Xboxlife forum

Risen

Diskuter RPG og MMORPG's her.

Indlægaf Annxii » 6. okt 2009 16:39

jeg har også lige fået Risen ind af døren og fået det afprøvet. Jeg har spillet Gothic 1,2 og 3 med stor glæde og også Risen demoen, men jeg synes godt nok de har været hårde ved den her port.

Der bliver i anmeldelserne lagt helt vildt meget vægt på bugs og glitches og ja der er da en del, men er man blevet underholdt af nogen af Gothic spillene så er det ikke noget, der vil ødelægge ens gameplay. Mit største problem med xbox-versionen er brightness, der er helt hen i vejret og uden nogen justeringsmuligheder. Jeg har dog lige læst på det officielle forum at de arbejder på en patch så man får brightness control og generelt hjælper grafikken.

En lidt pudsig ting er at PC-udgaven fylder 2.1gb men xbox-version fylder kun 1.1gb! det er uden tvivl det mindste Xbox spil jeg har installeret på hdd. Hvor er den sidste 1gb blevet af? Jeg har tit set PC-spil, der var mindre end deres Xbox modstykker men aldrig omvendt. Textures er formegentlig blevet nedskaleret ift. xbox-version men textures fylder kun ca 500mb i PC-udgaven.

det er ikke et spil for RPG-nybegyndere, men det er ikke xboxens skyld, det har aldrig været meningen med Risen. Vil man have et spil hvor ens handlinger påvirker verden så er det tilgengæld et 'must' :) Der har i div. anmeldelser været en del kritik af sværhedsgraden og combat. Bevars, det kræver lidt tilvending hvis man ikke har spillet Gothic før, men det er slet ikke så ubrugligt som anmeldelserne får det til at lyde. Det er bare ikke verdens nemmeste spil.

Hvis man kan leve med grafikken, hvad de fleste RPG-fans bør kunne, så er der en masse godt gameplay gemt i Risen. :)

Jeg ender sikkert med at bytte væk på et eller andet tidspunkt, men jeg skal helt klart igennem det først. Forhåbenlig bliver det er meget bedre oplevelse efter patchen :)
Annxii
Niveau 6
 
Indlæg: 1541


Indlægaf spif2001 » 6. okt 2009 16:45

Fint - jeg glæder mig til at proppe det i maskinen for første gang i aften. :)

Er Risen svært? Så er det langtidsholdbart. I modsætning til Fable II, der overlever på god grafik og stemning, da sværhedgraden er alt alt for let.
spif2001
Niveau 9
 
Indlæg: 12954
By: Horsens


Indlægaf Justin Anhtony » 6. okt 2009 16:49

Det er sku et godt spil ;)
Men det kræve lige noget tilvænning..
Giv spillet en chanche det er sjovt
Justin Anhtony
Niveau 5
 
Indlæg: 1198


Indlægaf Annxii » 6. okt 2009 16:52

spif2001 skrev:Fint - jeg glæder mig til at proppe det i maskinen for første gang i aften. :)

Er Risen svært? Så er det langtidsholdbart. I modsætning til Fable II, der overlever på god grafik og stemning, da sværhedgraden er alt alt for let.
Det skulle helt klart have lang holdbarhed! 50-60timers gameplay i første omgang og så er der god replay value fordi valg tidligt i spillet ændrer resten af spillet :)
Annxii
Niveau 6
 
Indlæg: 1541


Indlægaf Justin Anhtony » 6. okt 2009 20:42

#Annxii

Spillet fylder altså 2.5 GB og ikke 1.1 GB
Justin Anhtony
Niveau 5
 
Indlæg: 1198


Indlægaf spif2001 » 6. okt 2009 21:32

Nå - nu er jeg også kommet lidt i gang. Det virker da fair nok indtil videre. Grafisk ikke på toppen, men heller ikke dårligt.

Tror nu lige jeg skal pløje manualen igennem, inden jeg falder i søvn. Der er for mange ting, der mangler en forklaring.

