Xboxlife forum

Official: Final Fantasy XIII

Diskuter RPG og MMORPG's her.

Indlægaf kofoed » 26. feb 2010 15:37

Chaui skrev:
nakka skrev:dette er bare løgn!! sig det er løgn.. ellers så skal jeg igennem et ræs for at få en ny hdd. eller også må jeg købe mit første multiplat spil til ps3en.

http://www.thesixthaxis.com/2010/02/26/ ... tall-size/

install på hdd
18.3 gb

Disc 1: 5.9GB
Disc 2: 5.8GB
Disc 3: 6.6GB


Mon ikke du overlever den bedre grafiske del der er at finde i PS3 versionen ? har man begge konsoller kan jeg slet ikke sætte mig ind i hvorfor man skulle vælge den dårligste udgave ?


Ja, hvis man har en PS3, så skal man da klart have FFXIII til den, dog tror jeg stadig ikke at FFXIII til xbox360 bliver dårligt eller grimt, men det er jo klart at det bliver bedre til PS3.
kofoed
Niveau 7
 
Indlæg: 2445


Indlægaf DanishDove » 26. feb 2010 15:38

Chaui skrev:
nakka skrev:dette er bare løgn!! sig det er løgn.. ellers så skal jeg igennem et ræs for at få en ny hdd. eller også må jeg købe mit første multiplat spil til ps3en.

http://www.thesixthaxis.com/2010/02/26/ ... tall-size/

install på hdd
18.3 gb

Disc 1: 5.9GB
Disc 2: 5.8GB
Disc 3: 6.6GB


Mon ikke du overlever den bedre grafiske del der er at finde i PS3 versionen ? har man begge konsoller kan jeg slet ikke sætte mig ind i hvorfor man skulle vælge den dårligste udgave ?


Det kunne tænkes, at han er achievementhunter eller bare ønsker at ha' achievements frem for trophies:P
Billede
DanishDove
Niveau 5
 
Indlæg: 1195


Indlægaf TerrificFalcon » 26. feb 2010 15:43

I følge diverse billeder af coveret kører FF XIII faktisk med samme opløsning som på PS3'en, ergo burde der ikke være nogen ekstremt stor forskel.
TerrificFalcon
Niveau 7
 
Indlæg: 5741


Indlægaf Chaui » 26. feb 2010 16:07

Tror ærligt talt ikke du skal tro så meget på coveret. Der står vel også 720p på MW1 og MW2, men det er bare opskaleret.

Der findes altså ret mange folk på nettet der har haft fingrene i begge, og der bliver ikke lagt skjult på forskellen.

og stod jeg i den situation at jeg frit kunne vælge imellem super grafik eller knap så super grafik + at man ikke har nok plads på harddisken, så vil jeg da 100% vælge PS3'en, kan slet ikke se det kan være et dilemma.
Billede
Chaui
Niveau 6
 
Indlæg: 1800


Indlægaf TagEnKiks » 26. feb 2010 16:23

Chaui - Jeg vil gerne læse kilden der bekræfter at Xbox360 versionen kører en lavere opløsning. Alt jeg har fundet er baseret på de screenshots, som er blevet frigivet. Altså ikke en kilde, som på nogen måde kan afgøre hvorvidt Xbox360 faktisk er i lavere opløsning.

Det eneste jeg har kunnet finde frem til er at cutscenes i ps3 versionen er 1080p ukomprimeret materiale modast Xbox 360 versionen. Så vil gerne se en troværdig kilde, som ikke er baseret på screenshots.

Derudover så tror jeg næppe det får den store indflydelse på spillet og er ikke noget der kan ses. Det vil kræve to monitors med præcise samme indstillinger, som skulle afspille spillet på samme tid. Altså ikke noget folk gør.
Hvis der skulle være tale om en lavere opløsning, så kan vi da i det mindste håbe det vil have en positiv indvirkning på selve afspilningen af spillet! Og vi derfor vil slippe for framedrops og andre ting, som er meget værre end en lidt lavere opløsning.
TagEnKiks
Niveau 8
 
Indlæg: 7159


Indlægaf Chaui » 26. feb 2010 17:05

Kan ikke finde nogen officielle udtalelser omkring at xboxen kun får 576p, men som sagt, med en simpel søgning på google, vælter det frem med udtalelser fra folk der har spillet begge versioner og kan fortælle at det ser betydeligt dårligere ud på Xbox'en.

