Xboxlife forum

Dragon's Dogma

Diskuter RPG og MMORPG's her.

Re: Dragon's Dogma

Indlægaf Da Senzai » 15. jan 2014 22:51

Med hensyn til second Playthrough, så har jeg fundet ud af, at alle de der missioner, hvor man først skal tale med folk, og så bagefter løbe et sted hen, så, hvis det er man kan huske, hvor man skulle hen (f. eks til the Dragon Forged for at tyde nogle tekster), så kan man bare løbe direkte hen til ham uden at tale med folk først. Det synes jeg er meget rart.
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


Re: Dragon's Dogma

Indlægaf Blodbad » 15. jan 2014 22:53

Hold da k... Berntsen. Du har lige mere end fordoblet min beholdning af rift crystals ved at bruge min pawn. Tror jeg havde ca 24000, så blev der lige smidt ca 35000 oven i hatten, plus ca 5000 fra Shin.

Men jeg skal jo slet ikke bruge dem når jeg bruger jeres pawns :-)
Blodbad
Niveau 5
 
Indlæg: 1053
By: Thorsager


Re: Dragon's Dogma

Indlægaf Berntsen » 15. jan 2014 23:33

Du kan også købe ting med Rift Crystals hr. Blo'ba'. Og velbekomme - godt de gør glæde, det er jo lidt fjollet jeg spiller med nogle jeg knapt kenders pawns, der er level 26 og 54, frem for at få to level 54 el lign til at hjælpe :D Så det er fedt nok at de kan hjælpe, så gør jeg en god gerning og lærer nogle herinde at kende ;)
Berntsen
Niveau 0
 
Indlæg: 37


Re: Dragon's Dogma

Indlægaf Da Senzai » 16. jan 2014 19:43

En af grundende til, at jeg synes, at det er sjovest at spille med jeres pawns, er, at jeg ved at I er aktive :P.
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


Re: Dragon's Dogma

Indlægaf Da Senzai » 18. jan 2014 00:17

Fuck, det er dumt det her spil :D

Jeg har brugt de sidste to timer på at kæmpe mod den gigantiske Beholder (det hedder den i Dungeon and Dragons), man møder i starten af Bitterblack Island. Det endte dog med, at jeg måtte lave løbe finten, og så stikke af. Så har brugt to timer på at tabe en kamp. Fuck, hvor dumt! Elsker det her spil! :D
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


Re: Dragon's Dogma

Indlægaf Berntsen » 18. jan 2014 12:50

Det er da også den man møder i postgame? Er den sværere end den?
Berntsen
Niveau 0
 
Indlæg: 37


Re: Dragon's Dogma

Indlægaf Blodbad » 18. jan 2014 14:57

Ha ha. Jeg var på den quest hvor man skal finde en magisk bog for en fyr og får så den ide at forfalske den og give ham kopien. Det går også fint nok. Jeg vælger så at "bruge" bogen midt på gaden bagefter hvilket resulterer i ragnarok midt i byen hvorefter jeg bliver arresteret. Hmm. Så meget for den umage :-)
Blodbad
Niveau 5
 
Indlæg: 1053
By: Thorsager


Re: Dragon's Dogma

Indlægaf Da Senzai » 18. jan 2014 14:59

Den i post game var "kun" stor - denne her er GIGANTISK! :D.

Jeg klarer lige et par missioner mere i Main-story-linen (er på nummer 2 playthrough), så jeg kan få et par levels, inden jeg vender tilbage til Bitterblack Island og forsøger at tage Beholderen ud.

Tænk, at jeg snart har spillet Dragon´s Dogma i en måned nu. Det har jeg godt nok ikke oplevet med et Single-Player spil før. Jeg spiller dog heller ikke så mange timer i hverdagene... Det er bare så hyggeligt, det her spil! :D

Det er også sjovt, at da jeg gennemførte historien første gang, så blev min pawn ikke rentet en eneste gang. Siden jeg er gået igang med Bitterblack Island, er der to andre udover jer, der har brugt min pawn. Det er nok fordi, at de fleste stopper med at spille efter, de har klaret historien en gang, så der er ikke så mange pawns i level 50+ som i 50- :P
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


Re: Dragon's Dogma

Indlægaf Da Senzai » 18. jan 2014 15:00

Blodbad skrev:Ha ha. Jeg var på den quest hvor man skal finde en magisk bog for en fyr og får så den ide at forfalske den og give ham kopien. Det går også fint nok. Jeg vælger så at "bruge" bogen midt på gaden bagefter hvilket resulterer i ragnarok midt i byen hvorefter jeg bliver arresteret. Hmm. Så meget for den umage :-)


Haha, alt for sjovt! :D
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


Re: Dragon's Dogma

Indlægaf Berntsen » 19. jan 2014 04:41

Nu fik jeg så gennemført postgame, og jeg må altså sige... Spil det spil - for de gode idéer de har. Udførslen er bestemt ikke perfekt, men idéerne er så fantastiske, i en tid hvor det er svært at komme på nye ting! Pawns, 1/3 af historien efter man har gennemført, måden man afslutter det hele på. Jeg er så imponeret! Så mangler der bare multiplayer-funktionen, en bedre midstory og lidt bedre belønning for at farme og tage random quests, så er spillet nærmest perfekt. Selvfølgelig er det svært at gentage historien og stadig gøre den original og spændende - men man kan bruge så meget fra den!
Berntsen
Niveau 0
 
Indlæg: 37


Re: Dragon's Dogma

Indlægaf Da Senzai » 19. jan 2014 20:27

Så fik jeg endelig luret, hvordan jeg skulle besejre den gigantiske Beholder, og ned med nakken kom han! :D

Man kan bestemt godt se, at jeg ikke er en synderligt god gamer, da det var like et 3 dages projekt for mig at tage ham ud... men hygger mig.. Det gør jeg ! :mrgreen:

Jeg har dog fået lidt et problem, nemlig, at jeg er ved at løbe tør for curatives - og de er pænt dyre at købe, hvis man skal have noget ordentligt tjald! Jeg er derfor gået igang med at lave min pawn om til en Healer/support pawn. Hun er ikke uploadet endnu, da hun kun har 4 ranks i Mage-Vocation, og jeg synes, at hun skal have High Anodyne før jeg kan være hende bekendt.

