon Age: Inquisition

Indlægaf rasmusvn » 29. dec 2014 13:45

@Rasbred Ja, jeg kunne vel have valgt at gøre den til et 'Masterwork', men så mister jeg: "On Hit: Heal 1%....". Når man er deroppe, er der dog ikke den store grund til at gøre den meget bedre, da fjenderne alligevel falder som fluer - for det meste. Jeg føler dog ikke, at det er muligt at ødelægge systemet så meget som i Skyrim, hvor alt kunne stackes.

Warriors er bedst til det med Guard, da de kan gøre det på mange måder. Således starter man for det meste med at 'taunte', så løber fjenderne hen til en og væk fra ens rogues og mages, og man får guard. Står der en irriterende mage et sted, løber man ind i dem (Charging Bull) og får samtidig Guard. Bliver det lidt hektisk, aktiver man 'Shield Wall' og får Guard.

Man kan via Fade-Tocuhed Obsidian give det til alle. Det kræver dog, at det er plads til et "Masterwork" i ens crafting schematics. Det er der for de fleste, men ikke i de dårligste af dem. Det er dog et trade-off, da der kun er et "Masterwork" slot, og der er mange andre interessante muligheder.

Det er to former for "Masterworks":
- Stat boost (for det meste 40% chance for succes)
- Tilføj en ability ala Guard, Heal etc. (virker altid)

Billede

Billede

Og få fat i denne, hvis I ikke gider nøjes med en "40% chance of Masterwork". Lad være at slå denne op, da det medfører spoilers. Man kan altid spørge sig selv, hvor man finder sådan en ting, så giver det næsten sig selv. Den er ikke af denne verden.
Billede

- Den fine next-gen Xbox har vel ikke en screenshot mode, ellers har jeg overset noget?
Senest rettet af rasmusvn 29. dec 2014 14:12, rettet i alt 1 gang.
rasmusvn
Niveau 4
 
Indlæg: 626


Re: Dragon Age: Inquisition

Indlægaf tue69 » 29. dec 2014 14:12

rasmusvn skrev:Man kan via Fade-Tocuhed Obsidian give det til alle. Det kræver dog, at det er plads til et "Masterwork" i ens crafting schematics. Det er der for de fleste, men ikke i de dårligste af dem. Det er dog et trade-off, da der kun er et "Masterwork" slot, og der er mange andre interessante muligheder.


Du mener, at det er der i de fleste tier 3 crafts, ikke?
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Dragon Age: Inquisition

Indlægaf rasmusvn » 29. dec 2014 14:19

Jeg fik vist vrøvlet lidt (fik valgt et 'grip'). Man kan vælge 'Masterworks' for Tier 1, 2 og 3.

Men Tier 3 har flere andre slots, der kan forbedre andre ting.
rasmusvn
Niveau 4
 
Indlæg: 626


Re: Dragon Age: Inquisition

Indlægaf tue69 » 29. dec 2014 14:39

rasmusvn skrev:Jeg fik vist vrøvlet lidt (fik valgt et 'grip'). Man kan vælge 'Masterworks' for Tier 1, 2 og 3.

Men Tier 3 har flere andre slots, der kan forbedre andre ting.


Ahh okay, så Masterworks er udelukkende ved våben og ikke dele (herunder grips) til disse? Så giver det mening i al fald, da jeg udelukkende har produceret komponenter p.t. :)

Fandt lige en fin video der viste det - det var det jeg skulle bruge :D
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Dragon Age: Inquisition

Indlægaf Rasbred » 29. dec 2014 16:52

Nice rasmusvn :-) jeg spiller dog på ps4. Har ikke prøvet min xone så meget til at vide om der er screenshot funktion.

Jeg har ikke noget problem med masterwork kun er 40 % har ikke fundet den du snakker om med 100%. Har dog intet problem med resourcer.

Folk kender vel "sell/sell all" tricket :-)

Har også kun slået 3 drager ihjel. fik voldsmadre af vinsommer den el-drage der i stromcoast
Billede
Rasbred
Niveau 6
 
Indlæg: 1435
By: Viborg


Re: Dragon Age: Inquisition

Indlægaf Mike JezZ » 29. dec 2014 16:58

Xbox One kan ikke tage screenshots :(
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


Re: Dragon Age: Inquisition

Indlægaf tue69 » 29. dec 2014 23:01

Hvad er sell/sell all tricket? :)
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Dragon Age: Inquisition

Indlægaf Rasbred » 29. dec 2014 23:27

tue69 skrev:Hvad er sell/sell all tricket? :)



Duplicate Crafting Materials

Note: This works with Crafting Materials such as Metals, Leather, Cloths, Quarry, Logging Stand & Rune Materials, not Herbs!
This can also make you money by selling the items.

To duplicate these items

1. Empty your Valuables tab in your Inventory

2. Then move one item that you want to duplicate to the Valuables tab (aka Junk like in DAO)

3. Then go to any merchant and open the Valuables tab

4. Hit sell all then sell quickly (Like in the other Dragon Age games). This should pull up a sell number of items slider. Sell all of them!

5. Then go to the buy back tab and see that the number of items you have sold has doubled

6. Buy back and repeat
Billede
Rasbred
Niveau 6
 
Indlæg: 1435
By: Viborg


ForegåendeNæste

Tilbage til RPG

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster

cron