Xboxlife forum

Divinity 2 Ego Draconis

Diskuter RPG og MMORPG's her.

Indlægaf spif2001 » 27. nov 2009 23:42

Nå - lidt mere info:

Man kan vælge skills i forskellige områder. Spells hører til Priest og Wizard skill trees, Ranger har bue skills, Warrior har ja kriger skills og Slayer er resten - dvs hvor god man er til forskellige våben, lockpicking, osv.

Derudover er der status point, så man kan pumpe forskellige stats op. Vitalogy, Dexterity, Wisdom, Strength og den slags.

Indtil videre minder Ego Draconis om en blanding imellem Sacred 2 og Risen.
spif2001
Niveau 9
 
Indlæg: 12954
By: Horsens


Indlægaf DkSlayer » 28. nov 2009 16:50

Tak for info Spif (:
DkSlayer
Niveau 4
 
Indlæg: 506


Indlægaf Annxii » 28. nov 2009 19:08

mange tak, det lyder meget interessant! men det bliver nok ikke lige med det første at divinity kommer i min box. Jeg er stadig ikke færdig med Dragon Age og så var der også lige en Assassin's Creed 2, der kom forbi :)
Annxii
Niveau 6
 
Indlæg: 1541


Indlægaf Justin Anhtony » 29. nov 2009 12:17

Åben verden?
Justin Anhtony
Niveau 5
 
Indlæg: 1198


Indlægaf spif2001 » 29. nov 2009 12:32

Det ved jeg faktisk ikke endnu - men jeg kan da gå ind på et kort, og jeg har set én teleport statue dims, så man må kunne porte sig frem og tilbage.

Satser på at få spillet lidt idag, men jeg var til den onde julefrokost i går, så jeg ved ikke om jeg kan holde til det. :)
spif2001
Niveau 9
 
Indlæg: 12954
By: Horsens


Indlægaf Justin Anhtony » 29. nov 2009 13:32

spif2001 skrev:Det ved jeg faktisk ikke endnu - men jeg kan da gå ind på et kort, og jeg har set én teleport statue dims, så man må kunne porte sig frem og tilbage.

Satser på at få spillet lidt idag, men jeg var til den onde julefrokost i går, så jeg ved ikke om jeg kan holde til det. :)


Okay ;)
Overvejer at købe det, men er i tvivl
Justin Anhtony
Niveau 5
 
Indlæg: 1198


Indlægaf spif2001 » 30. nov 2009 08:43

Det blev ikke til så meget Divinity i går. Det var nemmere at spille LEGO Indy 2 når tømmermændene hamrede løs. :)

Lidt blev det dog til, men jeg fik stryg af nogle skeletter i en quest for at blive forvandlet helt til Dragon Slayer.

Så tænkte jeg, at jeg hellere måtte købe noget gear, så jeg fandt en smed og købte bedre armor til hele kroppen, for kun at finde ud af, at jeg ikke kan tage det på, da det er til level 9 og jeg kun er level 3... *suk*

Lige den købmands del er ikke så godt lavet. Det er meget uoverskueligt, men man kan dog have indflydelse på priserne, hvis man udfører quests for dem, eller læser deres tanker og udnytter hvad man hører.

Verdenen er meget fri og man bliver ikke holdt ret meget i hånden, som man ellers er blevet vant til i RPG'er. Man har et minikort, men det viser bare personer - ikke hvor man skal hen med sin quest. Det må man selv hitte ud af (tror jeg!). NPC'er med quests har dog på normalvis et udråbstegn, hvis de har en quest og et spørgsmålstegn hvis du er igang med en quest for dem. Spørgsmålstegnet bliver så klart lysende hvis du er færdig med en quest for dem.

Jeg har desværre ikke haft så meget combat endnu. Lidt vildsvin og goblins er det blevet til. Skeletter i flok sammen med et spøgelse er en for stor mundfuld endnu.

...men jo - verdenen er rimelig åben. Jeg kan sagtens rende ud i den dal jeg befinder mig i, hvis jeg vil, men jeg tror ikke monstrene bliver lettere af den grund. :)

BTW spiller jeg på normal sværhedsgrad, hvor man også kan vælge let og svær.

