Xboxlife forum

Dragon's Dogma

Diskuter RPG og MMORPG's her.

Re: Dragon's Dogma

Indlægaf Blodbad » 13. jan 2014 22:05

Hmm... Jeg kan ikke lure hvordan jeg giver hende den inklination du snakker om. Er det forskelligt hvad man kan vælge alt efter hvilken stol man tager snakken i? Synes kun jeg kan ændre secondary til enten medicant eller challenger.

Synes nu hun er flink nok til at fortrylle vores våben.
Blodbad
Niveau 5
 
Indlæg: 1053
By: Thorsager


Re: Dragon's Dogma

Indlægaf Spankey103 » 13. jan 2014 22:37

Damnit, nu kom jeg jo til at bestille det ..
Spankey103
Niveau 7
 
Indlæg: 2915
By: Grenaa


Re: Dragon's Dogma

Indlægaf Berntsen » 13. jan 2014 23:06

Synes egentligt at Xbox for en gangs skyld sagde det meget godt; en blanding af Dark Souls, Kingdoms of Amalur og Dragon Age 2. - Hvis man så lige tager Oblivion med ind i den cocktail, ja så er jeg helt enig!

Og fedt med alle der køber det. Ærgerligt man ikke kan have mange, mange pawns :D
Berntsen
Niveau 0
 
Indlæg: 37


Re: Dragon's Dogma

Indlægaf Blodbad » 14. jan 2014 12:01

... og et twist af Two Worlds og Risen. Så har vi vist det hele med. Det er dog noget bedre end begge de to spil.
Blodbad
Niveau 5
 
Indlæg: 1053
By: Thorsager


Re: Dragon's Dogma

Indlægaf Da Senzai » 14. jan 2014 16:16

Pawns har faktisk 4 forskellige Inclinations, som deres AI er baseret på. Rækkefølgen af de fire Inclinations har også indflydelse på, hvordan en Pawn opfører sig.

Det er dog kun de to de første Inclinationer (de to vigtigste), du kan se under status, når du trykker start. Når du sætter dig i en stol får din pawn ikke nye Inclinations, men den omprioriterer rækkefølgen af dem din pawn allerede har.

Den nemmeste måde at ændre din pawn´s inclination er ved at købe Inclination Potions af ham fyren, der står ved rift stonen i den encampment lige i starten af spillet, hvor du kæmpede mod hydraen. Potionsne koster Rift Krystaller.

Pawns lærer også af, hvordan du (og de pawns du hyrer) spiller, og kan faktisk også selv finde på at skifte Inclination. Et nemt eksempel er, hvis du hele tiden under kamp bliver ved med at trykke "come" på d-padded. Så tror pawnen, at du gerne vil have, at den bliver hos dig under kamp, og siger du "come" nok gange, så skifter den til Guardian.

Men skal helst sørge for at inclinations passer lidt sammen. F. eks Guardian og Scather som de to mains vil ikke passe sammen. Guardian betyder at pawnen skal blive tilbage og passe på dig og Scather betyder, at han hele tiden skal angribe den stærkeste fjende. Pawnen kan ikke både gemme sig bag dig og løbe hen til fjenden på en gang :P

Generelt synes jeg alle Inclinations på nær Guardian er cool ^^

Blodbad skrev:Hmm... Jeg kan ikke lure hvordan jeg giver hende den inklination du snakker om. Er det forskelligt hvad man kan vælge alt efter hvilken stol man tager snakken i? Synes kun jeg kan ændre secondary til enten medicant eller challenger.

Synes nu hun er flink nok til at fortrylle vores våben.
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


Re: Dragon's Dogma

Indlægaf Da Senzai » 14. jan 2014 17:42

Det her spil, mand.

Ligenu er jeg ved at blive Curbstompet af to alt for store forvoksede Gobliner.

Det er Blodbad´s pawn, der ligger bevidstløs til højre :P

Billede
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


Re: Dragon's Dogma

Indlægaf Berntsen » 14. jan 2014 17:57

Haha. Jeg render bare lidt rundt og stener. Har nakket den kære grif og skal lave småærinder. :( Ved du Senzai, hvad forskellen er på 3-stjernet enhancement og enhancement via Dragons Fire/forge ?
Berntsen
Niveau 0
 
Indlæg: 37


Re: Dragon's Dogma

Indlægaf Da Senzai » 14. jan 2014 19:06

Dragon Forge våben har bedre stats. Dragon Forge er nummeret lige over 3 stjerner :P
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


Re: Dragon's Dogma

Indlægaf Berntsen » 14. jan 2014 19:11

OK, jamen så er det jo bare dragon attack! Hvis de ellers spawner igen, efter de er slået ihjel?:o
Berntsen
Niveau 0
 
Indlæg: 37


Re: Dragon's Dogma

Indlægaf Ink129 » 14. jan 2014 19:15

Jeg får sgu også snart lyst til, at sætte dette spil i maskinen igen. Jeg købte den originale version uden udvidelserne i sin tid, men nåede ikke at få det gennemført, da jeg kom fra det igen af en eller anden grund. Måske jeg ligefrem skulle investere i Dark Arisen-udgaven, da der alligevel ikke kommer andre spil i januar (måske endda heller ikke i februar), som jeg har tænkt mig at købe.

