Xboxlife forum

Fable II eller Fallout 3?

Diskuter RPG og MMORPG's her.

Fable II eller Fallout 3?

Indlægaf WikzoDK » 21. sep 2008 16:38

Jeg ved godt, at der er rimelig stor forskel på de to spil, men har ikke rigtig råd og tid til at købe dem begge lige med det samme, så jeg vil høre, hvad I synes, jeg skal bruge mine penge på.

Selv hælder jeg mest til Fallout 3, som virker som et rigtig dybt spil. Jeg kan godt lide blandingen mellem RPG og FPS, og stemningen minder mig lidt om BioShock. I øvrigt fik jeg aldrig spillet Oblivion, som ellers har fået ganske stor ros. På den anden side har jeg heller aldrig spillet det første Fable, men har en god ven, som siger, at det var rigtig godt, og at han glæder sig til fortsættelsen.

Jeg regner med at købe begge spil på et eller andet tidspunkt, måske når det ene er gået lidt ned i pris, men der er jo også et hav af andre gode efterårs-/vintertitler, man bliver nødt til at købe.

Såeh, Fable II eller Fallout 3? Og hvorfor? :)
Billede
WikzoDK
Niveau 4
 
Indlæg: 493


Indlægaf MopStyle » 21. sep 2008 16:41

Jeg vælger personligt selv Fable II fremfor Fallout 3 i første omgang, og det er primært på baggrund af at der er co-op i Fable II. Der er ingen mulighed for online i Fallout 3, så jeg synes godt jeg kan "vente" lidt med det. Vil hellere have mulighed for at spille co-op med nogen online og få mest ud af Fable II imens det stadig er nyt.
Selvfølgelig vil det være muligt at gøre dette selv efter jul, men det er bare min mening. Kan godt lide at være en del af et spils "community" når det er helt nyt. Fallout 3 løber ingen vejne, og så kan man jo også vente til den eksklusive DLC pakke udkommer.
Det ender dog sikkert med jeg ikke gider vente på Fallout 3 - og køber det når Fable II er gennemført istedet.
MopStyle
Niveau 7
 
Indlæg: 2129


Indlægaf WikzoDK » 21. sep 2008 16:46

God pointe. Co-op er altid sjovt, og du har ret i, at man altid kan spille Fallout (som vist bliver temmelig langt).
Billede
WikzoDK
Niveau 4
 
Indlæg: 493


Indlægaf Vinterbird » 21. sep 2008 16:47

Personligt valg - Fallout 3

Det rigtige valg: Vent til anmeldelserne kommer ind, så kan du danne dig et overblik over hvilket spil der er det bedre.
Vinterbird
Niveau 7
 
Indlæg: 5852


Indlægaf MopStyle » 21. sep 2008 16:49

WikzoDK skrev:God pointe. Co-op er altid sjovt, og du har ret i, at man altid kan spille Fallout (som vist bliver temmelig langt).

Men det skal dog siges jeg har størst forventninger til Fallout 3 - og det primært pga. Bethesda. Oblivion var en sand tidsrøver, og jeg har brugt uendelige timer på det spil da jeg spillede det på PC.

Men jeg glæder mig bestemt også til Fable II co-op. Fable var klart et af mine favorit spil på den gamle Xbox.
MopStyle
Niveau 7
 
Indlæg: 2129


Indlægaf raabhimself » 21. sep 2008 17:36

Du kunne også købe fallout 2. det koster omkring 50/100 kr. også kan du se hvad det er for noget, og få lidt baggrundsviden inden 3'eren. Kan godt være det efter hånden er en gammel sag. Men det er stadig kvalitet. Der kan du også få et indtryk af stemningen, og hvordan humoren er.
Billede
raabhimself
Niveau 3
 
Indlæg: 244


Indlægaf Neverlie » 21. sep 2008 17:40

Køb det spil du har mest lyst til...Det ville være super ægerligt hvis du sdder med det ene spil, mens du egentligt hellere vil spille det andet...Begge spil bliver helt sikkert gode spil så det ville være synd at spolere oplevelsen...
Neverlie
Niveau 3
 
Indlæg: 254


Indlægaf Vinterbird » 21. sep 2008 17:42

raabhimself skrev:Du kunne også købe fallout 2. det koster omkring 50/100 kr. også kan du se hvad det er for noget, og få lidt baggrundsviden inden 3'eren. Kan godt være det efter hånden er en gammel sag. Men det er stadig kvalitet. Der kan du også få et indtryk af stemningen, og hvordan humoren er.


Fallout 2 og 3 har tæt på intet med hinanden at gøre. 2'eren er et isometrisk turbaseret RPG. 3'eren er et 3rd person/1st person action spil med lidt RPG elementer.