Berntsen skrev:1/3 af historien efter man har gennemført, måden man afslutter det hele på


Ja, Pace´ingen er egentlig ret mærkelig.

Spillet er vildt fedt i starten, og stemningen er tyk, når man er nødt til at gå rundt om hvert hjørne med skjoldet hævet i frygt for, hvad der venter. Eller, når man skal tilbage til Grand Soren efter en hård mission, og mørket har lagt sig over landet.

Men fra (synes jeg personligt), at man begynder at tage imod ordrer fra Aldous og the Duke og så frem til THE FINAL BATTLE, så begynder spillet at blive ensformigt og nemt, og hele Salvation story-linen er generic og uinteressant...

Men efter Final Battle, skrues tempoet helt i vejret og spillet stikker fuldstændigt af. Især, hvis man også besøger Bitterblack Isle, hvor spillet gameplay-mæssigt begynder at blive en udfordring igen (jeg synes ihvertfald, at det er svært).

Måske - og så alligevel ikke - overdriver jeg lidt, men jeg synes faktisk at " fra spillets start til og med The Final Battle" i virkeligheden kan ses som en prolog for det rigtige spil.

Det passer også meget godt med, at jeg har tog real-life kammerater, der har prøvet spillet og egentligt begge synes at spillet var meget godt, men de gennemførte aldrig, da de synes, at det blev lidt for ensformigt i længden. Det kan jeg godt følge dem i, hvis de ikke er kommet til THE FINAL BATTLE endnu - og nå ja. Spillet går ikke ud på så meget andet end at lalle rundt og smadre monstre. (ligesom de fleste andet eventyr spil :P)

Med det sagt, så er har Dragon´s Dogma: Dark Arisen virkeligt været en positiv oplevelse, og spillet har klart oversteget mine forventninger :D
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


Re: Dragon's Dogma

Indlægaf Da Senzai » 27. jan 2014 23:50

Haha, Seriøst, mand.

The Forgotten Hall på Bitterblack Island- Det er nuts! Jeg forsøgte at tage et billede, der viser, hvor vildt det sted er, men jeg nåede at dø fire gange i rummet, inden jeg fik taget det godt billede, og nu er jeg løbet for Wakestones.

Blodbad. Prøv lige at få gang i Bitterblack Island. Det er et alletiders sted! xD
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


Re: Dragon's Dogma

Indlægaf Da Senzai » 28. jan 2014 11:07

Jeg er ret glad for, at du bliver ved med at fodre min Pawn med krystaller, Blodbad. Jeg har dårligt samvittighed over, at jeg ikke bruger din så meget og derved give igen. ^^;

Jeg laller mest rundt på Bitterblack Island, og mange af de steder er altså bare en kamp på liv og død, og Akira har lidt svært ved at følge med, når hun kun har halvt så mange HP som resten af mit hold ^^ (på grund af level-forskellen, da jeg har spillet flest timer).

Sig lige til, hvis du går igang med Bitterblack Island, så skal jeg nok sørge få at få samlet hende op. Jo højere level man er i, jo mindre betyder level-forskel, og du skal bruge på Rift Krystaller på Ø´en. ^^

Mange af monstrene på Ø´en giver også gode erfaringspoint.

Edit: Men du skal selvfølgelig spille story-mode igennem i dit eget tempo, da Dragons Dogma er et hyggespil. Historien på Bitterblack giver også mest mening, hvis man gennemfører den normale historie først ^_^
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


Re: Dragon's Dogma

Indlægaf Blodbad » 28. jan 2014 12:12

Hmm, det er lidt mærkeligt. Jeg har ikke fået nogen RC fra dig længe. Troede du var holdt op med at bruge hende. Du skal ikke føle dig forpligtet.
Det er et par dage siden jeg brugte Jada. Var nødt til at sende hende hjem pga af manglende situationsfornemmelse. Hun blev ved med at bruge ice affinity på min magic archer når vi kæmpede mod monstre der var immune overfor is hvilket gjorde jeg gav 0 skade :-D
Tror det er en god ide at skifte lidt udfra hvad man har brug for.

Jeg tager det bestemt i hyggetempo. Er underholdt. Tak fordi du fik mig igang med det.

Jeg fik forresten heller vildt mange RC da du brugte hende. Ikke i forhold til hvad jeg får fra andre. Også lidt mærkeligt. Ca 5000 pr gang.
Blodbad
Niveau 5
 
Indlæg: 1053
By: Thorsager


Re: Dragon's Dogma

Indlægaf Berntsen » 28. jan 2014 23:39

Jaaa. Nu er jeg så gået i NG+, men nu begynder ting at fucke op :& Jeg har mistet alle items jeg havde på mig og min pawn (ikke i stash) og jeg kan ikke længere finder jeres pawns (blodbad og Senzai). Men hey, jeg er alligevel gået igang med at være en tank-fighter, kræver kun lidt omtræning, men det går :D. Men irriterende er det :/
Berntsen
Niveau 0
 
Indlæg: 37


ForegåendeNæste

Tilbage til RPG

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 11 gæster

cron