Xboxlife forum

Dragon Age II-tråden til fans!

Diskuter RPG og MMORPG's her.

Re: Dragon Age II-tråden til fans!

Indlægaf DK Anders » 15. jun 2011 13:52

Ja, de er ret fede.

Er jeg den eneste som synes, at Dragon Age 2 slet ikke er noget værd i forhold til Origins? Nu er jeg i gang med mit andet playthrough, men jeg gider næsten ikke, fordi jeg synes, det er kedeligt. Der er slet ikke det samme "feel" over det, som der var i Origins... :(
Masta ch33f skrev: Hahahahah. It was my roflcopter. It goes SOI SOI SOI SOI SO
DK Anders
Niveau 5
 
Indlæg: 1247


Re: Dragon Age II-tråden til fans!

Indlægaf spif2001 » 15. jun 2011 13:58

DK Anders skrev:Ja, de er ret fede.

Er jeg den eneste som synes, at Dragon Age 2 slet ikke er noget værd i forhold til Origins? Nu er jeg i gang med mit andet playthrough, men jeg gider næsten ikke, fordi jeg synes, det er kedeligt. Der er slet ikke det samme "feel" over det, som der var i Origins... :(

Jeg tror, at du er en blandt rigtig mange. :)
spif2001
Niveau 9
 
Indlæg: 12954
By: Horsens


Re: Dragon Age II-tråden til fans!

Indlægaf Ink129 » 15. jun 2011 17:41

DK Anders skrev:Ja, de er ret fede.

Er jeg den eneste som synes, at Dragon Age 2 slet ikke er noget værd i forhold til Origins? Nu er jeg i gang med mit andet playthrough, men jeg gider næsten ikke, fordi jeg synes, det er kedeligt. Der er slet ikke det samme "feel" over det, som der var i Origins... :(


Jeg er også fuldstændig enig. Der skal ske en del væsentlige forbedringer i en 3'er, før jeg genfinder troen på den serie igen.
Whenever you are feeling blue, jaded and down on your luck, just remember: even the Pope poops!
Ink129
Niveau 6
 
Indlæg: 1306


Re: Dragon Age II-tråden til fans!

Indlægaf DkSlayer » 15. jun 2011 18:21

Tror jeg nåede at få 5 gamerscore i DA II.. Så kunne jeg ikke holde det ud mere.

Elskede 1'eren
DkSlayer
Niveau 4
 
Indlæg: 506


Re: Dragon Age II-tråden til fans!

Indlægaf ckolsen » 15. jun 2011 19:40

Helt enig.
Da jeg købte spillet (brugt da jeg ventede og købte det billigt pga. de mange dårlige ting man havde hørt om det), blev jeg ekstremt skuffet. Jeg havde lave forventninger pga. demo osv. men at det var SÅ ringe skuffede mig alligevel. Jeg kom til starten af act 3, men så kunne jeg bare ikke få mig selv til at starte spillet igen.

Nu har jeg så forsøgt at starte forfra nogle måneder senere... men det føles lidt som en pligt at spille det... utroligt at det kan komme så vidt, når Origins blev gennemført 5 gange, med utallige underholdende spiltimer...

Så nej DK Anders, du er vist ikke den eneste hehe...
ckolsen
Niveau 2
 
Indlæg: 105


Re: Dragon Age II-tråden til fans!

Indlægaf Elgar » 15. jun 2011 21:18

Dette spil har været så skadeligt for Biowares ry hos mig. Jeg havde det sådan, at når der kom et nyt Bioware spil så smed jeg bare pengene på bordet på release, eftersom de har udviklet en del af mine favoritspil (Kotor, DAO, ME, ME2). Så selvom jeg engang havde set nogle videoer fra noget combat (som jeg mildest talt ikke kunne lide) bla. fra DA2, så købte jeg det som den blinde "fanboy" jeg var.

Føj, føj, føj. De tog alt hvad folk elskede ved etteren og smed det ad helvede til med henblik på at tiltrække masserne og cashe ind på franchisen. Jeg køber ikke 3'eren, lige meget hvad de gør ved.

Mass Effect 3 derimod, dét glæder jeg mig ekstremt til. Men det er ikke givet, at jeg bare lalleglad køber det på release. Når det så er sagt, tvivler ekstremt meget på at ME3 går DA2 vejen og det er jo også udviklet af 2 forskellige hold.
Ich habe fertig.
Elgar
Niveau 4
 
Indlæg: 313


Re: Dragon Age II-tråden til fans!