Men ja vi får se når spillet udkommer, er dog ikke i tvivl om hvilken maskine jeg vælger det til.
Billede
Chaui
Niveau 6
 
Indlæg: 1800


Indlægaf TagEnKiks » 26. feb 2010 17:16

Nej, det har du ligesom gjort klart mere end en gang :)

Det kunne bare være dejligt med en kilde, som kunne bekræfte det. At folk siger det er grimmere på den ene eller anden konsol giver jeg ikke to potter tis for.
Så kan man lige så godt begynde at henvise til sonydefenseforce.com for nyheder.
TagEnKiks
Niveau 8
 
Indlæg: 7159


Indlægaf Chaui » 26. feb 2010 17:31

Det har du ret i. Er jo nok ikke så meget at gøre før vi får spillet eller en demo, kan ikke huske om der kommer nogen demo før spillet?

Men det er dog underligt hvis det viser sig at være en gang ævl og kævl at Microsoft eller Sqaure enix ikke gik ud gav en officiel bekræftelse af ens grafik på begge konsoller.
Billede
Chaui
Niveau 6
 
Indlæg: 1800


Indlægaf Kalle » 2. mar 2010 06:16

har i set nyheden på Life forsiden. spillet fylder halv så lidt på xbox udgaven. jeg siger: fuckit! nu er det blev talt så meget om alt det grafik og det. jeg glæder mig bare ualmindelig afskyeligt meget til det kommer ud. jeg har tager ferie i næste uge og skal ned til en kammerat og game det sammen med ham! venter os spændt på andmeldesen her på life som skulle komme på fredag! bring it on:)
Kalle
Niveau 3
 
Indlæg: 287


Indlægaf Slydk » 3. mar 2010 09:44

Så er jeg sgu røget med på Jrpg vognen :)
Jeg har faktisk aldrig rigtig været vild med denne genre og har kun prøvet FF7 til pc for meget længe siden. Men tilfældigvis havde gamestop et tilbud på Lost Odyssey, så det skulle prøves, for jeg troede ikke det ville sige mig noget.. Nu sidder jeg så her 3 dage efter og er på disk 3, og jeg vil ha mere!!! Jeg er kanon solgt og venter meget spændt på FF13. Det har release den 9. Marts, ik??
Men ville jeg, som har ingen erfaring med FF serien, kunne hoppe på nummer 13 unden problemer??
Og hvad med kampsystemet?? Det er da stadig turbaseret, ik?? For jeg har kigget lidt på gameplay videoer, og der ligner det som der sker mange ting på en gang under kampen.
Slydk
Niveau 4
 
Indlæg: 375


Indlægaf adionditsak » 3. mar 2010 20:04

Nice at høre Slydk :) og du har været hurtig med LO :) det er jo det traditionelle tur baserede kamp system som mange ikke bryder sig om men fedt du kan lide det .. I dt nye FF bliver det ikke turbaseret nej :) der er altså mange videoer rundt omkring på fx youtube som viser gameplayet og det er realtime.
Billede
Billede
adionditsak
Niveau 2
 
Indlæg: 179


Indlægaf Giluc » 3. mar 2010 20:11

Det her ser meget tiltalende ud... Tror da nok lige at det bliver mit første Final Fantasy siden 2'eren til NES (som jo så i virkeligheden var 4'eren) :D
Billede
Giluc
Niveau 5
 
Indlæg: 1065


Indlægaf Thit » 3. mar 2010 20:47

Så nåede jeg endelig lige til disc 3! :)

Det kribler godt nok i fingrene for at skrive om spillet, men det må desværre vente til fredag.
Der er jeg til gengæld helt klar til alle de spørgsmål der måtte være, inden udgivelsen i næste uge.
Thit
Skribent
 
Indlæg: 798


Indlægaf Slydk » 4. mar 2010 11:28

adionditsak skrev:Nice at høre Slydk :) og du har været hurtig med LO :) det er jo det traditionelle tur baserede kamp system som mange ikke bryder sig om men fedt du kan lide det .. I dt nye FF bliver det ikke turbaseret nej :) der er altså mange videoer rundt omkring på fx youtube som viser gameplayet og det er realtime.


Hehe.. Synes du, at det er hurtigt?? hehe.. Jeg blev "desværre" "syg" da jeg fik spillet ;) Så måtte jeg jo lige tage et par dage foran skærmen :)
Kører det i realtime?? Så bliver der sgu da stress på... Og nu var jeg lige blevet så forelsket i turbaseret kampsystem :(
Men wtf, det får sgu en chance alligevel :)
Slydk
Niveau 4
 
Indlæg: 375


Indlægaf Kayniel » 5. mar 2010 13:18

http://share.xboxlife.dk/file/nzg4zjgzmwvhmdu2zdy0zdfiymm2y2mymty5nmu1owi.jpg
Kayniel
Niveau 7
 
Indlæg: 2038

Brugeravatar

ForegåendeNæste

Tilbage til RPG

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster

cron