Xboxlife forum

Dragon Age: Origins tråden

Diskuter RPG og MMORPG's her.

Indlægaf CaioN » 29. maj 2009 21:55

spif2001 skrev:
CaioN skrev:
spif2001 skrev:
skitzofraen skrev:Har spillet et real-time kampsystem ala fable 2, mass effect, oblivion og fallout 3, eller bliver det turbaseret ala final fantasy og til dels Kotor?

Det bliver ikke tur-baseret, men jeg er faktisk ikke helt klar over, hvordan det reelt bliver. Du styrer kun din egen karakter direkte, og kan give ordrer til dine 3 buddies. Mon ikke det bliver meget a la hvordan Mass Effect fungerer. ;)


Bioware har da vist spillet frem hvor man også ser gameplayet?

I den walkthrough jeg har set, har man mulighed for at pause spillet (ala Icewind Dale) og give ordre...

Det har du også i Mass Effect. :)


Det er jeg klar over :)... Min pointe var at påpege pause mekanismen, eftersom du skrev, at du ikke helt var klar over, hvordan det blev :)
Billede
FINISH THE FIGHT
CaioN
Niveau 7
 
Indlæg: 2119


Indlægaf skitzofraen » 29. maj 2009 21:56

spif2001 skrev:Ingen årsag - jeg føler jo nærmest jeg kun snakker med mig selv i den her tråd.

Der er ALT for få RPG gamere på det her forum. Sad but true... :(


Jeg er på din side hvad angår RPG ;)

Jeg har aldrig tidligere været den store fan af RPG, men jeg er begyndt, at sætte pris på genren efter 360en udkom (har også spillet lidt af dem før, så som final fantasy 7 på ps, fable og kotor 1 og 2 på xbox 1, men det har tidligere været en genre, som jeg næsten altid sprang over)

Men Oblivion, Mass effect, fallout 3 og fable 2 har ændret mig syn på genren i en sådan grad, at jeg efterhånden kun er interesseret i RPG spil... De 4 ovennævnte spil er i min top 5 over bedste spil, som jeg har spillet...

(For mit vedkommende, skal det dog helst være real-time combat... med mindre der står, final fantasy på coveret, så springer jeg for det meste over spil med turbaseret kamp)
LIVE gamertag: blazed b 6710
PSN gamertag: blazed_b_6710
skitzofraen
Niveau 7
 
Indlæg: 4978


Indlægaf Buktu » 29. maj 2009 22:18

^Kotor gjorde det nu også rimeligt godt =)
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you!" - Jeremy Clarkson
Buktu
Skribent
 
Indlæg: 5642


Indlægaf Mr. Aggiz » 29. maj 2009 22:19

skitzofraen skrev:
spif2001 skrev:Ingen årsag - jeg føler jo nærmest jeg kun snakker med mig selv i den her tråd.

Der er ALT for få RPG gamere på det her forum. Sad but true... :(


Jeg er på din side hvad angår RPG ;)

Jeg har aldrig tidligere været den store fan af RPG, men jeg er begyndt, at sætte pris på genren efter 360en udkom (har også spillet lidt af dem før, så som final fantasy 7 på ps, fable og kotor 1 og 2 på xbox 1, men det har tidligere været en genre, som jeg næsten altid sprang over)

Men Oblivion, Mass effect, fallout 3 og fable 2 har ændret mig syn på genren i en sådan grad, at jeg efterhånden kun er interesseret i RPG spil... De 4 ovennævnte spil er i min top 5 over bedste spil, som jeg har spillet...