Indlægaf DK Anders » 17. jun 2011 16:06

Okay. Jeg kan godt se, jeg ikke er den eneste! Det gør mig meget ondt. Synes vi herinde skal finde på ting, som vil gøre en evt. 3'er bedre med henblik på, hvad der var godt i Origins og måske lidt i 2'eren... Dette er mine holdninger.

Forbedringer:

- Tilbage med listen af dialogmuligheder (DA 2's er dårligt, fordi man næsten kender resultatet af et svar)
- Disse svarmuligheder må meget gerne være med stemme! (Hawkes Voice-Actor gjorde et usselt stykke arbejde)
- Mere fokus på medkarakterer, som der var i 1'eren (Dem i 2'eren har ikke særlig meget indflydelse, og er kedelige, og vil bolle én hele tiden)
- Combat (Nogle synes, at det er bedre i 2'eren, for 1'eren var for kedelig. Jeg tror en blanding vil være god, har svært ved at forklare det..., kan i hvert fald bedre lide 1'erens)
- Skilltræer (Det lød smart, men synes det er fuldkommen uoverskueligt, og jeg ved ikke, hvad halvdelen af dem gør, så det ender med at jeg bare spammer A)
- Hvad blev der af Crafting??? (Man kan da ikke lave potions og poisons længere...??)
- Omgivelserne (I Origins var man mange forskellige steder, nogle med landidyl (Lothering) og nogle med ærefrygt (Orzammar))
- Større verden (Man er f*cking de samme steder ALTID i DA 2!!!)
- Forskellige karakterer, man kan være (Var noget af det, der fik mig til at spille Origins SÅ mange gange igennem)
- Musikken? (Hvor blev den episke Origins-musik af, og de smukke sange, som Lelianas?)
- Armor og våben (Det er for uoverskueligt og der er for få "special armours" i DA 2)
- Mere kringlet handlingslinje (I DA 2, skulle man stoppe "The Blight", meeen man skulle sq også lige rede Arl Eamon, finde en ny konge af Orzammar, nakke et par demoner og træffe et etisk valg med en mystisk skovånd)

Jeg kommer nok på mere senere, men I må meget gerne byde ind med, hvad der ellers skal forbedres.! :)
Masta ch33f skrev: Hahahahah. It was my roflcopter. It goes SOI SOI SOI SOI SO
DK Anders
Niveau 5
 
Indlæg: 1247


Re: Dragon Age II-tråden til fans!

Indlægaf Vix-blue » 24. jun 2011 18:19

Så er der kommet nye achievements til Dragon Age 2:
http://www.xbox360achievements.org/game ... ievements/
Vix-blue
Niveau 4
 
Indlæg: 681


Re: Dragon Age II-tråden til fans!

Indlægaf DK Anders » 25. jun 2011 12:42

Ved sq ærligt talt ikke, om jeg gider bruge penge på lortet mere.. :?
Masta ch33f skrev: Hahahahah. It was my roflcopter. It goes SOI SOI SOI SOI SO
DK Anders
Niveau 5
 
Indlæg: 1247


Re: Dragon Age II-tråden til fans!

Indlægaf spif2001 » 7. jul 2011 22:25

spif2001
Niveau 9
 
Indlæg: 12954
By: Horsens


Re: Dragon Age II-tråden til fans!

Indlægaf Jibla » 8. jul 2011 08:07

Uden at have spillet 2'eren, så synes jeg at den DLC pakke dér lyder OK!

http://kotaku.com/5819150/the-first-maj ... an-apology
Billede
Jibla
Niveau 7
 
Indlæg: 4856


Re: Dragon Age II-tråden til fans!

Indlægaf DK Anders » 9. jul 2011 19:52


Masta ch33f skrev: Hahahahah. It was my roflcopter. It goes SOI SOI SOI SOI SO
DK Anders
Niveau 5
 
Indlæg: 1247


Re: Dragon Age II-tråden til fans!

