Xboxlife forum

Kingdoms of Amalur: Reckoning tråden

Diskuter RPG og MMORPG's her.

Re: Kingdoms of Amalur: Reckoning tråden

Indlægaf Agrolyte » 18. jan 2012 15:18

Det her spil er ganske godt ! Menusystemet er genialt og nemt at navigere, modsat Skyrims, som er et skridt tilbage i forhold til hvad det var i Oblivion.

Jeg er også glad for at se at items har durability. HVORFOR er det fjernet i Skyrim? LORT!

Synes det her er et fint blend a la elderscrolls, fable og dragon age. God styring, god atmosfære og kææmpe verden :D
Agrolyte
Niveau 5
 
Indlæg: 1152


Re: Kingdoms of Amalur: Reckoning tråden

Indlægaf Mogwai » 18. jan 2012 15:20

Agrolyte skrev:Jeg er også glad for at se at items har durability. HVORFOR er det fjernet i Skyrim? LORT!

Fordi det ikke er sjovt?

Det er det samme med regenerative health. Man gider ikke samle medkits hele tiden.
"Good news. I figured out what to do with all the money I save recycling your one roomful of air. When you die, I'm going to laminate your skeleton and pose you in the lobby. That way future generations can learn from you how not to have your unfortunate bone structure." -GLaDOS
Mogwai
Niveau 6
 
Indlæg: 1995
By: Secret Cow Level


Re: Kingdoms of Amalur: Reckoning tråden

Indlægaf NiklasOfDoom » 18. jan 2012 15:40

Jeg har også svært ved at se det spændende i Durability, ligesom jeg heller ikke kan lide Encumbrence. "Men hvis der ikke er Encumbrence kan du jo bare samle alt op!?"... Ja, og hvad er problemet med det? Desværre er der ikke så mange udviklere, som fjerner sidstnævnte limit. :)
NiklasOfDoom
Niveau 4
 
Indlæg: 353


Re: Kingdoms of Amalur: Reckoning tråden

Indlægaf Agrolyte » 18. jan 2012 15:45

Det er da mega sjovt ! Det giver en ekstra dimension til spillet, at tingene kan gå i stykker og at man kan fikse dem. Synes sku det er meget cool, de gange hvor jeg har været i en god fight og hvor mit våben pludselig er gået i stykker. Det er ikke en dealbreaker - spiller selvfølelig Skyrim - men jeg synes på en måde at det giver lidt mere dybde til spillet !
Agrolyte
Niveau 5
 
Indlæg: 1152


Re: Kingdoms of Amalur: Reckoning tråden

Indlægaf Mogwai » 18. jan 2012 15:52

NiklasOfDoom skrev:Jeg har også svært ved at se det spændende i Durability, ligesom jeg heller ikke kan lide Encumbrence. "Men hvis der ikke er Encumbrence kan du jo bare samle alt op!?"... Ja, og hvad er problemet med det? Desværre er der ikke så mange udviklere, som fjerner sidstnævnte limit. :)

Helt enig. Hvis encumberance skulle give et indtryk af realisme, skulle man i Skyrim (eksempelvis) nok nærmere halvere ens limit, eller give alt dobbelt vægt. Hvis man fjerner begrænsningen vil man selvfølgelig have mulighed for at sælge endnu flere ting, men så kunne salgspriserne vel sagtens sænkes. Så svært kan det sgu ikke være. Men nu må RPGs jo heller ikke blive for arcade-agtige (Ja, Fable jeg kigger på dig...)

Jeg synes dog ikke det virkede til at ens inventory blev for hurtigt fyldt i Reckoning, men det er vel også lidt svært at sige med en demo på én time :)
"Good news. I figured out what to do with all the money I save recycling your one roomful of air. When you die, I'm going to laminate your skeleton and pose you in the lobby. That way future generations can learn from you how not to have your unfortunate bone structure." -GLaDOS
Mogwai
Niveau 6
 
Indlæg: 1995
By: Secret Cow Level


Re: Kingdoms of Amalur: Reckoning tråden

Indlægaf NiklasOfDoom » 18. jan 2012 15:59

Ja. Det var heller ikke en decideret kritik til demoen. Jeg nåede heller ikke grænsen, men det er bare en lidt mærkelig arbitrær ting fra fortiden. Hvis man tager et fyldt inventory i Skyrim og smider alt hvad man har på sig, vil man se hvor 'urealistisk' det alligevel er, når man bærer rundt på ti sværd og fem rustninger. :)