Spillet er nu en fed balance mellem crazy action og RPG, selvom historien dog er fortalt lidt for dårlig/cheesy til min smag.
Whenever you are feeling blue, jaded and down on your luck, just remember: even the Pope poops!
Ink129
Niveau 6
 
Indlæg: 1306


Re: Dragon's Dogma

Indlægaf Berntsen » 15. jan 2014 09:25

What just happened? - Ok, jeg må indrømme, at jeg lidt droppede at følge med i historien i detaljen. Lige pludseligt er jeg dog nået til "the final battle". Det kom, for mig, som et lyn fra en klar himmel - jeg har lige rendt rundt og lavet små underlige ærinder, der føltes fuldstændigt ligegyldige. Og så vupti, har man smadret det hele og mangler kun dragen?! - Den skal jeg så lege med i dag, men jeg må godt nok indrømme, at de sidste mange timer har været steneren i spillet. Jeg er nået dertil, hvor jeg hader at møde ogres og cyclops, fordi jeg bliver for utålmodig og sætter livet på spil, for ingenting - de er så pisse nemme, men har så meget liv!!

Er dog spændt på den her dragefight. :P
Berntsen
Niveau 0
 
Indlæg: 37


Re: Dragon's Dogma

Indlægaf Da Senzai » 15. jan 2014 16:42

Haha, Berntsen! Det var præcis sådan som jeg havde det, da jeg kom til "The Final Battle" som questen så rigtigt hedder.

Dragen-Fighten kommer meget, meget pludseligt!

Mulig halvspoiler, men ikke så meget:

Spoiler! :
Jeg havde slet ikke forstaaet at salvation klubben var spillets store skurk. Jeg troede vitterligt bare at salvation kulten bare var en lille sidequest eller sidehistorie og slet ikke havde saa stor rollle i spillets historie som de har.


Heldigvis kan du give dig ikast med BitterBlack island bagefter. Ved at gå ud på molen om natten, i Cassardis din Hjemby, og tale med hende, der står der. Så sejler hun dig til Bitterblack Island, der bare er en kæmpestor Dungeon. Jeg har kun spillet det få timer, men det virker fedt.

Jeg er iøvrigt igang med mit andet Play-through, da der var mange sidequest, jeg sprang over i første omgang - men det er lidt steneren, når det er så nemt. Men altså Bitterblack Island er alle tiders, og en del sværere, så der er lidt mere spil i det ^_^

Jeg var iøvrigt overrasket over, at jeg fik 36.000 Rift Krystaller, da jeg loggede på. Det giver åbenbart ret godt, at I bruger min pawn. Tak for det! :D
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


Re: Dragon's Dogma

Indlægaf Da Senzai » 15. jan 2014 16:55

Hvis det alligevel er lang tid siden, du har spillet, og ikke har gennemført, så ville jeg købe Dark Arisen. Det indeholder en række forbedringer plus flere våben - og så er der Bitterblack Island udvidelsen, som virker ret fed. Ihvertfald, det af det, jeg har spillet.

Ink129 skrev:Jeg får sgu også snart lyst til, at sætte dette spil i maskinen igen. Jeg købte den originale version uden udvidelserne i sin tid, men nåede ikke at få det gennemført, da jeg kom fra det igen af en eller anden grund. Måske jeg ligefrem skulle investere i Dark Arisen-udgaven, da der alligevel ikke kommer andre spil i januar (måske endda heller ikke i februar), som jeg har tænkt mig at købe.

Spillet er nu en fed balance mellem crazy action og RPG, selvom historien dog er fortalt lidt for dårlig/cheesy til min smag.
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


Re: Dragon's Dogma

Indlægaf Berntsen » 15. jan 2014 20:17

... Så fik jeg da gennemført spillet til credits - nøj hvor er det sejt, det efterspil der kommer. Det er jeg spændt på at fortsætte med :p!

Men jeg synes nu altså, ej at forstå det der med at man skal have pawns med sig, men ikke har valgt at integrere en ordentlig multiplayer: Man spiller jo med flere i forvejen - og de ved endda hvad man skal gøre (til tider :P). Så hvorfor ikke multiplayer?
Berntsen
Niveau 0
 
Indlæg: 37


Re: Dragon's Dogma

Indlægaf Da Senzai » 15. jan 2014 22:45

Ja, slutningen var ret vild. Især iforhold til, hvor generic resten af historien op til var ^_^.

Ja, det kunne havde været fedt med Multiplayer.

Generelt synes jeg, at det kunne være fedt, hvis der også var en form for "Arcade Mode" med random generated Dungeons og High-Level monstre, som man kunne kæmpe sig igennem. Denne funcktion kunne f. eks have Multiplayer og så gjaldt det om, hvor langt i Dungeon´en man kunne komme før man døde :P

Det her spil er så fedt, og jeg vil bare have mere af det!

- Ses på Bitterblack Island! :D
Senest rettet af Da Senzai 15. jan 2014 22:51, rettet i alt 1 gang.
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


ForegåendeNæste

Tilbage til RPG

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster

cron