Indlægaf Nerotana » 9. jul 2011 21:07

Syntes nu ikke at 2'eren er så slemt igen. Personligt er jeg ret vild med kampsystemet, og den der race med de der horn på hovedet (kan sgu ikke huske hvad de hedder) er ret nice. Dog syntes jeg også at man render rundt de samme steder igen og igen, og det er slet ikke varieret nok!
Jeg er dog kommet tæt på slutningen nu kan jeg mærke, men sidder fuldstændig fast ved en gruppe fjender hvor der kommer en kæmpe dæmon og en MASSE af de der shades. Det irreterer mig en anelse, at selv når jeg spiller på Casual at jeg skal møde så svære udfordringer så jeg ikke kan komme videre. Jeg indrømmer gerne at jeg ikke er særlig god til spillet, men nu hvor jeg spiller på Casual så regner jeg altså med at det ikke burde være frustrerende at gennemføre. Misforstå mig endelig ikke, jeg kan godt li' at få en udfordring, men det bliver lidt ødelagt af at jeg får en udfordring som gør mere skade end gavn for mig.
På Casual burde alle kunne gennemføre det uden at få særlig meget sved på panden! :)
Nerotana
Niveau 5
 
Indlæg: 1254


Re: Dragon Age II-tråden til fans!

Indlægaf DK Anders » 26. jul 2011 15:15

Så er Legacy ude! Er der nogen, der kan give en anmeldelse? :)
Masta ch33f skrev: Hahahahah. It was my roflcopter. It goes SOI SOI SOI SOI SO
DK Anders
Niveau 5
 
Indlæg: 1247


Re: Dragon Age II-tråden til fans!

Indlægaf Smolle » 31. jul 2011 20:44

Jeg er også i fuld gang med Dragon Age II og synes slet ikke det er så forfærdeligt som mange får det til at fremstå i denne tråd. Selvfølgelig er det ikke perfekt og level designerne har tilsyneladende været ret dovne, eftersom mange af de grotter og andre små steder man kommer forbi bliver genbrugt, selvom det er helt andre steder på kortet. Et lidt mærkeligt sted at spare, da det formentlig ikke ville have taget vildt meget ekstra udviklingstid at lave lidt variation mellem disse steder.

Men derudover synes jeg det er et godt spil. Jeg fik det med posten i starten af ugen, men har ikke haft tid at spille det pga. arbejde. Nu har jeg så stort set ikke lavet andet end at spille Dragon Age II hele weekenden og har været fint underholdt. Jeg har den samme følelse som i Origins, hvor man bare higer efter mere og slet ikke kan ligge controlleren fra sig. Kan godt se at man render meget rundt de samme steder, men synes til gengæld også det er nogle flotte steder og jeg kan faktisk godt lide at begive mig rundt i Kirkwall. Ville selvfølgelig være rart med lidt færre loading-sekvenser, men det må man jo leve med.

Har lige klaret den sidste quest inden jeg skal til at begive mig ned i The Deep Roads. Her kunne man måske godt have brugt en status-indikator for at vise hvor mange quests der er tilbage at tjene penge på. Har læste mig frem til at den lånemulighed der opstår, hvor en dværg tilbyder en at låne de sidste penge man mangler, kun kommer frem når man har gennemført alle andre quests og det er så det der er sket for mig. Jeg stod med ca. 45 sovereigns og skulle altså bruge 50. Ville måske gerne have haft en lille warning om at det var ved at lakke mod enden med quests, evt. bare ved at de skrev noget ala "x/y quests completed".

Men synes alt i alt ikke det er katastrofale fejl/mangler og jeg har nydt hele historien so far. Der er rimelig god sammenhæng mellem quests og det virker i hvert fald som om at de party members man vælger rent faktisk har en indflydelse på udfaldet af de forskellige samtaler undervejs. Det er muligt at det ikke er tilfældet, men det er sådan set også lidt lige gyldigt i mine øjne, så længe det er implementeret på den måde det er, hvor man kan spørge forskellige party members til råds i givne situationer.

Nu går der desværre nok noget tid før jeg får tid at spille igen, men jeg venter allerede i stor spænding på fortsættelsen. Kan godt være Dragon Age II ikke er revolutionerende, men jeg synes bestemt det er et ganske solidt spil som jeg personligt har haft meget glæde af indtil videre og som jeg ikke ville have nogen betænkeligheder ved at anbefale til venner.
Smolle
Niveau 3
 
Indlæg: 296


ForegåendeNæste

Tilbage til RPG

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 16 gæster

cron