Man kan hverken hoppe eller løbe eller hvad?
spif2001
Niveau 9
 
Indlæg: 12954
By: Horsens


Indlægaf Annxii » 6. okt 2009 22:00

man hopper ved at trykke på højre stick, men det skal du ikke gøre alt for meget. Det ser ret sygt ud ;)

Justin, jeg har lige checket igen og der står virkelig kun 1.1gb på min installation. Hvis der virkelig er forskel på installationerne vil jeg tro der er flere sprog i det ene end i det andet. Mit er ikke købt her hjemme men fra TheHut. I PC-udgaven fylder speech_english.pak ca 850mb og tyskerne har det jo ikke ligefrem med at fatte sig i korthed s måske er der også røget tysk tale med hos dig :)
Annxii
Niveau 6
 
Indlæg: 1541


Indlægaf CaptainKicker » 9. okt 2009 15:31

Nu spørger jeg lidt dumt. Men der i starten, hvor hende kvinden nævner noget om at man skal finde en nøgle. Skal man finde nøglen og åbne kisten? Kan ikke finde nøglen, nemlig :)
CaptainKicker
Moderator
 
Indlæg: 10813
By: Silkeborg


Indlægaf spif2001 » 9. okt 2009 16:28

CaptainKicker skrev:Nu spørger jeg lidt dumt. Men der i starten, hvor hende kvinden nævner noget om at man skal finde en nøgle. Skal man finde nøglen og åbne kisten? Kan ikke finde nøglen, nemlig :)

Nøglen ligger inde i huset. Tjek alle skabe osv - alt hvad der bliver highlighted med tekst.
spif2001
Niveau 9
 
Indlæg: 12954
By: Horsens


Indlægaf CaptainKicker » 9. okt 2009 16:35

spif2001 skrev:
CaptainKicker skrev:Nu spørger jeg lidt dumt. Men der i starten, hvor hende kvinden nævner noget om at man skal finde en nøgle. Skal man finde nøglen og åbne kisten? Kan ikke finde nøglen, nemlig :)

Nøglen ligger inde i huset. Tjek alle skabe osv - alt hvad der bliver highlighted med tekst.


Hmm, synes ikke rigtig skabene bliver highligthed, men tak! Prøver lige :)
CaptainKicker
Moderator
 
Indlæg: 10813
By: Silkeborg


Indlægaf spif2001 » 9. okt 2009 16:58

CaptainKicker skrev:
spif2001 skrev:
CaptainKicker skrev:Nu spørger jeg lidt dumt. Men der i starten, hvor hende kvinden nævner noget om at man skal finde en nøgle. Skal man finde nøglen og åbne kisten? Kan ikke finde nøglen, nemlig :)

Nøglen ligger inde i huset. Tjek alle skabe osv - alt hvad der bliver highlighted med tekst.


Hmm, synes ikke rigtig skabene bliver highligthed, men tak! Prøver lige :)

ikke highlighted grafisk, men der kommer en tekst, ligesom når du kan se der er noget på jorden.
spif2001
Niveau 9
 
Indlæg: 12954
By: Horsens


Indlægaf CaptainKicker » 9. okt 2009 16:59

spif2001 skrev:
CaptainKicker skrev:
spif2001 skrev:
CaptainKicker skrev:Nu spørger jeg lidt dumt. Men der i starten, hvor hende kvinden nævner noget om at man skal finde en nøgle. Skal man finde nøglen og åbne kisten? Kan ikke finde nøglen, nemlig :)

Nøglen ligger inde i huset. Tjek alle skabe osv - alt hvad der bliver highlighted med tekst.


Hmm, synes ikke rigtig skabene bliver highligthed, men tak! Prøver lige :)

ikke highlighted grafisk, men der kommer en tekst, ligesom når du kan se der er noget på jorden.


Det er også det jeg mener, bare lidt ringe formuleret. Men når jeg går over til skabet, så sker der ikke noget. ;)
CaptainKicker
Moderator
 
Indlæg: 10813
By: Silkeborg


Indlægaf spif2001 » 9. okt 2009 17:03

hmm... jeg kan ikke huske lige hvilken container jeg fandt den i, men den er i huset.
spif2001
Niveau 9
 
Indlæg: 12954
By: Horsens


Indlægaf Kalle » 10. okt 2009 04:41

har også fået proppet Risen i Boxen og jeg er blevet slugt af det. har dog aldrig prøvet gothic serien men hvis det ligner Risen må jeg da lige kigge en extra gang efter det. spille stilen er noget jeg ikk har prøvet før. (hver handlig har en konsekvens) men det tiltaler mig!
Kalle
Niveau 3
 
Indlæg: 287


Indlægaf Justin Anhtony » 10. okt 2009 08:16

Du har ret i at der også er tysk tale i min version...
Så dit fylder nok mindre derfor ;)
Justin Anhtony
Niveau 5
 
Indlæg: 1198


ForegåendeNæste

Tilbage til RPG

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 15 gæster