@Agrolyte: Tro mig, jeg har intet imod at spillet er dybt og har massere at byde på. Jeg synes bare at det skal være dybt pga. sjove (keyword) ting, frem for noget der udelukkende er til irritation. Det er åbenbart en subjektiv ting, som vi kan se fra vores forskellige holdninger. :) Det minder mig dog om Far Cry 2, der kunne have været et rigtig godt spil, men som blev 100% ødelagt for mig, fordi ens forbandede våben gik i stykker efter tre skud. Det blev sikkert meget bedre senere i spillet, men jeg gider ærligt talt ikke spille et 'dårligt' spil flere timer, før at det så bliver godt. Der synes jeg at Saints Row: The Third har lært noget. De giver en masse cool ting fra starten af, og gør det bare endnu bedre med tiden (at spillet så har masser af fejl alligevel, er så en anden ting :))
NiklasOfDoom
Niveau 4
 
Indlæg: 353


Re: Kingdoms of Amalur: Reckoning tråden

Indlægaf Agrolyte » 18. jan 2012 16:23

Ja det er sandt nok - tror nu hellere ikke jeg vil bryde mig om ideen om durability i andre genrer end RPG. I mine øjne er nogle af disse små ting, med til at gøre et RPG til en fed oplevelse. Det skal selvfølgelig være lavet ordentligt - og historien i spillet er selvfølgelig stadig alfa / omega :)
Agrolyte
Niveau 5
 
Indlæg: 1152


Re: Kingdoms of Amalur: Reckoning tråden

Indlægaf Blodbad » 19. jan 2012 08:50

Prøvede demoen igen og oplevede kun mindre bugs denne gang (lyd/skip dialog bug'en en enkelt gang uden det ødelagde det efterfølgende, nogle fjender der vendte vrangen ud på sig selv og deformerede modellen til kæmpestore polygoner, jeg startede uden hovede det første minut, samt flere steder hoppede kameraet og/eller modellen på en jitter agtig måde).
Synes det minder meget om Fable (på en god måde). Håber dog godt nok det færdige spil er mere finpudset mht bugs.
Kan faktisk rigtigt godt lide den grafiske stil selvom det ser lidt groft ud.
Blodbad
Niveau 5
 
Indlæg: 1053
By: Thorsager


Re: Kingdoms of Amalur: Reckoning tråden

Indlægaf Beatwolf » 23. jan 2012 11:25

Prøvede demoen til xbox, udmærket. Dog et par kritikpunkter:
Hele stilen er lidt for Fable / Børne agtig, men det er til at leve med. Stemmeskuespillet er dog ret godt, og en del mere voksent end f.eks. Fable. Jeg brød mig ikke ubetinget om menu systemet, man skal trykke lidt for mange gange. Derudover syntes jeg kameraet var zoomet lidt for meget ind på characteren, og at grafikken var en del under standard. Jeg er ved at downloade demoen til pc, tror muligvis det er lidt bedre med de to sidstnævnte ting derpå.
|PSN: Beeatwolf | Setup: PC: Gigabyte UD5H | Core i7 4770K| 8GB Team Xtreem 2400mhz |Asus GTX 780| Fractal Design XL R2| Qnix 27" 2560x1440@ 96hz | LG Sl8500 47" LCD | Onkyo TX-SR508 A/V Receiver| Magnat 5001 Interior 5.1 Højtalere| Xbox 360 Slim| PS3| PS2 Slim| Dreamcast | Sega Master System 2|
Beatwolf
Niveau 6
 
Indlæg: 1354
By: Vanløse


Re: Kingdoms of Amalur: Reckoning tråden

Indlægaf Agrolyte » 23. jan 2012 12:40

Beatwolf - skriver du lige herinde når du har prøvet det på PC? Kunne være interessant at høre om der er stor forskel.
Agrolyte
Niveau 5
 
Indlæg: 1152


Re: Kingdoms of Amalur: Reckoning tråden

Indlægaf Sevuz » 23. jan 2012 12:44

Prøvet Demo og synes ikke rigtig det fik fat i mig. Siger ikke det er dårligt, men synes bare ikke det var noget spænde eller nyt ved det.
Billede
Sevuz
Niveau 2
 
