Xboxlife forum

Divinity 2 Ego Draconis

Diskuter RPG og MMORPG's her.

Indlægaf spif2001 » 2. dec 2009 18:18

game.co.uk har det til 33£ (ca. 270 kr) inkl. fragt:

http://www.game.co.uk/Games/Xbox-360/Di ... ded=344412
spif2001
Niveau 9
 
Indlæg: 12954
By: Horsens


Indlægaf spif2001 » 2. dec 2009 22:27

Det spil er fanme svært! :D

Jeg dør hele tiden - og lige nu sidder jeg fast i et rum, jeg ikke kan finde ud af at komme ud af igen.

Til jer der får fingrene i spillet. Husk at save, save, save.
spif2001
Niveau 9
 
Indlæg: 12954
By: Horsens


Indlægaf Lord Khazmir » 3. dec 2009 10:37

Da jeg er i fuld sving med ACII (halvvejs) og har Fallout 3 GOTY liggende (ikke startet på), så har jeg besluttet kun købe ét 150+ timers RPG.

Så Spif - direkte adspurgt - DA:O eller Divinity? :o

Mit udgangspunikt er, at jeg mener at Oblivion stadig er ét af de bedste spil lavet til boksen.
Sacred 2 var fint og har da alligevel kostet omkring 150 timer, men nåede langt fra Oblivions niveau og dybde.
Billede
Lord Khazmir
Niveau 4
 
Indlæg: 483


Indlægaf spif2001 » 3. dec 2009 10:59

Det kommer helt an på, om du er til banter tunge rpg'er eller action fyldte rpg'er.

DA:O er banters i stor stil og kampene er taktiske i den forstand, at du skal styre overblikket og vælge skills i ny og næ. Du skal ikke være smart med combo'er med controlleren. Super historie. Party members der skal holdes ved lige. Megen holden styr på inventory.

Divinity II har ikke nær så megen snak, men meget mere action. Du skal lave comboer og dukke / strafe med controlleren. Det er rimelig svært og der er også platforms elementer i det - hoppe rundt på afsatser for at komme op til et håndtag, der kan åbne døre tam tam.

Nu er jeg ikke kommet så langt, men der skulle bl.a. være mulighed for at få en undead minion via en necromancer, som man skulle kunne få til det tårn man kommer til at eje. Man kommer til at flyve rundt som en drage, når man har lyst - er spændt på hvordan det bliver.

...men siden du har Fallout 3 og en ½ ACII til gode, så vil DA:O måske være at foretrække, så der ikke går alt for meget action i det.

Personligt løb jeg selv lidt sur i det i DA:O, da jeg kom til Denerim (hovedstaden) - jeg fik lyst til lidt mere action og gik over til LEGO Indy 2 og nu til Divinity II. Jeg vender helt sikkert tilbage til DA:O, for det er rigtig fedt - også bedre kvalitet end Divinity II, men action delen er lille, da spillets force er historie fortælling.
spif2001
Niveau 9
 
Indlæg: 12954
By: Horsens


Indlægaf Lord Khazmir » 3. dec 2009 11:04

Hvorfor har de lavet en achievement der giver 1 GP?

Det virker som om den goblin faktisk er en anelse svær, så 1 GP er måske lidt fedtet? Alternativt kunne de lige så godt udelade den achievement.
Billede
Lord Khazmir
Niveau 4
 
Indlæg: 483


Indlægaf Lord Khazmir » 3. dec 2009 11:08

spif2001 skrev:Det kommer helt an på, om du er til banter tunge rpg'er eller action fyldte rpg'er.

DA:O er banters i stor stil og kampene er taktiske i den forstand, at du skal styre overblikket og vælge skills i ny og næ. Du skal ikke være smart med combo'er med controlleren. Super historie. Party members der skal holdes ved lige. Megen holden styr på inventory.

Divinity II har ikke nær så megen snak, men meget mere action. Du skal lave comboer og dukke / strafe med controlleren. Det er rimelig svært og der er også platforms elementer i det - hoppe rundt på afsatser for at komme op til et håndtag, der kan åbne døre tam tam.