Historiemæssigt har de heller ikke meget på hinanden. Der er 50 år imellem dem, og det ene foregår på østkysten og det andet på vestkysten.
Vinterbird
Niveau 7
 
Indlæg: 5852


Indlægaf ALIE » 21. sep 2008 17:43

køber selv fable 2 og venter med falout. på grund af jeg ikke stoler på oblivion laverne der var for mange fejl i de spill ved lounch så jeg venter og ser vad folk på de værse forums siger
ALIE
Niveau 7
 
Indlæg: 5030


Indlægaf Descenter » 21. sep 2008 17:45

Har du ikke en søster eller noget som du kan sælge på eBay?
For jeg vil mene der skal findes penge til begge spil :)

Fable er som jeg ser det mere morsomt, nuttet og pænt, og nemmere for alle at gå til,
mens Fallout nok er mere Råt, hårdt, realistisk, stort og grotesk, extrem sort humor med død til følge :P

Skal man vælge 1 er det nok en smagssag.
men tror jeg så ville tage Fallout,
da jeg godt kan li den slags levelup med %'er og mulighed for forskellige perks som at rive arme og ben af folk, og mulighed for at manipulere med folk og maskiner osv.
(og så synes jeg fremtids spil virker mere fængende end fortids/eventyr.)

men igen, en smagssag, og jeg skal have begge!


PS:
Jeg er ikke enig i Vinterbird, da jeg mener Fallout serien bygger over en bestem stemning, som jeg sagtens kan følge i nr. 3. De har gjort meget ud af at fortsætte spillet i samme stil, og bruge meget samme lyd, billeder, grafik osv osv. man skal jo tænke på at der er gået en del år i spilindustrien, så selvfølgelig er der stor forskel. prøver man fallout 2 og ikke kan li det, tja, så er mit bud at man nok heller ikke tænder det vilde på fallout 3. Men der hvor jeg vil give Vinterbird ret er at Fallout 2 er mere X-Com Enemy unknown agtigt, og Fallout 3 er mere FPS agtigt.
Om det er godt eller skidt er igen igen en smagssag for den enkelte.
(lad mig bare sige jeg er oldschool)
Senest rettet af Descenter 21. sep 2008 18:00, rettet i alt 1 gang.
Descenter
Niveau 3
 
Indlæg: 201


Indlægaf WikzoDK » 21. sep 2008 17:52

Neverlie skrev:Køb det spil du har mest lyst til...Det ville være super ægerligt hvis du sdder med det ene spil, mens du egentligt hellere vil spille det andet...Begge spil bliver helt sikkert gode spil så det ville være synd at spolere oplevelsen...

Ellers kan jeg jo bare låne det ene af dig, Thomas :P

Ej, jeg køber nok spillene på Gamehubs, da de er ret billige der.

Men siger mange tak for jeres input!
Billede
WikzoDK
Niveau 4
 
Indlæg: 493


Indlægaf spif2001 » 21. sep 2008 17:58

Jeg ville vælge Fallout 3 over Fable II any day of the week. Det er så også fordi, at jeg ikke spiller over Live og derfor ikke har behovet for at være en del af community'et.

Fallout 3 henvender sig nok mere til det voksne publikum, og da jeg har passeret 30 flere år tilbage, så er det helt sikkert, at en post nuclear historie tiltaler mig langt mere en avatar agtige fjollerier i Fable II.

Jeg spillede igennem Fable og det var fedt nok, men ikke et replay værd. Oblivion har jeg til gengæld brugt utallige timer på, og hvis Fallout 3 bliver bare nogenlunde ligeså godt eller bedre, så bliver det den bedste titel på 360'eren for mig so far.

Ingen tvivl om at jeg også skal have Fable II, da RPG spil ikke hænger på træerne på Xboxen, og det virker indtil videre som en god spil oplevelse.

PS. Er du sikker på, at du ikke skal have fat i Dead Space? En shooter med en god historie og et godt gys, må da lige være noget for dig. Især hvis du er glad for BioShock.
spif2001
Niveau 9
 
Indlæg: 12954
By: Horsens


Indlægaf hazzwar » 21. sep 2008 18:11

Nu har jeg jo selv pre-ordered begge spil (brugte ca. 1000 kr på spil den dag :O,) men hvis jeg skulle vente med det ene spil, ville jeg starte med Fallout 3. Spillet har en fed stemning og er meget gennemført.

Jeg har gennemført Fable: The Lost Chapters og jeg synes det er et rigtig fedt spil. Derimod købte jeg Oblivion kort efter release (til PC,) men fik aldrig spillet det mere end en time fordi jeg virkelig syntes det var noget lort.
hazzwar
Niveau 4
 
Indlæg: 714


Indlægaf Elgar » 21. sep 2008 18:25

Jeg er ret enig med Spif. Har så bare ikke lige fyldt 30 endnu og der går lang tid, men ellers har jeg mere eller mindre samme mening.

Jeg foretrækker Fallout-humoren og den anderledes historie og verden, som for mig virker mere brutal, "virkelig" og spændende. Jeg vil helt sikkert bedst kunne lade mig falde ind i Fallout verdenen fremfor Fable.

Men skal nu nok også have Fable engang, Fallout er bare klart 1. Prioritet hos mig.
Senest rettet af Elgar 21. sep 2008 18:26, rettet i alt 1 gang.
Ich habe fertig.
Elgar
Niveau 4
 
Indlæg: 313


Indlægaf Neverlie » 21. sep 2008 18:26

Hvis du køber Fable 2 først så har vi lige en uge til at knalde igennem det...husk nu vores deal på gamehubs...

Så bruger vi det som opvarmning til Fallout...Du kommer helt sikkert til at bruge mest tid på Fallout...
Neverlie
Niveau 3
 
Indlæg: 254


Næste

Tilbage til RPG

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 16 gæster

cron