Indtil videre virker Ego Draconis som en krydsning af Sacred 2 og Two Worlds - uden dog at være ringe ligesom Two worlds. ;)
spif2001
Niveau 9
 
Indlæg: 12954
By: Horsens


Indlægaf Justin Anhtony » 30. nov 2009 09:36

Hvad med grafikken?
F.eks. sammenlignet med Risen?
Justin Anhtony
Niveau 5
 
Indlæg: 1198


Indlægaf Lord Khazmir » 30. nov 2009 10:11

Hvordan klarer DDII sig i forhold til DA:O eller Risen?
Billede
Lord Khazmir
Niveau 4
 
Indlæg: 483


Indlægaf spif2001 » 30. nov 2009 10:14

Justin Anhtony skrev:Hvad med grafikken?
F.eks. sammenlignet med Risen?

Landskabet fejler ikke noget og er noget pænere end Risen, men det er nok mest stilen der gør det, for jeg tror ikke som sådan at textures er bedre.

Grafikken er sådan lidt Oblivion agtig - stemningfuld uden at være prangende. Nu har jeg jo ikke været så langt og ved derfor heller ikke hvor meget tingene bliver genbrugt. Heller ikke om det hele begynder at sprutte og hakke, når der er mere end 5 monstre på banen.

Derudover bliver det jo også spændende at se, hvordan det fungerer når man får muligheden for at blive til en drage.
spif2001
Niveau 9
 
Indlæg: 12954
By: Horsens


Indlægaf spif2001 » 30. nov 2009 10:17

Lord Khazmir skrev:Hvordan klarer DDII sig i forhold til DA:O eller Risen?

DA:O's historie og stat/skill system findes ikke bedre p.t. - og det er et helt andet spil end DDII gameplay mæssigt. DDII er meget action præget og kan godt sammenlignes med Sacred 2 på det område - forskellen imellem de to er, at DDII foregår nede ved jorden i 3rd person view.

Risen virker mere tysker-agtigt end DDII (hvis i forstå hvad jeg mener). Risen er mere et forsøg på at være livagtigt, hvor DDII er ren fairytale action adventure.
spif2001
Niveau 9
 
Indlæg: 12954
By: Horsens


Indlægaf Lord Khazmir » 30. nov 2009 11:08

(lidt) off-topic:
Nu er du jo den store RPG guru, spif, så kan det summes op til:

Hvis det er RPG man går efter, så vil DA:O være et bedre valg end DDII.

Hvis man på den anden side er Sacred II fan, så er DDII en fin erstatning/afløsning.

- og hvis man er tysker, så er det Risen.....
Billede
Lord Khazmir
Niveau 4
 
Indlæg: 483


Indlægaf spif2001 » 30. nov 2009 11:20

Hahaha...

RPG med rigtig god historie og en god Xbox port, så er det DA:O.

DDII kan sammenlignes med Sacred 2, men det er ikke en Diablo klon som Sacred 2 er.

Jeg vil sige det på denne måde, at hvis man synes Oblivion var fedt, men var lidt for træt af 1st person view, elendig combat og spell system, men gerne vil have det lidt mere ligetil - løse quests, baske monstre, bygge et skill tree op - så er det DDII man skal prøve.

BTW så er man ikke tvunget til specielle skills, når man vælger warrior, rogue eller wizard. Det valg bestemmer bare lidt om ens start stats og den første skill man har. Efterfølgende kan man pumpe op i det man vil, så man kan sagtens lave en wizard-warrior eller hvad man nu lyster.
spif2001
Niveau 9
 
Indlæg: 12954
By: Horsens


Indlægaf Blodbad » 30. nov 2009 11:27

Undskyld mit myreknepperi, men er DDII ikke en lidt uinituitiv forkortelse?
Blodbad
Niveau 5
 
Indlæg: 1053
By: Thorsager


Indlægaf spif2001 » 30. nov 2009 11:28

Blodbad skrev:Undskyld mit myreknepperi, men er DDII ikke en lidt uinituitiv forkortelse?

du vil hellere have DII:ED?

Edit: Spillet er jo en to'er til Divine Divinity - Divine er så forsvundet i mellemtiden.
spif2001
Niveau 9
 
Indlæg: 12954
By: Horsens


ForegåendeNæste

Tilbage til RPG

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 11 gæster

cron