Nu er jeg ikke kommet så langt, men der skulle bl.a. være mulighed for at få en undead minion via en necromancer, som man skulle kunne få til det tårn man kommer til at eje. Man kommer til at flyve rundt som en drage, når man har lyst - er spændt på hvordan det bliver.

...men siden du har Fallout 3 og en ½ ACII til gode, så vil DA:O måske være at foretrække, så der ikke går alt for meget action i det.

Personligt løb jeg selv lidt sur i det i DA:O, da jeg kom til Denerim (hovedstaden) - jeg fik lyst til lidt mere action og gik over til LEGO Indy 2 og nu til Divinity II. Jeg vender helt sikkert tilbage til DA:O, for det er rigtig fedt - også bedre kvalitet end Divinity II, men action delen er lille, da spillets force er historie fortælling.


Tak skal du have spif - jeg havde selv en mavefølelse af at DA:O nok mest var mig, omend du har gjort mig i tvivl med dine seneste indlæg om Divinity :lol:
Billede
Lord Khazmir
Niveau 4
 
Indlæg: 483


Indlægaf Blodbad » 3. dec 2009 11:46

Synes det lyder meget fedt, lige min slags spil. Jeg får desværre bare ikke tid til det foreløbig. Der er alt for mange spil der skal have min opmærksomhed (damn you gamestop).
Blodbad
Niveau 5
 
Indlæg: 1053
By: Thorsager


Indlægaf Lord Khazmir » 4. dec 2009 10:57

Blodbad skrev:Synes det lyder meget fedt, lige min slags spil. Jeg får desværre bare ikke tid til det foreløbig. Der er alt for mange spil der skal have min opmærksomhed (damn you gamestop).


Du har ret Blodbad - det er dog svært at prioritere mellem alle de gode spil der lige er eller bliver lanceret i øjeblikket.
Billede
Lord Khazmir
Niveau 4
 
Indlæg: 483


Indlægaf spif2001 » 15. dec 2009 23:36

spif2001
Niveau 9
 
Indlæg: 12954
By: Horsens


Indlægaf Blodbad » 16. dec 2009 09:21

Synes ikke de trailere er særlig god reklame for spillet.
Blodbad
Niveau 5
 
Indlæg: 1053
By: Thorsager


Indlægaf spif2001 » 21. dec 2009 15:38

spif2001
Niveau 9
 
Indlæg: 12954
By: Horsens


Indlægaf Miaauw » 21. dec 2009 15:54

spif2001 skrev:Demo på marketplace: http://marketplace.xbox.com/da-DK/games ... 00445487d7 1Gb

Hey, er din signatur ikke fra System Shock 2?
Miaauw
Niveau 6
 
Indlæg: 1338


Indlægaf spif2001 » 21. dec 2009 15:56

eegra skrev:
spif2001 skrev:Demo på marketplace: http://marketplace.xbox.com/da-DK/games ... 00445487d7 1Gb

Hey, er din signatur ikke fra System Shock 2?

Jo da :)
spif2001
Niveau 9
 
Indlæg: 12954
By: Horsens


Indlægaf dakidski » 21. dec 2009 20:30

spif2001 skrev:Demo på marketplace: http://marketplace.xbox.com/da-DK/games ... 00445487d7 1Gb

Skide racister! Kun for 'Gold'-kunder. Grrr!

Amazon.de har den tyske udgave til €50 og brugt for €40... Jeg ved ikke om den har engelsk sprog på.
Senest rettet af dakidski 21. dec 2009 20:32, rettet i alt 1 gang.
dakidski
Niveau 4
 
Indlæg: 685


Indlægaf spif2001 » 21. dec 2009 20:32

Er det ikke stadig sådan, at demo'er også kan downloades af sølv medlemmer, 1 uge efter at guld medlemmer får den?
spif2001
Niveau 9
 
Indlæg: 12954
By: Horsens


ForegåendeNæste

Tilbage til RPG

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster

cron