(For mit vedkommende, skal det dog helst være real-time combat... med mindre der står, final fantasy på coveret, så springer jeg for det meste over spil med turbaseret kamp)


Har det på præcist samme måde. Havde aldrig rigtigt kigget på RPG-genren før Oblivion, hvor efter jeg blev mere eller mindre afhængig af den :wink:

Dog hader jeg turbaseret kampsystem også selvom det er Final Fantasy.
Billede
Mr. Aggiz
Niveau 6
 
Indlæg: 1878
By: Århus


Indlægaf skitzofraen » 29. maj 2009 22:25

Buktu skrev:^Kotor gjorde det nu også rimeligt godt =)


Ja Kotor 1 og 2 synes jeg også var okay fede spil, men kampsystemet irriterede mig. Det var næsten som om, at de prøvede på, at skjule det turbaserede i noget der lignede et real-time system (ved ikke om det gav mening, men jeg synes kotor spillene var gode, dog blev jeg aldrig rigtigt hooked pga af kampsystemet)
LIVE gamertag: blazed b 6710
PSN gamertag: blazed_b_6710
skitzofraen
Niveau 7
 
Indlæg: 4978


Indlægaf skitzofraen » 29. maj 2009 22:33

Mr. Aggiz skrev:
skitzofraen skrev:
spif2001 skrev:Ingen årsag - jeg føler jo nærmest jeg kun snakker med mig selv i den her tråd.

Der er ALT for få RPG gamere på det her forum. Sad but true... :(


Jeg er på din side hvad angår RPG ;)

Jeg har aldrig tidligere været den store fan af RPG, men jeg er begyndt, at sætte pris på genren efter 360en udkom (har også spillet lidt af dem før, så som final fantasy 7 på ps, fable og kotor 1 og 2 på xbox 1, men det har tidligere været en genre, som jeg næsten altid sprang over)

Men Oblivion, Mass effect, fallout 3 og fable 2 har ændret mig syn på genren i en sådan grad, at jeg efterhånden kun er interesseret i RPG spil... De 4 ovennævnte spil er i min top 5 over bedste spil, som jeg har spillet...

(For mit vedkommende, skal det dog helst være real-time combat... med mindre der står, final fantasy på coveret, så springer jeg for det meste over spil med turbaseret kamp)


Har det på præcist samme måde. Havde aldrig rigtigt kigget på RPG-genren før Oblivion, hvor efter jeg blev mere eller mindre afhængig af den :wink:

Dog hader jeg turbaseret kampsystem også selvom det er Final Fantasy.


Vi har været heldige, med de spil vi har fået på RPG fronten denne generation...

Jeg er sikker på, at et spil som fallout 3 stadig vil blive husket om 10 år...

Jeg har aldrig oplevet et spil, som kunne holde min interesse så længe af gangen...
LIVE gamertag: blazed b 6710
PSN gamertag: blazed_b_6710
skitzofraen
Niveau 7
 
Indlæg: 4978


Indlægaf charlie bumbum » 30. maj 2009 08:04

D20.okt :)
Var inde på hjemmesiden igår, racer?classes?
Er de 4 storylines fastlagt en bestemt class/race?
charlie bumbum
Niveau 4
 
Indlæg: 534


Indlægaf spif2001 » 30. maj 2009 08:14

charlie bumbum skrev:D20.okt :)
Var inde på hjemmesiden igår, racer?classes?
Er de 4 storylines fastlagt en bestemt class/race?

Datoen stod også i den video jeg postede i går - og jeg opdaterede første indlæg. ;)

Mht. til story så går jeg ud fra, at det nogenlunde følger Mass Effect opskriften. Hver char har deres egen twist på hovedhistorien og man får nogle moralske valg, som så ændrer historien og hvordan cut-scenes udspilles. Tror ikke de forskellige historier går i hver sin retning, men der er sikkert afstikkere, som er class / race afhængige, hvorefter class-historien samler sig med historien igen senere.

...udover det så vil man i de fleste banters få moralske og racemæssige svarmuligheder, så de kan udspille sig forskelligt.
spif2001
Niveau 9
 
Indlæg: 12954
By: Horsens


Indlægaf charlie bumbum » 30. maj 2009 08:22

spif2001 skrev:
charlie bumbum skrev:D20.okt :)
Var inde på hjemmesiden igår, racer?classes?
Er de 4 storylines fastlagt en bestemt class/race?

