Det blev ikke til så meget Divinity i går. Det var nemmere at spille LEGO Indy 2 når tømmermændene hamrede løs.
Lidt blev det dog til, men jeg fik stryg af nogle skeletter i en quest for at blive forvandlet helt til Dragon Slayer.
Så tænkte jeg, at jeg hellere måtte købe noget gear, så jeg fandt en smed og købte bedre armor til hele kroppen, for kun at finde ud af, at jeg ikke kan tage det på, da det er til level 9 og jeg kun er level 3... *suk*
Lige den købmands del er ikke så godt lavet. Det er meget uoverskueligt, men man kan dog have indflydelse på priserne, hvis man udfører quests for dem, eller læser deres tanker og udnytter hvad man hører.
Verdenen er meget fri og man bliver ikke holdt ret meget i hånden, som man ellers er blevet vant til i RPG'er. Man har et minikort, men det viser bare personer - ikke hvor man skal hen med sin quest. Det må man selv hitte ud af (tror jeg!). NPC'er med quests har dog på normalvis et udråbstegn, hvis de har en quest og et spørgsmålstegn hvis du er igang med en quest for dem. Spørgsmålstegnet bliver så klart lysende hvis du er færdig med en quest for dem.
Jeg har desværre ikke haft så meget combat endnu. Lidt vildsvin og goblins er det blevet til. Skeletter i flok sammen med et spøgelse er en for stor mundfuld endnu.
...men jo - verdenen er rimelig åben. Jeg kan sagtens rende ud i den dal jeg befinder mig i, hvis jeg vil, men jeg tror ikke monstrene bliver lettere af den grund.
BTW spiller jeg på normal sværhedsgrad, hvor man også kan vælge let og svær.
Indtil videre virker Ego Draconis som en krydsning af Sacred 2 og Two Worlds - uden dog at være ringe ligesom Two worlds.