Indlæg: 109


Re: Kingdoms of Amalur: Reckoning tråden

Indlægaf Lord Khazmir » 23. jan 2012 13:04

Hmm.
Jeg var egentlig ret hyped på Reckoning og har også flere gange været ved at pre-order, men demo´en syntes jeg ikke var fantastisk. Jeg ved godt det er unfair at komme fra Skyrim og forvente samme højder, men jeg blev faktisk noget skuffet. Ikke fordi jeg syntes det var dårlig, men jeg savnede dybde og muligheder.
Jeg stoppede dog demoen, lige som jeg var kommet ud i det fri (klokken var henad 04.30 :D ).
Efter at have læst at det bliver markant bedre herefter, så tror jeg at det skal have en chance mere.
Billede
Lord Khazmir
Niveau 4
 
Indlæg: 483


Re: Kingdoms of Amalur: Reckoning tråden

Indlægaf Beatwolf » 23. jan 2012 13:19

Agrolyte skrev:Beatwolf - skriver du lige herinde når du har prøvet det på PC? Kunne være interessant at høre om der er stor forskel.


Jeg prøvede lige hurtigt demoen på pc, må indrømme at jeg ikke gav den meget tid. Men ja grafikken (med alt på max) er en del bedre, men der er stadig nogle virkelig grimme textures her og dér. Styringen virkede også lidt mere responsiv, og det hele kørte mere flydende, men det er nok ingen overraskelse. Man har også et bedre overblik, ved ikke om det skyldes at der ikke var zoomet så meget ind på characteren eller om det blot skyldes styringsformen med mus og keyboard.
Noget der dog irriterer mig er det split-sekunds "lag" der er når man smadrer tønder og kasser. Det er til stede både på xbox og pc, så enten er det med vilje ellers er det en svaghed i enginen. Syntes ihvertfald det er irriterende.
Senest rettet af Beatwolf 24. jan 2012 10:22, rettet i alt 1 gang.
|PSN: Beeatwolf | Setup: PC: Gigabyte UD5H | Core i7 4770K| 8GB Team Xtreem 2400mhz |Asus GTX 780| Fractal Design XL R2| Qnix 27" 2560x1440@ 96hz | LG Sl8500 47" LCD | Onkyo TX-SR508 A/V Receiver| Magnat 5001 Interior 5.1 Højtalere| Xbox 360 Slim| PS3| PS2 Slim| Dreamcast | Sega Master System 2|
Beatwolf
Niveau 6
 
Indlæg: 1354
By: Vanløse


Re: Kingdoms of Amalur: Reckoning tråden

Indlægaf Nerotana » 23. jan 2012 23:06

Jeg er blevet positivt overrasket over denne demo! Virker til at være en fin og forholdsvis åben verden, samt et udmærket upgrade del :). Det bliver ikke noget jeg køber til fuld pris, men til omkring de 200-250 kroner så skal det købes! :)
Nerotana
Niveau 5
 
Indlæg: 1254


Re: Kingdoms of Amalur: Reckoning tråden

Indlægaf Beatwolf » 24. jan 2012 10:22

Nerotana skrev:Jeg er blevet positivt overrasket over denne demo! Virker til at være en fin og forholdsvis åben verden, samt et udmærket upgrade del :). Det bliver ikke noget jeg køber til fuld pris, men til omkring de 200-250 kroner så skal det købes! :)


Ja tror også det bliver en titel jeg køber når den er kommet lidt ned i pris. Stadig i gang med skyrim + 50 andre spil
|PSN: Beeatwolf | Setup: PC: Gigabyte UD5H | Core i7 4770K| 8GB Team Xtreem 2400mhz |Asus GTX 780| Fractal Design XL R2| Qnix 27" 2560x1440@ 96hz | LG Sl8500 47" LCD | Onkyo TX-SR508 A/V Receiver| Magnat 5001 Interior 5.1 Højtalere| Xbox 360 Slim| PS3| PS2 Slim| Dreamcast | Sega Master System 2|
Beatwolf
Niveau 6
 
Indlæg: 1354
By: Vanløse


ForegåendeNæste

Tilbage til RPG

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster

cron