Datoen stod også i den video jeg postede i går - og jeg opdaterede første indlæg. ;)

Mht. til story så går jeg ud fra, at det nogenlunde følger Mass Effect opskriften. Hver char har deres egen twist på hovedhistorien og man får nogle moralske valg, som så ændrer historien og hvordan cut-scenes udspilles. Tror ikke de forskellige historier går i hver sin retning, men der er sikkert afstikkere, som er class / race afhængige, hvorefter class-historien samler sig med historien igen senere.

...udover det så vil man i de fleste banters få moralske og racemæssige svarmuligheder, så de kan udspille sig forskelligt.



Ser ud til at du vælger class/race i et..
Ingen halflings? tæller 6 racer/origins. 2 humans 2 elfs og 2 dwarfs.
charlie bumbum
Niveau 4
 
Indlæg: 534


Indlægaf spif2001 » 30. maj 2009 08:24

Ja - der er 6 karakterer at vælge imellem. På den front er det ikke ligefrem Baldur's Gate / Neverwinter Nights.

Det gør til gengæld at historien kan blive meget bedre, da de netop kan lave bedre class / race specific story lines.
spif2001
Niveau 9
 
Indlæg: 12954
By: Horsens


Indlægaf charlie bumbum » 30. maj 2009 08:37

Ok en lille skuffelse, hælder mest til Dwarf-commoner p.t
charlie bumbum
Niveau 4
 
Indlæg: 534


Indlægaf spif2001 » 11. jun 2009 07:42

En flok billeder bl.a. med drage-battle billeder:

http://gamersyde.com/news_8064_en.html

Det kunne godt blive en fed oplevelse at stå midt i den drageånde! :D
spif2001
Niveau 9
 
Indlæg: 12954
By: Horsens


Indlægaf spif2001 » 8. jul 2009 19:05

En flok billeder og 3 gameplay videoer. Looking good :)

http://gamersyde.com/news_new_images_fo ... 19_en.html

Især fedt hvordan de finish moves med sværd ser ud, som er i den tredje video. :twisted:
spif2001
Niveau 9
 
Indlæg: 12954
By: Horsens


Indlægaf spif2001 » 10. jul 2009 06:26

Dragon Age får et rigtig lækkert creator tool til PC udgaven, så brugerne kan lave deres eget indhold.

Det havde BioWare stor success med til Neverwinter Nights, så det er jo ganske naturligt at udgive til Dragon Age også.

Det nye og spændende er, at BioWare vil forsøge at få noget af alt dette bruger-lavede indhold ud til Xbox ejerne også, så vi ikke "kun" skal nøjes med alt det DLC de også har planlagt.

Det lyder til, at BioWare har planlagt meget meget mere extra indhold, end tilfældet har været med den lidt indholds skrabede Mass Effect (Hvis man kan kalde 2 store DLC'er for skrabet sammenlignet med andre spil).

http://www.joystiq.com/2009/07/09/biowa ... -consoles/
spif2001
Niveau 9
 
Indlæg: 12954
By: Horsens


Indlægaf heinstach » 10. jul 2009 08:20

spif2001 skrev:Dragon Age får et rigtig lækkert creator tool til PC udgaven, så brugerne kan lave deres eget indhold.

Det havde BioWare stor success med til Neverwinter Nights, så det er jo ganske naturligt at udgive til Dragon Age også.

Det nye og spændende er, at BioWare vil forsøge at få noget af alt dette bruger-lavede indhold ud til Xbox ejerne også, så vi ikke "kun" skal nøjes med alt det DLC de også har planlagt.

Det lyder til, at BioWare har planlagt meget meget mere extra indhold, end tilfældet har været med den lidt indholds skrabede Mass Effect (Hvis man kan kalde 2 store DLC'er for skrabet sammenlignet med andre spil).

http://www.joystiq.com/2009/07/09/biowa ... -consoles/


Ja, helt suverænt ville det være, hvis man kunne sidde og arbejde med det på sin PC og derefter spille det på boxen!
heinstach
Niveau 7
 
Indlæg: 5066
By: Aalborg


ForegåendeNæste

Tilbage til RPG

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 24 gæster

cron